Aihe: Höyry-Off-topic 2: Electric Boogaloo

  1. #37781
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja SVK Näytä viesti
    Mulla oli kyllä juomana ihan O'boy, ei silloin mitään minttusuklaita ollut. Mutta kaakaota kyllä meni, oh boy. Jopa siinä määrin että isä toi jostain tuote-esittelystä O'boy-mukin kun olin ollut ns. aikuinen jo aika kauan. Joskus tulee juotua jossain kahvilassa tms. kuumaa kaakaota, mutta ei nää Tazzat yms. vaan ole niin hyviä kuin kylmä maitokaakao aikanaan.
    Vesselin minttukaakao hävisi kaupoista varmaan jo kun olin vielä ala-asteella, ja sitä oli ollut ainakin siitä asti kun alan elämästä jotain muistaa eli ysärin alkuvuosilta. Iskä osti aina O'boyta ja oli se hyvää, mutta muistan että mua usein harmitti kun olisin mieluummin halunnut pupukaakaota eli Nesquikia. Jossain vaiheessa sain oikein sellaisen peltipurkin kaakaolle joka on täynnä Nesquik pupuja. Tazza on semmonen "juhlakaakao", kaupoista saa niitä Tazzan siirappipusseja tai mitä ovatkaan mistä saa yhden kupin kun sekottaa sen kuppiin kuumaa maitoo :3

    Nyt viime aikoina kun oon pari kertaa ottanut huoltoasemalta Tazzaa siinä on ollut outo sivumaku. Joko en ole ennen kiinnittänyt siihen huomiota, tai sitten kun nykyään tiedän kahvi/kaakaoautomaattien hoidosta jotain niin mahtaisko huoltsikoilla olla vähän huonolla hoidolla nuo automaatit joskus. Jos sieltä menee maitojauhetta niin ei ihme jos tulee vähän tympeä sivumaku jos niitä ei muisteta hoitaa päivittäin, varsinkin kun kaakaon menekki ei ole mitään kahviin verrattuna.

     
     
  2. #37782
    Joo, muistan Nesquikin. Ainakin minun aikaan se oli keltaisessa muovitölkissä ja olisko ollut sellaisia isompia rakeita... Sitten oli jotain niitä ihme merkkejä, jotka ei sekoittuneet kunnolla vaan lasin pohjalle jäi kaakaotöhnä.

     
     
  3. #37783
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Van Houtenia, vähän sokeria ja kuohukermaa kupin pohjalle ja sekoitetaan hyvin. Maidon lämmetessä syödään tuo muhju ja tehdään uusiksi. Tulee pirun hyvää kaakaota.
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  4. #37784
    Lainaus Alkuperäinen postaaja esu Näytä viesti
    Van Houtenia, vähän sokeria ja kuohukermaa kupin pohjalle ja sekoitetaan hyvin. Maidon lämmetessä syödään tuo muhju ja tehdään uusiksi. Tulee pirun hyvää kaakaota.
    Jostain syystä Fazerin kaakaojauhe liukenee hieman helpommin ja on ehkä hieman "suklaisempaa", kun van Houten on raaempaa kaakaota. Leivontaan käy hyvin molemmat.

     
     
  5. #37785
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Pentuna kun karkit oli tiukassa tehtiin jonkinlaista mössöä kaakaojauheesta, sokerista ja voista, suurinpiirtein saman verran kaikkia, tai ehkä voita oli hieman vähemmän?
    Ei kyl enää pystyis syömään...

     
     
  6. #37786
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Pentuna kun karkit oli tiukassa tehtiin jonkinlaista mössöä kaakaojauheesta, sokerista ja voista, suurinpiirtein saman verran kaikkia, tai ehkä voita oli hieman vähemmän?
    Ei kyl enää pystyis syömään...
    No, jotkut on tehneet kakkutaikinan vain syödäkseen sen raakana Kieltämättä astian reunasta kaavittu kuivakakkutaikina on parempaa paistamatta...

    Minä kun olin suklaantuskainen nuori laiheliini, join Van Houtenia kuumassa vedessä ilman sokeria. Kaikkea sitä.

     
     
  7. #37787
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Kokeilkaahan joskus punaista/sinistä maitoa lämmittää kasarissa ja paloittele tummaa/maitosuklaata reilusti.Anna liueta niin jummi siinäpä vasta kunnon kaakaota.Sitten jos haluaa herkutella niin vaahtokarkkia ja vispattua kermaa päälle
    Täytyy taas kovilla pakkasilla tehdä tätä

     
     
  8. #37788
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Kokeilkaahan joskus punaista/sinistä maitoa lämmittää kasarissa ja paloittele tummaa/maitosuklaata reilusti.Anna liueta niin jummi siinäpä vasta kunnon kaakaota.Sitten jos haluaa herkutella niin vaahtokarkkia ja vispattua kermaa päälle
    Täytyy taas kovilla pakkasilla tehdä tätä
    Oikeas kuumaa suklaata, kuolausta... Valitettavasti se suklaa yleensä katoaa johonkin ihan itsekseenkin.

     
     
  9. #37789
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Kylmän talvipäivän hemmottelua on kyllä kuppi kotona tehtävää Tazzaa ja siihen Väiski Vemmelsääri vaahtokarkkeja En oo ikinä koittanu sulattaa suklaata, pitää kokeilla joskus tehä kaakaoo niin

     
     
  10. #37790
    Höyrykone höyrypää92's Avatar

    Liittynyt
    06/2013
    Sijainti
    Raisio
    Viestit
    5,681
    Miks ei twisted oo päivittäny kalenteria
    Ollu jo pari päivää sama luukku

     
     
  11. #37791
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Kylmän talvipäivän hemmottelua on kyllä kuppi kotona tehtävää Tazzaa ja siihen Väiski Vemmelsääri vaahtokarkkeja En oo ikinä koittanu sulattaa suklaata, pitää kokeilla joskus tehä kaakaoo niin
    On kokeilemisen arvoista

     
     
  12. #37792
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Tietääks kukaan vieläkö Suomesta saa vaniljasikareita? Alko tehä mieli jos jouluks/uudeks vuodeks jotain Hofnarin vanillasiggejä mut google ei ainakaan kerro että onko sellasia vielä olemassa

     
     
  13. #37793
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Moodseja ja Lidlin siggejä.
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  14. #37794
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Saaks niitä Moodseja kaikista ruokakaupoista? Miten nykyään ees ostetaan tupakkeja, kysytään kassalla ja kassa ei saa kertoo että minä numeron takaa sitä löytyy ku se on mainostamista? Ainaki tällästä legendaa joskus liikku

    Edit. Ja kummat on parempia ne Moodsit vai Lidlin

     
     
  15. #37795
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Kysyt vaan, kyllä ne kertoo. Molemmat on hyviä, jos niistä tykkää. Lidl 20 kpl keltainen pahvirasia ilman filtteriä, 10 kpl peltirasia filtterillä. Moodseja on kans filtterillä ja ilman. Itelle ei kyllä enää maistu, vaikka tuli vuositolkulla pikkusikkejä imeskeltyä. Ehkä moodit nautiskeluun, germaaniversiot on kustannustehokkaampia.
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  16. #37796
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Eurajoki
    Viestit
    740
    Mäkin muistan Vesseli-kaakaon! Se oli sellasta strösselin näköstä, eikö?

     
     
  17. #37797
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Nautiskeluun ajattelin joten varmaan sitten semmonen Moodsi. Sillon kun röökiä vielä vedin niin oli tapana että juhannukseks tai uudeks vuodeks saatto ostaa vaniljasikareita. Oli juhlavaa ottaa peltirasiasta sikari.

     
     
  18. #37798
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mimoza Näytä viesti
    Mäkin muistan Vesseli-kaakaon! Se oli sellasta strösselin näköstä, eikö?
    Joo! Muistelisin että ne oli vähän semmosia raemaista se itse kaakao, ja perskeles olisko siinä ollu sit seassa jotain strösselejä joista tuli sitä mintun makua? Ihan mininä en muistaakseni edes hirveesti tykänny siitä minttukaakaosta koska se sekoittui ainakin kylmään maitoon hitaammin ja se minttukin maistui aika voimakkaasti

     
     
  19. #37799
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Eurajoki
    Viestit
    740
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Joo! Muistelisin että ne oli vähän semmosia raemaista se itse kaakao, ja perskeles olisko siinä ollu sit seassa jotain strösselejä joista tuli sitä mintun makua? Ihan mininä en muistaakseni edes hirveesti tykänny siitä minttukaakaosta koska se sekoittui ainakin kylmään maitoon hitaammin ja se minttukin maistui aika voimakkaasti
    Mä en tykänny siitä minttukaakaosta, tavallinen oli parempaa
    Nykyään surautan Cupsololla Tazzaa kun tekee mieli kaakaoo.

    Tuli mieleen muisto lapsuudesta, kun vietin kesälomia tädillä serkkupoikien kanssa. Syötiin aika usein ranskanleipää metukalla ja juotiin kaakaoo 😄

     
     
  20. #37800
    Lainaus Alkuperäinen postaaja SVK Näytä viesti
    Minä kun olin suklaantuskainen nuori laiheliini, join Van Houtenia kuumassa vedessä ilman sokeria. Kaikkea sitä.
    Jotain tollasta pula-ajan herkkua yritti muksuna mummi ja ukki juottaa. Omalle velliperseelle kun kaakau tarkoitti kylmään kevytmaitoon lantrattua O'boyta niin oli melkoinen shokki.

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •