Aihe: Höyry-Off-topic 2: Electric Boogaloo

  1. #34361
    Höyrykone heimo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Suomenniemi
    Viestit
    3,853
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Häkäfobia Näytä viesti
    Just ripustin tirpoille ruokinta-automaatin! Ja heti käpytikka valtasi reviirin. Hakkais puhelinpylvästä eikä veis pikkulinnuilta ruokaa suusta. Maahan en auringonkukkaa kylvä ennen paukkupakkasia. Fasaanilauma perkule syö euroja päivässä enemmän kuin kahden hengen ruokatalous.

    Sauna lämpesi viimeisillä koivuklapeilla.. Mä kaadattaisin mielelläni sen jättivaahteran polttopuiksi, mutta klapien pilkkominen on ylivoimainen haaste. Ei oikein raskis kaatiksellekaan hyvää puuta roudata.
    Ei kai nyt vielä pidä lintuja ruokkia, sitten vasta kun maa on jäässä

     
     
  2. #34362
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Mä rakastan kesää! Syksykin on hieno vuodenaika, mutta vain alkusyksy. Nyt on vielä jees mutta näillä näppäimillä se alkaa kääntyä vuoden vittumaisimmaks vuodenajaks kun on pimeetä, kuollutta ja kurasta eikä kauniita keltasia lehtiäkään enää. Sitten kun ensilumi tulee ja joulu kolkuttelee ovella on taas ihanaa. <3 Joulun jälkeen on sitten pimeetä, vitun kylmää ja masentavaa, tähtitaivas, revontulet ja kirkkaat kuutamot on ainoita hyviä puolia. Kevättalvella alkaa sitten taas piristyä kun lumihanki kimaltaa kun aurinko jaksaa taas paistaa.

     
     
  3. #34363
    Höyrykone ajax universal's Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    2,567
    #cream_ass_lyfe

     
     
  4. #34364
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Normi sähkökiukaassa on hiton vähän kivimassaa verrattuna puukiukaaseen. Kanttaali hehkuu putkissa ja löylyt on terävät, isolla vähemmän kuumalla puukiukaassa pehmoset. Ja ilmankiero on yleensä parempi puukiuassaunoissa. Joskus saunoin öljypolttimella lämmitettävässä, oli helvetin hyvä. Kiveä oli varmaan 150 kiloa.
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  5. #34365
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Lainaus Alkuperäinen postaaja esu Näytä viesti
    Sälekaihtimet, pimentävä musta rullaverho ja pimennysverhot. Meillon kesälläkin pimeetä makkarissa.
    Joo mä tiedän nämä keinot, mutta mulla ei oo rahaa laitattaa kalliita kaihtimia ja halpoja omia virityksiä en edes kokeile, koska talo 30- luvulta ja seinät ihan kuraa.Kaikki tippuu mitä kiinni laitat.

     
     
  6. #34366
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Pimennysverhot voisi kyllä ostaa...

     
     
  7. #34367
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja esu Näytä viesti
    Sälekaihtimet, pimentävä musta rullaverho ja pimennysverhot. Meillon kesälläkin pimeetä makkarissa.
    Arvaa oliks järkkyä olla ekaa kevättä Oulussa. Mä olin siihen asti kuvitellut että etelä-suomessa on valoisaa kesäöisin. Oulussa vaan on vähän eri luokkaa, ja se nopeus millä päivä alkaa pidentyä keväällä tietyn pisteen jälkeen. Mun elimistö sai jonkun stressireaktion ja heräsin levottomana parin viikon ajan neljän aikaan aamuyöllä (normaalisti oon hirvee unikeko) ennen aloin vähän tottua. Omituista oli se että ei edes olleet mitkään hirveesti valoa läpäisevät verhot, ja enkä mä yleensä mikään hirveen valonarka nukkuja oo vaan voin ottaa päikkäritki ihan hyvin verhot auki.

     
     
  8. #34368
    Syksy on parasta, kun ihmetellään ruskaa rööki huulessa sateen ropistessa ja curen disintegrationin soidessa. Kesä on saatanasta, hikoilee tissien alta ja kaiken maailman vittunaamoja pyörii pistämässä. Tänä vuonna ei tullut tosin yhtäkään ampiaista kämppään sisään enkä ulkonakaan montaa nähnyt? Ehkä kaksi?

     
     
  9. #34369
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Mä nyt en saatana nuku enää muutenkaan hikoilen öisin kuin pien sika, ei oo kivaa...tätä on jatkunut monta kuukautta.

     
     
  10. #34370
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,074
    Lainaus Alkuperäinen postaaja esu Näytä viesti
    Sälekaihtimet, pimentävä musta rullaverho ja pimennysverhot. Meillon kesälläkin pimeetä makkarissa.
    Täällä kans makkarissa pimeetä oli kesä tai talvi

     
     
  11. #34371
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,074
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Niin mutta höyris..eihän tänä syksynä ole satanut, ollut aivan mahtavat ilmat
    Sais kyllä sataa, kaivossa vesi alhaalla=putket jäätyy pakkasella

     
     
  12. #34372
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja esu Näytä viesti
    Normi sähkökiukaassa on hiton vähän kivimassaa verrattuna puukiukaaseen. Kanttaali hehkuu putkissa ja löylyt on terävät, isolla vähemmän kuumalla puukiukaassa pehmoset. Ja ilmankiero on yleensä parempi puukiuassaunoissa. Joskus saunoin öljypolttimella lämmitettävässä, oli helvetin hyvä. Kiveä oli varmaan 150 kiloa.

    Meidän sähköllä toimivassa tornikiukaassa on 120kg kiveä, ja ei häviä kyllä yhtään ainakaan niille puusaunoille missä oon ollut... Paljon pehmeämmät löylyt mitä normaalissa sähkösaunassa. Miks muuten sähkökiukaissa on yleensä niin säälittävän vähän kiviä, tyyliin jotain 20kg varmaan

     
     
  13. #34373
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Kävin tänään moikkaamassa mummua 89 vee ja piti opastaa sitä kiukaan kanssa, kun alkaa silläkin selkeesti muisti jo temppuilemaan

     
     
  14. #34374
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Syksy on paras👍
    Möksän puusauna paras👍
    Yleensä mökkisaunat on harvoja niin ilmanvaihto pelaa hyvin. On mul kyllä hyvä vuolukivinen sähkökiuas kotona ja koneellinen ilmanvaihto niin riittää happea myös🤗
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  15. #34375
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Puusauna on kyllä

     
     
  16. #34376
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Vittu ku väsyttää😣
    4 tunnin yöunet ja 12h metsässä liikkeellä niin kyllä on äijä puhki. Onnex pääsee kohta saunaan ja pehkuihin. Aamulla homma jatkuu🤗
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  17. #34377
    Höyrykone höyrypää92's Avatar

    Liittynyt
    06/2013
    Sijainti
    Raisio
    Viestit
    5,681
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Niin mutta höyris..eihän tänä syksynä ole satanut, ollut aivan mahtavat ilmat
    On satanu parina päivänä niin helvetisti ja oli niin mukavaa niinä päivinä olla ulkona töissä

     
     
  18. #34378
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Vittu ku väsyttää
    4 tunnin yöunet ja 12h metsässä liikkeellä niin kyllä on äijä puhki. Onnex pääsee kohta saunaan ja pehkuihin. Aamulla homma jatkuu珞
    Tuliko mitään havaintoja?


     
     
  19. #34379
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Vähissä on elukat mut tais 4/5 koiralla olla hirvikosketus. Arkoja, eivät anna haukkua. Sudet...
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  20. #34380
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Kyllä väsyttää joo ja sentään lauantai, vois kattoo jonkun kauhupätkän vielä ja mennä nukkumaan

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •