Sivu 29 / 33 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19252627282930313233 ViimeinenViimeinen
Tulokset 561 - 580 / 642

Aihe: metsästäviä höyryttelijöitä?

  1. #561
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Siinä on Jassolla eineksiä niin että nälkä tulee katsoessa Kalaa osaan savustaa mutta lihaa en. Voiko savustaa kuten kalaa? Mutta kuinka kauan esim. nyt alkuun vaan vaikkapa puoli kiloa naudanlihaa? En muista edes maistaneeni savustettua naudanlihaa... Tuleekohan siitä hyvää..? Olis mulla peuraakin pakkasessa kyllä.

     
     
  2. #562
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Siinä on Jassolla eineksiä niin että nälkä tulee katsoessa Kalaa osaan savustaa mutta lihaa en. Voiko savustaa kuten kalaa? Mutta kuinka kauan esim. nyt alkuun vaan vaikkapa puoli kiloa naudanlihaa? En muista edes maistaneeni savustettua naudanlihaa... Tuleekohan siitä hyvää..? Olis mulla peuraakin pakkasessa kyllä.
    Tollanen mustangin rebel käytös mis pystyy ilmanotolla säätämään lämpöjä ja iso vesimalja joka pitää lihan kosteana. Lämmöt 80-90 astetta ja pois kun sisälämpö 55-60. Mielellään ei pönttöön mis on savustettu kalaa, maistuu lihakin kalalle🤣
    Briketeillä lämmitän ja hickorya ollu palikoina mitä oon lisäilly pari kapulaa ekan tunnin aikana. Jos kokoajan syöttää savua niin tulee kitkerää. Zekkaas vaik kauhukeittiö.fi, sieltä saa perustietoo hyvin.
    Broisku sopii hyvin savuun ja ribbsit ihan päällikkökamaa. Mut isommilla ribbseillä menee aikaa jopa 6h. 3h savua, 2h foliossa esim. omenamehua / olutta makua antamaan ja tunti viel ilman folioo...

    Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  3. #563
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Ok. Ei siis ihan "tuosta vaan juttu". Harmittaa kun kaverin mukana olin toissatalvena kauriin ampumassa ja hän lupasi savustaa mulle sitä lihaa kun antoi mulle puolet kauriista. Sanoi että hän savustaa 12 tuntia sitä. Vaan se liha on vieläkin hänellä pakkasessa ja kauris ammuttiin jo 2015 talvella... Noinkohan se vielä kelpaa edes syötäväksi...

     
     
  4. #564
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Ei se mikskään mee. Itse en ehkä hyviä riistalihoja ylikypsäks vetäis. Peura oli huippua ja sen sisälämpö oli 60.
    Possu pitää vetää ehdottomasti ylikuntoon. Tohon voi heittää vaik pienemmän kinkun kypsymään🤔 Facesta zekkaa savustajat ryhmä. Paljon vinkkejä🤗

    Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  5. #565
    Höyrykone heimo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Suomenniemi
    Viestit
    3,853
    Ei kai tää tänne kuulu, mutta tuli ostettua uus ilmakivääri, .22cal Gamo

     
     
  6. #566
    Kummassakohan lajissa olisi vaikeampi voittaa mm mestaruus. Ilmakiväärin vai ilmakitaran?
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  7. #567
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti
    Kummassakohan lajissa olisi vaikeampi voittaa mm mestaruus. Ilmakiväärin vai ilmakitaran?


     
     
  8. #568
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja heimo Näytä viesti
    Ei kai tää tänne kuulu, mutta tuli ostettua uus ilmakivääri, .22cal Gamo
    Mielenkiinnosta kysyn että osuuko sillä mihinkään? Mun kaveri osti aikoinaan jonkun .22cal ilmakiväärin jonka merkkiä nyt en muista. Yritin sitä tarkkuuttaa mutta en saanut sillä hyviä osumia vaikka kuinka hyvää tukea käytin. Tosin siinä mun mielestä oli jo silmämitalla katsottuna vino piippu, mutta silmämitta on silmämitta... Sanoin hänelle että palauta kivääri. En tiedä että tekikö reklamaation.

     
     
  9. #569
    Uus peretta istuu ku sukka jalkaan. Tänään kunnan kaikkien seurojen välinen sporting kisa ja kakkossija tuli.
    Tasaluku tuli toisen kanssa ja meni uusintakisaan ykkössijasta.. no siinä sitten puntti tutisi. Tosin kun vertaa viimevuoteen niin olin viimeinen niin aika hjuva tulos.

    Nyt voiskin ottaa mitalikaffeet isolla konjakilla.


     
     
  10. #570
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Piti radalla käydä sohimassa "green card" nallukalle ja samal kävin vaihtamas kortin kameraan. Jonkinmoisia sarvipäitäkin käyny
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  11. #571
    Höyrykone RiMa's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,066
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Piti radalla käydä sohimassa "green card" nallukalle ja samal kävin vaihtamas kortin kameraan. Jonkinmoisia sarvipäitäkin käyny
    Loistavia kuvia ja komeita sarvipäitä.

     
     
  12. #572
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Juu toi on nätti toi kaurispukki.
    Hirvisonni on noita keskivertoja, itsellä 5kpl 6-9 piikkistä kaadettuna. Sen haamukympin ku joskus sais... Pirullisesti ollu pari toispuoleista, 5+3 ja 5+4🤣
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  13. #573
    Meillä on 6-12 piikkiset rauhoitettuja nyt jo useamman vuoden. Ennen ei ollut niin tarkkaa. Toisaalta laillisiakin on ilmestynyt ihan eri malliin kuin aikaisemmin.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  14. #574
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Meillä ei ollu enää viime syksynä. Havaintoja oli kyl muutamasta isomuksesta. Itse tähtäilin 14+ piikkistä kiikarin läpi mut matkaa 350m. Isoin tais olla 5-piikkinen mitä kaadettiin viime syksynä mut ei me kaadettu ku 5 aikuista. Saatanan vasaprosenttisäännöt Tänä syksynä luvat tuplaantuu niin jää se laskeminen ja pyynnin suunnittelu vähemmälle. Viime syksynä suurin osa pyynnistä oli vasapyyntiä. Aikuiset ois saatu parin päivän aikana nurin. Metsään jäi valtavasti elukkaa kun lopetettiin itsenäisyyspäivänä.
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  15. #575
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Zavuke Näytä viesti
    Uus peretta istuu ku sukka jalkaan. Tänään kunnan kaikkien seurojen välinen sporting kisa ja kakkossija tuli.
    Tasaluku tuli toisen kanssa ja meni uusintakisaan ykkössijasta.. no siinä sitten puntti tutisi. Tosin kun vertaa viimevuoteen niin olin viimeinen niin aika hjuva tulos.

    Nyt voiskin ottaa mitalikaffeet isolla konjakilla.
    Onneksi olkoon! Eikös kilpailut olekin aika mielenkiintoista puuhaa? Mä harrastan vaan pistoolia. Nollilta lähdin vuonna 2008 ja 2012 tuli jo SM-hopeaa. Tosin kun en ole lahjakas niin menihän siinä tunteja ja 50.000 laukausta Sinäkin taisit aika paljon ampua jos vuodessa viimeiseltä sijalta kakkoseksi? Tai sitten olet lahjakkuus. Mutta onneksi olkoon tosiaan!

     
     
  16. #576
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Onneksi olkoon! Eikös kilpailut olekin aika mielenkiintoista puuhaa? Mä harrastan vaan pistoolia. Nollilta lähdin vuonna 2008 ja 2012 tuli jo SM-hopeaa. Tosin kun en ole lahjakas niin menihän siinä tunteja ja 50.000 laukausta Sinäkin taisit aika paljon ampua jos vuodessa viimeiseltä sijalta kakkoseksi? Tai sitten olet lahjakkuus. Mutta onneksi olkoon tosiaan!
    En mä nyt muuta kilpailuja käy kun tuossa mikä on mettästäjien kesken.
    En ollut kyllä ennen kisaa kun kolme kertaa trappia reenamassa et siin oli ne harjoitukset. Luulen et tais olla vaan vitun hyvä päivä ja kaikki loksahti paikalleen.
    No tiedän pari jotka ei siellä olleet ja ne vetää aika kovaa tasaista sarjaa. Mun onnekseni olivat poissa.

    Ei tuurilla vaan taidolla.

    e. Tämähän ei ollut SM tason kisa. Siinä saattas olla vähä eri sijoitus.
    Viimeksi muokannut Zavuke; 07.08.17 kello 17:11.


     
     
  17. #577
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Ja kohta pääsee metsään oikein kunnolla ottamaan rennosti ja rauhoittumaan kun sepelkyyhkyaika on justiinsa käsillä. Siinä hermo lepää kun maastoutuneena kyttää piekkarilla

     
     
  18. #578
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Zavuke Näytä viesti
    En mä nyt muuta kilpailuja käy kun tuossa mikä on mettästäjien kesken.
    En ollut kyllä ennen kisaa kun kolme kertaa trappia reenamassa et siin oli ne harjoitukset. Luulen et tais olla vaan vitun hyvä päivä ja kaikki loksahti paikalleen.
    No tiedän pari jotka ei siellä olleet ja ne vetää aika kovaa tasaista sarjaa. Mun onnekseni olivat poissa.

    Ei tuurilla vaan taidolla.

    e. Tämähän ei ollut SM tason kisa. Siinä saattas olla vähä eri sijoitus.
    Mä olin joskus 5 vuotta sitten ampumassa skeet radalla ekaa kertaa elämässä ja ekaa kertaa myöskin haulikko käsissä. Eivät antaneet mun nostaa asetta valmiiksi olkapäälle vaikka pyysin No, 50 laukausta ja vain 8 kiekkoa alas oli sitten saldo. Heh. Ja se haulikon tukki tietenkin oli mitenkuten aina olkapäällä tietenkin kun koskaan ennen en ollut ampunut haulikolla enkä siten myöskään kiekkoja. Vähän tuli mustelmaa Aseena oli vanha Baijkal ij-27 päällekäispiippuinen isän ase.

     
     
  19. #579

     
     
  20. #580
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    En löytänyt beef jerkey hakusanalla viestejä enkä ketjua tältä foorumilta? Yritän nyt tehdä sellaisen tyylistä ekaa kertaa... Onkohan jossain ketju? Jaa nyt löysin sellaisen linkin kuin: Kokkinurkkaus. Minäpä menen sinne laittamaan viestiä.

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •