Aihe: Höyry-Off-topic 2: Electric Boogaloo

  1. #33021
    ^Sama vikahan se on täällä Vantaalla ei täällä kelkalla tee hevonvittuakaan kun ei koskaan tiedä paljonko lunta tulee tai tuleeko sitä ollenkaan. Lapissa kun asuin niin kelkka oli aina pihalla lähtövalmiina. Pojalle joskus hommasin lasten moottorikelkan mut ei siitäkään ollu ku harmia, kytät oli joka toinen päivä ovella valittamassa kun ajetaan väärässä paikassa, ei ne kyllä sakkoja antanu ikinä enemmän niitä kiinnosti mikä kone ja mikä tekniikka. Suomi on kateellisten kusipäiden maa

     
     
  2. #33022
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Moottorikelkka. Paitsi että täällä suomen Turussa on ollut turhan vähän lunta ja turhan vähän lumiaikaa siihen harrastukseen viime aikoina... Vaan kyllähän ne jotkut ajaa vetten päälläkin niillä... Minä en
    Kerran oltiin kaverin mökillä ja ihmeteltiin siinä kun alko käymään sellanen kelkan ääni keskellä kesää et mitä vittua tääl tapahtuu, niin jonkun ajan päästä siitä viereiseltä pellolta lähti kelkka järvelle ja ajo aika pitkän pätkän veden päällä kaarsi pitkälle järvelle ja takaisin rantaan kohti, eipä siinä kaveri hölläs kaasua liian paljon liian aikasin ja kelkka hörppäs keulasta vettä ja uppos siihen noin kymmenen viistoista metriä ennen rantaa. Päivän ne siinä yritti jaksaa kaivella sitä kelkkaa, syvyyttä jokunen viis metriä siinä kohti.

     
     
  3. #33023
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Kääntää maton toisin päin niin pitäs onnistua. Joskus täällä esittelivät taitojaan. Siitä aikaa varmaan 20v jo.
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  4. #33024
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Kääntää maton toisin päin niin pitäs onnistua. Joskus täällä esittelivät taitojaan. Siitä aikaa varmaan 20v jo.
    Ihan vakio perus kelkka menee veden päällä ihan hienosti kun tarpeeksi on vaan kiekkoja koneessa. Ei se matto ole paljon huonompi vaihtoehto kuin potkuri, ainoa et vakio kelkalla pitää varoa ettei keula hörppää vettä kun ei ole mitenkään eristetty.

     
     
  5. #33025
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Onneks mulla on busteri myös Sillä onnistuu syys-talven hauen ja lohen vetouistelukin varmasti paremmin kuin moottorikelkalla...

     
     
  6. #33026
    Busteria ei saa edes uppoamaan vaikka yrittäis, muuten varmaan ikinä myydyin vene suomessa. Ihan mutulla heitän ei perustu mihinkään faktaan.

     
     
  7. #33027
    Mulla on nyt ollu vajaan viikon testissä Soneran ja Sauniksen 4G mobiililiittymä himassa ja molemmat ihan yhtä paskoja. Toinen myydään nopeudella 100 ja toinen 150, ei noilla pääse ku murto-osaan noista luvatuista, ja tiedän kyllä et se vaikuttaa missä lähin linkki on. Siis Sonera on nyt ollu monta kuukautta mut otin Sauniksen vertailuun. Molemmat ihan yhtä paskoja.

    Speedtest.net by Ookla - My Results

    Tossa viiminen soneran nopeus. Himassa on kyllä ihan laajakaistakin mut otin nämä kokeiluun.

     
     
  8. #33028
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    No moottorikelkalla totta kai coolimpaa ajaa, sillä voi opetella hyppimään ja keulimaan ja siinä on vauhtia ja vaaraa eri tavalla kuin jetteilyssä missä pelottaa lähinnä hukkuminen eikä Suomen aallokossa varmaan sekään vaikken mikään uimamaisteri ookkaan... Ja hukkuminen ei oo kovin coolia

     
     
  9. #33029
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rokuli Näytä viesti
    Busteria ei saa edes uppoamaan vaikka yrittäis, muuten varmaan ikinä myydyin vene suomessa. Ihan mutulla heitän ei perustu mihinkään faktaan.
    Mä oon ajanut busterilla 1,5 metrin aallokossa eikä vettä hörpännyt. Toki piti mennä hiljaa ja seistä koska penkillä ei pysynyt. Mutta on kyllä juu hyvinkin merikelpoinen siinä mielessä. Ja ajoin kyllä viistosti aallokkoon päin... En halunnut kokeilla ajaa pakilla perä edellä siihen aallokkoon...

     
     
  10. #33030
    Molemmilla saa vauhtia ja vaarallisia tilanteita aikaan, eikä se puuhun törmääminen ole sen coolimpia ku hukkuminenkaan. Kelkalla kun leikkii oikeesti niin läheltä piti tilanteita oli paljon.

    Tämä siis tuitulle.

     
     
  11. #33031
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rokuli Näytä viesti
    Mulla on nyt ollu vajaan viikon testissä Soneran ja Sauniksen 4G mobiililiittymä himassa ja molemmat ihan yhtä paskoja. Toinen myydään nopeudella 100 ja toinen 150, ei noilla pääse ku murto-osaan noista luvatuista, ja tiedän kyllä et se vaikuttaa missä lähin linkki on. Siis Sonera on nyt ollu monta kuukautta mut otin Sauniksen vertailuun. Molemmat ihan yhtä paskoja.

    Speedtest.net by Ookla - My Results

    Tossa viiminen soneran nopeus. Himassa on kyllä ihan laajakaistakin mut otin nämä kokeiluun.
    Mun mielestä toi on aika normi nopeus. Mulla DNA ja en nyt muista että kukaan ois kehunut pääsevänsä siihen sataseen jota luvataan..? Mulle tuo nopeus riittää oikein hyvin. Ehkä jotkut tarvii nopeempaa taikka että pidettäisiin se mitä luvataan kun myydään tuotetta... Olisi ehkä hyvä jos useampi valittaisi että nopeutta ei oo niin paljon kuin luvataan? Jaa no äsken tais tulla ennätys jopa kun kokeilin... 77 / 38 oli vauhti.

     
     
  12. #33032
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Mun mielestä toi on aika normi nopeus. Mulla DNA ja en nyt muista että kukaan ois kehunut pääsevänsä siihen sataseen jota luvataan..? Mulle tuo nopeus riittää oikein hyvin. Ehkä jotkut tarvii nopeempaa taikka että pidettäisiin se mitä luvataan kun myydään tuotetta... Olisi ehkä hyvä jos useampi valittaisi että nopeutta ei oo niin paljon kuin luvataan?
    Noi nopeudet on aina teoreettisia eikä oikeestaan koskaan noihin pääse jos et ole metrin päässä jostain keskuksesta, mut onhan toi aika vitun törkeetä mainostaa ja myydä tuotetta 150 megasena jos tietää jo etukäteen en kymppi irtoo korkeintaan.Kusetuksen makua sanon minä, nyt pitäs päättää kumman jätän tai kumman lopetan. Melkeen sama asia jos mä myyn sulle miljoonan ajetun mersun josta on mittaria vähän ruuvattu ja sanon et viissataa tonnia ehkä just menny rikki, mä kusetan ja sä uskot ja ostat

     
     
  13. #33033
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Nimenomaan. Kusetustahan tuo on. Minä en tiedä ketään ketä olisi päässyt noihin nopeuksiin. Eikä tuollaista kusetusta saisi olla! Mutta kun suomalainen on aina vaan hiljaa eikä valita! Joten kusetus jatkuu...

     
     
  14. #33034
    Bit ja bytehän ei ollut sama asia. Tossa speedtestissä ei ole mitään vikaa, kun et kerta tornin vieressä asu.

    E: Voi siinä jotain vikaa olla, mikähän tuota uploadia vaivaa.

     
     
  15. #33035
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Naamapeikko Näytä viesti
    Bit ja bytehän ei ollut sama asia. Tossa speedtestissä ei ole mitään vikaa, kun et kerta tornin vieressä asu.

    E: Voi siinä jotain vikaa olla, mikähän tuota uploadia vaivaa.
    On siinä se vika että sulle myydään 150mb netti joka on todellisuudessa vain alle kybän, ja nyt ei ole kyse siitä etten ymmärtäis mistä on kyse vaan siitä et miten törkeästi ihmisille kaupataan täysin avuttomia liittymiä hirveillä nopeuksilla mitkä ei ikinä pidä paikkaa.

     
     
  16. #33036
    Toi oon itteeniki välillä ärsyttäny. Ennen ku asuin myllypurossa ni siel se pyöri jatkuvasti aika lähellä luvattua mut nyt tääl vihdissä hyvä jos 10 prosentissa. Palveluntarjoajat viel suojaa persettään pienillä pränteillä joita ei tietysti mainita ostovaiheessa. (elisan sivuilta 100 mb 4g kohalta kopsittu) Toteutuviin tiedonsiirtonopeuksiin vaikuttavat sijainti, käytettävä verkkotekniikka, verkon kuormitus ja päätelaitteen ominaisuudet. Nopeuden vaihteluväli 4G-verkossa 5-80 Mbit/s (3G-verkossa 0,4-25 Mbit/s)

     
     
  17. #33037
    Lainaus Alkuperäinen postaaja withered Näytä viesti
    Toi oon itteeniki välillä ärsyttäny. Ennen ku asuin myllypurossa ni siel se pyöri jatkuvasti aika lähellä luvattua mut nyt tääl vihdissä hyvä jos 10 prosentissa. Palveluntarjoajat viel suojaa persettään pienillä pränteillä joita ei tietysti mainita ostovaiheessa. (elisan sivuilta 100 mb 4g kohalta kopsittu) Toteutuviin tiedonsiirtonopeuksiin vaikuttavat sijainti, käytettävä verkkotekniikka, verkon kuormitus ja päätelaitteen ominaisuudet. Nopeuden vaihteluväli 4G-verkossa 5-80 Mbit/s (3G-verkossa 0,4-25 Mbit/s)
    Onhan tuo ihan perseestä jos verrataan ihan mihin muuhun myyntiin tahansa, vai millä muulla firmalla on tapana myydä et myymme sinulle esim, myymme sinulle kymmenen kossua kuukaudessa mutta kun toimitus on vähän heikkoa niin voi olla että joudut tyytymään viiteen tai kuuteen kuukaudessa, me kyllä velotamme siitä kymmenestä koska meidän mielestä voi olla että nopeus on jossain kohtaa tuota luokkaa.

    Mulle muuten soitettiin tänään soneralta, sanoin viis kännyliitymää irti, ne halus tietää et miksi sanoin liittymät irti ja yritti tarjota halvemalla samoja liittymiä mitkä mulla oli ollu jo aiemmin? Miksi vitussa niitä halvempia ei voitu tarjota jo alunalkaen?

     
     
  18. #33038
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Mullaki on hidas paska dna Tässä mun tulos, lagas vielä vähän vielä normaalia enemmän Speedtest.net by Ookla - My Results

    Ikävä Kreetalle <3

     
     
  19. #33039
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rokuli Näytä viesti
    Onhan tuo ihan perseestä jos verrataan ihan mihin muuhun myyntiin tahansa, vai millä muulla firmalla on tapana myydä et myymme sinulle esim, myymme sinulle kymmenen kossua kuukaudessa mutta kun toimitus on vähän heikkoa niin voi olla että joudut tyytymään viiteen tai kuuteen kuukaudessa, me kyllä velotamme siitä kymmenestä koska meidän mielestä voi olla että nopeus on jossain kohtaa tuota luokkaa.

    Mulle muuten soitettiin tänään soneralta, sanoin viis kännyliitymää irti, ne halus tietää et miksi sanoin liittymät irti ja yritti tarjota halvemalla samoja liittymiä mitkä mulla oli ollu jo aiemmin? Miksi vitussa niitä halvempia ei voitu tarjota jo alunalkaen?
    Ei kuulu yrityksen periaatteisiin. Ne voi tarjota tosi edullisii liittymii mut vasta ku alkaa vaihtaa kilpailijalle ni ne alkaa kummasti halpenee. Ite kilpailutan kaikki liittymät vähintään pari vuoden välein ni aina vaan ne kummasti halpenee. Tosin nykyään soittelen etc nii vähä et varmaa ois minuuttiveloitus kaikkei halvin. Sama on esim vakuutuksis et neki kannattaa vähintää pari vuoden välein kilpailuttaa. Ite vaihoin just autoo pari kk sit ja sain edelliseen autoon alennuksia vakuutuksiin ku oli enemmän vakuutuksii samassa talos yms ja kummasti neki unohtu sit uudesta vakuutuksesta. No piti sit soittaa sinne ni lähti lopulta 150 e vuodes hinnasta. Kannattaa olla tarkkana ettei tuu kusetetuks

     
     
  20. #33040
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Mullaki on hidas paska dna Tässä mun tulos, lagas vielä vähän vielä normaalia enemmän Speedtest.net by Ookla - My Results

    Ikävä Kreetalle <3
    No onpa vitun hidas download

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •