Sivu 7 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345678 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121 - 140 / 141

Aihe: Kirjallisuus

  1. #121
    Höyrypää Köhötin's Avatar

    Liittynyt
    07/2014
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    794
    Divergent-sarjan eka kirja paria lukua vaille kahlattu. On kyllä hyvä, huomattavasti parempi kuin elokuva joka sekin mielestäni oli ihan hyvää viihdettä.


    Smok Xpro M80 Plus, Wismec Releaux RX200, Helix, Russian91%, Arctic Tank, Bellus, Velocity, Serpent, Griffin 25mm, Supertank mini

     
     
  2. #122
    You're a naughty girl, SVK! Ovatko korkkaribileet sekoittaneet kiltin tytön pään?

    Kirjoja en ole lukenut, mutta katsoin Netflixistä 13-osaisen sarjan. Tyypillinen scifin ja vampyyrikauhun sekoitus. Kieltämättä vetävää juoni- ja kuvakerrontaa, vaikkei niin verta janoaisikaan. I'm not a sucker for vampires. I´m a decent old lady and a sucker for my BOB named G-tube.

    Funtsinut pääni puhki, mitä mystinen SVK voisi tarkoittaa. Suomen vapaakirkkoa, Suomen villakoirakerhoa vai kenties Kalashnikovin puoliautomaattista kivääriä?

     
     
  3. #123
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    212
    Terry Pratchet. Vartijat HOI! On nämä vaan

     
     
  4. #124
    Höyrykone

    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    3,085
    Pitkästä aikaa taas hurahtanut kirjojen maailmaan. Ketjua selailessani löysin Frank McCourtin "Seitsemännen portaan enkeli", jota vasta aloitellut, mutta on vienyt jo nyt meikäläisen täysin mukanaan.
    Malttamattomana yöpöydällä vuoroaan odottelee Kari Hotakaisen "Juoksuhaudantie"

     
     
  5. #125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Häkäfobia Näytä viesti
    You're a naughty girl, SVK! Ovatko korkkaribileet sekoittaneet kiltin tytön pään?

    Kirjoja en ole lukenut, mutta katsoin Netflixistä 13-osaisen sarjan. Tyypillinen scifin ja vampyyrikauhun sekoitus. Kieltämättä vetävää juoni- ja kuvakerrontaa, vaikkei niin verta janoaisikaan. I'm not a sucker for vampires. I´m a decent old lady and a sucker for my BOB named G-tube.

    Funtsinut pääni puhki, mitä mystinen SVK voisi tarkoittaa. Suomen vapaakirkkoa, Suomen villakoirakerhoa vai kenties Kalashnikovin puoliautomaattista kivääriä?
    Mä oon aina tykännyt scifistä ja kauhusta ja vampyista eritoten. Omistan ylpeänä kommentoidun painoksen Stokerin Draculasta. Korkkareista (ehkä 4 cm) tuli vaan nilkat kipeäksi.

    Nimmarin alkuperää on veikattu paljon pahemmaksikin...Olkoon se vaikka Slovakia esim. jääkiekkogeimeissä.

    Fantasiaosasto jatkuu kasarifiiliksissä, nimittäin aloitettu kotimainen kyberpunkkokoelma Mustaa lihaa. Fantasian vastapainoksi katson sentään telkkarista Sota ja rauha -filmatisointia. Olen sen aikanaan lukenut, mutta mieleen ei jäänyt muuta kuin hirveä määrä henkilöhahmoja.

    E. ^ Juoksuhaudantie on sairaan hyvä. Tykkään Hotakaisesta muutenkin mutta tuo oli sellainen huutonaurua ja -itkua sekaisin.

     
     
  6. #126
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tervattu Näytä viesti
    Terry Pratchet. Vartijat HOI! On nämä vaan
    Terry-vainaa oli kyllä mestari. Nuo voi lukea uudestaan ja toistekin.
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  7. #127
    Menossa äänikirjana muistikortilta Hiltunen Pekka: Onni. Kuuntelen kirjaa puhelimesta, kuulokkeet korvissa ja räjähtelen nauruun aika ajoin, joka kuulostanee naapureista kummalliselta .

     
     
  8. #128
    Tällähetkellä menossa.
    Ilkka Remes ~ Kiirastuli. Erittäin hyvä kirja.
    Muuten tulee luettua vain Suomalaiseen jalkapalloon liittyviä kirjoja, mainittakoon ehdoton lukusuositus "Punapaidoista Huuhkajiksi" 5/5.

     
     
  9. #129
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Tuli joulun kunniaksi luettua Legioonalainen Peters Norsunluurannikolla.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  10. #130
    Höyrykone ahteri's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Ylöjärvi
    Viestit
    1,318
    Kingin musta torni sarjaa 4 osaa luettuna. Mitäs nyt sit, kun seuraavia osia ei löydy sähköisessä muodossa? Paperiversiot aika järkäleitä. Onko olemassa mitään listaa, mistä näkis tulossa olevia e-kirjajulkaisuja?
    "FEAR stands for fuck everything and run."

     
     
  11. #131
    Höyrykonkari taski63's Avatar

    Liittynyt
    06/2016
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    225
    Yuval Noah Hararin "Sapiens - Ihmisen lyhyt historia". Loistava opus, kerta kaikkiaan.

     
     
  12. #132
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Hämeenlinna(kotoisin lapland)
    Viestit
    61
    Kyllä se edelleen menee kuten viimeiset kolmekymmentä vuotta tohon buko-kerouac-Burroughs -akselille
    "I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy." -Tom Waits-

     
     
  13. #133
    Mä olen varmaan huono ihminen kun en jaksa tota Kerouacia, vaikka on beat-klassikko. Ei vaan uppoa. Burroughsista olen tykännyt, tyyli on niin erilainen.

    Pitkästä aikaa on menossa sellainen kirja, jota ei vaan malttaisi laskea käsistä, Gillian Flynnin Teräviä esineitä. Puoli yötä meni lukiessa enkä yhtään tiedä, kuka on murhaaja, mutta on kyllä sairasta sakkia.

     
     
  14. #134
    Höyrypää Juhani's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Juankoski
    Viestit
    842
    Aina dekkareiden ja muun rikoskirjallisuuden välissä tulee luettua historiasta ja elämänkertoja, joku aika sitten luin Gary Lachmanin kirjoittaman Aleister Crowley: Suuren Pedon elämä ja teot. Mielenkiintoinen kirja ja olihan tuo Crowley aikamoinen veijari aikoinaan, kirja ei ole mikään ylistys Crowleylle vaan neutraali tai jopa kriittinen kuvaus hänestä ja elämästään...

    Tällä hetkellä ei ole kesken mitään mutta seuraavaksi meinasin lukea joko: Tie taipuu, Sami Yaffan omaelämänkerran tai sitten Jo Nesbon Torakat.

     
     
  15. #135
    Rohkeasti tilasin nyt kirjan, Juha Vuorisen kootut teokset osa 1. Onhan siitä jotain kymmenen vuotta kun viimeksi luin. Silloin se oli Juoppohullun päiväkirja ja kaverin lainaama.
    Nyt jos vaikka ottais tehtäväkseen lukea useampi hänen tuotos jos oikein innostuisi.
    Noo..katotaan, kirja kerrallaan.


     
     
  16. #136
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Zavuke Näytä viesti
    Rohkeasti tilasin nyt kirjan, Juha Vuorisen kootut teokset osa 1. Onhan siitä jotain kymmenen vuotta kun viimeksi luin. Silloin se oli Juoppohullun päiväkirja ja kaverin lainaama.
    Nyt jos vaikka ottais tehtäväkseen lukea useampi hänen tuotos jos oikein innostuisi.
    Noo..katotaan, kirja kerrallaan.
    Mulla on kaikki Vuorisen teokset. Aloitin lukemisen 1998 kun kirjotti ainoastaan nettiin. Sivuston nimi oli muuten keskus.net🤔
    Kaikkee sitä voi muistaakkin😂

    Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  17. #137
    Höyrypää Juhani's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Juankoski
    Viestit
    842
    ^Mulla on mielikuva että Myrkyssä oli joskus 90-luvun lopulla noita juoppohullun päiväkirja-juttuja, ihan hauskoja mutta vähän samaa vikaa kuin uusimissa Reijo Mäen Vares-kirjoissa, eli kohellus menee liian överiksi minun makuun. Tosin sehän niissä Juoppohullun päiväkirjoissa taitaa olla ideana...

     
     
  18. #138
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Juhani Näytä viesti
    ^Mulla on mielikuva että Myrkyssä oli joskus 90-luvun lopulla noita juoppohullun päiväkirja-juttuja, ihan hauskoja mutta vähän samaa vikaa kuin uusimissa Reijo Mäen Vares-kirjoissa, eli kohellus menee liian överiksi minun makuun. Tosin sehän niissä Juoppohullun päiväkirjoissa taitaa olla ideana...
    Julkastu pokkarinakin, juoppiksen myrkkyvuodet🤗

    Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  19. #139
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Juhani Näytä viesti
    ^Mulla on mielikuva että Myrkyssä oli joskus 90-luvun lopulla noita juoppohullun päiväkirja-juttuja, ihan hauskoja mutta vähän samaa vikaa kuin uusimissa Reijo Mäen Vares-kirjoissa, eli kohellus menee liian överiksi minun makuun. Tosin sehän niissä Juoppohullun päiväkirjoissa taitaa olla ideana...
    Muutama eka juoppis oli ihan hyvä, sitten tosiaan menee liian överiksi.
    Vähän sama oikeastaan koko Vuorisen tuotanto, alkuun oli todella hyviä kirjoja, uusimmat ei niinkään.

    Reijo Mäen kirjoja (mm. Vares) tykkään kyllä lueskella edelleen, makuasioita tietty nämäkin.
    "Not a bad life really"

     
     
  20. #140
    Höyrypää GISM's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    13210
    Viestit
    897
    Viimeisimpänä tämä: https://www.levykauppax.fi/book/ikah...tallin_tarina/

    Aika velikultia

    Seuraavaksi tuorein Remes, tai Johnny Cash elämäkerta.

     
     
Sivu 7 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345678 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Yleinen keskustelu

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •