Aihe: Höyry-Off-topic 2: Electric Boogaloo

  1. #36761
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Mä tykkään sinapeista joten kuulostaa entistä mielenkiintoisemmalta. Suoranaisen tuliset jutut on tosiaan ehkä vähän nähty jo.

     
     
  2. #36762
    Now I'm the limelight 'cause I rhyme tight. Ihan käsittämätön riimi, pistää kaiken nurin ja uusiksi. Mount me sideways.

     
     
  3. #36763
    Nytpä netti heittelee sattumia kahteen suuntaan. Ostin yhden aika kalliin lisenssin, tuli tupla-aika tosta vaan vaikka ihan normisti meni osto. Satasen lottovoitto se. Ja toinen katselulisenssi jonka ostin taas ei toimi ollenkaan, no eipä se paljon mitään maksanutkaan. Saas nähä osaako tuki auttaa vapaaehtoisesti vai Paypalilla uhkaaminen, siis jälkimmäisessä tapauksessa.

    Taidanpa mennä kokeileen yhtä temppua yhdestä saksalaisesta makkarakaupasta...

     
     
  4. #36764
    Höyrykonkari taski63's Avatar

    Liittynyt
    06/2016
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    225
    Mä tykkään sinapeista joten kuulostaa entistä mielenkiintoisemmalta. Suoranaisen tuliset jutut on tosiaan ehkä vähän nähty jo.
    Wasabi on siitä käyttäjäystävällistä, että se potkaisee heti ja menee aika nopsaan ohi. Ei jätä sitä chilin 10-15 min poltetta. Emäntäkin, joka ei napakammista chileistä tykkää yhtään, vetelee sushin kanssa wasabia ihan yhtä paljon kuin minäkin.

    edit: useimmista marketeista löytyy wasabitahnaa, suosittelen testaamaan. Itse tulee tuota käytettyä vain sushin kanssa, mutta varmasti sopisi moneen käyttöön kokeellisemmassa keittiössä. Sukua piparjuurelle.

     
     
  5. #36765
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Varmaan jääny toi wasabi noteeraamatta kun yhdistän sen sushiin, ja sushia en söis vaikka sitä tarjottaisiin kirveen kanssa... Mä rakastan chilien hiipivää lämpöä ja joskus yllättävää julmuutta kun käy perinteiset "eihän tää nyt niin tulista oo mässyn mässyn" mutta vaihtelu virkistää.

     
     
  6. #36766
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Olis mukava syödä joskus tulista ruokaa... Vaan noinkohan se mun vatsa koskaan enää tulee siihen kuntoon että ei itkettäis chilin jälkeen kun menee vessaan...

     
     
  7. #36767
    Höyrykone ajax universal's Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    2,567
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Olis mukava syödä joskus tulista ruokaa... Vaan noinkohan se mun vatsa koskaan enää tulee siihen kuntoon että ei itkettäis chilin jälkeen kun menee vessaan...
    Jostain luin että hyvä chili polttaa kahdesti.
    #cream_ass_lyfe

     
     
  8. #36768
    Höyrypää Mäntti's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Ylivieska
    Viestit
    697
    Hemmetti tuota Beenarin "blogia". Monta kuukautta tuntunu että näillä nykyisillä vermeillä pärjää loppuun asti. No nyt sitte joutuu ostaan tuommosen Invaderin. Tuossa onkin potkua sen verta paljon että joutuu ostamaan jonku Starren kaveriksi. Ja Supertankin. Nesteet menee uusiksi ja akkuja joutuu tilata. Parempi laturi. Perhana.

     
     
  9. #36769
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Olis mukava syödä joskus tulista ruokaa... Vaan noinkohan se mun vatsa koskaan enää tulee siihen kuntoon että ei itkettäis chilin jälkeen kun menee vessaan...
    Mä oon täällä selostanutkin siitä millainen mielensäpahoittaja mun vatsa on sairauden takia ja saa vähän miettiä mitä sinne laittaa. Mutta mulla on hyviä uutisia! Chilien kapsaisiinin polte on vain illuusio, se kusettaa aistihermosoluja ja ne viestii keskushermostolle että polttaa niin maan perkeelesti, vaikka mitään pienimpiäkään vaurioita ei oikeasti tule vaikka se siltä tuntuukin. Eli jos tykkää tulisesta ja kestää sitä poltetta muuten niin sillä ei ole merkitystä vatsavaivojen hoidossa muuten. Verenkiertoa kapsaisiini kyllä piristää ja se saattaa saada kyllä ruuansulatuksen hetkellisesti vilkastumaan, mutta yleensä se taitaa lähinnä pistää naaman vähän punoittamaan.

    Edit. Se on toleranssin puutetta jos tulinen itkettää

     
     
  10. #36770
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Jaa-a. Kauankohan pitää itkeä sitä tulta pepussa ennenkuin alkaa helpottamaan..?

     
     
  11. #36771
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mäntti Näytä viesti
    Hemmetti tuota Beenarin "blogia". Monta kuukautta tuntunu että näillä nykyisillä vermeillä pärjää loppuun asti. No nyt sitte joutuu ostaan tuommosen Invaderin. Tuossa onkin potkua sen verta paljon että joutuu ostamaan jonku Starren kaveriksi. Ja Supertankin. Nesteet menee uusiksi ja akkuja joutuu tilata. Parempi laturi. Perhana.
    Ole hyvä
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  12. #36772
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mäntti Näytä viesti
    Hemmetti tuota Beenarin "blogia". Monta kuukautta tuntunu että näillä nykyisillä vermeillä pärjää loppuun asti. No nyt sitte joutuu ostaan tuommosen Invaderin. Tuossa onkin potkua sen verta paljon että joutuu ostamaan jonku Starren kaveriksi. Ja Supertankin. Nesteet menee uusiksi ja akkuja joutuu tilata. Parempi laturi. Perhana.
    Juu, tuntuu että vaan tiuhempaan tahtiin kokoajan tulee aina vain "parempia" laitteita... Oikeesti musta tuntuu että homma vain kiihtyy ja kiihtyy kuin riisinjyvät shakkilaudalla!

     
     
  13. #36773
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Mistä löytyy Beenarin blogi?

     
     
  14. #36774
    Höyrypää Mäntti's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Ylivieska
    Viestit
    697
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Mistä löytyy Beenarin blogi?
    http://www.e-savuke.com/vb/blogit-pa...tml#post711700

     
     
  15. #36775
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Jaa-a. Kauankohan pitää itkeä sitä tulta pepussa ennenkuin alkaa helpottamaan..?
    No tuohon en osaa sanoa, oon olettanut että suurin ongelma on yleensä se yläpään totuttaminen tuliseen.

     
     
  16. #36776
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    No tuohon en osaa sanoa, oon olettanut että suurin ongelma on yleensä se yläpään totuttaminen tuliseen.
    Kyllä mun suu kestäis... Ja jos ei meinaa kestää niin lusikallinen suolaa suuhun auttaa. En kuitenkaan viitsi lähteä koittamaan tunkea sitä suolaa alapäähän...

     
     
  17. #36777
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Suolaa Mikä funktio sillä on? Ite oon neutraloinut tulisuutta hörppimällä maitoa kaveriks kun alkanu olla liian kuumat paikat...

     
     
  18. #36778
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Sushi ja wasabi on nannaa

     
     
  19. #36779
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Mää syän vaan tonnaria ja seitiä/turskaa leivitettyinä paloina tai kalapuikkoina. No joskus harvoin saatan syödä lohta jos on hyvät lisukkeet.

     
     
  20. #36780
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Me käytiin jasson kanssa syksyllä neitsyeinä sushilandiassa ja molemmat ihastui.Tosin molemmat tykkää merenelävistä huom (kuolleena) nam
    Jaa mut oonhan mä syönyt osreitakin, ne oli ihan jees.Simpukat on SUURTA herkkua

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •