Sivu 103 / 158 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3539399100101102103104105106107113153 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2,041 - 2,060 / 3145

Aihe: Kanger Subtank

  1. #2041
    Höyrykone _S_'s Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Satakunta
    Viestit
    10,375
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Tässä on muutenkin kiinalaiset toleranssit kun ilmareiät on muutaman millin vinossa, eivät siis keskellä kun tuota rinkulaa pyöritetään Tippikin heiluu...

    Ja ihan tehdasatopää, n. 65VG ja 30 wattia tehoja.
    Paska tankki
    Myy mulle (Rst & Musta kelpaa)

    E: jännä asia kun itsellä ei mitään pahaa sanomista
    Ajelen tosin pelkästään RBA päällä
    Samoin röörit suorassa ja tipit istuu nätisti

     
     
  2. #2042
    Höyrykone

    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    3,085
    Lainaus Alkuperäinen postaaja _S_ Näytä viesti
    Sama 5 tankkia eikä yksikään vuoda
    Olisko paskaa sattumaa että saanu hyvät yksilöt
    Muutamalla tutulla myös subtankit eikä heilläkään vuoda
    Olisko kaikki hyvät Satakunnassa ?
    Nääh.Kyllä täältä Varsinais-Suomestakin ainakin yksi vuotamaton löytyy, tosin en noita tehtaanpäitä oo käyttänyt.Tänään vois niitä testata ko lähtee mökille saunooooo.

     
     
  3. #2043
    Lainaus Alkuperäinen postaaja _S_ Näytä viesti
    Sama 5 tankkia eikä yksikään vuoda
    Olisko paskaa sattumaa että saanu hyvät yksilöt
    Muutamalla tutulla myös subtankit eikä heilläkään vuoda
    Olisko kaikki hyvät Satakunnassa ?
    no mulla tää kolmas yksilö ei vuoda, tosin nyt käytössä rba plussa ja pumpulia niin paljon että tulee wickireijistä jo hieman näkyville tankin puolelta. Kyllä tää jatkoon menee. Aiemmista yksilöistä toinen vuoti ilmareijistä kuin pistetty sika, ja toinen valskasi täyttäessä tipin juuresta.

     
     
  4. #2044
    Höyrykone _S_'s Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Satakunta
    Viestit
    10,375
    Lainaus Alkuperäinen postaaja wolf Näytä viesti
    no mulla tää kolmas yksilö ei vuoda, tosin nyt käytössä rba plussa ja pumpulia niin paljon että tulee wickireijistä jo hieman näkyville tankin puolelta. Kyllä tää jatkoon menee. Aiemmista yksilöistä toinen vuoti ilmareijistä kuin pistetty sika, ja toinen valskasi täyttäessä tipin juuresta.
    Yleensä jos tunkee liikaa pumpulia ei wickkaa tarpeeksi kun ei saa korvausilmaa ja ilmaantuu "jälkipolttoa"
    Ilmareikä vuotoon yleensä auttaa nämä
    - lisää VG:tä
    -kiristä coili (jos jäänyt löysään)
    -lisää tehoa = höyrystää ylimääräisen nesteen joka jäänyt höyrystämättä
    -lisää wick materiaalia (jos rba)
    -lisää ilmaa jolloin "mehupilli" efekti häviää

    Jos tipin juuresta falskaa niin tankissa on reikä tai olet tankannut keskiputkeen jota ei yleensä lieroissa suositella

     
     
  5. #2045
    Höyrykone RiMa's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,066
    Ouluunkin eksynyt 2 vuotamatonta yksilöä, ainoastaan helteillä vuoti 50/50 nesteillä, korjaantui 60/40 muutoksella. Vain rba:t käytössä.
    Spoileri!

     
     
  6. #2046
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Pitää testata tuota RBA:ta kunhan jaksan, nyt nakkasin vaan lisää VG:tä sekaan ja pesin basen kunnolla.

     
     
  7. #2047
    Höyrykone Darra's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Dirty Neutral Base
    Viestit
    2,470
    Lainaus Alkuperäinen postaaja _S_ Näytä viesti
    Sama 5 tankkia eikä yksikään vuoda
    Olisko paskaa sattumaa että saanu hyvät yksilöt
    Muutamalla tutulla myös subtankit eikä heilläkään vuoda
    Olisko kaikki hyvät Satakunnassa ?
    Tehdäänkö vaihtikset?
    Haluan tuollaisen "vuotamattoman" .
    subox kitissä tullut valkoinen tankkini suoraan sanoen tulvii.
    Onko sulla vanhat baset tankeissa,joissa on vain toisella puolella ilmaröörit, vaiko uudempia?
    Minulla "ensimmäisen polven" subtank mini vuotaa harvemmin, mutta tämä uudempi malli sitäkin enemmän.
    Pitäisi varmaan tilata FT:stä vanha base tuohon uudempaan subtankkiini.

     
     
  8. #2048
    Höyrykone _S_'s Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Satakunta
    Viestit
    10,375
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Darra Näytä viesti
    Tehdäänkö vaihtikset?
    Haluan tuollaisen "vuotamattoman" .
    subox kitissä tullut valkoinen tankkini suoraan sanoen tulvii.
    Onko sulla vanhat baset tankeissa,joissa on vain toisella puolella ilmaröörit, vaiko uudempia?
    Minulla "ensimmäisen polven" subtank mini vuotaa harvemmin, mutta tämä uudempi malli sitäkin enemmän.
    Pitäisi varmaan tilata FT:stä vanha base tuohon uudempaan subtankkiini.
    Mulla fiftyfifty
    Vanhat baset porattu kolmelle reijälle ja uusia ajan neljällä röörillä (slotin ja reijän keskikohta) eli siten että näkyy molemmin puolin 4 reikää

    Tee näin
    Pese tankki ilman o-renkaita ja ota lasi pois
    Kuivaa kaikki osat hyvin talouspaperilla
    Kasaa ns kuivana
    Liemet pönttöön ja ääntä kohti

     
     
  9. #2049
    Lainaus Alkuperäinen postaaja _S_ Näytä viesti
    Yleensä jos tunkee liikaa pumpulia ei wickkaa tarpeeksi kun ei saa korvausilmaa ja ilmaantuu "jälkipolttoa"
    Ilmareikä vuotoon yleensä auttaa nämä
    - lisää VG:tä
    -kiristä coili (jos jäänyt löysään)
    -lisää tehoa = höyrystää ylimääräisen nesteen joka jäänyt höyrystämättä
    -lisää wick materiaalia (jos rba)
    -lisää ilmaa jolloin "mehupilli" efekti häviää

    Jos tipin juuresta falskaa niin tankissa on reikä tai olet tankannut keskiputkeen jota ei yleensä lieroissa suositella

    Jäi nyt vähän sellainen kuva, että oletat neuvovasi täysin aloittelijaa. Olen tässä nyt vuoden turannut erinäisten rba-laitteiden kanssa, joten joku ymmärrys näistä on
    En kuitenkaan ottanut loukkauksena, hienoa että tarjosit vinkkejä.

    Mulla on tässä rba:ssa käytössä 3mm halkaisijalla tehty spaced-coili ja tykkään ajella pienemmillä tehoilla ja tiukemmalla imulla kuin keskiverto subtankin käyttäjä, joten wickiä sen takia paljon. Tein setupin aluksi pienemmällä määrällä pumpulia = sai lyödä huolella tehoa että sai kaiken wickille menevän nesteen höyryteltyä. Ei hyvä, koska omaan makuun liian tujut höyryt. 22w tarjoaa mulle juuri sopivat höyryt, isommilla liian lämpimät. Toki sitä varmaan vois coilin korkeuden sijoittelulla sitä höyryn lämpöä muuttaa, mutta päästäisiin taas sitten siihen, että lisää tehoa = akkukesto heikkenee ja nesteenkulutus kasvaa.. Näissä setuppiasioissa ei yhtä totuutta ole, vaan se on jokaisella omien mieltymysten mukaista Ja ei, en ole koskaan tankannut keskiputkeen tätä kapinetta, joten kyseessä on ollut keskiputken ja topcapin välistä vuotava yksilö. Nämä seikat olen laitteet pois myydessä tuonut esille, ja niiden kanssa on halvan, vähän käytetyn subtankin saaneet halunneet elää. Onneksi nyt on toimiva yksilö (perkeleen hyvä laitos!) käsissä ja kilpavarustelu hetkeksi loppu höyryttelylaitteiden puolesta.

     
     
  10. #2050
    Höyrykone _S_'s Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Satakunta
    Viestit
    10,375
    wolf en tarkoittanut pahalla
    Tosiaan pakko aina kirjoittaa omia mielipiteitä mikä voisi olla vikana
    Tosiaan eihän tähän mitään kultaista säätöä ole vaan kaikille omat mieltymykset
    Nykyään aika harva vaan ei tiedä että vastuksen paikka vaikuttaa aika paljon makuun / höyryntuottoon & kurkkutuntumaan

     
     
  11. #2051
    Lainaus Alkuperäinen postaaja _S_ Näytä viesti
    wolf en tarkoittanut pahalla
    Tosiaan pakko aina kirjoittaa omia mielipiteitä mikä voisi olla vikana
    Tosiaan eihän tähän mitään kultaista säätöä ole vaan kaikille omat mieltymykset
    Nykyään aika harva vaan ei tiedä että vastuksen paikka vaikuttaa aika paljon makuun / höyryntuottoon & kurkkutuntumaan
    Kyllä mä tiedän ettet tarkoittanut, oon mä sun foorumikirjoittelua seurannut, tai lähinnä sen todella asiallista linjaa. Vanha sanonta, "Ei setä vittuile, setä neuvoo" on ihan tuttu kyllä
    Ja hyvähän se on neuvoa vaikkei kommentin vastaanottaja neuvoja aina tarvitsekaan, joku sivustaseuraaja saapi aina vinkkejä

     
     
  12. #2052
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2015
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    350
    subtank1.jpgsubtank2.jpgsubtank3.jpg

    Eka setuppi minkä tein ihan ite subtankkiin, tähän asti menny niillä mukana tulleilla valmiscoileilla. 28ga kanthalilla 1.0 ohmin setuppi, hyvin pöhisee

    Kanthalia tosin saatto mennä ehkä metri ennenku sain hyvän setupin mutta kuka niitä laskee

     
     
  13. #2053
    Höyrykone Darra's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Dirty Neutral Base
    Viestit
    2,470
    Lainaus Alkuperäinen postaaja _S_ Näytä viesti
    wolf en tarkoittanut pahalla
    Tosiaan pakko aina kirjoittaa omia mielipiteitä mikä voisi olla vikana
    Tosiaan eihän tähän mitään kultaista säätöä ole vaan kaikille omat mieltymykset
    Nykyään aika harva vaan ei tiedä että vastuksen paikka vaikuttaa aika paljon makuun / höyryntuottoon & kurkkutuntumaan
    Mun mielestä ainakin on ihan hyvä että kirjoitat opastavia vastauksia jollekkin, sillä niistä voi ottaa oppia kuitenkin kaikki muutkin tarvittaessa..


    Lainaus Alkuperäinen postaaja wolf Näytä viesti
    Ja hyvähän se on neuvoa vaikkei kommentin vastaanottaja neuvoja aina tarvitsekaan, joku sivustaseuraaja saapi aina vinkkejä
    juurikin näin.

     
     
  14. #2054
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    110
    Tässä kun tuli mainituksi että erilaisia käyttäjiä on niin oon ite joutunut vähän painimaan sopivan wicki materiaali määrän kans ettei yliwickais. Ite tykkään käyttää subtankkia todella pienillä tehoilla, 8-15w. Suurin osa kaikista ohjeista taitaa olla yli 20w tehoille tehtyjä setuppeja ja mun käyttöön niissä olevat pumpuli määrät on liian pieniä.

     
     
  15. #2055
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Ja taas, neljä tankillistako kerkesin höyryttelemään ja ilmarei'istä vuotaa.

     
     
  16. #2056
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Sorvan kylä
    Viestit
    1,748
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Ja taas, neljä tankillistako kerkesin höyryttelemään ja ilmarei'istä vuotaa.
    Taidat olla melkoinen velho noiden vuotavien reikies kanssa 😂

     
     
  17. #2057
    Tääl on toinen velho

     
     
  18. #2058
    Höyrypää

    Liittynyt
    12/2013
    Viestit
    739
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Ja taas, neljä tankillistako kerkesin höyryttelemään ja ilmarei'istä vuotaa.
    Oon kirjottanu tästä jo aiemminkin mutta todetaan vielä.
    Vähän vanua ja tuo kirottu RBA kusee käsille toisella tankillisella. Enemmän vanua ja jälkipolttoa ja dry-hittejä.

    Eka valmisato antautu toissapäivänä, ei vuotanu kertaakaan ja takana +100ml mehua.
    En nää siis järkeä turata tuon pirun tekeleen kanssa.

     
     
  19. #2059
    Pakkokai näissä on olla laatuheittelyä tms, itellä ollu ny ties miten kauan ja kolme eri subminiä, kertaakaan ei oo yksikään kusassu,aina rba pää ja setupeeja ollu ties minkälaisia. Yks mainittemisen arvonen juttu on että kannattaa ottaa se base irti tai edes löhemmälle modista kun kiristelette sen atopään/rba pään Oon ollu siinä luulossa että mun tivis tankki olisi olleet kankeiden liemien ansiota,mut ei se vissii sitä ollukkaa, pesuakaan en oikeen oo ikinä tuolle suorittanu,vähä hanan alla välillä huuhtassu,purkanu olen vissiin kokeeksi joskus koittanu.


    iStick+kayfun lite

     
     
  20. #2060
    Höyrykone _S_'s Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Satakunta
    Viestit
    10,375
    Voin ostaa noi "kusevat" tankit halvalla jos löytyy rba matkaan mukaan (mustat & rst kelpaa)

     
     
Keskustelu Atomisaattorit / cartot / tankit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •