Sivu 7 / 33 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456789101117 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121 - 140 / 642

Aihe: metsästäviä höyryttelijöitä?

  1. #121
    Höyrykonkari Nyrkki's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Vimpeli
    Viestit
    134
    Täälä kans metsästetään oikeastaan kaikkea mahdollista. Pääasiassa hirviä, kauris, jänis ja kanalinnut.

     
     
  2. #122
    Höyryttelijä 525's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    94
    ^^ Ei kai hanallisia valmetin jellona haulikoita ole olemassa?

     
     
  3. #123
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    632
    Ja tussarit rasvaan tälle kaudelle. Oma sekä veljen koira kiimassa, isän koira telakalla ja nähtävästi sekin tulossa kiimaan. Itse en saalista saanut, mutta muutamia hyviä ajo pätkiä vuosikkaalta. Ensi syksy vielä treenataan, mutta sitten pitäs jo tulosta tulla. Tai jos oma työnkuva muuttuu, niin sitten "myyn" oman koiran joko veljelle tai isälle, mutta käyttö oikeuden pidän itselläni.

     
     
  4. #124
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    110
    Mä oon kyllä metsästäjä, metsästänyt koko ikäni 15 vuotiaasta asti mut tällä hetkellä on harrastus katkolla kun virkavalta vei aseet. Jos sitä lähivuosina sais luvat takas tai hommais laittoman aseen niin pääsis taas harrastuksen pariin.

     
     
  5. #125
    Olet kaiketi lukenut liikaa Lassea ja Leeviä? Ei sillä...virkavalta vie aseet nykyisin hyvinkin kevyin perustein,mutta laiton mutka kannattaa hommata vain itsepuolustustarkoituksiin. On oikeassa kontekstissa silloin. Mettän elukat ei niin kummosia ole,että kannattaa urheilla lain tuolla puolen.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  6. #126
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Onhan täällä tämmönenkin
    Riistakameralla tuli käytyä, hyvin oli hirviä käyny nuolukivellä. Tämmönen löyty kiven juurelta, en oo aiemmin löytäny jättösarvia.
    uploadfromtaptalk1433587697443.jpg
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  7. #127
    Josta voimme päätellä,että et ole samaa reittiä aikaisemmin kulkenut sulan aikana. Itsellä suurin löytö sarvenpuolikas on 8 piikkinen joka on tällä hetkellä Australiassa. Vei pöydällä niin paljon tilaa,että annoin pois.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  8. #128
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Oli lunta kun edellisen kerran kävin. Tosta sonnista oli kuviakin viime kerralla kameras. Nuori sonni, loppukesästä näkee minkälainen sarvijäärä on ens syksynä. Talvehtinu näillä mailla. Tääl oli eka kertaa isompi lauma joka oli koko talven paikoillaan eikä lähteny muuttamaan.
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  9. #129
    Höyrypää Tahvo's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Salo / Karkkila
    Viestit
    807
    Ilmoittaudun metsästäväksi höyryttelijäksi.
    “I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
    (03:50:59) (holkki) no nuoret menee aina ajoissa nukkuun

     
     
  10. #130
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    uploadfromtaptalk1439044114455.jpg
    Oisko noin paljon isommat sarvet tänä syksynä, meinaan verrattuna edelliseen kuvaan jättösarvesta...
    Paska kuva napattu kameran näytöltä....
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  11. #131
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    uploadfromtaptalk1439045016158.jpg
    Kaverin kamerasta 2km päästä tollanen mörkö. Menee kymppikerhoon
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  12. #132
    Noi hankosarvet on vaan käsittämättömän rumat. Kerran kaverin mökillä otin puheeksi,että yli 8 piikkiset hankosarvet on aika harvinaisia...selän takana oli 12 piikkiset. Vaan on ne rumat. Toisin kun mun 13 piikkiset lapiot. Enkä tarkoita mitään muuta kuin,että hankosarvet on vaan niin risumaiseT..

     
     
  13. #133
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Täälläpäin tosi harvinaisia puhtaat hankosarvet, yleensä sit sekotuksia. Ex-appiukolla tuvanseinällä puhtaat 18-piikkiset lapiosarvet.
    Saa nähdä miten rajotukset puree, ilmeisesti tulee säännöt jotka kieltää 5-10 piikkisten ampumisen. Sankitiot on jopa seuralle kovat. Sinänsä hyvä jos kaikki toimii sääntöjen puitteissa. Saatas vähän kasvatettua sarvien kokoa.
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  14. #134
    Meillä on ollut jo monia vuosia kielto ampua 6-12 piikkisiä rhy:n tasolla. Pikku hiljaa alkaa rajoitus tepsimään ja iso sarvisia näkyy enemmän. Sanktiot on sitten oma lukunsa,sillä rhy ei voi asettaa mitään sanktioita roolistaan johtuen,mutta seuratasolla on sitten laidasta laitaan metsästyskieltoa myöden.

     
     
  15. #135
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    uploadfromtaptalk1442597931394.jpg Pirun myöhään jäi kanalinnun alotus meikäläisellä... Tullessa oli tiellä teeripoikue, oikeen sai jarruttaa ettei jääny alle. 3 mustaa ja 2 ruskeeta. Mökille tullessa oli piston varressa latvalla jokunen vanha musta. Jos huomen aamusella kävis lenkin heittämäs jos ei vettä tuu ylenmäärin.
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  16. #136
    Mites on toverimetsämiehille saalista kertynyt? Itsellä vielä saldo tasan 0
    tosin eipä oo vielä jahtipäiviäkään (metsäkanalinnut) kertynyt kun vasta muutama

     
     
  17. #137
    Höyrypää

    Liittynyt
    12/2013
    Viestit
    739
    Sorsalla kerennyt istua tasan kolme iltalentoa, tuloksetta.
    Mehtäkana jää tänäsyksynä kokonaan jahtaamatta. Osin siksi että ei kestä kun kolme viikkoa täällä keski-suomessa tuo mehtuu, osin siksi että ei kerkeä kun normaalisti oon ollu lomalla näihin aikoihin, nyt en.
    Ja taitaa olla lintukannat niin vähissä että jätetään ampumati tänä syksynä, jospa ens syksynä ois enempi.

     
     
  18. #138
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja J-V Näytä viesti
    Sorsalla kerennyt istua tasan kolme iltalentoa, tuloksetta.
    Mehtäkana jää tänäsyksynä kokonaan jahtaamatta. Osin siksi että ei kestä kun kolme viikkoa täällä keski-suomessa tuo mehtuu, osin siksi että ei kerkeä kun normaalisti oon ollu lomalla näihin aikoihin, nyt en.
    Ja taitaa olla lintukannat niin vähissä että jätetään ampumati tänä syksynä, jospa ens syksynä ois enempi.
    uploadfromtaptalk1443531386170.jpg
    Heikoin lintusyksy 25 vuoteen mitä pyynnissä oon käyny
    Noita oli useamman sadan parvi...
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  19. #139
    Höyrypää

    Liittynyt
    12/2013
    Viestit
    739
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    uploadfromtaptalk1443531386170.jpg
    Heikoin lintusyksy 25 vuoteen mitä pyynnissä oon käyny
    Noita oli useamman sadan parvi...
    Niin oon kuullu vähän joka paikasta. Kyyhky ois mielenkiintoinen metsästettävä mutta jostain syystä se jää aina unholaan.

     
     
  20. #140
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja J-V Näytä viesti
    Niin oon kuullu vähän joka paikasta. Kyyhky ois mielenkiintoinen metsästettävä mutta jostain syystä se jää aina unholaan.
    Toi on rastas 😉
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •