Aihe: Höyry-Off-topic 2: Electric Boogaloo

  1. #35121
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Lainaus Alkuperäinen postaaja vinokone Näytä viesti
    Sulle sopis kul Lexus paremmin
    Kyllä tuohon audiin on jääny vaan jumiin. Paljon saa tapahtua että tulee vaihdettua mihinkään.

    Menin tänään töihin niin jätkät oli keksiny hommata mulle audin nahkalippiksen. Oon sitä nyt pitäny koko päivän päässä ja tuittu on vähän hiilenä. Kävin just kaverin nakkaamassa kentälle ja varoitin sitä että saattaa tulla vähän pataan kun se tuitun seuraavan kerran näkee

     
     
  2. #35122
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238

     
     
  3. #35123
    Tuolla pumpuliketjussa jokunen aika sitten huhuiltiin, että Vapetalolta saa Paronin pumpulia joskus syksyllä. Sen verran hyvää tavaraa, että toivottavasti ei ollut pelkkä huhu.
    Pitäisiköhän mennä oikein kysäisemään tuonne kaupan ketjuun, vai osaako täällä joku kertoa asiasta tarkemmin...
    "Not a bad life really"

     
     
  4. #35124
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Jos ei mikään kuse tällä viikolla alkaa pakkaaminen ja pahimmassakin tapauksessa ens viikolla on kyl hyllyssä

     
     
  5. #35125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja zkys Näytä viesti
    Kyllä tuohon audiin on jääny vaan jumiin. Paljon saa tapahtua että tulee vaihdettua mihinkään.

    Menin tänään töihin niin jätkät oli keksiny hommata mulle audin nahkalippiksen. Oon sitä nyt pitäny koko päivän päässä ja tuittu on vähän hiilenä. Kävin just kaverin nakkaamassa kentälle ja varoitin sitä että saattaa tulla vähän pataan kun se tuitun seuraavan kerran näkee
    Mitä sitä vaihtaan, jos kerran tykkää.

     
     
  6. #35126
    Höyrykone AnttiE's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Jyväskylä, aika-ajoin Tampere
    Viestit
    3,768
    Lainaus Alkuperäinen postaaja vinokone Näytä viesti
    Mitä sitä vaihtaan, jos kerran tykkää.
    Älä ny tolle linjalle lähe, autoista on kiva tapella kun kaikki on aina oikeessa.

     
     
  7. #35127
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Kävipäs kaikkien aikojen höyryonnettomuus meikäläiselle. Toivottavasti en tappanut mun toista aivosolua jo. Ostin Supertank miniin tarkoitetun hienon violetin tipin (Tobecon valmistamaa oheiskrääsää) ja höyryttelin menemään tyytyväisenä muutaman päivän. Perjantaista lähtien mua alkoi ajoittain oksettaa, pitkin päivää ja mietin että mitä helvettiä, onko joku pöpö iskenyt. Ihmettelin myös tuossa että miten täyttäessä siihen "tippikannen" pohjaan on vg tarttunut jotenkin limaisemmin kuin normaalisti. Ahaa-elämys iski kun tajusin tänä aamuna että se "vg" venyy ja vg:hän ei veny. Se tippi on liimattu siihen kanteen (normaalissa supertankin tipissä se on kiinteä ja tuossakin se äkkiseltään näytti siltä) ja se liima oli sulanut, ja tippi irtosi sormin ihan helposti. :x :x Mutta ei sitä liimaa toivon mukaan hirveästi ole tullut höyryttyä kun kai se maistuisi ihan hirveältä, no vähän ehkä oon ihmetellyt että onpa atopää kulahtanut nopeasti että olisko siitä pientä sivumakua tullut. Mut luulis että se olis tosi paha. Toivottavasti.
    Kohtalaisen vastuutonta touhua! Mun tippeihin (sitten kun niitä alan tekemään) ei tule mitään liimoja! Hyi hitto! Alkoholin ja kuumuuden kestävää lakkaa vain käytän niissä kuten tähänkin asti. Myöskin mun lakka on elintarviketestattua ja kestää konepesunkin jos välttämättä sitä haluaa kokeilla... Mutta liimaa... Eieiei!

     
     
  8. #35128
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Mä oon ollut tosi tyytyväinen tähän mun pösöön jonka käytettynä ostin ja vissiin jo 12 vuotta sillä rullannut ja melkein parisataatuhatta kilometriä. Vuosimalli -96 ja mittarissa nyt 300.000 Mutta kun alkaa tämä jo kyllästyttämään ja vaihtaa tekis mieli siksi. Myöskin se että haluan auton joka ei kurveissa pahemmin kallistele kuten tämä pehmeä pösö 406 vähän tekee. Kuopissa tämä on kyllä hyvä ajaa eikä tarvitse liikennehidasteissa välttämättä hidastaa Sinkitty kori on tässä myös joten ei oo ruostetta melkein mitään. P.S. Mistähän sais tietoo autoista vuosimallia 2000-2006? Että minkälaisia ovat ja onko korit sinkittyjä ja mitä vikoja jne? Onko jossain sellaista linnkiä jossa olis tuon ikäisiä autoja testattu? Kun en tiedä yhtään että minkä ostaisin ja hintakatto on 4000€ ja isokin sen pitäisi olla...

     
     
  9. #35129
    Käytetyn auton osto on aina vähän tuurikauppaa, huonolla säkällä sattuu kohdalle se maanantaikappale. Liikkeestä ostettuna on tietysti se "takuu", yksityiseltä ostettaessa taas ei.

    Googlettamalla varmaan löytyy jokaisesta koslasta mielipiteitä ja kokemuksia. Muistaa vaan, että viat tuodaan yleensä helpommin esille kuin hyvät puolet. Ja vaikka olisi kuinka luotettava ja kehuttu malli, niin yksilöitä ne on kaikki.
    "Not a bad life really"

     
     
  10. #35130
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pottula Näytä viesti
    Käytetyn auton osto on aina vähän tuurikauppaa, huonolla säkällä sattuu kohdalle se maanantaikappale. Liikkeestä ostettuna on tietysti se "takuu", yksityiseltä ostettaessa taas ei.

    Googlettamalla varmaan löytyy jokaisesta koslasta mielipiteitä ja kokemuksia. Muistaa vaan, että viat tuodaan yleensä helpommin esille kuin hyvät puolet. Ja vaikka olisi kuinka luotettava ja kehuttu malli, niin yksilöitä ne on kaikki.
    Joo näinhän se menee. Firmallakin on ollu vaikka minkälaisia pakettiautoja ja tuntuu että ne on aina paskana. No joo, ei niihin oo tullu kovin montaa tonnia sijoitettua kun ei tarvii päivittäin ajaa, mutta aina solmussa ja sitten on tullut hävitettyä tavalla tai toisella. Paitsi meillä oli yksi vuoden kivi ja keppi 400e ostettu portteri. Se olikin sitten ainoa mikä on pelannu Kerran se muistaakseni pätki kun sammuttimen johdon liitin oli löysällä, mutta muuten siinä ei isommin ollut mitään. Yksi työntekijä ajoi sen vielä uudenkarhean skodan perään, skoda meni lunastukseen, me vaihdettiin portteriin toinen lamppu ja jatkettiin ajoa

    Hyvin palveli punaisella työkonemaalilla maalattu 400e katiska, nyt sekin lähti uuteen kotiin kaverille kun ei jaksanut enää alkaa siitä runkoa oikomaan.

     
     
  11. #35131
    Lainaus Alkuperäinen postaaja AnttiE Näytä viesti
    Älä ny tolle linjalle lähe, autoista on kiva tapella kun kaikki on aina oikeessa.
    Kyllähän autoista voi vängätä, mutta jos joku tykkää jostain, ni sille ei voi mittää.

     
     
  12. #35132
    Lainaus Alkuperäinen postaaja zkys Näytä viesti
    Joo näinhän se menee. Firmallakin on ollu vaikka minkälaisia pakettiautoja ja tuntuu että ne on aina paskana. No joo, ei niihin oo tullu kovin montaa tonnia sijoitettua kun ei tarvii päivittäin ajaa, mutta aina solmussa ja sitten on tullut hävitettyä tavalla tai toisella. Paitsi meillä oli yksi vuoden kivi ja keppi 400e ostettu portteri. Se olikin sitten ainoa mikä on pelannu Kerran se muistaakseni pätki kun sammuttimen johdon liitin oli löysällä, mutta muuten siinä ei isommin ollut mitään. Yksi työntekijä ajoi sen vielä uudenkarhean skodan perään, skoda meni lunastukseen, me vaihdettiin portteriin toinen lamppu ja jatkettiin ajoa

    Hyvin palveli punaisella työkonemaalilla maalattu 400e katiska, nyt sekin lähti uuteen kotiin kaverille kun ei jaksanut enää alkaa siitä runkoa oikomaan.
    Eikös yrittäjän aina kuulu lähtee liikkeelle uudella autolla. Varsinkin jos ajoja on mahdollisimman vähän. Mieluusti 4 vetonen portteri korisarjalla ja isolla valoraudalla, ja kaikki kirjaimet punasena......

     
     
  13. #35133
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Lainaus Alkuperäinen postaaja vinokone Näytä viesti
    Eikös yrittäjän aina kuulu lähtee liikkeelle uudella autolla. Varsinkin jos ajoja on mahdollisimman vähän. Mieluusti 4 vetonen portteri korisarjalla ja isolla valoraudalla, ja kaikki kirjaimet punasena......
    Kyllä varmaan kuuluis, mutta se on se nuukuus. Ja toiseksi ajaa vaikka sillä 400e romulla kun siitä ei rahoitusyhtiö lähettele kirjeitä.

     
     
  14. #35134
    Höyrypää Mäntti's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Ylivieska
    Viestit
    697
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Mä oon ollut tosi tyytyväinen tähän mun pösöön jonka käytettynä ostin ja vissiin jo 12 vuotta sillä rullannut ja melkein parisataatuhatta kilometriä. Vuosimalli -96 ja mittarissa nyt 300.000 Mutta kun alkaa tämä jo kyllästyttämään ja vaihtaa tekis mieli siksi. Myöskin se että haluan auton joka ei kurveissa pahemmin kallistele kuten tämä pehmeä pösö 406 vähän tekee. Kuopissa tämä on kyllä hyvä ajaa eikä tarvitse liikennehidasteissa välttämättä hidastaa Sinkitty kori on tässä myös joten ei oo ruostetta melkein mitään. P.S. Mistähän sais tietoo autoista vuosimallia 2000-2006? Että minkälaisia ovat ja onko korit sinkittyjä ja mitä vikoja jne? Onko jossain sellaista linnkiä jossa olis tuon ikäisiä autoja testattu? Kun en tiedä yhtään että minkä ostaisin ja hintakatto on 4000€ ja isokin sen pitäisi olla...
    Viisainta on että ajat sillä Peugeotilla niin kauan kuin se vielä liikkuu ilman suuria remontteja. Noilla sun kriteereillä lähtisin ehkä ettiin farkku Accordia 2003-> eteenpäin. Tai jos pösö tuntuu omalta jutulta niin mahdollisimman nuori ja vähän ajettu 406. 407:n kiertäisin kaukaa. Mazda 6 ja Mondeo on ihan hyviä ajettavia mutta tuppavat ruostua käsiin tuossa ikäluokassa.

     
     
  15. #35135
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mäntti Näytä viesti
    Viisainta on että ajat sillä Peugeotilla niin kauan kuin se vielä liikkuu ilman suuria remontteja. Noilla sun kriteereillä lähtisin ehkä ettiin farkku Accordia 2003-> eteenpäin. Tai jos pösö tuntuu omalta jutulta niin mahdollisimman nuori ja vähän ajettu 406. 407:n kiertäisin kaukaa. Mazda 6 ja Mondeo on ihan hyviä ajettavia mutta tuppavat ruostua käsiin tuossa ikäluokassa.
    Kyl mä kiertäisin tuon 406 myös kaukaa. Tuo akselistorakenne on vaan niin perseestä. Hyvä ajaa, mut kovasti vaatii huoltoa. Koneessa jo tehtaalta lähties turhan karkee hooni, ni öljyä syövät runsaasti. Oikean yksilön kohdalle osuessa sähkövikoja ilmaantuu vähintään 1 kuukaudes. Pakoputki asennettu takaosassa paikkaan, että kerää kaiken suolan ja muun paskan muhimaan. 3 vuoden välein joutuu vaohtaan, jos yhtään enempää ajelee...
    Opel on hyvä vaihtoehto tuon hondan lisäks. Tuohon 4000 hintaan saa viimistä koppaa olevan vectran farkkuna. Sinkitty koppa, tekniikka kohtuullisen luja, ja huollot edulliset

     
     
  16. #35136
    Höyrypää Mäntti's Avatar

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    Ylivieska
    Viestit
    697
    Lainaus Alkuperäinen postaaja vinokone Näytä viesti
    Kyl mä kiertäisin tuon 406 myös kaukaa. Tuo akselistorakenne on vaan niin perseestä. Hyvä ajaa, mut kovasti vaatii huoltoa. Koneessa jo tehtaalta lähties turhan karkee hooni, ni öljyä syövät runsaasti. Oikean yksilön kohdalle osuessa sähkövikoja ilmaantuu vähintään 1 kuukaudes. Pakoputki asennettu takaosassa paikkaan, että kerää kaiken suolan ja muun paskan muhimaan. 3 vuoden välein joutuu vaohtaan, jos yhtään enempää ajelee...
    Opel on hyvä vaihtoehto tuon hondan lisäks. Tuohon 4000 hintaan saa viimistä koppaa olevan vectran farkkuna. Sinkitty koppa, tekniikka kohtuullisen luja, ja huollot edulliset
    Enpä minä lähtökohtaisesti pösöä suosittele mutta jos benji on 12 vuotta pärjännyt tuolla niin tuskin mikään tulee enää yllätyksenä. Siinä mielessä turvallinen valinta.

    Enpä nyt saa päähäni että millainen alustarakenne tossa 406:ssa on? Mielikuva ois ihan perus perssonietupäästä ja monivarsitakapäästä. Pikkupösöissä sitten se kalliiksi tuleva vääntösauva-akseli -"laakerit hajoo, ei saa vaihdettua erikseen" ratkaisu?

     
     
  17. #35137
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 19:50.

     
     
  18. #35138
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Talvirenkaat alla
    Nyt jo? Enpä ole sääennusteita seuraillut, eli onko luvannut talvisempia kelejä.
    Pitäisiköhän itsekin lähiaikoina vaihdella, vai jättääkö perinteisesti viime tinkaan = vaihto räntäsateessa.
    "Not a bad life really"

     
     
  19. #35139
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 13.04.20 kello 06:15.

     
     
  20. #35140
    Itsekin laiton talvikumit alle jo viikolla. Suht pitkät työmatkat ja nuorimmainen poikakin sai ajokortin pitkällisen jahkailun jälkeen. Kerran istuin jo kyydissä ja sen verran omituinen ajosuoritus,että ensimmäisillä liukkailla varpisti liikenteenjakajassa ellei väärällä kaistalla. Jos talvikumit hieman auttaisi. Aivan käsittämättömän kehno silmä hällä tilannenopeuteen ja tiukkaan käännökseen.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •