Sivu 20 / 33 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1016171819202122232430 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 381 - 400 / 642

Aihe: metsästäviä höyryttelijöitä?

  1. #381
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Paikallisessa k-marketis oli tänään hirvenlihaa myynnissä...
    Ulko/kulmapaisti 29.90€/kg
    Sisäpaisti 39.90€/kg
    Ulkofile 59.90€/kg
    Ostaako joku noilla hinnoilla saatana hirvenlihaa...
    Periaatteessa mettästä hankittu lihan arvo on aika kallis kun jaksais laskea kaikki kulut mitä touhuun menee.
    Lappiin mennään lintumettälle ja palataan etelään takaisin yksi lintu saaliina. Siinäpä tulee hintaa vasta.
    Mutta sou vat, helvetin paljon mukavampaa kun kauppareissu.


     
     
  2. #382
    Moon tehnyt beef jerkyä sienikuivurilla ja kyllä siinäkin pääsee tienesteille kun vertaa kaupan hintoihin. Pitäisi vaan tehdä isommassa mittakaavassa kun tuo on sellaista turaamista. Kuivalihan teko ei lapin malliin olis kyllä kanssa miettimisen arvoinen seikka.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  3. #383
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Kuivalihaa vähän vaikee tehdä noilla keleillä mitä viimevuosina on ollut. Yx kaveri tekee kyl tos vähä pohjosempana. Hyvää ja kallista.
    Juu ei meil koskaan oo ketään pistetty kieltoon, toikin oli sellanen läppä😆 yhden kerran 25v aikana oon ollu paikalla kun vouti pisti kaverin nukkumaan aamulla kun tuli tuiterissa paikalle. Ei itse ajanut autoa sentään.
    Kannattaa pistää palvattavaks lihaa jos muuten tökkii. Täällä lähiseudulla pyörii aikataulun mukaan hirvi-herkun auto joka noutaa palvattavaksi lihaa. Viime vuonna laitoin jokusen kilon ja kyllä oli hyvää ja halpaa👍
    http://www.kuosmalatuote.fi
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  4. #384
    Tänä vuonna itse lihamestari ehdotteli palvaamista ja saatanpa porukkaan liittyä. Alkukesästä alkaa jo olla pientä ideoiden puutetta,että mihkä ihmeeseen tuon lihavuorén saa käytettyä. Ehdoton suosikki lämmityskaudella on karjalanpaistin ja seljankakeiton fuusio. Erityisesti rieskan päälle lapioituna aivan tajuttoman hyvää. Hirvi pizza, hirvi kebab, hirvi makaroonimössö,hirvi keitto, hirvi palapaisti, hirvi paisti, hirvi suikalepaisti,hirvikäristys, hirvi beef jerky,hirvi hirvi hirvi... Joskus nuudelikeitto kanamausteilla on hirmu hyvää.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  5. #385
    Onko Antti harrastellu hirvestä kuivan lihan tekoa? Eikö se siellä jo pitäis onnistua, vai missä sä nyt asustelitkaan.

    ps. Jaaha olis ehkä pitäny lukea pari riviä Ylespäin, asiasta oli näköjään jo puhetta.

     
     
  6. #386
    Moon kyllä melko etelässä. Meri ei niin kovin kaukana ole ja sitä myötä kuivahkot pakkaskelit ei niin yleisiä ole. Poron kuivaliha on hyvää,mutta se hinta. Huh.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  7. #387
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti
    Moon tehnyt beef jerkyä sienikuivurilla ja kyllä siinäkin pääsee tienesteille kun vertaa kaupan hintoihin. Pitäisi vaan tehdä isommassa mittakaavassa kun tuo on sellaista turaamista. Kuivalihan teko ei lapin malliin olis kyllä kanssa miettimisen arvoinen seikka.
    Mä tykkään siitä kaupan beef jerkystä. Siis sellaisia ihan pieniä maustettuja lastuja, mutta kun hinta on liian kova. Jos Hilajoen Antti sais samanlaista tehtyä halvemmalla niin olisin valmis ostamaan. Siis sellaista oikeesti kuivaa ja oikein ohutta lastua (en muista mitä merkkiä se on mitä kaupassa on sipsihyllyn vieressä).

     
     
  8. #388
    Tiedä halvemmasta. Pitää olla pyssyt ,autot, osallistumismaksut, konjakit, brandyt ja muut virvokkeet. Ja viikonlopputyölisä tunteineen. Periaatteessa kuitenkin halpaa.

    Joskus tein kyllä naudan kulmapaististakin kun ei ollut hirvenlihaa saatavilla. Paisti pakkaseen ja seitin ohuina siivuina marinoitumaan ja kuivuriin. Nami.

    Päivän saldo 16 piikkinen uros,maho lehmä ja vasa. 16 piikkisen näin ja lehmää lopsautin loppukaneetiksi,mutta ei ollut oma kaato.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  9. #389
    Oli sellainen päivä tänään. Ei ollut kuin kylmiä jälkiä. Perkuleen raaka ilma jotenkin ja tuli oikein vilu passissa. Naapuriseuroissa kyllä paukku mutta aina ollaan ne 3+3 saatu jossain vaiheessa.

    Zodiacci toimi ihan hyvin. Sanotaanko että jopa lafaa paremmin. Passissa pois tullessa oli kaverilla lafa normi antennilla ja mulla pätkä ja tuli vain minulle läpi puhe.
    Harmi kun muutamilla on vielä noita aatamin aikaisia vhf laitteita jossa kanavia vain muutama. Aina se ykköskanava pitää olla ja tietysti lähiympäristön muilla seuroilla sama homma. Häiritsee aika lailla muitten seurojen jorinat. Sanoisinko että välillä jopa vituttaa.

    Ei tuo trackeri oikein toiminnut parhaimmalla tavalla koiramiehellä. Jotain mukisi että ei löydä koiraa.
    B-bark itsellä pari vuotta ollut koiratutkana eikä yhtäkään ongelmaa.
    Ei mulla muuta.


     
     
  10. #390
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Taitaa olla viisainta että hommaan itse kuivurin ja kokeilen maustaa ja tehdä oman maun mukaan Kauriin ja hirven lihaa saan edullisesti kuitenkin.

     
     
  11. #391
    Periaatteessa takan päällä ja ropelilla ilmaa piisaisi. Itsellä jäänyt vaan tekemättä kun laiskuuttani en ole saanut pultattua kiinnikkeitä. Lanka siihen väliin ja ilmaa reippaasti. 30 astetta o ihan passeli. Ilma kuivaa,ei lämpö.
    Harmi kun muutamilla on vielä noita aatamin aikaisia vhf laitteita jossa kanavia vain muutama.
    Meillä ostatetan uusi puhelin jos mielii vhf:ää käyttää. Tarkasti valikoitu kanava ja koskaan ei ole naapuriseurat olleet haitaksi.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  12. #392
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Mä asun kerrostalossa eikä oo tuota takkaa... Haavena vain edelleen. Minkälainen kuivuri mun pitäis ostaa? Halvalla toki pitää löytää... Ja käyttöohjeet lihan kuivaamiseen?

     
     
  13. #393
    Kuivurit nyt ei montaa kymppiä maksa ja netti on pullollaan ohjeita. Maustaminen on se juju. Itse kuivaus on pala kakkua. Slaissit tulisi olla saman paksuisia,jotta ei ole valmistumisajassa turhaa hajontaa.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  14. #394
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Kaverin puolesta tässä kyselen sellaista (kun meen taas mukaan kaurismetsään ja saan itsellenikin palasen lihaa) että kun hänellä on ongelmana .243 winsun kanssa se että se vatsalaukun sisältö tahtoo mennä lihoihin niin pitäis varmaan olla vähän hitaampi patruuna? Osaisiko joku neuvoa että mikä se patruuna olisi jota hänen pitäisi ostaa? Siis viime vuonna kun olin mukana niin oli sydänosuma ja vatsalaukun sisältöä oli lihoissa ja hän on valitellut että usein käy niin että sitä rehua on lihoissa?

     
     
  15. #395
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Haulikko? 243 on turhan nopea, fmj luoti niin ei revi pahasti.
    Eiks kaurista saa ampua liukkailla?
    Tai haulikkoon täyteinen?
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  16. #396
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Saa kaurista ampua haulikolla juu joka tavalla. Vaan se haluaa käyttää kivääriä jostain syystä. Elikkä hidas fmj olis hyvä vai? Mikähän se patruuna sitten olis? Entä onko muita mielipiteitä?

     
     
  17. #397
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti
    Tarkasti valikoitu kanava ja koskaan ei ole naapuriseurat olleet haitaksi.
    Tää olis se paras. Pitäisi kyllä ehdottaa ensikauteen ja ne pari joilla on vanhat saavat marssia kauppaan jos haluavat kuulla missä mennään.

    Oli koira tänään varmaan mustasukkanen ku jäi kotiin eikä päässy mettään. Oli saakutti napannut molemmat villasukat pöydältä ja tehnyt reijät molempiin.


     
     
  18. #398
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Saa kaurista ampua haulikolla juu joka tavalla. Vaan se haluaa käyttää kivääriä jostain syystä. Elikkä hidas fmj olis hyvä vai? Mikähän se patruuna sitten olis? Entä onko muita mielipiteitä?
    Kokovaippaluotia tarkoitin. Tekee siistin haavakanavan eikä revi kudosta. Kunhan ei luille ammu. Lavan taakse suht alas, sieltä se konehuone löytyy👌
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  19. #399
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Kaverin puolesta tässä kyselen sellaista (kun meen taas mukaan kaurismetsään ja saan itsellenikin palasen lihaa) että kun hänellä on ongelmana .243 winsun kanssa se että se vatsalaukun sisältö tahtoo mennä lihoihin niin pitäis varmaan olla vähän hitaampi patruuna?
    En kyllä tiedä hidasta tehdaspatruunaa. Joko Jasson ehdottama täysvaippa (en kyllä tiedä tarkalleen onko luvallista). Tai sitten jos lataa itse niin saa mieluisen nopeuden.


     
     
  20. #400
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Meinattiin aamuhämärissä saada kaurispaistia. Loikki tien yli auton edestä. Mitsu ei jätä haavakoita😆
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •