Sivu 26 / 33 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16222324252627282930 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 501 - 520 / 642

Aihe: metsästäviä höyryttelijöitä?

  1. #501
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Reptile Näytä viesti
    mutta muistelisis että käsiasemetsästys (heh, eikös käsiase tarkoita kaikkea itkk:ta pienempää) kiellettiin aikanaan lähinnä siksi, että metsässä juoksenteli hirviä jotka oli pumpattu täyteen lyijyä sota-aikaisilla ukko-mausereilla.
    Onko käsiasemetsästys joskus ollut sallittua ? Ilmeisesti ennenkuin oli mitään sääntöjä.

    Ukkomauseri karbiinipituisena tai edes pelkällä koteloperällä on kyllä tarkka ase, mutta harvinaisia, ja FMJ-tä kaurana. SA ei koskaan ostellut noita ja sakut vei omansa pois 1918. Venäläisiltä jäi ehkä muutama pyöriin..

     
     
  2. #502
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Mun oma mielinpide on kyl et metsästetään isompia eläimiä niille suunnatuilla aseilla.
    Isokaliberistisien suurriistanpyytäjien suunta käsiaseineen olkoon jenkkilä tai afrikka.
    Kai mä oon sit vanha jäärä😣
    Mä en jaksa enää tätä kissa-hiirileikkiä täs topicissa.
    Tarkoitus tälle topicille oli aikoinaan hyvät metsästyskokemukset sun muut.
    Jos tääl keulitaan kalibereilla niin suljen koko paskan😆
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  3. #503
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Onko käsiasemetsästys joskus ollut sallittua ? Ilmeisesti ennenkuin oli mitään sääntöjä.

    Ukkomauseri karbiinipituisena tai edes pelkällä koteloperällä on kyllä tarkka ase, mutta harvinaisia, ja FMJ-tä kaurana. SA ei koskaan ostellut noita ja sakut vei omansa pois 1918. Venäläisiltä jäi ehkä muutama pyöriin..
    Voi siis olla että puhun huhupuheen huhupuhetta, eikä mitään faktaa ole tähän heittää.
    -Sent from my Necronomicon using Cthulhutalk-

     
     
  4. #504
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Reptile Näytä viesti
    About samoin nuo HäKestä mulle sanoiva kun naapurin täti peuran kanssa kolaroi. "ei sinne poliisi nyt jouda, jos sulla on pyssy tai iso vasara niin käy päästämässä päiviltään".
    Onko sulla tarkoitus "päteä" vai mikä sulla on pointti?
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  5. #505
    Ok, mä meen hittoon tältä hiekkalaatikolta kun en edes metsästä.
    -Sent from my Necronomicon using Cthulhutalk-

     
     
  6. #506
    Kyllä ne näillä kylillä hirven perään lähi pistooleilla ja haulikoilla varustettuna ennen vanhaan ja suojeluskunnan kivääreillä vahvistettuna. Ja haukulle ryntäsvät heti ettei hirvi ois kerenny karatata.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  7. #507
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Onko käsiasemetsästys joskus ollut sallittua ? Ilmeisesti ennenkuin oli mitään sääntöjä.

    Ukkomauseri karbiinipituisena tai edes pelkällä koteloperällä on kyllä tarkka ase, mutta harvinaisia, ja FMJ-tä kaurana. SA ei koskaan ostellut noita ja sakut vei omansa pois 1918. Venäläisiltä jäi ehkä muutama pyöriin..
    Enolla on mauseri tolla koteloperällä...
    Vittu sillä mihinkään osu yli 25m matkalle... kokeiltu on😆
    Lyhyt piippu + tähtäinten etäisyys...
    Tohon ei paljoa auta ees kiikaritähtäin...
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  8. #508
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Tarkoitus tälle topicille oli aikoinaan hyvät metsästyskokemukset sun muut.
    Jos tääl keulitaan kalibereilla niin suljen koko paskan
    Älä saaketti sulje!
    Kiellän sellaisen toiminnan.
    Joskus vain juttu menee väkisin raiteilta oli se mikä tahansa topicci.


     
     
  9. #509
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Zavuke Näytä viesti
    Älä saaketti sulje!
    Kiellän sellaisen toiminnan.
    Joskus vain juttu menee väkisin raiteilta oli se mikä tahansa topicci.
    + mä tiedän kaiken ja miksei saa kunnon tykillä metsästää😂
    Onnex sinä & Antti & Benji ootte kartalla.
    Tää ei oo mikään kaliberin keulimispaikka😣
    Jaetaan ilot ja surut jahtihommista👍
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  10. #510
    Joo. Hirvijahti olikin mielenkiintoista kössinä kun passimiehinä oli sotien veteraaneja. Ajomiehenä ollessa..... Oma pappa oli valkeasaaressa kk. puolijoukkueen johtajana ja hirvijahdissa kavereineen passissa. Jos nyt sodasta selviää,niin hirvijahti on lasten leikkiä semminkin kun ei ammuta konetuliaseilla. Sai siellä olla melko tarkkana kun alkoi kuulaa ropisemaan.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  11. #511
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 12:22.

     
     
  12. #512
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Juu ja kun tää on harrastus vaan🤔 18kpl hirvihavaintoa tälle syksylle ja 8 mahdollista kaatolaukausta. Itse säännöt sanellu niin väärää elukkaa kiikarissa->ampumatta jäi.
    Huomenna mielenkiintoinen päivä, loppuviikosta iso lauma pyöriny mökkitiellä ja otetaan yx aikuinen sonni pankista ja vasoja niin paljon ku saadaan...
    Isoin porukka mitä oon 25v aikana jälkiä nähny eikä enää voi olla muuttolauma...
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  13. #513
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Kokeillut nuorempana itsekin tuollaista normimittaisella piipulla (perä hukassa) ja se teki hyvää kasaa ku ei mikään keikkapiippu. Ukkomauseri-karbiinit sit erikseen, mutta ne oli kartanonherrojen aseita.

    Off-topic tää joo.
    Juu mut tähtäinväli minimaalinen kuitenkin kivääriin verrattuna.
    Oli himottu sotamuisto koteloineen😆
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  14. #514
    Hyvässä hengessä ja sillee. Vaikkakin äskettäin katsoin kuuluvani nuoriin edistyksellisiin,niin silti ikää on tullut ja vanhaksi jarruksi en tule.
    Sic transit gloria mundi,
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  15. #515
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti
    Hyvässä hengessä ja sillee. Vaikkakin äskettäin katsoin kuuluvani nuoriin edistyksellisiin,niin silti ikää on tullut ja vanhaksi jarruksi en tule.
    Sic transit gloria mundi,
    Alle 5-kymppisinä ollaan viel nuoria😂
    Toivon mukaan ei tarvi olla jahtivoutina ens vuonna.
    Veikkaan et osa jääristä on niin vittuuntunu sääntöihin et ei oo pelkoo.
    Hyvin on säännöt kyl purru, yhtään väärää elukkaa ei oo anmuttu eka viikon jälkeen👍
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  16. #516
    Joo,mutta kun oon yli viiskyt reilusti. Ja vissiin iskee taas voudin virka ensi vuonna. Niinkusta stana.. Pystyn vetää nuotiolla ihan yhtä hyvin Moskovan valot kuin myös Anarcy in the uk. Niin ne ajat muuttuu.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  17. #517
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Mä oon vetäny reilun kaavan kautta kovaa kuria ja sinänsä hyvin toiminu mut aina löytyy idiootteja. Koiran virka mut jos pitää kovaa linjaa niin kaikki menee ok😆
    Enemmän syksyn aikana ollu puhelimes ku pyynnissä😂
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  18. #518
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Mä oon vetäny reilun kaavan kautta kovaa kuria ja sinänsä hyvin toiminu mut aina löytyy idiootteja. Koiran virka mut jos pitää kovaa linjaa niin kaikki menee ok
    Enemmän syksyn aikana ollu puhelimes ku pyynnissä
    Kyllä se kuri olla pitää. Ampumaratamiehenä olen kyllä joutunut joitakin kertoja huutamaan SEIS! Käskyn. Turvallisuus ennenkaikkea. Ja metsällä toki se riistan varmistus ja kunnioitus pitää olla kunnossa.

     
     
  19. #519
    Ei tos voudin virassa ehdi ite pyytää ollenkaan. Ite pyrin sovittelemaan eri linjoja ja tönimään jahtia tasapuoliseen suuntaan. Kyllä tuossa virassa saa omat mieltymyset unohtaa. Melkeesteen tulee annettua tulenavaus lupia heppoisin perustein,et jahti loppuis ja pääsis eroon koko hommasta.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  20. #520
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Taas hyvä pyyntipäivä takana. Pirun kylmä pohjoistuuli ja -8 pakkasta... Saatiin yx iso vasa nurin mut parhaimmillaan haukus oli 5 aikuista ja emä+vasa. Ihmeellisesti pysy tommonen katras koossa hyvällä koiralla.
    2 tilannetta jätin ampumatta, tappisarven ja ton 5 aikuisen lauma tuli suht lähelle mut pari sonnia ja tappisarvet niin saivat jatkaa matkaa kun vaan yx aikasen lupa jäljellä. Seurasin kiikarin läpi kun lohkolla menivät ja ihastelin näkyä🤗

    Jokuhan forkkalainen sano et metsästäjät ampuu kaikki mitä eteen tulee ja muu on sanahelinää😂
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •