Aihe: Höyry-Off-topic 2: Electric Boogaloo

  1. #33721
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Nyt alkoi tekee mieli leipomaan vanilja-suklaapullia tai tehdä muutama litra jäätelöö pakkaseen..vaikka mango/ mansikka, argh! mä en kestä kelle mä sit enää leivon, kun pojatkin muuttaa pois....

     
     
  2. #33722
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Mulla ruanlaitto on yleensä tyyliin nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen.
    Paitsi kossu vaihtuu kastikkeeseen laitettavaan litran kuohukermaan 🤗
    Pihviliha syödään mediumina tai puoliraakana ja muut ylikypsänä 🤗
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  3. #33723
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja vinokone Näytä viesti
    Tarkotin nyt näitä ruokatieteilijöitä yleensä.
    Mäki haluun olla joskus ruokatieteilijä, vielä oon ihan vaan ruokajuntti joka rrrakastaa Amarillon ja American Dinerin burgereita En oo ikinä ees muuta Amarillossa vetänyt jos ei mozzarellatikkuja ja pirtelöitä lasketa, Jasso ainakin jokusen kerran tainnut sanoa ettei ne muut eväät kovin häävejä ole?

     
     
  4. #33724
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    No mä jo aattelin, kun en ole hienostelija mutta ruoanlaitto ja leipominen on mun intohimoja ja arvostan laadukkaita raaka-aineita joten saatan hehkutella joskus niiden takia
    Mä en välttämättä kaipaa ruuasta mitään makuken sinfoniaa suuhuni. Mulle on huomattavasti tärkeempää se, että kroppa tykkää

     
     
  5. #33725
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Nyt alkoi tekee mieli leipomaan vanilja-suklaapullia tai tehdä muutama litra jäätelöö pakkaseen..vaikka mango/ mansikka, argh! mä en kestä kelle mä sit enää leivon, kun pojatkin muuttaa pois....
    Hö? No mulle 😆
    Eilen paistoin silakkapihvejä ja tänään söin loput. Aivan sairaan hyviä. Silakka muutenkin aliarvostettu eväs. Jos sunnuntaina tekis n.3kg nöyhtöpossua viimisistä villipossun lihoista, laitoin tänään jääkaappiin sulamaan. Niskaa ja lapaa... voi muuten tulla aika herkkua 🤗
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  6. #33726
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti
    [QUOTEJos ruvetaan tekemään jotain teennäisiä rajoitteita että paskemmatkin pärjää, niin multa loppuu kiinnostus samantien. Eli edelleenkin, mitem se raha tähän liittyy?
    Kannattaa miettiä yli yön ,niin ehkä valkenee. Teennäistä ja niin edelleen.

    Ei siinnä. Monella ihmisellä on lintujen bongaus kova juttu.[/QUOTE]

    Juu tajusin. Jääkiekko muuttuu paskaksi, jos joku tekee sillä rahaa. Mitä ilmeisimmin asia on näin, jos Olympialaiset parhailla pelaajilla ja muutamalla paskajoukkueella olisi hyvä juttu, mutta World Cup samoilla joukkueilla on showpainia kun sillä joku tekee rahaa. Kyllähän tämän ymmärtämiseen ehkä luvattoman kauan meni, mutta löytyihän se punainen lanka sieltä. Hyvää yötä.
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  7. #33727
    Höyrykone Miru's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    6,563
    Joo-o mullakin tärkeintä, että voin hyvin ja jaksan..siksi on paljon mistä on pitänyt luopua eikä se haittaa.Silloin tällöin voi herkutella ja rehellisesti sanoen käyn hyvin harvoin ravintoloissa, koska yleensä petyn.

     
     
  8. #33728
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Mäki haluun olla joskus ruokatieteilijä, vielä oon ihan vaan ruokajuntti joka rrrakastaa Amarillon ja American Dinerin burgereita En oo ikinä ees muuta Amarillossa vetänyt jos ei mozzarellatikkuja ja pirtelöitä lasketa, Jasso ainakin jokusen kerran tainnut sanoa ettei ne muut eväät kovin häävejä ole?
    Nuo burgerit on kyl varsinkin american dinneris jäätävän hyviä. En vaan tykkää tuosta amarillon bbq kastikkeesta. Burgeripäivän jälkee ei vaan löydy kropasta vetoja sillai, kun kebabeläinpäivän jälkee

     
     
  9. #33729
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja vinokone Näytä viesti
    Mä en välttämättä kaipaa ruuasta mitään makuken sinfoniaa suuhuni. Mulle on huomattavasti tärkeempää se, että kroppa tykkää
    Siitä ei lopulta ole kovin kauaa kun ajattelin samoin ja pidin valkoisia pöytäliinoja ja patsastelua ravintolassa turhana homosteluna... Sitten kun oikeesti pääsee kokeilemaan sitä kuinka siinä pikkuruisessa annoksessa ne koristeeksi kuvittelemani ohuet kastikeviirut lautasella nostaa makuelämyksen uusiin ulottuvuuksiin, ja alkukeitto on taideteos johon on jollain ihmeellä saatu keskelle kirkas kohta ikkunaksi jonka läpi näkee lautasen pohjalla olevat herneet ja se maistuu ihan taivaalliselta vaikkei uskoiskaan, niin yhtäkkiä sitä huomaa innostuneensa.

    Ja mä oon aina vihannut viinejä ja vihaan oikeestaan vieläkin, mutta ravintolassa kun ne tuo juustolautasen kaveriksi juuri oikeanlaista hyvää viiniä niin ymmärsin mitä se vanha sanonta "viini saa juuston laulamaan" tarkoittaa.

     
     
  10. #33730
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja vinokone Näytä viesti
    Nuo burgerit on kyl varsinkin american dinneris jäätävän hyviä. En vaan tykkää tuosta amarillon bbq kastikkeesta. Burgeripäivän jälkee ei vaan löydy kropasta vetoja sillai, kun kebabeläinpäivän jälkee
    American Diner <3 Siitä on jo jokunen vuosi kun tullut viimeksi käytyä, perseestä ettei niitä ole pohjoisessa! Just puhuttiin että käydään kun ens viikolla lähdetään käymään Tampereella. Amarillon se perusburger on aika blaah, itse tykkään esim. Don Amasta missä saa valittua pihvin mediumina ja siinä on savunagakastike. Kebab on hyvää mutta siitä tulee helposti masu kipeeksi, siinä kebabeläimessä kun taitaa olla kohtuullisen paljon rasvaa.

     
     
  11. #33731
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Viini vaatii totuttelua... Viimeiset 15v opetellu nauttimaan niistä. Ens alkuun keveitä marjaisia ja huomaat yllättäen vaativas tiukempaa, täyteläisempää tatsia. Kylmään aikaan punkkua ja kesän lämpimäs viilennettyä valkkaria 👍
    Kaikille ei vaan punkku käy tanniinien takia, saattaa aiheuttaa helvetinmoisia hedareita..
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  12. #33732
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Siitä ei lopulta ole kovin kauaa kun ajattelin samoin ja pidin valkoisia pöytäliinoja ja patsastelua ravintolassa turhana homosteluna... Sitten kun oikeesti pääsee kokeilemaan sitä kuinka siinä pikkuruisessa annoksessa ne koristeeksi kuvittelemani ohuet kastikeviirut lautasella nostaa makuelämyksen uusiin ulottuvuuksiin, ja alkukeitto on taideteos johon on jollain ihmeellä saatu keskelle kirkas kohta ikkunaksi jonka läpi näkee lautasen pohjalla olevat herneet ja se maistuu ihan taivaalliselta vaikkei uskoiskaan, niin yhtäkkiä sitä huomaa innostuneensa.

    Ja mä oon aina vihannut viinejä ja vihaan oikeestaan vieläkin, mutta ravintolassa kun ne tuo juustolautasen kaveriksi juuri oikeanlaista hyvää viiniä niin ymmärsin mitä se vanha sanonta "viini saa juuston laulamaan" tarkoittaa.
    Mä oon vuosia sitten exän kanssa joutunu ihan tarpeeks kierteleen noita valkoisten pöytäliinojen paikkoja ja maistelemaan näitä kastikkeita. On kyllä vaan pakko sanoo, että ei se juttu uponnu muhun, vaikka oikeesti yritin tosissani aiheeseen paneutua. Kun otan suuren makunautinnon, on se hirveä tai luomuhärkää, sopivasti suolaa ja pippuria, ja perunaa

     
     
  13. #33733
    Höyrykone heimo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Suomenniemi
    Viestit
    3,853
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Hyvä, onhan se nyt coolimpaa että sulla hehkuu kannen takana puraistu omppu! Pidän sen omenalogon valosäätöä aina kirkkaimmalla jos vaikka naapurikin näkis pimeellä
    Sehän se on tärkeintä... että naapurit näkee

     
     
  14. #33734
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Viini vaatii totuttelua... Viimeiset 15v opetellu nauttimaan niistä. Ens alkuun keveitä marjaisia ja huomaat yllättäen vaativas tiukempaa, täyteläisempää tatsia. Kylmään aikaan punkkua ja kesän lämpimäs viilennettyä valkkaria 👍
    Kaikille ei vaan punkku käy tanniinien takia, saattaa aiheuttaa helvetinmoisia hedareita..
    Aikanaan sininen nunna lähes 0 asteisena oli ehkä parasta janojuomaa hellepäivänä

     
     
  15. #33735
    Höyrykone ajax universal's Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    2,567
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Viini vaatii totuttelua... Viimeiset 15v opetellu nauttimaan niistä. Ens alkuun keveitä marjaisia ja huomaat yllättäen vaativas tiukempaa, täyteläisempää tatsia. Kylmään aikaan punkkua ja kesän lämpimäs viilennettyä valkkaria 
    Kaikille ei vaan punkku käy tanniinien takia, saattaa aiheuttaa helvetinmoisia hedareita..
    Mä luulin että punkku aiheuttaa pahempia hedareita johtuen korkeammasta metanolipitoisuudesta.
    #cream_ass_lyfe

     
     
  16. #33736
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ajax universal Näytä viesti
    Mä luulin että punkku aiheuttaa pahempia hedareita johtuen korkeammasta metanolipitoisuudesta.
    Öö käsittääkseni ei, vaan tanniineista.
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  17. #33737
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Viini vaatii totuttelua... Viimeiset 15v opetellu nauttimaan niistä. Ens alkuun keveitä marjaisia ja huomaat yllättäen vaativas tiukempaa, täyteläisempää tatsia. Kylmään aikaan punkkua ja kesän lämpimäs viilennettyä valkkaria 
    Kaikille ei vaan punkku käy tanniinien takia, saattaa aiheuttaa helvetinmoisia hedareita..
    Viinit on vaan niin... Kamalia Viini toimii mulle vain kun asiantunteva tarjoilija on sen valinnut juuri sen mun tilaaman juustohärdellin kaveriksi, enkä siltikään edes juo sitä lasia ennemminkin kastan varovasti ylähuulta ja kielenkärkeä, niin alkeellisella tasolla on mun viininjuonti vielä ja tulee varmaan olemaankin.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja vinokone Näytä viesti
    Mä oon vuosia sitten exän kanssa joutunu ihan tarpeeks kierteleen noita valkoisten pöytäliinojen paikkoja ja maistelemaan näitä kastikkeita. On kyllä vaan pakko sanoo, että ei se juttu uponnu muhun, vaikka oikeesti yritin tosissani aiheeseen paneutua. Kun otan suuren makunautinnon, on se hirveä tai luomuhärkää, sopivasti suolaa ja pippuria, ja perunaa
    Kaikki ei tykkää kaikista jutuista, kyllä se hirvi tai sonni pottujen kanssa on suurta herkkua nekin.

     
     
  18. #33738
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ajax universal Näytä viesti
    Mä luulin että punkku aiheuttaa pahempia hedareita johtuen korkeammasta metanolipitoisuudesta.
    Joskus olen jotain punaista maistanut ja puolen lasillisen jälkeen iskee aivan armoton päänsärky
    Johtuu jostain (en muista mistä), mutta en uskalla kokeilla enää.

    Hmmm.. Hetken luulin et se on sulfiitti, mutta valkkarissa sitä on enemmän ja valkkarista ei tule päänsärkyä "välittömästi"?

    http://www.terveyskirjasto.fi/tervey...kkeli=dlk00786
    Viimeksi muokannut arskaxx; 30.09.16 kello 22:38.

     
     
  19. #33739
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Viinit on vaan niin... Kamalia Viini toimii mulle vain kun asiantunteva tarjoilija on sen valinnut juuri sen mun tilaaman juustohärdellin kaveriksi, enkä siltikään edes juo sitä lasia ennemminkin kastan varovasti ylähuulta ja kielenkärkeä, niin alkeellisella tasolla on mun viininjuonti vielä ja tulee varmaan olemaankin.



    Kaikki ei tykkää kaikista jutuista, kyllä se hirvi tai sonni pottujen kanssa on suurta herkkua nekin.
    Ja tietysti veripalttu, puolukkahillo ja pottumuusi

     
     
  20. #33740
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja heimo Näytä viesti
    Sehän se on tärkeintä... että naapurit näkee
    Joo, onneks nyt kun syksy tulee ja päivät pimenee niin ne näkee kohta päivälläkin että mulla on puraistu Omena. Ja kun pensasaidasta lähtee loputkin lehdet mun on helpompi näytellä vierashuoneen ikkunasta tätä Applen Logoa ohikulkijoille.

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •