Sivu 98 / 158 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4888949596979899100101102108148 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,941 - 1,960 / 3145

Aihe: Kanger Subtank

  1. #1941
    Ni200 valmisatot, millasilla asetuksilla olette käyttäneet?

    nim. Ensimmäiset lämpösäädettävät.

     
     
  2. #1942
    Höyryttelijä Buli's Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    31
    Perhana kun ei millään meinaa saada kunnon setuppia tähän. Käytössä on Puolasta tilatut kanthaliset valmiscoilit ja laitteen messissä tulleet pumpulit. Maistuu vaan joka kerta jotenkin scheisselta vaikka olen coilit ja villat uusinut pariin kertaan. Ihan kun nesteessä maistuisi voimakkaasti rauta/kupari joka peittää kaiken muun maun . Ohmit on ollut 0.6 ja settuppi tehty maestrojen videoiden opissa. Tulittanut olen 15-40w välillä. Voisiko nämä coilit olla syyllisiä?

     
     
  3. #1943
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Eurajoki
    Viestit
    740
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Buli Näytä viesti
    Perhana kun ei millään meinaa saada kunnon setuppia tähän. Käytössä on Puolasta tilatut kanthaliset valmiscoilit ja laitteen messissä tulleet pumpulit. Maistuu vaan joka kerta jotenkin scheisselta vaikka olen coilit ja villat uusinut pariin kertaan. Ihan kun nesteessä maistuisi voimakkaasti rauta/kupari joka peittää kaiken muun maun . Ohmit on ollut 0.6 ja settuppi tehty maestrojen videoiden opissa. Tulittanut olen 15-40w välillä. Voisiko nämä coilit olla syyllisiä?
    Hyvinkin voi olla. Ootko hehkuttanu coilia ennen pumpulien laittoa?

     
     
  4. #1944
    Höyryttelijä Buli's Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    31
    Hyvin nopsasti taisin ihan ekaa tulitella. Toista en ainakaan tulitellut vaan suoraan kasaan. Hyvä vinkki ja pitäneekin tosiaan seuraavaksi tuo varmistaa . Nämä valmiit ovat noin muuten saamarin näppäriä kun sen verran rähmäkäpälä olen.

     
     
  5. #1945
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    314
    Itse en ensimmäistä coiliani kuivapoltellut ja sain polkakarkin makuisen nesteen maistumaan lämpimätä, ällömakealta maitokiisseliltä jossa on liikaa vaniliinisokeria ja ripaus kanelia.

     
     
  6. #1946
    Lainaus Alkuperäinen postaaja sepi79 Näytä viesti
    Itselläni loppui kaikki vuodot kun opettelin kiristämään occ:n ja rba:n pohjaan hieman tiukempaan kun luonnolliselta olisi tuntunut.
    Huomasin saman itsekkin. Veit sanat suustani .
    Pesen koko laitoksen osissa melko usein ja ajattelin ensin että se on lähes pakko että ehkäisee vuodot niin tuli tuo huomio että eipä vuoda kun on tarpeeksi kireellä kiinni.
    Huomasin kanssa wikkaillessakin että toimii vähän paremmin kun pimpulit on tiukemmin vedetty kiinni kun löyhemmin. Eipä oo vuodellu tai dryhittaillu
    Nykyisin pesen vain wickin vaihdon yhteydessä kun ei ole hirveesti aikaa atomisoida ja uskaltaa pitää taskussa vaikka miten vetäs voltteja.
    Ihan tulee mieleen naisten terveysside mainokset!
    • Filosofia on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä mustaa kissaa.
    • Metafysiikka on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä mustaa kissaa joka ei ole siellä.
    • Teologia on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä mustaa kissaa joka ei ole siellä ja huutaa: "Löysin sen!".
    • Tiede on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä valokatkaisijaa.

     
     
  7. #1947
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    47
    Joko jollain lojuu ylimääräinen 6ml subtankin rba-pohja kaapin perällä?
    Pitäis olla 3mm ilmareiällä ja peek eristeellä varustettu.

     
     
  8. #1948
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    314
    Sepi seikkailee rta maailmassa.

    Totesin ainakin omalla kohdallani parhaaksi wikkaus metodiksi sellaisen jossa 4-5mm vanusoirosta otetaan toinen harsoista pois, rullataan pumpuli hellästi jäljelle jääneen ympärille ja pujottamisen jälkeen rapsutellaan kanthalin pätkällä päät pörröisiksi. Coilin molemmin puolin jää siis pienet todella pehmoiset harvahkot tupsut jotka juuri ja juuri ylettyvät coililta dekin pintaan. Kärsi imutella pitkiä imuja 50w teholla kunnes suu antoi ymmärtää että on aika lopettaa. Ei yhtään dry hittiä, ei edes melkein, eikä myöskään lirutellut nesteitä farkun taskuun.

    Liika pumpuli vie muuten jännästi nesteeltä maun. Päivänä eräänä kun ihan vaan aikani kuluksi pyörittelin uuden coilin, tulin laittaneeksi hieman liikaa pumpulia. Tällöin tuli huomattua että maku katoaa muutaman imun jälkeen vaikka höyryä tuleekin vielä pitkän aikaa.

    Toinen makujen katoamiseen liittyvä havainto tuli tehtyä kun aikani kuluksi aloin selvittämään kauanko höyryjä voi puhaltaa pelkästään nenästä ennen kuin sieraimeen tiivistynyt höyry alkaa valumaan pisaroina paidalle. Jo parin nenän kautta puhalletun pilvenhattaran jälkeen meni nesteestä maku ihan täysin. Ilmiötä lisää tutkiessani huomasin että jo lämmittelyimaisujen höyryt, nenän kautta poistamalla, saa höyryttelykokemuksen latistumaan makujen puutteen vuoksi. Yleensä tulee puhallettua höyryt joko pelkästään suusta jotta näkökenttä pysyy auki, tai korkeintaan osittaisesti nenän kautta jotta maun lisäksi saa hieman myös tuoksua.

     
     
  9. #1949
    Hassua. Tässä jonkun aikaa vapotellut laitteella ja nyt yhtäkkiä tuntuu että tulis pisaroita suuhun enkä tiedä mitä nyt teen väärin.
    Vaihdoin nestettä ry4 doubleen jota tein 100ml ja rupes räkii suuhun pisaroita. Noh uus wikki ja sama problema.
    Sit ajattelin et vika on nesteessä niin uus setuppi kokonaan ja puhdistus, kuivaus ja vanhaa litkua sisään...
    Jälleen pisaroita :/
    patterit check
    wikki check
    tankki atomeiks ja putsi check.
    Jotain mä tässä väärin teen ilmeisesti..
    Oon muuttanu tekemisiäni sen verran että pimpulit vähän tiukemmalla ja lankaan jätän koukurat ruuvien ympärille.
    Toinen kyssäri mikä ei kuulu varsinaisesti alueeseen mutta jos joku haluaa jakaa miten puhdistaa coilin?
    Olen ihan kuiva polttanut karstat pois ilman vesi huuhteluita mutta lanka muuttuu harmaaksi onko ihan normaalia?

     
     
  10. #1950
    Höyrypää

    Liittynyt
    12/2013
    Viestit
    739
    Itellä tuo RBA Plus alkaa räkiä suuhun ennemmin tai myöhemmin. Tankin-kaksi tankkia uusilla vanuilla voi päästä ennenkun alkaa pärske. En jaksa tapella enää tuon kanssa, kun kohta on mennyt melkeen täys toppa Mujia tuon kanssa harjotteluun. Enemmän vanua, vähemmän vanua, tosi vähän vanua. Yhden vanutuksen sain kestämään 25w tehoja 0.5 ohm vastuksella ilman kuivaa. Ekan tankkausen jälkeen kusi iloisesti puoli tankkia nestettä allensa. Tosin aiemmin en ole saanut tuota RBA:ta vuotamaan, tässä kokeilin että miten vähän tänne kehtaa vanua laittaa että saa wikkaamaan kunnolla. Sellaistakin ongelmaa on ilmennyt että kun tekee mieli ottaa höyryt niin oon saanu joitamia kertoja tuolla RBA:lla vuosisadan kuivanusut ensimmäisellä henkosella. Saatan siirtyä kokonaan valmisatoihin, jokainen noista on kestänyt omalla käytöllä +50ml nestettä ilman ongelmia mikä on mielestäni aika pirun hyvin. Eivätkä ole vuotaneet.

     
     
  11. #1951
    Nyt pelaa paremmin kun pistin löyhemmin pimpulit. Turhauttavaa kun ainoa laite ei toimi kun pitäis. Pitäs olla joku laite aina varalla käytössä kun tweekkailee toista.

     
     
  12. #1952
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    314
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kiryo Näytä viesti
    Nyt pelaa paremmin kun pistin löyhemmin pimpulit. Turhauttavaa kun ainoa laite ei toimi kun pitäis. Pitäs olla joku laite aina varalla käytössä kun tweekkailee toista.
    Tämän verran on itsellä minissä ja hyvin toimii. Vg/pg oli tänään poikkeuksellisesti 90/10, yleensä 70 tai 60 vg. 50w oli tuolla "nesteellä" vähän liikaa kun mielenkiinnosta testasin, 60 tai 70vg menee vielä komeasti 50w tehoillakin.

    Allekirjoitan kyllä tuon toisen laitteen tarpeellisuuden. Itse haluaisin joko mielenkiinnosta tai jopa tarpeen niin vaatiessa rakentaa toisenlaisen/uuden setupin toiseen tankkiin, ja jättää sen toisen ikään kuin varalle siksi aikaa että olen uuden setupin toimivuuden testannut.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    • File Type: jpg wick.jpg (148.4 kt, 126 katselukertaa)

     
     
  13. #1953
    Höyryttelijä Buli's Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    31
    Nyt on itselle saatu ok setupoinnit kun ei tosiaankaa laittele liikaa sitä pumpulia. Aluksi anto kokoajan dryhitttiä kun tein liian tuuheita pumpulointeja.. Vieläkin pistää ihmettelemään mistä johtunee tuo viivee hatseissani. Vähän vaikea selittää, mutta siis joillain setupeillani hatsien jälkeen tankki ikäänkuin viiveellä noin sekunnin vielä suhisee. Joillain setupeilla taas ei ollenkaan.

     
     
  14. #1954
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Kittee
    Viestit
    190
    Kyllähän näiden kanssa joutuu joskus säätämään ennenkuin saa toimimaan ja joillain onnistuu kertaheitolla. Itse hommasin tähän valmiita atoja muutaman vaikka ajatuksena oli lähteä tuolla RBA:lla ajelemaan alusta alkaen. Parin ekan setupin jälkeen RBA seisoi kaapissa pienen tovin kunnes löytyi motivaatiota alkaa taas säätämään. Itsellä on siis se vanhempi malli ja vasta nestekanavien avartamisen jälkeen alkoi toimia. Ja huomasin että setuppi onnnistuu itsellä parhaiten kun coilin halkaisija on vähintään 2,5mm. Nyt kun on tuota wickausta oppinu paremmin niin vois ehkä kokeilla pienentääkin.

    Varatankiksi hommasin iSub G:n ja molemmat ovat kyllä nykyään käytössä kun useampi neste aina kierrossa. Toinen modikin oli mielessä hankkia kun ei koskaan tiedä milloin tuo iTikku mykistyy. Mutta ei sillä hankinnalla nyt kiire ole kun hommasin reissu-/varahöyryttimeksi eGo One Megan akkuineen.

     
     
  15. #1955
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    314
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Buli Näytä viesti
    Nyt on itselle saatu ok setupoinnit kun ei tosiaankaa laittele liikaa sitä pumpulia. Aluksi anto kokoajan dryhitttiä kun tein liian tuuheita pumpulointeja.. Vieläkin pistää ihmettelemään mistä johtunee tuo viivee hatseissani. Vähän vaikea selittää, mutta siis joillain setupeillani hatsien jälkeen tankki ikäänkuin viiveellä noin sekunnin vielä suhisee. Joillain setupeilla taas ei ollenkaan.
    Liikaa pumpulia coilin välissä. Pumpuli pääsee kuivumaan eikä neste jäähdytä coilia.

     
     
  16. #1956
    Kokeilin tuota venyttely-wickiä olikohan alunperin parisenttinen soiro, josta joskus vahingossa oli toinen puolisko lähtenyt irti. Kun sain työllä ja tuskalla sen coilista läpi ja leikkasin samaan pituuteen kuin normaalisti, niin heti ajattelin että ei vittu tämä voi toimia. Pumpulia oli ihan helvetisti liikaa kun sitä survoin sisään. Kunnon kostustus ja ajoa. Hyvin toimii! 26w on itelle sweet spot ja 30w ei sekään aivan liikaa ole, muttei kärsi pitkiä henkosia ottaa kun turhan kuumaa. "Hengittää" wick aivan erilailla kuin koskaan aikasemmin. Kiitosta vaan sille joka ohjeen tänne postasi.

     
     
  17. #1957
    Höyryttelijä Buli's Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    31
    Pitänee siis myös ohentaakkin pumpulointejani. Kiitos vinkistä sepi.

     
     
  18. #1958
    Huomasin että ongelmani sylkemisessä saatto olla että kostutin liikaa pimpuleita kun wikkasin.
    Oletin että se siitä tasoittuu ajan kanssa mutta ei näköjään.
    Jostain luin että kun kääntää vehkeen ja ottaa parit henkoset tämä ratkeaa mutta valmisatolla tätä koklasin niin kuului *piu* ja ohmit meni oikkari lukemiin ja pieri vielä savun hajua ulos.
    Joka tapauksessa tankki kun oli lopuillaan vetelin vielä muutamat pitkät henkoset kun litku ei yltänyt nestekanaviin ja kun huomasin ettei tule pisaroita täytin tankin ja vola taas höyryttää kuin pitäisi.
    • Filosofia on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä mustaa kissaa.
    • Metafysiikka on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä mustaa kissaa joka ei ole siellä.
    • Teologia on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä mustaa kissaa joka ei ole siellä ja huutaa: "Löysin sen!".
    • Tiede on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä valokatkaisijaa.

     
     
  19. #1959
    Höyrykone RiMa's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,066
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kiryo Näytä viesti
    Huomasin että ongelmani sylkemisessä saatto olla että kostutin liikaa pimpuleita kun wikkasin.
    Minä olen jättänyt koko kostuttamisen pois tuolla RBAplusalla, tukin vain ilmareiät sormilla ja pari kuivaimua +hetki odottelua... Pelaa
    Spoileri!

     
     
  20. #1960
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    542
    Mulla on ilmeisesti kanssa ihan liian tiiviit wickit, kun maku on kateissa, vuotanut ei ole sillä uuden mallisella RBA:lla koskaan ja nyt saanut välillä parit dry hititkin. Tietty se eka oma setuppi onnistui pirun hyvin ja keskti kauan ja sen jälkeen tullut vaan paskasetupeja..

    Hei kyssäri! Teettekö tohon Subtankiin microcoilin vai jätättekö väliä coilin kieppeihin? Onko tällä mikä vaikutus? Itse oon tehnyt vaan microcoileja 3mm halkaisijalla. Että onkohan tuo optimi vai kandeeko kokeilla jotain muuta??
    smokey1 (Banned)
    "Miten täältä erotaan?"

     
     
Keskustelu Atomisaattorit / cartot / tankit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •