Sivu 15 / 33 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 511121314151617181925 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 281 - 300 / 642

Aihe: metsästäviä höyryttelijöitä?

  1. #281
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    212

     
     
  2. #282
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tervattu Näytä viesti
    Kyllä lupaa hakiessa riittää kun kertoo harrastavansa valtion mailla
    Kuva ei aukee mut tahtoo noi valtion maat sijaita enimmäkseen tuol pohjosessa. Täälläpäin ainakin pitkälti vuokrattu seuroille.
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  3. #283
    Miten jos sanon että vesillä harrastelen? Tai mummun mailla? Seuran jäsenyyttä ei oo.

    Lähetetty minun SM-G360F laitteesta Tapatalkilla

     
     
  4. #284
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Riippuu paljon poliisilaitoksesta. Onko mummun maat vuokrattu seuralle? Sitä kauttahan sul ois mahikset päästä seuraan. Jos ne on vuokrattu niin saatat päästä päiväkortilla...
    Nää on helvetin sekavia juttuja...
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  5. #285
    Prkl.. niinhän nää näköjään on. Ei oo vuokrattu seuroille. Pitänee parilta harrastavalta kaverilta kysästä että pääsiskö jotenki seuraan.

    Lähetetty minun SM-G360F laitteesta Tapatalkilla

     
     
  6. #286
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    212
    "Valtion mailla" tarkoitin villi pohjolan alueita. Noillehan voi ostaa lupia sille riistalle mitä
    haluaa metsästää. Pyystä karhuun. Ovat tosin useasti sellaista risuhelvettiä ettei siellä
    viihdy sen paremmin riista tahi metsästäjä. Talousmetsäksi sanovat..

     
     
  7. #287
    Eräs tuttu nainen voitti arvonnassa 308:n (Tarpeeksi kun osallistuu,niin joskus napsahtaa) ja kävi metsästäjätutkinnon voidakseen lunastaa voittonsa. Yleisenä käytäntönä näissä pienissä kyläseuroissa on se,että kyläläinen pääsee seuran jäseneksi oli maata tai ei. Isojen kaupunkien liepeillä voi olla huonompaa.

    On myös olemassa metsästysseuroja joilla ei ole ns. omaa maata lainkaan. Tiedä sitten onko tuollaisen jäsenyydestä hyötyä lupaa hankkiessa. Käytännöt luvan myöntämisestä on melkeinpä kiinni paikallisen luvanmyöntäjän mielenliikkeistä.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  8. #288
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Juu seura johon kuulun ottaa paikkakunnalla vakituisesti asuvat halukkaat ensin muutaman vuoden ajaks koejäseniksi ja sen jälkeen pääsevät täysjäseniksi. Toinen tapa on et sulla on maita seuran alueella jotka vuokraat seuran käyttöön.
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  9. #289
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    212
    Vielä kerran: Ei tarvitse olla minkään seuran jäsen. Suomessa on vapaus liittyä
    tai olla liittymättä mihinkään seuraan/järjestöön/puolueeseen tms. Voimassa
    oleva metsästyskortti riittää metsästysaseen lailliseen hallussapitoon.

     
     
  10. #290
    Luvan myöntäjällä ei ole velvollisuutta myöntää lupaa ellei katso käyttötarkoituksen tulleen riittävästi selvitetyksi. Toki päätöksestä saa valittaa hallinto-oikeuteen jos siltä tuntuu.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  11. #291
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Kätännössä riippuu luvanantajasta. Haet lupaa, joudut maksamaan etukäteen vaikket saisikaan ostolupaa.
    Rekisterissä merkintöjä niin ei ainakaan helpota asiaa... Luvatkin höllässä kun ajat ratin, törkeä liikenteenvaarantaminen, putkareissut...

    Elitisti
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  12. #292
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    212
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti
    Luvan myöntäjällä ei ole velvollisuutta myöntää lupaa ellei katso käyttötarkoituksen tulleen riittävästi selvitetyksi. Toki päätöksestä saa valittaa hallinto-oikeuteen jos siltä tuntuu.
    Luvanmyöntäjällä ei ole myöskään oikeutta evätä lupaa ilman laissa mainittua perustetta.
    Pöh. Huomasin että tuli 200 viestiä täyteen. Nyt loppu höpötys.
    Ps. erälle.net Sieltä löytyypi asiaa ko. aiheesta.
    Lupaviranomaisista jos tekee mieli lueskella niin guuglettamalla vaikkapa Mikko Niskasaari tai Reima Pensala saa lukea viranomaisista.
    Reilu meininki

     
     
  13. #293
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Aika laajat valtuudet on viranomaisella tavalliseen kansalaiseen nähden tehdä kiusaa jos niin haluaa, mutta, kuten aiemmin tuossa sanottiin niin valittaa voi. Ja joskus valitus kannattaa. Lupaa käsittelevällä virkamiehellä ei aina ole lainvoimaa takana olla myöntämättä lupaa. Tosin laissa sanotaan että jos juo liikaa kossua tyhjään vatsaan ja poliisi noukkii ihmisen talteen ojanpenkalta niin jopa se voi olla peruste olla myöntämättä lupaa taikka viedä luvat pois... Että näin...

     
     
  14. #294
    Pitänee pelata aikaa nyt. Appiukko hommaa luvan tuolle, mää voin sitte rauhassa hankkia omat luvat kondikseen ja 'ostaa' takas ton. Kuhan ei vaan mee sulatukseen niin se piisaa. En usko että tolla enää laukaustakaa aammutaan, mutta ei sitä raski hävittääkkää ku se on ollu suvussa suhteellisen pitkän aikaa. Ja tässä sivussahan saattaa käyä nii että tulee hyvä harrastus alotettua?

     
     
  15. #295
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Zavuke Näytä viesti
    ^ valmentavaa kurssia suosittelen kyllä. Muutama käynti ja antaa enempi kun keskustellaan/kuunnellaan asioista. Tietysti lukeakin kannattaa.

    Muistanko oikein että se tentti olisi vähän muutettu ja vaikeampi kun muutama vuosi sitten? Itsellä nuo sorsa/hanhi tunnistamis kuvat tuottivat vähän harmaita hiuksia.
    Mä kävin kurssit mutta en lukenut yhtään... 55/70 oli tenteissä oikein mutta olisi pitänyt olla 62 oikein jotta olisi läpi päässyt. Mun mielestä vähän turhan vaikeat tentit siinä mielessä että mun mielestä määrättyjä asioita ei voi muistaa ulkoa, vaan ne pitää selvittää luonnollisesti ennen metsälle lähtöä. Ja sillä siisti Ei kukaan muista ulkoa pitkän aikaa kaikenmaailman juttuja mitä siellä kysytään...

     
     
  16. #296
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Mä kävin kurssit mutta en lukenut yhtään... 55/70 oli tenteissä oikein mutta olisi pitänyt olla 62 oikein jotta olisi läpi päässyt. Mun mielestä vähän turhan vaikeat tentit siinä mielessä että mun mielestä määrättyjä asioita ei voi muistaa ulkoa, vaan ne pitää selvittää luonnollisesti ennen metsälle lähtöä. Ja sillä siisti Ei kukaan muista ulkoa pitkän aikaa kaikenmaailman juttuja mitä siellä kysytään...
    Itse suoritin 2006 tentin. Ekalla oli yksi virhe liikaa mutta tokalla sitten nappasi. Kaiken pitää osata kun tentti on ja sen jälkeen unohtaa aina jotain. Tosiaan tarkastaa kannattaa asiat ennen mettälle lähtöä ja muutenkin jos jokin asia on epävarma.

    Samahan se on ajokorttia kun suorittaa. Jos nyt menisin tentin tekemään niin menisi kortti hyllylle.


     
     
  17. #297
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Sitten on vielä pari hyvin yksinkertaista juttua. Lähdet metsälle kokeneen kaverin kanssa, mutta selvität ensin metsästysajat sille riistalle mitä olette menossa hakemaan ja katsot kuvia. Jälkeenpäin tarkistat vielä kirjoista asiat että tämä "kokenut" kaveri teki oikein kaikki. Toinen juttu on se että että et ammu jos et ole varma siitä mitä olet tekemässä! Ihan perus maalaisjärkijuttuja siis. Otat selvää ja olet varma. Näin siis ensi alkuun homman pitää toimia mielestäni.

     
     
  18. #298
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Keväällä kun olin siikaongella niin mulla oli metsästyskirjat mukana ja sorsalintuja siinä samalla bongailin enkä saanut kaikkia lajeja tunnistettua vaikka oli silmät päässä ja kirjat kädessä No, silloin ei ammuta jos näin on! Helppoa ja selkeetä!

     
     
  19. #299
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Kanalintujahdissa helppoa kun kuulee lähtöäänestä mikä lähtee ja uros ja naaras selkeesti eri värisiä paitsi pyyt tietysti.
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  20. #300
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Mulla olis isän Baijkal ij-27 tarjolla hulppeaan 5 euron hintaan. 12/70 kaliiperi. Itselleni saalis ei ole niin tärkeää mutta hyvä ase olisi ja tykkään olla metsällä kun siihen on jokin syy. Kesällä syy on sienet ja talvella voisi olla metsästys. Myöskin se että isäukko osaisi opettaa rusakot laittamaan ruoaksi ja kaveri osaisi opettaa sepelkyyhkyt P.S. Viime kesänä olin kaverin mukana sepelkyyhky mettällä kaksi kertaa ja kummallakaan kerralla ei saalista tullut mutta se oli kyllä tosi mukavaa ja rentouttavaa hommaa olla siellä metsällä väijyssä

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •