Sivu 19 / 33 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 915161718192021222329 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 361 - 380 / 642

Aihe: metsästäviä höyryttelijöitä?

  1. #361
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Jaahas, 6 päivää metsää takana 8-13h/päivä. 33 eri hirvihavaintoa josta peräti 3 vasaa ja 13 vasatonta naarasta! Itse näin kunnon lauman mis oli 8 hirveä. Porukassa ois ollu myös reilusti yli 10-piikkinen valtasonni komeine lapiosarvineen mut matkaa +300m ja olin määränny vasapyynnin. Siin tokassa ois ollu tuplavasat ja suoraan tuli kaverille mut oli päin vittua sijoittunu passiin niin jäi luu kuoraan
    Valtion koirat herkutellu vasapaisteilla. Lupia kaikenkaikkiaan 6a+13v. Veikkaan et hyvin on jos 2 vasaa saadaan ja määrätty vasaprosentti 60% kaadetuista. VITUT... 2 seuraa aloitti viime viikonloppuna ja yhteensä 10 aikuista ja 1 vasa nurin.
    Saa nähdä minkälainen soppa tästä hommasta vielä kehkeytyy...
    Huomenna pidän vapaapäivän mut lauantaina toimin oppaana eräälle miellyttävälle naishenkilölle

    Elitisti
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  2. #362
    Teillä alkaa vaikuttamaan siltä,että osa vasojen luvista jää käyttämättä? Voi jopa olla,että susikannan kasvattamisen vuoksi vasalupia ei juuri tule jatkossa? Muutaman vuoden viipeellä ei sitten muitakaan lupia ellei susilupia.

    Ensi viikonloppuna pärähtäisi käyntiin meilläkin. Saas nähdä miten lähtee reki kulkemaan.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  3. #363
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Just. Cityvihreät itkee susien perään, tottakai koska eivät nuohoa Eiran katuja kissoista ja koirista puhtaaksi.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  4. #364
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Mua ihmettyttää täällä Turku-Parainen-Nauvo suunnalla tämä suuri peurojen määrä? Jatkuvasti hyppivät tien yli ja ovat liikenteelle vaaraksi. Miksi ei kantoja vähennetä? Joka vuosi vaan on vaarallisempaa ajella autolla näillä suunnilla..?

     
     
  5. #365
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Mua ihmettyttää täällä Turku-Parainen-Nauvo suunnalla tämä suuri peurojen määrä? Jatkuvasti hyppivät tien yli ja ovat liikenteelle vaaraksi. Miksi ei kantoja vähennetä? Joka vuosi vaan on vaarallisempaa ajella autolla näillä suunnilla..?
    Haluatko kuulla sen ihan oikean syyn tuolle? Ihan oikeasti?
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  6. #366
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Mua ihmettyttää täällä Turku-Parainen-Nauvo suunnalla tämä suuri peurojen määrä? Jatkuvasti hyppivät tien yli ja ovat liikenteelle vaaraksi. Miksi ei kantoja vähennetä? Joka vuosi vaan on vaarallisempaa ajella autolla näillä suunnilla..?
    Tohon en osaa vastata. Just puhuin porukan ykkös koiramiehen kans reilun tunnin puhelun noista vasattomista naaraista. Koira haukkunu 10h samaa lehmää ja kaveri käyny kattomas haukulla 8 kertaa eikä saa koiraa pois...
    Nyt rupee olemaan koiralla henki vaarassa valtion koirien suhteen... 3 koiraa kaverilla ja jokainen on sellanen et hakee niin kauan et hirvi löytyy... vahinkovara menny luvissa ennenkuin pankille mennään. yx kaveri ampu haukulle natumullikan vasana isompi nahka kuin tappisarvisonnilla saatana... penalttia loppuviikko ja seuraavasta on loppusyksyn keppimiehenä. Oppii tunnistamaan sen elukan Liipasinsormi liian herkkä...
    Mulla rupee menemään siihen et nautin siitä et nään hirviä luonnossa, en ammu jos tilanne huono tai väärä elukka, ei mua haittaa

    Elitisti
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  7. #367
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Beenari Näytä viesti
    Haluatko kuulla sen ihan oikean syyn tuolle? Ihan oikeasti?
    Haluan! Mun pää ja huumorintaju kyllä kestää!

     
     
  8. #368
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Vuosi sitten olin ensimmäistä kertaa mukana kytiksellä ja katsomassa kun kaveri kaurista odotteli. Peuroja tuli paikalle viisikin kappaletta kerralla, mutta kaurista piti odotella. Kauriin kaveri sai kaadettua ja minä onnellisena sain siitä puolet pakastimeen. Se vaan kummastutti että kun niitä peuroja ei saanut kaataa koska kaverilla on vain 300 hehtaaria vuokrattua maata ja peuran kaatamiseen pitää olla 500 hehtaaria... Onkohan nämä lakisäädökset aina ihan järkeviä... Ehkä, en tiedä...

     
     
  9. #369
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Toi ei oo se perimmäinen syy kyllä.
    Hirvelle pitää olla minimissään 1000 hehtaaria yhtenäistä aluetta.
    Peuran & kauriin luontaisen ykkösvihollisen iveksen lupia annetaan nykyisin aika reilusti/metsästyspaine pysyy ennallaan niin ei ihme et kanta kasvaa. Sama homma pitäs olla susien suhteen koska kanta rupeaa olemaan kohta kestämätön ainakin keski-pohjanmaalla sisäosissa. Rannikolla ei niin paha... Ruåttinkielisellä rannikkopohjanmaalla hirvikanta tosi hyvä ja vasojakin on tosi hyvin. Muttei oo susiakaan...
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  10. #370
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Haluan! Mun pää ja huumorintaju kyllä kestää!
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Onkohan nämä lakisäädökset aina ihan järkeviä... Ehkä, en tiedä...
    Olet aika lähellä totuutta. Itse asiassa aika ytimessä. Jokasella meillä on tilaisuus vaikuttaa asioihin kerran neljässä vuodessa. Siis se tilaisuus kun saat lyijykynällä piirrellä kirkkoveneitä pienessä kopissa....

    Suurin puolue Suomessa on nukkuvien puolue. Väki jotka ajattelee "ihan sama". Jäljelle jää se aktiivinen väki ja valitettavasti se aktiivinen väki on pääsääntöisesti sitä sakkia jotka miettivät vain sitä kunka saadaan kansaa kyykytettyä.

    En toki väitä että sinä kuulut "nukkuviin" mutta 90% todennäköisyydellä naapurisi kuuluu. Ja se näkyy. Valitettavasti.


    Jokainen suomalainen jolla on sekä "metsästyslupa" että kivääri, tietää tasan tarkkaan että ei todellakaan kannata ampua jokaista vastaan tulevaa riistaeäintä. Jos siis haluaa seuraavanakin vuonna saada pakkaseen riistaa. Nämä kaiken maailman rajoitteet kaatoluvissa on vain virkamiesten tapa käyttää ja näyttää valtaansa.

    Suomessa kun metsästys on edelleen sitä sapuskan hankkimista pöytään. Kukaan ei ammu peuraa tai kaurista tai hirveä vain sen takia että saa takan päälle kivan koristeen. Kalastukseen tämä elämyksien hakeminen on jo valitettavasti pesiytynyt (catch and release).
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  11. #371
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Noille susille.... Jonkun pitäisi pyydystää ansalla elävänä kokonainen lauma tai pari ja "istuttaa" ne tänne etelään. Kauniaisten kupeessa olisi äärimmäisen hyvä istutuspaikka. Paikan nimi on Peuramäki ja se on ihan nimensä veroinen, peuraa riittää. Saisi samalla nämä rikkaat cityvihreät kokea sen ihanan luonnollisuuden kun susilauma ulvoo kesäyössä...
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  12. #372
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Beenari Näytä viesti
    Noille susille.... Jonkun pitäisi pyydystää ansalla elävänä kokonainen lauma tai pari ja "istuttaa" ne tänne etelään. Kauniaisten kupeessa olisi äärimmäisen hyvä istutuspaikka. Paikan nimi on Peuramäki ja se on ihan nimensä veroinen, peuraa riittää. Saisi samalla nämä rikkaat cityvihreät kokea sen ihanan luonnollisuuden kun susilauma ulvoo kesäyössä...
    Paikka löytyy jo... Ähtäri...
    Sieltä todennäköisesti on lähtöisin pohjamaan kannat.
    Nämä sudetko venäjältä vaeltanu 😆
    Käyttävät keskipohjanmaata susikasvattamona josta niiden on hyvä levitä. Mites nää legendaariset perhon koirasudet 😂
    2 vai 3 kaadettiin virallisesti ja koko lauma hävis... (suolampiin)
    Sääli kun porukka jäi kiinni ketunpyynnissä pari vuotta sitten...
    Yks veti tapauksen takia ittensä kiikkuun, meni kaikki autosta lähtien...
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  13. #373
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    300 suttako meillä nyt on Suomessa?

    Rajan takana, siis itärajan, niitä piisaa, tuhansia. Syystä että Venäjä pitää koko Karjalaa rajavyöhykkeenä ja armeijan alueena. Siellä ei juurikaan asu ihmisiä. Saavat elellä rauhassa. Niitä sitten eksyy Suomen puolellekin ja kun eivät ole Venäjällä kohdanneet ihmisiä, niin eivät ymmärrä täälläkään väistää ihmistä.

    Jos nyt muutamalle laumalle opetettasiin että ihmisen haju on yhtäkuin kuolema, niin oppisivat välttämään. Mutta kun ei... Se kannan säilyttäminen on niin tärkeätä.


    Meillä on noita petoeläimiä kuitenkin, ahmoja, karhuja, kettuja, ilveksiä, näätiä, saukkoja, lumikkoja..... ja näille kaikille on yhteistä se että harvemmin niitä kukaan näkee. Ymmärtävät pitää etäisyyttä ihmiseen. No joo onhan noita citykettuja poikkeuksena, mutta eipä nekään ihmistä laske silittelyetäisyydelle.

    Ja en tietenkään halua että kaikki sudet ammutaan, mutta kaikki ne jotka eivät ole ihmisarkoja joutaisi pois muonavahvuudesta.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  14. #374
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Beenari Näytä viesti
    Noille susille.... Jonkun pitäisi pyydystää ansalla elävänä kokonainen lauma tai pari ja "istuttaa" ne tänne etelään. Kauniaisten kupeessa olisi äärimmäisen hyvä istutuspaikka. Paikan nimi on Peuramäki ja se on ihan nimensä veroinen, peuraa riittää. Saisi samalla nämä rikkaat cityvihreät kokea sen ihanan luonnollisuuden kun susilauma ulvoo kesäyössä...
    Eihän tuo lähin lauma kovin kaukana ole. Tammisaari-Siuntio välillä on yksi. Yksi isäntä oli kaffella terassilla kun kuuli mettästä rytinää. Sonni hirvi tuli vauhdilla ulos pellolle kaksi sutta perässä. Pellolla tuli standby ja sonni sai yhden potkun osumaan toiseen suteen ja pääs livahtamaan sitten sen jälkeen. Olisko ollut nuoria kun täyskasvuista jahtasi.
    Kehä 3 itäpuolelta en tiedä missä lähin lauma on, en ole kuullut mutta muutamia yksilö havaintoja siellä sun täällä.

    e. Tuli viikolla katottua yle areenasta tuo Eränkävijät. Ihan hyvä sarja. Kalastuksista en hirveästi välittänyt mutta nuo Turusen veljeksien osiot oli mukava kattella. Niistä huomasi että ei tuo mettästys aina mene nappiin. Kannattaa katsoa .
    Viimeksi muokannut Zavuke; 14.10.16 kello 07:38.


     
     
  15. #375
    yx kaveri ampu haukulle natumullikan vasana
    Kotikylän seuran majan seinällä on komeat 8 piikkiset vasan sarvet. " No miä katoin,et jotai risui siin o. paha sanoo ku pää oli nii puskaas"

    Ajomiehiä emme ole. Koiramiehiksi emme tule. Olkaamme siis passimiehiä. Meillä ei juuri penaltia tunneta. Vaan jos joku töppäilee,niin se kyllä saa kuittia koko syksyn ja muistettavimmissa tapauksissa vielä vuosikymmeniä.

    Vajaa 30 eläintä pitäisi laittaa nutulleen. Pakkasesta jo otin muutaman kannun pois pohjia jotta paremmin mahtuisi.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  16. #376
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Paikallisessa k-marketis oli tänään hirvenlihaa myynnissä...
    Ulko/kulmapaisti 29.90€/kg
    Sisäpaisti 39.90€/kg
    Ulkofile 59.90€/kg
    Ostaako joku noilla hinnoilla saatana hirvenlihaa...
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  17. #377
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Ostaako joku noilla hinnoilla saatana hirvenlihaa...
    Kaikki ne joilta puuttuu ne kaksi muonanhankintakorttia.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  18. #378
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti
    Meillä ei juuri penaltia tunneta. Vaan jos joku töppäilee,niin se kyllä saa kuittia koko syksyn ja muistettavimmissa tapauksissa vielä vuosikymmeniä.
    Kato kun oon luonteeltani pikku-hitleri niin tämmöstä se on kun saa valtaa😆
    Kaveri sano itte et annat nyt loppuviikon sanktion, oli sil kyl muita menoja viikonlopulle😂
    Legendaariset töppäilyt muistetaan ikiisesti ja niistä asianomaiset saa kuulla vuosikymmenienkin jälkeen mut letkeänä vitsailuna, se kuuluu asiaan.
    Tuli tossakin tapauksessa kuittia kun kerran ammuin aamuhämärässä tappisarven vasana😎 helvetin iso lehmä ja 2 pikku mullikkaa tuli perässä ja kauas ammuin... Se mullikka ei paljoa ykkösvasaa isompi ollu. Sarvet oli semmoset 3cm pirunsarvet...
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  19. #379
    Noi on niin harvinaisia herkkuja ,että on keräilyarvoja. Normisti nuo lyödään myllyyn,että saadaan porukalle sama grammamäärä jauhelihaa jotka toiset syöttää seuraavana syksynä olemattomille koirilleen.

    [QUOTE]Kato kun oon luonteeltani pikku-hitleri niin tämmöstä se on kun saa valtaa��
    Kaveri sano itte et annat nyt loppuviikon sanktion, oli sil kyl muita menoja viikonlopulle[QUOTE]

    Joo. Paitsi että metsästyksen johtajalla ei ole oikeutta kuin poistaa kyseisen päivän jahdista turvallisuusmääräyksiä rikkova. Seuratasollakaan harvoin on huomioitu muita sanktioita kuin seurasta erottaminen. Normisti mennään yhdistyslain mukaan ja tällöin kotikutoiset sanktiot ovat laittomia.

    Naapuriseurassa rätkäistiin metsästyksen johtajalle 5 vuoden metsästyskielto. Oikeampi menettely sääntöjen pohjalta olisi ollut seurasta erottaminen.

    Eipä silti. Monessa porukassa on omia juttujaan ja niillä mennään tai ollaan pois.
    Viimeksi muokannut Hilajoen Antti; 14.10.16 kello 15:33.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  20. #380
    vasatuplat
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •