Aihe: Höyry-Off-topic 2: Electric Boogaloo

  1. #35741
    tuittuko se puheli siitä FODMAP ruisleivästä, ostin sitä eilen eka kertaa ja nyt tänä aamuna syöny muutaman viipaleen. Vatsa ei reakoi samalla tavalla kuin normi ruisleipään eikä peräpääkään pörise samaan tahtiin. Hyvää leipää ja näköjään vatsaystävällistäkin. Vaaleesta leivästä en oo ikinä edes tykänny jotenka tuo on aivan loistava juttu, thanks kun ilmiannoit tuon leivän

     
     
  2. #35742
    Höyrykone RiMa's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,066
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ajax universal Näytä viesti
    En ollut kovana, jos sitä meinasit.
    Ei,meinasin sitä että jos dripperi unohtui paikoilleen ja laskiallensa.
    Spoileri!

     
     
  3. #35743
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rokuli Näytä viesti
    tuittuko se puheli siitä FODMAP ruisleivästä, ostin sitä eilen eka kertaa ja nyt tänä aamuna syöny muutaman viipaleen. Vatsa ei reakoi samalla tavalla kuin normi ruisleipään eikä peräpääkään pörise samaan tahtiin. Hyvää leipää ja näköjään vatsaystävällistäkin. Vaaleesta leivästä en oo ikinä edes tykänny jotenka tuo on aivan loistava juttu, thanks kun ilmiannoit tuon leivän
    Samaa leipää koittanut metsästää, taitaa vaan olla aika harvan kaupan valikoimissa.
    Vissiin lähdettävä Prismaan/Cittariin, vaikken isoissa kaupoissa tykkää käydäkään.
    "Not a bad life really"

     
     
  4. #35744
    ^Ei taida olla vielä ihan joka kaupan valikomissa mut tuossa koivukylän S marketissä oli hyllyssä niin nappasin kokeeksi.

     
     
  5. #35745
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Hyvä että Rokulillekkin sopi tuo mun suosittelema leipä. Ja Fazerille kyllä iso käsi siitä että ne heräsi tähän FODMAP-hommaan.

    Pottula, tuo tuli vasta muutama viikko sitten markkinoille niin ei ole ehkä ehtinyt joka paikkaan, vaikka eihän kaikkia leipiä muutenkaan ole kaikkien kauppojen valikoimissa. Oon nähnyt jo pienemmissä S-marketeissakin tuota, että ei se ihan kiven alla ole. Mutta Prismasta tai Cittarista varmana saa, ellei ole vaan tyhjä paikka jäljellä.

     
     
  6. #35746
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Hyvä että Rokulillekkin sopi tuo mun suosittelema leipä. Ja Fazerille kyllä iso käsi siitä että ne heräsi tähän FODMAP-hommaan.

    Pottula, tuo tuli vasta muutama viikko sitten markkinoille niin ei ole ehkä ehtinyt joka paikkaan, vaikka eihän kaikkia leipiä muutenkaan ole kaikkien kauppojen valikoimissa. Oon nähnyt jo pienemmissä S-marketeissakin tuota, että ei se ihan kiven alla ole. Mutta Prismasta tai Cittarista varmana saa, ellei ole vaan tyhjä paikka jäljellä.
    Vieläkö kyssi ryystää havupuuta?

     
     
  7. #35747
    Jees, täytyy katsoa tapahtuuko mitään kun syö useamman päivän putkeen tuota leipää. Normaali ruisleipää ei kestä kuin yksi siivu syödä niin maha on paskana. Eli on tämä ainakin parempi vaihtoehto.

     
     
  8. #35748
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja vinokone Näytä viesti
    Vieläkö kyssi ryystää havupuuta?
    Ei. Enkä ihmettele kun maistoin kans.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rokuli Näytä viesti
    Jees, täytyy katsoa tapahtuuko mitään kun syö useamman päivän putkeen tuota leipää. Normaali ruisleipää ei kestä kuin yksi siivu syödä niin maha on paskana. Eli on tämä ainakin parempi vaihtoehto.
    Tota kestää kyllä syödä aika huoletta "normaaliin" ruisleipään verrattuna.

     
     
  9. #35749
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Ei. Enkä ihmettele kun maistoin kans.



    Tota kestää kyllä syödä aika huoletta "normaaliin" ruisleipään verrattuna.
    Ei kai sitä maun takia juodakkaa.

    Leineperin ruukilta tulee joulumarkkinoiden aikaan haettua ihan oikeeta satoja vuosia vanhan reseptin mukaan tehtyä, ja satoja vuosia vanhassa uunissa paistettua ruisleipää. On kyl hyvvee

     
     
  10. #35750
    "Not a bad life really"

     
     
  11. #35751
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Kemi
    Viestit
    233
    Jahas se ois taas kaljantai

     
     
  12. #35752
    Höyrykone höyrypää92's Avatar

    Liittynyt
    06/2013
    Sijainti
    Raisio
    Viestit
    5,681
    Iltaa tänneki

     
     
  13. #35753
    Illan annostuksena kofeiini + nikotiini + alkoholi. Fiils guud mään mutta on vähän höpö olo.
    All your cookie are belong to us.

    RIP Mr. Marlboro 18.10.2013

    Laitteisto: 2 x ESquare DNA40, G-Tube #115, 3 x Billow V2, Hobo 3.1, Kayfun V5, Bachelor

     
     
  14. #35754
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Kemi
    Viestit
    233
    Mä en ala. Kolme kertaa peräkkäin ku oon tälle forkalle kirjotellu ni kaljat kaatuu näppikselle, tällä kertaa vaan vähä ni viel toimiiki.

     
     
  15. #35755
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Apossium Näytä viesti
    Illan annostuksena kofeiini + nikotiini + alkoholi. Fiils guud mään mutta on vähän höpö olo.
    Jätä suosiolla kofeiini huomiselle.
    "Not a bad life really"

     
     
  16. #35756
    Eilen illalla auto alkoi oikuttelemaan, sammui aina muutaman sadan metrin välein ja ei meinannut millään käynnistyä uudestaan. Kotiin oli jäljellä matkaa, pimeää maantietä, reilut 10 kilsaa. Aina kun auto sammui (valot ei myöskään silloin toimineet), niin ajoin tien reunaan ja laitoin hätävilkut päälle.

    Vastaantulijoita sekä ohittavia autoilijoita oli varmaan reippaasti yli 50. Yksi ainoa autoilija pysähtyi kysymään, tarvitsenko apua. Kaikki muut ajoivat ohi, muutama vilautteli vielä pitkiä valoja mielenosoituksena, ihan niinkuin muka tarkoituksella sammutelisin autoa maantiellä. Noista pitkien vilauttelijoista jos olisi joku pysähtynyt, niin olisin voinut vaikka nenukkaa niistää.

    Aika huono on nykyään tien päällä auttamishalu, jos tämä pikaotanta nyt yhtään suuntaa antaa.
    "Not a bad life really"

     
     
  17. #35757
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Aika heikkoa on nykyään tuo auttamisenhalu maanteillä. Itse yleensä pysähdyn jos jollakulla on hätävilkut päällä ja kysessä ei ole pitkäkilpinen auto. Joskus kaipaisi kameraa mukaan ikuistamaan noita priceless-ilmeitä. kun avuntarpeessa oleva huomaa että vanha jenkkilousku pysähtyy kohdalle ja psychobilly kampauksella varustetty jantteri tulee ystävällisesti kysymään tarvittteko mahdolliseti apua...
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  18. #35758
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    En minä ainakaan pysähdy jos ei ole kyse onnettomuudesta. En mä kuitenkaan osaa mitenkään auttaa autojen kanssa.

    Muutama kuukausi sit ajelin vähän hiljasempaa tietä jolla kulkee säännöllisesti autoja mutta välillä voi mennä pidempikin tovi että ketään tulee vastaan. Katsoin sitten ihan kun suoralla pätkällä oli auto metsähallituksen puolella perä tietä kohti, ja sen kärry oli ainakin äkkiseltään katsottuna irti siitä aisa tietä kohti. Mietin vaan että miten helvetissä toi on mahdollista. Puolisen tuntia myöhemmin sitten tuli mieleen että olikohan siinä mitään poliisin nauhaa edes että ei kai siellä ollut ketään. Jos ois taju kankaalla ja kaikki ohiajavat olis vaan kattonu sillai ku minä ilman että päässä liikkuu muutaku silmät.

     
     
  19. #35759
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2012
    Sijainti
    Kemi
    Viestit
    233
    Mä oon ollu pari kertaa pysähtymässä ku auto pientareella mutta ulkona olevat on mulkoillu niin vihasesti ku on hiljentäny et painoin sit kaasua. Kai ne pärjäs sillä vitutuksellansa.

     
     
  20. #35760
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    En minä ainakaan pysähdy jos ei ole kyse onnettomuudesta. En mä kuitenkaan osaa mitenkään auttaa autojen kanssa.
    No joo. Tarkemmin kun miettii, niin näinhän se on.

    Eipä ollut kyse onnettomuudesta, enkä ollut ulkona autosta esim. konepelti auki ihmettelemässä mahdollista vikaa. Miksipä siis kukaan turhaan pysähtyy kyselemään, kun ei näennäisesti varsinaista "hätää" ole.
    "Not a bad life really"

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •