Sivu 8 / 33 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678910111218 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 141 - 160 / 642

Aihe: metsästäviä höyryttelijöitä?

  1. #141
    Höyrykone RiMa's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,066
    Käytiin tuossa Ylikiimingin takamettiä koluamassa kaverinkanssa, 9km lenkki heitettiin. Linnut on vähänä, 2metto haukkua+ 8muuta havaintoa, 10 teertä joista 7 mettätiellä ja puolenkymmentä pyytä. Ainoatakaaan laukausta ei tarvinut ampua.
    Tulipahan samalla todettua klooni nemmy ja derringer toimivaksi mettämodiksi.
    WP_20151011_005.jpg
    Spoileri!

     
     
  2. #142
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Täälläpäin saa sen 10km kävellä näkemättä mitään huonolla tuurilla tänä syksynä Poikueita ei oo ja vanhat linnut arkoja ja parvissa. Heikoin lintuvuosi 25 vuoteen.
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  3. #143
    Höyrykone RiMa's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,066
    Ilman koiraa olis näkemisetkin vähintäänkin puolittuneet.
    Spoileri!

     
     
  4. #144
    Höyrykone RiMa's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,066
    Reipas 9h/12km päiväkävely tyhjässä metsässä/suolla takana... Mutta oli mukava reissu
    Screenshot_2015-10-18-18-00-15.jpg
    Spoileri!

     
     
  5. #145
    Höyrypää zelro's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kajaani
    Viestit
    901
    Ekaa kertaa kävin kaverin mukana metsällä. Tai no, reppumiehenä. Eihän mulla ole aseita tai lupia niin kävin vain ihmettelemässä touhua. Kaveri ei saanut mitään, mutta kyllä siinä tappajan vaisto heräsi kun suon laidassa passitti teeriä! Pitää varmaan joskus käydä se kortti.

     
     
  6. #146
    Höyrykone RiMa's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,066
    Spoileri!

     
     
  7. #147
    Höyryttelijä e-monqu's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    53
    Kaks reissua tullut heitettyä ja kana kausi ohi. Pikkasen nakertaa kun huonosti kiireiltään kerkesi. Mutta Lappi tarjos mahtavaa maisemaa taas kerran ja vaellus pikkasen pelasti henkistä tasapainoa.

     
     
  8. #148
    Jos sitä huomenna vääntäytyisi ainakin vielä kerran hirvijahtiin tälle kaudelle. Kolme päivää takana ja yksi kaato. Alkaa taas riittämään itselle.

     
     
  9. #149
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  10. #150
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125

    Metsästys ja höyryke.

    No niin. En löytänyt aikaisempaa ketjua aiheelle joten tällainenkin nyt sitten.

    Talvella kävin useita kertoja metsällä kavereiden kanssa ja tällä hetkellä yritänkin lukea itselleni metsästäjän tutkintoa.

    En tiedä että löytyykö tälle ketjulle käyttöä ja keksittekö tänne juttuja, mutta kokeillaan

    Kysymyskin mulla olisi heti. Elikkä käytättekö te metsästäjät höyrykettä metsällä? Itse ajattelen että korkeintaan uskaltaisi käyttää pohjanestettä ja nikotiinia jottei hajua
    tulisi paljoa saaliideen nokkaan, kirsuun taikka mikä nyt milläkin on :-) Vai onkohan se neste ilman tiivistettäkin liian voimakkaan hajuista? Kertokaa kokemuksia, tapojanne ym. aiheeseen
    sopivaa höpinää.

     
     
  11. #151
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Mä en ole metsästäjä mutta muuten paljon luonnonhelmassa kaikenlaisia elukoita tavannut. Ihme kyllä tupakanhajua ei villieläimet tunnu pelkäävän, ehkä ennemmin päinvastoin kun se kenties peittää ihmisen hajun. Höyryttely taas tuntuu järkyttävän ainakin valkohäntäpeuroja, ne tuijottaa niin että kaula venyy varmaan metriseks ja toiset sinkoaa tiehensä ja loput ei vaan saa silmiään irti että jatkaisivat syömistä tai poistuisivat. En kyllä tiedä onko se haju vai höyrypilvet mikä niitä hämmentää. Jonkun kotikissa ainakin oli joskus kovasti pöyristynyt isoista höyrypilvistä niin voi olla että peuroilla sama homma. Mutta jos se olisi haju niin silloin ei niitä varmaan pääsisi edes niin lähelle/ne tulisi niin lähelle että ne voisi niin hämmästyneinä tuijottaa. Hirvet lunkii kohteliaasti ohi kauempaa kuten ennenkin. Supikoirat on niin pölkkypäitä ettei ne taida yleensäkkään skannata ympäristöään pahemmin. Ketun yleensä vaan kuulee, ilvestä en ole ikinä luonnossa nähnyt, rusakot eksyy välillä vahingossa niin lähelle kuin ennenkin, metsäjänis yhtä arka kuin aina. Karhut ja sudet toivon mukaan pelkää kuollakseen höyryn hajua...

    Mutta ei varmasti ilman tiivaria herätä huomiota, kun aika voimakkaan tuoksuistenkin nesteiden kanssa mulla on ollut kohtaamisia villieläinten kanssa.

     
     
  12. #152
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    No sama kun röökin kans. Eipä oo ollu esteenä sika/hirvijahdissa kun pitää varansa.
    On tuol jossain mun alottama ketju
    "Metsästeleviä höyryttelijöitä"
    Tapalla en löydä
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  13. #153
    Eläin haistaa sut muutenkin jos tulee tuulen alapuolelta kaikessa rauhassa. Vaatteet, hengitys ja hiki. Ajossa tai muuten säikytettynä saattaa tulla palliksi,vaikka istuisit sikari suussa. Höyryttimien rajoitukset tulee lähinnä siitä,että sulla on boxi kourassa silloin kuin pitäisi toimia. Teoriassa voisi ehkä olla mahdollista,että eläin joka on tottunut syömään omenoita ruokinnalla,voisi jopa innostua jos saisi nenäänsä omenan hajuista höyryä. Tämä siis teoriassa.

    Täällä on myös ketju metsästäjille. Harvakseen vain asiaa ja vielä harvemmin kauden ulkopuolella.

    Jasso ampui näemmä ensin. Ensi laukaus,sarvi sulle. Minä vaan lisin,täältä kauempaa.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  14. #154

     
     
  15. #155
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Mä en tarvi sarvia enää. Erämökistä loppu seinät
    Joulun alla olin alle 10m päässä hirviemästä, ei haistanu mua mut aavisti jotain. Korvat liikku ja koitti haistella. Itse olin alle 10m päässä kivääri toisessa ja höyrytin toisessa kädessä tuulen alla
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  16. #156
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    212
    Ajokoirien kanssa jäniksiä, kettuja, supeja, kukkahattutätejä tulee kiusattua.
    Eivät nuo hajuista niinkään hätkähdä kunhan ei nyt mitää menneniä ole itseensä
    hieronut.. Liikkeen huomaavat kyllä. Ole siinä paikallas kun on jäässsä näpit, varpaat,
    e-litkut jne. Mukavaa puuhaa

     
     
  17. #157
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Juu, paikalla olemisesta on sinänsä huonoja kokemuksia kun kaverin kanssa oltiin kauris kytiksellä eikä se kauris millään rauhoittunut. Minä jopa jätin kiikarit silmilleni puoleksi tunniksi (niin kauaksi aikaa siis että kauris oli riittävästi rauhoittunut ja kaveri sai sen ammutuksi) ja kun kohtuu kovalla pakkasella oltiin tunti istuttu liikkumatta niin eikös multa pritkahtanut selkä kun siitä liikkeelle lähdettiin ampumisen jälkeen Nyt on jo selkä parantunut vaikka olihan se pari kuukautta kipeä. Vaan puoli kauristakin on sentään pakkasessa ja ollaanhan sitä nyt toki vähän syötykin jo

     
     
  18. #158
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti
    Eläin haistaa sut muutenkin jos tulee tuulen alapuolelta kaikessa rauhassa. Vaatteet, hengitys ja hiki. Ajossa tai muuten säikytettynä saattaa tulla palliksi,vaikka istuisit sikari suussa. Höyryttimien rajoitukset tulee lähinnä siitä,että sulla on boxi kourassa silloin kuin pitäisi toimia. Teoriassa voisi ehkä olla mahdollista,että eläin joka on tottunut syömään omenoita ruokinnalla,voisi jopa innostua jos saisi nenäänsä omenan hajuista höyryä. Tämä siis teoriassa.

    Täällä on myös ketju metsästäjille. Harvakseen vain asiaa ja vielä harvemmin kauden ulkopuolella.

    Jasso ampui näemmä ensin. Ensi laukaus,sarvi sulle. Minä vaan lisin,täältä kauempaa.
    Elikkä siis omenan makuista/hajuista lientä tankkiin ja sanoo kaverille että tämä se houkkuttelee saalista niin hyvin saa höyrytellä passissa! P.S. Niin juu... PG:tä jottei tule liian isoja pilviä!

     
     
  19. #159
    Teoria ja käytäntö ei aina lyö veljen kättä toisilleen,vaan kokeilemallahan asiat selvenee. Taitaa olla omenan maku joissakin hokutteluun tarkoitetuissa nesteissäkin...kiimakusen ja muiden vastaavien ohella. Maanpinnalla kyttääminen on hieman hankalaa tuulten tyyntyessä ja hajujen levitessä puhumattakaan alkusyksyn hyttys haitasta. Puu ständi tai kyttyy koppi kunnon hormilla,niin moni hankaluus on voitettu kanta.

    Tuplien välttämiseksi tähän edittiä Tuosta näkee kuinka lähelle riista päästää jos olet tuulen alapuolella.... Olikohan nuolen päässä omenanmaku ? Ko clipissä ei ammuta mitään kun hällä lupa sarvipäälle.
    Viimeksi muokannut Hilajoen Antti; 15.03.16 kello 21:30.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  20. #160
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    212
    Tyhmä lehmä! Emmehän kehtaa kuitenkaan noin pienen vasikan emää lihoiksi laittaa.

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •