Sivu 99 / 158 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 49899596979899100101102103109149 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,961 - 1,980 / 3145

Aihe: Kanger Subtank

  1. #1961
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JukkaPoika Näytä viesti
    Mulla on ilmeisesti kanssa ihan liian tiiviit wickit, kun maku on kateissa, vuotanut ei ole sillä uuden mallisella RBA:lla koskaan ja nyt saanut välillä parit dry hititkin. Tietty se eka oma setuppi onnistui pirun hyvin ja keskti kauan ja sen jälkeen tullut vaan paskasetupeja..

    Hei kyssäri! Teettekö tohon Subtankiin microcoilin vai jätättekö väliä coilin kieppeihin? Onko tällä mikä vaikutus? Itse oon tehnyt vaan microcoileja 3mm halkaisijalla. Että onkohan tuo optimi vai kandeeko kokeilla jotain muuta??
    Teen kans microja jos en väärin ymmärtäny ei sylje niin helposti ainakaan.
    Tein tossa viikko sitten testi mielessä väleillä ja hyvin sekin pelas.
    Aina mennyt 2.5mm halkaisijalla en ole sata varma miten vaikuttaa.
    Oon laittanu kans "väärinpäin" coilin niin että kiepit kaartaa ylhäältä(silmukka alhaalla) joka ei sinänsä muuttanut kokemusta.
    Siirtämällä coilia alemmas niin että on kiinnikekohtien kanssa samalla tasolla muuttaa ilmanvastusta tiukemmaksi ja toiminee kai pikkasen paremmin mutta tykkään kyllä että imuvastusta ei ole yhtään tiukempi.

     
     
  2. #1962
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    314
    Minä olen ymmärtänyt että välit coilin silmukoiden välillä vähentäisi tuota sylkemistä ja saattaisi auttaa paksumpia nesteitä wikkaamaan paremmin.

    Mitään tietoa tai kokemusta minulla ei tästä kuitenkaan ole. Taas tarvisi sitä toista tankkia että voisi vertailla.

     
     
  3. #1963
    Mä väännän spaced coilin aina eli normicoili, auttanu ainaki wikkauksen osalta semmoseen jälkipolttoon ja ei karstotu niin helposti.

     
     
  4. #1964
    Lainaus Alkuperäinen postaaja sicki Näytä viesti
    Mä väännän spaced coilin aina eli normicoili, auttanu ainaki wikkauksen osalta semmoseen jälkipolttoon ja ei karstotu niin helposti.
    Tossa ne tärkeimmät taisikin olla. En oikein enää näe mitään syytä tehdä microcoilia, kun ei se mitään parempaa tarjoa. Paitsi ehkä dripperiin, mutta niitä nyt muutenkaan kukaan tuskin näin subohmien ja supertankkien vuonna käyttää.

     
     
  5. #1965
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    542
    Thanks fellaz! Tänään sit kokeilen tota spaced coilia jos toi jälkipoltto jäis pois. Lisäks pumbuliinosta tähän vähemmäs ja lyhyemmillä hännillä. Nyt tiedän mihin suuntaan edetä! Kokeilen alkuun tolla 3mm coililla ja seuraavaks 2,5mm:llä.

    Mites muuten millä langalle te teette noi wickit?? Mulla on nyt 0,4 lankaa coilina, Onkohan liian paksua? Nyt ohmeja itikku näyttää 0,7 ja ohmimittari 0,66ohm.
    smokey1 (Banned)
    "Miten täältä erotaan?"

     
     
  6. #1966
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JukkaPoika Näytä viesti
    Thanks fellaz! Tänään sit kokeilen tota spaced coilia jos toi jälkipoltto jäis pois. Lisäks pumbuliinosta tähän vähemmäs ja lyhyemmillä hännillä. Nyt tiedän mihin suuntaan edetä! Kokeilen alkuun tolla 3mm coililla ja seuraavaks 2,5mm:llä.

    Mites muuten millä langalle te teette noi wickit?? Mulla on nyt 0,4 lankaa coilina, Onkohan liian paksua? Nyt ohmeja itikku näyttää 0,7 ja ohmimittari 0,66ohm.
    Samoilla langoilla mennään tässä suunnassa. Neljä kieppiä mun mittarilla 5.9-6.x ja teen tosiaan aina 2.5mm hankaisijalla.
    Pimpulit leikkaan ilman hattua niin että kun laitan hatun paikalleen ei tarvi erikseen tökkiä sisään vaan menee päälle ja reiät umpeen leikkaan vähän viistoon niin että levenee hitusen ylemmäs.
    Enää en trimmaa muuten kuin pihdeillä leventelen ja pöyhytän pimpulia sivuista kanavien kohdalta auki.

     
     
  7. #1967
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    314
    Minäkin olen koko kahden viikon höyryttely "urani" ajan tehnyt 0.4 langasta, sinisen pikkumeisselin ympärille. Meisselin halkaisijasta ei ole mitään käsitystä mutta 6/5 coili ja 0.5ohm.

    Jossain välissä kokeilin 0.3ohm parallel coilia saman meisselin ympärille. Tuli kuitenkin niin leveä että meinasi kyljet kosketella rba:n korkki osaa.

     
     
  8. #1968
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    542
    Kiitti Kiryo ja Sepi79 Just kuivapoltin ton setupin, eli 3mm halkaisijalla 5 kierrosta 0,4 lankaa. Nyt coil on spaced ja ohmimittari näytti 0,91 ohm ja istick 0,9. Eli eihän tuossa enää kovin "subohmeissa" mennä vaikkakin on alle ohmissa. Seuraava kokeilu tulee sit 2,5mm halkaisijalla niin tuosta saa vähän vastusta alaspäin, ja ehkä jopa neljällä kiepillä. Nyt on juissit atossa niin saa nähdä kuinka wickaa / räkii / vuotaa

    Edittiä: Niin ja tosta pumpulilevyä laitoin nyt vähemmän kuin ikinä aiemmin. Saa olla että vieläkin vois sitä vähentää mut ans kattoo nyt, askel kerrallaan!

    Ja lisäää edittiä: Tolla aiemmalla microcoililla ja ilmeisesti liian isolla pumpulimäärällä 16W tuntui olevan liikaa ja tarjoili välillä dryhittiä. Nyt 19w ja kestää höyrytä ketjussa sellaisia 3-4 sekunnin henkosia, eli selkeä muutos! Seuraavaan setupiin vielä vähemmän pumpulia. Se kun turpoaa heti kun saa nestettä niin sitä saa kyllä olla tosi vähän!
    Viimeksi muokannut JukkaPoika; 22.09.15 kello 17:42.
    smokey1 (Banned)
    "Miten täältä erotaan?"

     
     
  9. #1969
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2015
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    350
    Mulla on RBAssa mukana tullut 0,5ohmin coili ja tähän asti pelannut moitteetta. Hyvin wickannut 70vg/30pg nesteillä. Eilen tein CV Creme bruleeta 15% vg pohjaan joten lopputulos 3mg niksoilla 82vg/18pg ja nyt puskee jatkuvasti orastavaa dryhittiä. Onneksi lähipäivinä pitäis tulla FT:ltä kanthaalia ja muuta härpäkettä niin sais vähän paremman setupin värkkäiltyä, mutta onko jotain neuvoja miten paksummat liemet saa hyvin wickaamaan. Toimiiko toi venytys tekniikka max vg:illä kans?

     
     
  10. #1970
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    542
    No mun toi edellinen dryhit-räpistely oli venytellyllä pumpulilla, ei tuonut iloa kun oli vaan liian paljon sitä pumpulia. Nyt tääkin on venytellyllä ja nyt wickkaa ihan ookoo. Nesteet on 70vg/30pg kun itse niitä kokkailen. Nämä siis onvat olleet kaksi ensimmäistä kertaa kun kokeilin tota pumpulin venyttämistä harvemmaksi. Eli ei se oikotie onneen ole mutta vaikuttanee jonkin verran.
    smokey1 (Banned)
    "Miten täältä erotaan?"

     
     
  11. #1971
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JukkaPoika Näytä viesti
    No mun toi edellinen dryhit-räpistely oli venytellyllä pumpulilla, ei tuonut iloa kun oli vaan liian paljon sitä pumpulia. Nyt tääkin on venytellyllä ja nyt wickkaa ihan ookoo. Nesteet on 70vg/30pg kun itse niitä kokkailen. Nämä siis onvat olleet kaksi ensimmäistä kertaa kun kokeilin tota pumpulin venyttämistä harvemmaksi. Eli ei se oikotie onneen ole mutta vaikuttanee jonkin verran.
    Mjaa.. Itsellä taas päinvastaisia kokemuksia venyttelystä. Kokeilin huvikseni 40w henkosia ja eipä sihise yhtään. Toisaalta taas, näillä wateilla ei kyllä kestä pitkiä henkosia ottaa kun huulet palaa. Nykyään höyryttelen maltillisesti 27w, kun makua ja höyryä juuri itselle sopivasti. Pienemmät watit vie höyryn ja isommat maun.

     
     
  12. #1972
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2015
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    350
    Jees. Ensimmäiset venyttely rullaus wickit tehty. Pumpulin määrä hirvitti koska aika runttaamalla sain tungettua coilin läpi. Melko lyhyeks leikkasin pumpulit ja päitä trimmasin ns. timantin muotoseks (eli <~> jos tosta nyt ottaa selvää, keskellä siis coili). Nyt on tosin myös maltillisemmat 70vg/30pg nesteet mutta wickaa todella hyvin. Ei tietoakaan kuivana käymisestä, pystyy ottamaan viiden sekunninkin lung hittejä. Ei jälkisuhinoita eikä ainakaan vielä (koputetaan puuta) vuodon merkkejä. Jos tää näin hyvin toimii niin ei varmasti tuu enää muita tyylejä kokeiltua. Jess

     
     
  13. #1973
    Tuossa kokeilin venytellä semmosta hiukan normaalia isompaa suikaletta (5 cm about, en mitannut).
    Rullailin ja katoin että sujahti sisään suht kivuttomasti ja toimii loistavasti niinkuin isommallakin määrällä muttei tarvitse sulloa eikä mee kauheesti normia enemmän pimpulia.

     
     
  14. #1974
    RBA Plus ei oo viel kokeiltu mutta base+bell cap toimii todella hyvin ni200 atoilla. Kulutus nesteelle on kova mutta maku ja höyryn tuotto hyvää.

     
     
  15. #1975
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kropo Näytä viesti
    RBA Plus ei oo viel kokeiltu mutta base+bell cap toimii todella hyvin ni200 atoilla. Kulutus nesteelle on kova mutta maku ja höyryn tuotto hyvää.
    Tilasin bell capin kans. Miten se toiminnallisesti eroaa normi tankista muuten kun helpompi täyttö?
    ----------------------------
    Mietin kans että tekeekö kukaan tuolla:
    http://m.imgur.com/a/ab0Jn
    vertikaali tyylillä ja toimiiko paremmin?

     
     
  16. #1976
    Höyrypää

    Liittynyt
    12/2013
    Viestit
    739
    [QUOTE=kiryo;608943]Tilasin bell capin kans. Miten se toiminnallisesti eroaa normi tankista muuten kun helpompi täyttö?

    Yks bellcäppi on. Tippi kun tippi heiluu paikallaan ja jotenkin vaikuttaa siltä että tuon sisähalkasija on pienempi verrattuna normaaliin tankkiin.

     
     
  17. #1977
    [QUOTE=J-V;609021]
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kiryo Näytä viesti
    Tilasin bell capin kans. Miten se toiminnallisesti eroaa normi tankista muuten kun helpompi täyttö?

    Yks bellcäppi on. Tippi kun tippi heiluu paikallaan ja jotenkin vaikuttaa siltä että tuon sisähalkasija on pienempi verrattuna normaaliin tankkiin.
    Noita tais olla kaks mallia FT:llä saa nähä miten käy.
    Ainaki on varalla jos joku menee rikki.

     
     
  18. #1978
    Höyrypää

    Liittynyt
    12/2013
    Viestit
    739
    En tiiä kumpi malli mulla on, tuli muuan kaupan yhteydessä.
    Ihan toimiva kampe, ei siinä mitään, jossei tuo tipin hulvaton heiluminen haittaa.

     
     
  19. #1979
    Morjensta! Mulla on tuos perus subtank ja atopäitä siihen pitäisi löytää. Tässähän on uutena ainakin ollut noita vaaka coililla olevia atopäitä MUTTA nehän on joka kaupasta loppu. Toimiiko tässä nuo pystycoiliset ollenkaan? Onko niissä muita käytännön eroja? Kiitos jo etukäteen

     
     
  20. #1980
    Höyrykonkari Syntse's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mattsonni Näytä viesti
    Morjensta! Mulla on tuos perus subtank ja atopäitä siihen pitäisi löytää. Tässähän on uutena ainakin ollut noita vaaka coililla olevia atopäitä MUTTA nehän on joka kaupasta loppu. Toimiiko tässä nuo pystycoiliset ollenkaan? Onko niissä muita käytännön eroja? Kiitos jo etukäteen
    Pystycoilit toimii ne on tällä hetkellä ne viralliset mitä kangeri niille tarjoaa. Toivoisin että niitä vaakojakin vielä sais, omasta mielestäni ainakin maku oli parempi vaakacoileilla. Noh säästän nuo käytetyt mitä on jäljellä ja koitan sitten rebuildia niitä.
    Youtube: Syntsen höyryt

    "Miksi tehdä muuta, kun voi höyryttää?"

     
     
Keskustelu Atomisaattorit / cartot / tankit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •