Sivu 9 / 33 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567891011121319 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 161 - 180 / 642

Aihe: metsästäviä höyryttelijöitä?

  1. #161
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Onpa söpö! Suuri herttaisen kömpelö turpa ja isot korvat!

     
     
  2. #162
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Onpa söpö! Suuri herttaisen kömpelö turpa ja isot korvat!
    Eiks ookki! Ja tommosia tapetaan julmasti
    Vaihtoehtona tollanen ku pukkaa satasen vauhdissa rinkelimossen tuulilasista sisään kutsumatta... Rumaa jälkeä
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  3. #163
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Eiks ookki! Ja tommosia tapetaan julmasti
    Vaihtoehtona tollanen ku pukkaa satasen vauhdissa rinkelimossen tuulilasista sisään kutsumatta... Rumaa jälkeä
    Parempi palvina leivän kuin konepellin päällä (RINKELIMOSSE )

     
     
  4. #164
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tervattu Näytä viesti
    Tyhmä lehmä! Emmehän kehtaa kuitenkaan noin pienen vasikan emää lihoiksi laittaa.
    Harmittavaisen tyhmä juu. Ei liene edes laillista ampua vasikalta emää. Eikä vissiin vasikkaakaan niinkauan kuin se seuraa emää... En nyt muista mutta pitää lukea lisää kun kahden viikon päästä pitäis koittaa kokeilla siitä metsästäjäntutkinnosta läpi päästä. En nyt muista että saako suomessa hirveä ampua jousella edes. Sen muistan että pienempää riistaa ainakin saa kyllä. No haulikko tulee mun ensiaseeksi ja siihen sopiva riista joka suurimmillaan on kauris. Asekin on jo katsottuna ja se on isäukon vanha Baijkal ij-27 12/70. Hinta 5 euroo

     
     
  5. #165
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Harmittavaisen tyhmä juu. Ei liene edes laillista ampua vasikalta emää. Eikä vissiin vasikkaakaan niinkauan kuin se seuraa emää... En nyt muista mutta pitää lukea lisää kun kahden viikon päästä pitäis koittaa kokeilla siitä metsästäjäntutkinnosta läpi päästä. En nyt muista että saako suomessa hirveä ampua jousella edes. Sen muistan että pienempää riistaa ainakin saa kyllä.
    Öö, aika selviä noi pitäs olla, niin peruskauraa kuin olla ja voi
    Taitaa olla melkonen lukeminen edessä jos meinaat läpi päästä...
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  6. #166
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Öö, aika selviä noi pitäs olla, niin peruskauraa kuin olla ja voi
    Taitaa olla melkonen lukeminen edessä jos meinaat läpi päästä...
    Niin onkin lukeminen. En ole mitään metsästyshommia harrastanut muuta kuin tänä talvena ollut muutamia kertoja kaverin mukana metsällä ja siitä kipinän saaneena yritän nyt tutkintoa. Vaan eihän se oo kuin 20€/ yritys. Joten yrittää voi niin monta kertaa kuin rahaa riittää. Metsällä paremmin tietävien kavereiden kanssa se varsinainen tietotaito sitten tulee ajan kanssa ja kokemuksella. Ei oo mulla edes tarkoitus yksin lähteä sähläämään metsään ensialkuun vaikka tutkinto tuurilla menis läpi. Sen verran kunnioitan sentään eläimiä ja hyviä metsästystapoja ja riistakannan ylläpitoa jne. Innokkaana kalastajanakin pyydystän vain sen minkä syön. Vaikka joskus harmittaakin lopettaa kalastus kesken hyvän apajan kun meillä mökillä ei ole sähköjä eikä siten pakastinta jossa kalaa säilyttää. Kalastuksessakin käytän pieniä vieheitä koska se iso hauki on turhan puinen. Vaan jos yhtenä päivänä tulee kaksi sopivan kokoista haukea niin siltä päivältä kalastus on lopetettava. Ensin pitää syödä ne hauet ennenkuin uutta kalaa lähtee hakemaan.

     
     
  7. #167
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Nykyäänhän joutuu käymään sen muutaman illan kurssinkin ennen koetta joka on kyl hyvä homma. Aikoinaan tentin tutkinnon läpi ja kaveri innostu hommasta ja joutu kurssille niin kävin myös sen kurssin samalla vaikkei tarvetta ollu. Hyvä harrastus jos on mahdollisuus päästä seuraan niin aina vaan paranee. Vähän raskasta jos joutuu pelkästään valtion maiden armoilla olemaan.
    Zemppiä tutkintoon
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  8. #168
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    212
    Jousella ei saa Suomessa metsästää kuin pienriistaa. Tiedä mikähän siinäkin on.
    Maalimalla ampuvat karhuja ja perhana vesipuhveleita sun muita omituisia otuksia
    ja kovin hengettömäksi tulevat.

     
     
  9. #169
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Suomi on muutenkin takapajunen maa... Haulikon täyteisellä ei saa hirveä ampua... Viime syksynä saarenmaalla pari hirvee haulikolla nurin ja parempaa vehjettä ei löydy alle 50m matkoille. Kunnon reikä ja lihahukka minimaalinen.
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  10. #170
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Suomi on muutenkin takapajunen maa... Haulikon täyteisellä ei saa hirveä ampua... Viime syksynä saarenmaalla pari hirvee haulikolla nurin ja parempaa vehjettä ei löydy alle 50m matkoille. Kunnon reikä ja lihahukka minimaalinen.
    Tuon sentään tiesin! Kaurista saa ampua haulipatruunalla taikka täyteisellä ilman ampumakoetta. Rihlatulla kiväärillä ei saa ampua kauristakaan ilman ampumakoetta, saatika peuraa taikka hirveä. Hiton järkevä laki muuten sekin että lyijyhauleilla ei saa ampua sorsaa taikka hanhea keskellä suomen pieniä erämaita siksi että kun ne vesilinnut syö vedestä niitä lyijyhauleja. Rannalla saa sentään ampua kyyhkyjä lyijyhauleilla. Miten ne herrat jotka näitä asioita säätävät, kehtaa elää tyhmyytensä kanssa..?

     
     
  11. #171
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Nykyäänhän joutuu käymään sen muutaman illan kurssinkin ennen koetta joka on kyl hyvä homma. Aikoinaan tentin tutkinnon läpi ja kaveri innostu hommasta ja joutu kurssille niin kävin myös sen kurssin samalla vaikkei tarvetta ollu. Hyvä harrastus jos on mahdollisuus päästä seuraan niin aina vaan paranee. Vähän raskasta jos joutuu pelkästään valtion maiden armoilla olemaan.
    Zemppiä tutkintoon
    Siis se kurssi ei ole pakollinen. Minä käyn sitä nyt kuitenkin vapaa-ehtoisesti ja hinta on 30€ ja se on kolmena iltana yhteensä 9 tuntia.

     
     
  12. #172
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Vaan kaikki pitäisi tietää tutkintokokeissa vaikka tarkoitus olisi vain haulikko riistaa ampua. Kirjoissa on yhteensä 400 sivua materiaalia luettavaksi... Tutkinnossa ei saa olla kirjoja, kännykkää eikä mitään apuvälineitä muistin parantamiseksi. Ei onnistu "kilauta kaverille" taikka ota kaksi väärää vastausta pois. Kurssin vetäjä sanoi että ensimmäisellä kerralla vain 56% läpäisee tutkinnon.

     
     
  13. #173
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Suomi on muutenkin takapajunen maa... Haulikon täyteisellä ei saa hirveä ampua... Viime syksynä saarenmaalla pari hirvee haulikolla nurin ja parempaa vehjettä ei löydy alle 50m matkoille. Kunnon reikä ja lihahukka minimaalinen.
    Kyllä se on ennenkin nähty ja monessakin paikassa että mitä helsingin herrat tietää oikeasti. Päättävät kuitenkin asioista. Mielenkiintoista, eikö totta?

     
     
  14. #174
    Baikal ij-27. Tuolla aloitti aika moni 70 luvulla. Asiaan tietty kuului myös se,että ilman ejektoreita ja kahdella liipaisimella.. Lyön melkeinpä minkä summan tahansa vetoa,että ko laitteessa on tukin kaulassa halkeama varmistimen kohdalla. Sinänsä kätevä laite kun sai halutessaan lähtemään molemmat piiput yhtä aikaa. Myöhemmin tuli sitten vielä huonommin tehtyjä yksiliipaisin malleja ejektoreilla. Olen nähnyt kun sorsavesillä kaveri taittoi haulikon,niin molemmat ampumattomat patruunat lensi kaaressa yli laidan. Tuo kyseinen laite saattoi pistää myös molemmat piipulliset yhtä aikaa,vaikka ei ollut tarkoitus. Ei tykännyt kosteasta kelistä yhtään ja turposi koneiston kohdalta aiheuttaen näitä pikku kommervenkkejä.

    Siihen aikaan kun itse olin rääpäle,niin eipä sitä muita harrasteita ollutkaan kuin metsästys. Nykyään on mistä valita. Tulee mieleen kun perkeleellisessä sateessa palelee ja miettii,että onkohan tässä mitään järkeä.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  15. #175
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Tuossa mun isän aseessa ei ole ejektoreita jotka heittäis patruunat pihalle. Malli on kaksiliipaisiminen. Isäukko metsästi kyseisellä aseella 20 vuotta, eikä mitään häiriöitä. Nyt on isäukko siinä iässä ettei enää metsälle halua lähteä joten tässä nyt hyväksi todettu aseyksilö mulle En yhtään epäile etteikö romujakin olisi kyseisessä mallissa jos kerran niin sanot, mutta tämä yksilö on todettu toimivaksi ja varmaksi.

     
     
  16. #176
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Kaveri osti hiljattain kalliin suomalaisen päällekkäispiippuisen haulikon. Heti kun hän kokeili tyhjänä laukaista niin iskuri poikki. Sitten siinä on kuulemma sellainen hienous että kun eka piippu on laukaistu niin siitä rekyylistä toisen piipun iskuri virittyy. Vaan eipä kuulemma virity muutoin kuin silloin tällöin. Otan siis mielelläni tuon hyväksi todetun 5 euron haulikon kuin tuon lähes tuhannen euron suomalaisen sekundan. Merkkiä tuolle kallillee sekundalle en nyt millään muista...

     
     
  17. #177
    70 luvulla tehtyjä pidiän parempina kuin myöhäisempiä. Ja sata varmasti sen kaula on halki koska joka ikisessä joita olen nähnyt,niin se on. Sikälis jos se on niitä parempia Toimii ihan hyvin. Paitsi jos ampuu niin paljon kuin minä aikoinaan sillä,niin alkaa olemaan klappia. Toimiva ja varma ei sitten ole sama asia kuin itselle sopiva. Perän pituus poskipakan korkeus ja jne.

    Baikalissa muuten tuli mukana läjä iskuripiikkejä. Rekyylivaihtaja on taas omanlaisensa keksintö ja metsästysaseet on metsästysaseita. Parhaimmillaan haulikko on silloin kun arvo on sellainen ,että sillä voi meloa,kohentaa nuotiota ja ei tarvitse varoa.

    Itse en enää kaksipiippuista hankkisi,sen verran tykästynyt pumppuun.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  18. #178
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti
    70 luvulla tehtyjä pidiän parempina kuin myöhäisempiä. Ja sata varmasti sen kaula on halki koska joka ikisessä joita olen nähnyt,niin se on. Sikälis jos se on niitä parempia Toimii ihan hyvin. Paitsi jos ampuu niin paljon kuin minä aikoinaan sillä,niin alkaa olemaan klappia. Toimiva ja varma ei sitten ole sama asia kuin itselle sopiva. Perän pituus poskipakan korkeus ja jne.
    Tuo isäukon kone on -70 lukua. En ole nopeasti vilkaistuna huomannut että onko halki. Isäukko on kyllä kironnut sellaista että hänelle ase lyö aina poskeen. En tiedä onko tuo haulikko minulle sopiva lainkaan, mutta metsästyskurssin vetäjä neuvoi että ei kannata ostaa kallista heti kun ei siitäkään tiedä että onko lainkaan sopiva itselleen ja että niitä aseita tulee kuitenkin hommattua ennemmin taikka myöhemmin useampia :-) Ja jos ei harrastus kiinnostakaan niin halvalla aseella häviää vähemmän rahaa :-)

     
     
  19. #179
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti
    70 luvulla tehtyjä pidiän parempina kuin myöhäisempiä. Ja sata varmasti sen kaula on halki koska joka ikisessä joita olen nähnyt,niin se on. Sikälis jos se on niitä parempia Toimii ihan hyvin. Paitsi jos ampuu niin paljon kuin minä aikoinaan sillä,niin alkaa olemaan klappia. Toimiva ja varma ei sitten ole sama asia kuin itselle sopiva. Perän pituus poskipakan korkeus ja jne.

    Baikalissa muuten tuli mukana läjä iskuripiikkejä. Rekyylivaihtaja on taas omanlaisensa keksintö ja metsästysaseet on metsästysaseita. Parhaimmillaan haulikko on silloin kun arvo on sellainen ,että sillä voi meloa,kohentaa nuotiota ja ei tarvitse varoa.

    Itse en enää kaksipiippuista hankkisi,sen verran tykästynyt pumppuun.
    Mulla on toisella kaverilla se... Arvaan... Remington 870 pumppu? Mahtoiko mennä lähellekään, että onko sellaista edes? Kaveri harrastaa SRA ammuntaa ja tykkää kyllä pumpustansa kovastikin metsälläkin. Ja juu. Toimintavarmuus on ehdoton. Kilpa-ampujana en voi muuhun uskoa enkä muuta ymmärtää

     
     
  20. #180
    Jumingtonhan se. Ohessa oli myös Beretta sporting enemmän rata hommiin,mutta metsälläkin tuli käytettyä. Ei vaan jaksanut sitä varomista sen kanssa. Naarmuuntuu hyvä laite. Jumington on nähnyt rouvimpaakin käyttöä ja sopii mulle. Tuplissa häviää vauhdissa,mutta treenaamalla silläkin ehtii.
    Eipä silti. Ei enää montaa patruunaa vuodessa mene kun enemmän hirvijahti painotteista ajankäyttö. Jokunen viikko sitten tupla supit tuli kuitenkin poksautettua pumpulla. Sorsa ja kyyhkyjahti oli ennen oikein himo hommaa,mutta nykyään muutama supi,kettu ja jänis,niin siinä se vuosittain.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •