Aihe: Höyry-Off-topic 2: Electric Boogaloo

Höyrykone Miru's Avatar

Sijainti
    Järvenpää
    Silloin kun olin nuori niin missään mun duuneissa ei ollut pikkujouluja, nyt vasta viimeiset 10 vuotta tullut käytyä.
    Olen tykännyt, no edellisessä duunissa meni kyllä hermot meidän firman poikien kanssa, kun ne veti aina hirveet lärvit ja koputteli hytin ovea koko yön Pomo vei meidät aina risteilee ja monesti oli sähkärit ja putkarit mukana eli yhteistyökumppanit.
    Hauskaa on aina ollut, koskaan ei oo tapeltu ja silleen.

Höyrykonkari Mauno's Avatar

Sijainti
    Kuopio
    Jaaha. Isänpäivä lähestyy. Tänään pitäis vielä vähän tehdä töitä ja sitten alkaa miettiä mitä sitä leipois huomiseksi.
    Perinteinen kakku ei käy enää. Meitä syöjiä ei ole kuin minä ja nuorimmainen, muut on jo maailmalla.

Höyrykone Teppa's Avatar

Sijainti
    Vuorentausta
    Meilläkään ei pikkujouluja pidetä. Tosin kyllä joka vuosi on jotkut isommat bileet. Tän vuoden "pikkujoulut" meni Belgiassa ja Hollannissa. En valita. Edellisessä työpaikassa oli aina ankeat ryyppäjäiset jossa kaikki vaan vittuili ja tappeli. Eipä niissä kyllä viihtynyt kukaan.
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

Höyrykone arskaxx's Avatar

Sijainti
    Masku
    Tää postin touhu on jotenkin huvittavaa
    Kuulemma tuota oikotietä oli pyydetty jo kauan sitten, mutta ei saatu, koska olis ollut vaarallista raskaan liikenteen takia. Tänä aamuna ei sit enää olekaan vaarallista

No nii, sama johtaja, joka kielsi et aitaan olisi tehty aukko lakon takia, niin nyt myönsi, et se aukko tehtiin lakon vuoksi. Ne on niin ketkui kaikki johtajat

Screenshot_2019-11-11 Aamuöinen aidanleikkuu herättää paljon kysymyksiä - Posti pitää silti seli.png
    Viimeksi muokannut arskaxx; 12.11.19 kello 20:50.
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

Tarkempia yksityiskohtia tietämättä, niin tuo Postin työntekijöiden lakko ainakin kuulostaa ihan oikeutetulta. Iso palkanalennus mahdollisesti tulossa, koska työnantaja haluaisi soveltaa toisen alan tes:siä, joten itsekin lakkoilisin asiaa vastaan.

Posti voisi panostaa pakettien jakeluun nykyistä enemmän, koska pakettipostin määrä on varmaan jatkuvassa kasvussa. Sen sijaan, tarvitseeko jokaisen postilaatikolla postipaten käydä joka arkipäivä? Itselle riittäisi vallan hyvin, jos ne laskut toimitettaisiin 1-3 krt/viikko.
    "Not a bad life really"

Höyrykone Barole's Avatar

Sijainti
    Kauhava
    Puhuttiinko täällä pikkujouluista?
    Do or do not, there is no Barole.

Höyrykone Miru's Avatar

Sijainti
    Järvenpää
    Tais mennä jo

Höyrykone Teppa's Avatar

Sijainti
    Vuorentausta
    Pakko lyödä sauna tulille ja ottaa kalja. Selvisin elossa IKEA reissusta eikä menny edes kaikki rahat.

Höyrykone Miru's Avatar

Sijainti
    Järvenpää
    Mitäs ostit Teppa jos sopii kysyä?
    Mä tarttisin uuden auton, mutta niitä ei saa IKEASTA

Sijainti
    Masku
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Eiks tää ollutkaan totta?

ikea-car-600x497.jpg
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

Höyrykone Teppa's Avatar

Sijainti
    Vuorentausta
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Miru Näytä viesti
    Kolme kaappia tuli ostettua. Likoille omat vaatekaapit ja itselle "romukaappi". Tää kämppä on outo kun ei ole kuin vaatehuone. Ei yhtään kaappia eteisessä eikä muuallakaan. Vain pieni vaatekaappi. Eipä kaappiin mahdu kuin mun vaatteet, ja likoilla on kolme kertaa enemmän vaatteita kuin mulla. No nyt on sitten kaappia niin että seinät kolisee. Kai tää on jotain modernia touhua kun ei ole kaappitilaa. Vanhassa kämpässä oli joka huoneessa 4 vaatekaappia, ja iso vaatehuone. Ja eteinen oli täyteen ammuttu kaappeja. Toisaalta teki hyvää viedä lavallinen tavaraa kaatopaikalle muuton yhteydessä.

Höyrykone Miru's Avatar

Sijainti
    Järvenpää
    Voi arska mä en tosta suoriutuisi kunniakkaasti

Höyrykone Miru's Avatar

Sijainti
    Järvenpää
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Teppa Näytä viesti
    Kolme kaappia tuli ostettua. Likoille omat vaatekaapit ja itselle "romukaappi". Tää kämppä on outo kun ei ole kuin vaatehuone. Ei yhtään kaappia eteisessä eikä muuallakaan. Vain pieni vaatekaappi. Eipä kaappiin mahdu kuin mun vaatteet, ja likoilla on kolme kertaa enemmän vaatteita kuin mulla. No nyt on sitten kaappia niin että seinät kolisee. Kai tää on jotain modernia touhua kun ei ole kaappitilaa. Vanhassa kämpässä oli joka huoneessa 4 vaatekaappia, ja iso vaatehuone. Ja eteinen oli täyteen ammuttu kaappeja. Toisaalta teki hyvää viedä lavallinen tavaraa kaatopaikalle muuton yhteydessä.
    I feel you..silloin kun muutin 6 vuotta sitten tähän kämppään 3 pojan kanssa niin jouduin ostamaan kaappeja ja vaatelipaston itselleni, kun ei tässä kämpässä ole kuin yhdessä makkarissa.
    Saas nähdä pistin asuntohakemuksen Järvenpäähän kolmioon, että päästäänkö?
    Siellä on onneksi molemmilla omat vaatekaapit valmiina.Ne asunnot valmistuu helmikuussa ja maaliskuussa pääsee muuttaa.Ihan priimaa, pidän peukkuja, että lykästää

Tota noin. Se olisi nyt meikelänen virallisesti velaton mies. Talo tuli maksettua kahteen kertaan ja nykyään arvo ei ole edes puoliakaan siitä,mitä tuli maksettua.

Korjausvelkaa on toki kiertynyt,mutta empä taida laittaa latiakaan koska asua pystyy. Takan ja ikkunoden laitolla ei niin kiirus ja jne. Taidan alkaa matkustelemaan vielä kun keho on jäntevä ja sorja. Ja muistaa missä on käynyt.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

Höyrypää Mäntti's Avatar

Sijainti
    Ylivieska
    Itellä näyttää että on kaukana että pääsis edes velalliseksi. 15% pitäs olla omaa rahaa kun pankista haet lainaa. Mielestäni vähempikin riittäisi, vaikka 5%.

Nyt olis ilmeisesti hienot hetket olla jalkapallon kannattaja?

Höyrypää Mäntti's Avatar

Sijainti
    Ylivieska
    Ja se on muuten urbaanilegendaa että Ikean kalusteet olisivat vaikeita kasattavia (vaikka kukaan ei nyt niin väittänytkään).

Sijainti
    Masku
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mäntti Näytä viesti
    Ja se on muuten urbaanilegendaa että Ikean kalusteet olisivat vaikeita kasattavia (vaikka kukaan ei nyt niin väittänytkään).
    Onhan ne helppoja, välillä joutuu vaan poraamaan itse jonkun puuttuvan reiän tai käyttää omia ruuveja puuttuvien tilalle

Ja sit noi Ikean tappi/reikä systeemit ei aina ole kohdallaan ja sit pykältää kuten kuvassa

Joo joo, tarttis pyhkii pölyt

IMG_20191115_205539403_1.jpg

Höyrypää Mäntti's Avatar

Sijainti
    Ylivieska
    En minäkään nyt ala Ikeaa sen enempää kehumaan. Mutta ohjeet on aina ollu hyvällä dpi:llä tulostettuja ja omissa tuotteissa laatuvaihtelu ollut minimaalista. Tämä siis yhden keittiökaapiston ja parin muun lipaston yms. kokemuksella. Monesti muut halpikset on semmosia että edes ohjeesta ei saa selvää kun on tulostettu jonain 320x320 resolla A4 paperille.

Höyrypää Mäntti's Avatar

Sijainti
    Ylivieska

Aika tempun teki Suomen jalkapallomaajoukkue.
    Hattu päästä, vaikken niin jalakapallia seuraakaan.
    "Not a bad life really"

Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

• Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •