Aihe: Höyry-Off-topic 2: Electric Boogaloo

  1. #32881
    Höyrypää Juhani's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Juankoski
    Viestit
    842
    Mulla on käytössä Fiat 80-90 ja on luotettava peli Mut jos mennään takasi kännyköihin niin vaimolla on Motorola Moto G, myös hyvä puhelin jos ei pääse sammumaan. Siinä on tyyppivika ettei meinaa käynnistyä millään jos akku menee tyhjäks, ja vaikka ois ollu jo jonkun aikaa latauksessa...

     
     
  2. #32882
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Juhani Näytä viesti
    Mut jos mennään takasi kännyköihin niin vaimolla on Motorola Moto G, myös hyvä puhelin jos ei pääse sammumaan. Siinä on tyyppivika ettei meinaa käynnistyä millään jos akku menee tyhjäks...
    Hyvä vinkki, pitää olla tarkkana

     
     
  3. #32883
    Miten voi saman (etu)akselin renkaat kulua huomattavan epätasaisesti? Äsken pihalla höyrytellessä kiinnitin huomiota emännän auton renkaisiin, ja kuskin puoleinen eturengas ihan sliksi + kangas paistoi jo läpi. Repsikan puoleisessa renkaassa oli vielä pintaa jäljellä reippahasti.

    Keväällä kun vaihdoin kesärenkaat, niin muistaakseni molemmat oli vielä ihan ok kunnossa. Jos toi toinen olisi kulunut pelkästään jommasta kummasta laidasta, eli kulmat pielessä, olisi vielä jotenkin ymmärrettävissä. Mutta ihan tasaisesti loppuunkulunut, ei ymmärrä. Mentävä maanantaina rengaskaupoille, ennen kuin posahtaa...
    "Not a bad life really"

     
     
  4. #32884
    Kyllä tuo nyt valitettavasti vähän siltä kuulostaisi, että muija on alkanut salaa ajamaan nascaria.

     
     
  5. #32885
    Sillä taitaa olla Vatasen nilkka tai sitten auraus voi olla pielessä, tai nivel heikkona. Autossa siis, ei vaimossa. Raidetangonpäiksikin niitä kutsutaan, ammattipiireissä

     
     
  6. #32886
    Itse asiassa tuohon samaiseen kulmaan vaihdettiin raidetangon pää + joku nivel suunnilleen kuukausi sitten, olisikohan nuo sitten alkujaan paskoneet kesän mittaan renkaan?
    "Not a bad life really"

     
     
  7. #32887
    Höyrykone Kynä's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    1,661
    Outoa vain että kuluu silti tasaseen koko kulutuspinnaltaan. Suuntaus päin persettä. Väärät rengaspaineetkin kuluttaa kyllä reunoista tai keskeltä. Naamiksen veikkaus kyllä osuis nappiin! Jos vaan on kumiin osunut huono laatu tälle renkaille.
    Sanomattakin selvää että vika kannattaa korjata ennenkuin tuhoaa uuden renkaan.
    Rengasliike varmaan osaa heittää pätevän arvion viasta.

     
     
  8. #32888
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pottula Näytä viesti
    Itse asiassa tuohon samaiseen kulmaan vaihdettiin raidetangon pää + joku nivel suunnilleen kuukausi sitten, olisikohan nuo sitten alkujaan paskoneet kesän mittaan renkaan?
    Suuntaukseen vaan. Ei mitää isoo töyssyä tartte, ko menee vituralleen.

     
     
  9. #32889
    Höyrykone _S_'s Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Satakunta
    Viestit
    10,375
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Mikä jakuwaari
    Ei ikuna
    Nahkiaissesonki ja porukka puhuu ihan muusta...
    äSSä paikalle, Naggimaan Keisari
    Kutsuitte
    Juu matokausi olis kovana nyt
    Naapurissa ainakin käy porukkaa kun jouluna pukin sylissä

     
     
  10. #32890
    Lainaus Alkuperäinen postaaja _S_ Näytä viesti
    Kutsuitte
    Juu matokausi olis kovana nyt
    Naapurissa ainakin käy porukkaa kun jouluna pukin sylissä
    Just oli Vilposella viesti, et runsaasti tarjolla. Vissii sesongin alussa täysikuu pelotteli ympyräsuisia

     
     
  11. #32891
    Mites täällä on näin rauhallista ollut tänään...
    "Not a bad life really"

     
     
  12. #32892
    Höyrykone ajax universal's Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    2,567
    Krapulaa aamusta ja pitää mennä nukkuun et töihin jaksaa?
    #cream_ass_lyfe

     
     
  13. #32893
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ajax universal Näytä viesti
    Krapulaa aamusta ja pitää mennä nukkuun et töihin jaksaa?
    No niinpä tietenkin, normi sunnuntai.
    "Not a bad life really"

     
     
  14. #32894
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pottula Näytä viesti
    Itse asiassa tuohon samaiseen kulmaan vaihdettiin raidetangon pää + joku nivel suunnilleen kuukausi sitten, olisikohan nuo sitten alkujaan paskoneet kesän mittaan renkaan?
    Vahva ehkä, joko vika korjattu tai saatu aikaan, korjauksen yhteydessä-> suuntaukseen

     
     
  15. #32895
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Esa vuke Näytä viesti
    Vahva ehkä, joko vika korjattu tai saatu aikaan, korjauksen yhteydessä-> suuntaukseen
    Juurikin näin tarkoitus tehdä, eli:
    Rengaskaupoille --> aurauskulmien tarkastus/säätö.

    Edelleen ihmetyttää, jos auraus pielessä, niin renkaan pitäisi kulua toiselta laidalta. Nyt siis rengas tasaisesti kulunut sileäksi, kun saman akselin toinen pyörä ei. No, eiköhän vika selvinne Pärnäsen korjaamolla...
    "Not a bad life really"

     
     
  16. #32896
    Silitysrautakin kuluu tasaisesti, vaikka sitä työnnetään kulmassa. Tiedän, typerä vertaus Mutta jos sitä vertaa renkaaseen, niin siihen tulee jo tiettyä järkeä

     
     
  17. #32897
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rokuli Näytä viesti
    oon täs jo monta päivää selaillu itselle äly(juu en tajua äly + mitä sitten?) vitusti liikaa aakkosia mulle vaikka ymmärränkin netin filosofian=)

    Eli haluan ja ostan itselle jonku älyluurin, nyt tarttis vaan tietää mikä o hyvä? tai paras tai paras mitä on markkinoilla? Vielä parempaa?
    Älykelloa olen siis ollut ostamassa ja katsellut et mikä olis hyvä. Pikkuhiprakassa näköjään menny sanat sekaisin. Mulla on jo luurina Iphone 6S enkä sen älykkäämpää luuria tarvi. Apple watch:iin varmaan päädyn jos muuta järkevää ei tule vastaan.

     
     
  18. #32898
    Höyrykone RiMa's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,066
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pottula Näytä viesti
    Juurikin näin tarkoitus tehdä, eli:
    Rengaskaupoille --> aurauskulmien tarkastus/säätö.

    Edelleen ihmetyttää, jos auraus pielessä, niin renkaan pitäisi kulua toiselta laidalta. Nyt siis rengas tasaisesti kulunut sileäksi, kun saman akselin toinen pyörä ei. No, eiköhän vika selvinne Pärnäsen korjaamolla...
    Jos aurauskulma pielessä niin pitäisi kuluttaa molempaa rattaita lähes samalla lailla. Minä osoittaisin syyttävän sormen kohti jarrua, joko kulunut puoli laahaa huolella tai toinen totaali jumissa eikä pelaa ollenkaan.

     
     
  19. #32899
    Höyrykone Kynä's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    1,661
    Lainaus Alkuperäinen postaaja RiMa Näytä viesti
    Jos aurauskulma pielessä niin pitäisi kuluttaa molempaa rattaita lähes samalla lailla. Minä osoittaisin syyttävän sormen kohti jarrua, joko kulunut puoli laahaa huolella tai toinen totaali jumissa eikä pelaa ollenkaan.
    Nyt puhuu kyllä äijä asiaa!
    Tohon mallin jos laahaa niin on varmaa levy ollu jo punaisena.

     
     
  20. #32900
    Höyrykonkari taski63's Avatar

    Liittynyt
    06/2016
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    225
    jos auraus pielessä, niin renkaan pitäisi kulua toiselta laidalta. Nyt siis rengas tasaisesti kulunut sileäksi, kun saman akselin toinen pyörä ei
    Voi olla jokin muu(kin) kulma pielessä kuin auraus.

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •