Sivu 16 / 33 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 612131415161718192026 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 301 - 320 / 642

Aihe: metsästäviä höyryttelijöitä?

  1. #301
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Kanalintujahdissa helppoa kun kuulee lähtöäänestä mikä lähtee ja uros ja naaras selkeesti eri värisiä paitsi pyyt tietysti.
    Tähän tarvitaan juuri se kokenut kaveri opettamaan

     
     
  2. #302
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Tähän tarvitaan juuri se kokenut kaveri opettamaan
    Totta. Ajan myötä oppii kyl sit itsekkin. Hirvi voi olla vaikee loppukaudesta et onko vasa vai mullikka. Sonnin ja lehmän tunnistaa kyl yleensä helposti eikä niitä ammuta jos ei selkeesti tunnisteta. Tänä syksynähän poistu vasallisen lehmän ampuminen mistä ennen joutu käräjille. Se olikin järjetöntä kun vasa saattaa tulla todella kaukana emästä. Kuitenkin edelleen kielletty muttei oo käräjähomma enää.
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  3. #303
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Tänä syksynähän poistu vasallisen lehmän ampuminen mistä ennen joutu käräjille. Se olikin järjetöntä kun vasa saattaa tulla todella kaukana emästä. Kuitenkin edelleen kielletty muttei oo käräjähomma enää.
    Koiramies kertoi kerran kun oli lähellä haukkua kuinka lehmä äänteli ja lähti jatkamaan matkaa koira perässä mutta vasa jäi paikoilleen. Se oli se pysy perse maahan käsky. Äidin komento on laki .


     
     
  4. #304
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Juu niinhän se tekee joskus. Yleensä sonni on lähistöllä ja luikkii toiseen suuntaan mihin emä&vasa menevät. Oon tälasen sonninki ampunu täysin takapassista 😆
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  5. #305
    On se saatana ku pitää kusessa rypeä. "kiimakuoppa"



     
     
  6. #306
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Kokkausresepti kyyhkynrintaan? Kun en oo koskaan tehnyt enkä maistanut. Vielä en oo käynyt mutta luvat on ja lupa mennä heti kun huvittaa ja silloin sitä reseptiä tarvittais nopeesti jos en pakkaseen heitä... Vai onko jopa parempi heittää pakkasen kautta mureuden kannalta?

     
     
  7. #307
    Olen ihan yksinkertaisesti tehnyt. Kuutioinut rintapalat ja suolaa ja pippuria pannulla paistanut. Kermaa ja sipulia joskus lisännyt. Parempaan en pysty.
    Varmaan löytyy maukkaampia reseptejä mutta tuo on minulle ihan bueno.


     
     
  8. #308
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Tuo vois olla ainakin se mun eka "resepti" niin tulee se aito maku tutuksi ensi alkuun Kiitos!

     
     
  9. #309
    Juu ei kannata peittää riistan makua kovasti kaikenmoisilla mausteilla.
    Keep it simple on paras.


     
     
  10. #310
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Kerma-aurajuusto-pippurikastike kylkeen. Niin paksua et lusikka seisoo
    Ja riisiä lisäkkeeks tai perunamuusia mikä on tehty kunnon kermaan
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  11. #311
    Kuutioimisen asemesta itse tekisin ohuita slaisseja. Nopea kypsytys on a ja o. Tai sitten jumalattoman pitkä haudutus. Kyyhkysen osalta ensimmäinen ongelma lienee saanto puolessa. Tai oikeammin yhdestä linnusta saatavassa lihamäärässä. Ei oo hääppönen. 5-6,niin pääsee alkuun.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  12. #312
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Uhhuh! Nyt alkaa jo nälkä tulla ja linnut lentävät vielä ties missä... P.S. Juu, uskon että se saantipuoli on se hankalampi homma. Viime vuonna olin mukana metsällä ensimmäistä kertaa (ei ollut vielä omaa lupaa) ja silloin ei kaveri saanut yhtään tiputettua kun ei tullut tarpeeksi lähelle ja oltiin liian myöhään liikkeellä. No, minä opin kuitenkin tunnistamaan hyvin linnun ihan "livenä" eikä vain kirjojen perusteella. P.S.S. Tästä löytyikin hyvä linkki... Sepelkyyhkyn houkuttelumetsästyksen neljä peruselementtiä - Tapiolan Takamailla

     
     
  13. #313
    Kuvilta ja pellolta ampumisessa on omat kommervenkkinsa. Liikkeen näkyminen ja lentoon ammunta. Kovalla alustyöllä ruokinta sopivassa maastossa antaa sen mitä tarvitsee.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  14. #314
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Vaan mä meen kyllä tänäkin vuonna ekaa kertaa maanomistajan kanssa mettälle. Viime vuonna hänellä ei ollut mitään houkutuskuvia eikä naamiointiakaan... Mulla kyllä on maastopuku ja naamiointiverkkokin kaapissa. Ei kyseinen maanomistaja kyllä ole pahemmin saalistakaan koskaan saanut...

     
     
  15. #315
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Maanomistajalla on siinä hernepelto kyllä. En ole vielä kysynyt että milloin se puidaan vai onko jo puitu? Jos mainitsemisen arvoista saalista tulee jonain päivänä niin laitan kyllä tänne kuvaa P.S. Taidan repiä vanhan isäukkonikin mukaan haulikkonsa kanssa samalla kun hän asuu passipaikalta vain n.400 metrin päässä! Saadaan siten ehkä enemmän tulosta aikaiseksi

     
     
  16. #316
    Henepeltohan on parhautta. Vinkkinä mainittakoon,että kun ne ensimmäiset on tontissa,niin rintapalat irti ja eheän näköinen loppu linnusta tikuilla tukien peltoon "syömään"
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  17. #317
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Kiitos vinkistä! Mulla onkin kotona sopivasti jo grillivarrastikkuja valmiina... Nyt odotan jo pääsyä mettälle. Eikä se saalis edes mulle ole niin tärkeää. Rentoutusta kaipaan ja viime vuonna olin oikein tyytyväinen kun sain olla passissa monta tuntia vaikka lintuja ei tullutkaan. Se metsä vaan rentouttaa niin pirun hyvin!

     
     
  18. #318
    Lähti pari kyyhkys floateria tilaukseen. Vituttaa ku lentävät vain ohi ja jos nyt tulisivat hollille. Onhan se kiva olla kytiksellä mutta saisi kyllä jotain tapahtuakin .


     
     
  19. #319
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Mä en oo vieläkään saanut aikaiseksi mennä mettälle. Milloin se alkaa olla jo myöhäistä?

     
     
  20. #320
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Mä en oo vieläkään saanut aikaiseksi mennä mettälle. Milloin se alkaa olla jo myöhäistä?
    Sanoisin sitten kun alkaa viilenemään reippaasti. Lokakuun nurkilla vielä jotain näkee mutta on kait aika paljon säästä kiinni. Se on ainakin että jos parvet alkaa olemaan isoja niin ei siinä kauaan mene kun lähtevät muille maille.

    Eilen testattiin kaverin kanssa nuo floaterit ja paremmin tuntui saapuvan ja laskeutuvan kun että olisi pelkästään maa kaaveita. Vaatii pientä tuulen virettä tosiaan että ne floaterit näyttää että kyyhky lentäisi.

    Jos olisi oikein näppärä käsistään niin voisi jopa rakentaa oman karusellin mutta ääh, ei tule tapahtumaan.

    Siatkin käyneet kuulemma uudessa metsässä kylillä. Pitäisi käydä vilkaisemassa mitä ovat saaneet aikaiseksi. Metsämaasta huomaa kyllä helvetin hyvin jos sikalauma on asustanut vähänkin aikaa.


     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •