Sivu 18 / 30 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 814151617181920212228 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 341 - 360 / 581

Aihe: Kokkinurkkaus

  1. #341
    Reivi
    Vieras
    Nojoo, itse tein elintapojen remontin pari vuotta sitten, siistin ruokavalion ja aloitin kuntoilun. Varsinaisesti ylipainoa ei ollut, mutta totaalisen ns "laihaläski". Mitat oli 177/80, nyt 177/90, mutta rasvaprosentti tullut alaspäin 12%, ollen nyt 14. Eli kehon koostumus huomattavasti parempi kuin ennen. Nyt käytännössä löytynyt valio jolla paino pysyy tuossa 90 tuntumassa +-3kg ja saa syödä tarpeeksi. Kuntoilut luokkaa 6h viikossa.

    Tämä toimi mulle, ei väsytä enää kellon ympäri ja jaksaa edes jotenkuten tätä arkista puurtamista

     
     
  2. #342
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    Lainaus Alkuperäinen postaaja alapelti Näytä viesti
    Ei kai sellaista aikakautta olekkaan ettei grillata voiLohi toimii kyllä aina!
    No ei. Jouluaattonakin tuli grillattua.
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  3. #343
    Höyrykone Jamo81's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    4,465
    Dietistä tuli mieleen. Mulla on dietti jolla saa 12kg kolmessa viikossa veks:
    - Paiskaa emäntä pihalle.
    - Ota olutta, niin paljon kuin jaksat.
    - Muista syödä kerran päivässä salaattia ja kirjolohta, n400g
    - Ota olutta
    - Ota olutta
    - Ota olutta
    - Jatka samaa kaavaa koko kolme viikkoa.

    Tämä on hyvä systeemi, ainoa haittapuoli on se, että tämän joutuu toteuttaa kesäloman aikana, muuten saattaa työnantajalla tulla sanomista.
    Tämä ihan oikeasti toimii.. Nimim. kokemusta on

     
     
  4. #344
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jamo81 Näytä viesti
    kirjolohta, n400g
    En usko, tota kirjolohta...
    Itse aikoinaan elin melkeen kirjolohella 90-luvun lopulla poikamiehenä. Perjantaisin 4-6kpl kirjolohia s-marketista...
    2-3kpl illalla savupönttöön, niitä söin alkuviikkoon ja loppuviikon graavilohta
    Kokonainen kirjolohi makso 14.90mk/kg, halvimmillaan 9.90mk/kg
    Halvin jauheliha makso silloin 19.90mk/kg
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  5. #345
    Höyrykone Jamo81's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    4,465
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    En usko, tota kirjolohta...
    Itse aikoinaan elin melkeen kirjolohella 90-luvun lopulla poikamiehenä. Perjantaisin 4-6kpl kirjolohia s-marketista...
    2-3kpl illalla savupönttöön, niitä söin alkuviikkoon ja loppuviikon graavilohta
    Kokonainen kirjolohi makso 14.90mk/kg, halvimmillaan 9.90mk/kg
    Halvin jauheliha makso silloin 19.90mk/kg
    En tiedä oliko kirjolohella mitään osuutta laihtumiseen. Ajattelin sen kuitenkin mainita kun oli tuolloin aivan oikeasti osa sitä ruokavaliota
    Tämä tapahtui noin 8 vuotta sitten. En o testannu uudestaan... Pitäisköhän ens kesänä

     
     
  6. #346
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jamo81 Näytä viesti
    En tiedä oliko kirjolohella mitään osuutta laihtumiseen. Ajattelin sen kuitenkin mainita kun oli tuolloin aivan oikeasti osa sitä ruokavaliota
    Tämä tapahtui noin 8 vuotta sitten. En o testannu uudestaan... Pitäisköhän ens kesänä
    Pisti silmään lohimiehellä vaan toi "kirjo"
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  7. #347
    Höyrykone Jamo81's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    4,465
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Pisti silmään lohimiehellä vaan toi "kirjo"
    Niin arvelinkin. Ne oli vielä aikaa ennen veneitä

    Huomena mää muuten lähen het aamusta noita evämakkaroita pilkkimään, et kyl mää vieläkin joskus..

     
     
  8. #348
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Eikös vielä oo kausi päällä taimenten suhteen? Taitaa olla toi 60cm rima turhan korkee
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  9. #349
    Höyrykone

    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    3,085
    Itse pitäis kanss toi elämäntapadieetti toteuttaa.Täytyy testata Jamon versio,paitsi emäntää en pihalle paiskaa,joten siihen tilalle vois ottaa lisää olutta.Tsemppiä sialle,kyllä se nuorena kannattaa toi elämädieetti aloittaa,näin vanhana ei vaan vittu jaksa

     
     
  10. #350
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    74
    Lainaus Alkuperäinen postaaja masse Näytä viesti
    Itse pitäis kanss toi elämäntapadieetti toteuttaa.Täytyy testata Jamon versio,paitsi emäntää en pihalle paiskaa,joten siihen tilalle vois ottaa lisää olutta.Tsemppiä sialle,kyllä se nuorena kannattaa toi elämädieetti aloittaa,näin vanhana ei vaan vittu jaksa
    Niskasta (hehheh) kiinni vaan, niin kyllähän tuo onnistuu. Juu tuo Jamon versio kyllä kuulostais hyvältä..

     
     
  11. #351
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    No vittu äijädietti. Helpoin laihdutuskuuri tosi miehille. Kellosta pitää kattoo millon syödään... Oon parhaimmillaan ollu tolla ruokavaliolla yli 3 vuotta
    Paino ollu 84-108kg, nyt normaali? 93kg.
    Silti hiilariton elämäntapa himottaa ton ylettömän energian takia
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  12. #352
    Höyrykone Jamo81's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    4,465
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Sika Näytä viesti
    Niskasta (hehheh) kiinni vaan, niin kyllähän tuo onnistuu. Juu tuo Jamon versio kyllä kuulostais hyvältä..
    Son helppo dietti. Paino lähtee aivan huomaamatta ja hauskaa on.
    Itse havahduin tosiaan kolmen viikon jälkeen kun olin suihkussa... Mihin piruun mun pömppö on kadonnut. Toki olin suihkussa käynyt myös dietin aikana ei vain tullut asiaan kiinnitettyä huomiota.

     
     
  13. #353
    Iso käsi geeneilleni. Ihan sama mitä syö ja kuinka paljon,niin paino 76kiloo joka on varsin sopiva 185 pituiselle. Tosin olen huomannut sen, että lähes kaikki tuntemani ihmiset syövät paljon enemmän kuin minä ja nopeammin. Joskus jossain juhlatilaisuudessakin esmes ex:ä veti kolme lautasellista palapaistia kuin itselle maittava lautasellinenkin tuntui olevan liikaa. exä oli vieläpä 30 senttiä lyhkäisempi kuin minä. Varoi tosin sokeria "Kun se lihottaa"

    Kalaa ja kanaa pitäisi syödä kyllä enemmän,mutta se hinta... Varaa ei olisi syödä kuin makaroniakin ja nekin kypsetämättä.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  14. #354
    Höyrykone Jamo81's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    4,465
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti
    Iso käsi geeneilleni. Ihan sama mitä syö ja kuinka paljon,niin paino 76kiloo joka on varsin sopiva 185 pituiselle. Tosin olen huomannut sen, että lähes kaikki tuntemani ihmiset syövät paljon enemmän kuin minä ja nopeammin. Joskus jossain juhlatilaisuudessakin esmes ex:ä veti kolme lautasellista palapaistia kuin itselle maittava lautasellinenkin tuntui olevan liikaa. exä oli vieläpä 30 senttiä lyhkäisempi kuin minä. Varoi tosin sokeria "Kun se lihottaa"

    Kalaa ja kanaa pitäisi syödä kyllä enemmän,mutta se hinta... Varaa ei olisi syödä kuin makaroniakin ja nekin kypsetämättä.
    Pakko tarttua pariin asiaan
    Väittäisin että geeneillä on loppuviimein tässä asiassa aika pieni merkitys. Kysymyshän on siittä paljonko syöt ja paljonko kulutat. Jos kulutat enemmän kuin syö, ei paino nouse mitenkään.
    Toinen taas tuo syömisen nopeus... Täh, miten se nyt sitten taas asiaan vaikuttaisi?
    Hilajoesta jos puhutaan niin 76kg 185 pitkälle kaverille... Noooo, et sinä ainakaan lihava ole

    Itse 80kg 180cm, vähän kyllä on jo makkaraa.. Mut se on vaan reenin puutetta

     
     
  15. #355
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    74
    No niinhän ne sanoo, että jos söisi hitaammin niin masu tulisi nopeemmin täyteen.. en tiiä oonko kyllä ikinä huomannut tätä käytännössä, tai en oo sit edes syönyt tarpeeksi hitaasti. Itte ennemmin kyllästyisin varmaa siihen syömiseen ja nälkä olis silti kova Tolleenhan sen pitäisi mennä, kulutus ja syönti. Tosin tämä geneettisyys voi selittyä sillä, että toisilla nopeampi aineenvaihdunta kuin toisilla. Tai sitten voi olla joku sairaus, esim kilpirauhasten vajaatoiminta/liikatoiminta. Johan on tullut dieettipläjäystä, mut ruokaanhan tämäkin liittyy?

    EDIT: Lisätietoa, että 2 kesää sitten oli 185/100 -30kiloa laihdutettuna, tämän dietin aloittaessa elopainoa oli yli 150kg. Aloittavat laihduttajat tarvitsevat vain dietin alkuun tukea, kyllä kun ollaan oltu pari viikkoa ilman herkkuja niin pysyykin jo itsestäänkin herkut poissa.

    EDITEDIT: Vielä sen verran tuosta lihomisesta, todnäk paniikkihäiriön estolääkitys aloitti tämän kierteen. Pakkohan se nyt on teillekkin jakaa

     
     
  16. #356
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    Itellä oli lähöt melko samat kun sulla, paitsi pituus 192. 120 paikkeilla käytiin ja vähän noustiin (~5kg) ja nyt olis talven aikana tarkoitus taas tipauttaa. Nivel ongelmia synnynäisenä niin ei kauheesti voi liikuntaa lisätä mutta ruakavalioa terveellisempään suuntaan täälläkin yritetään

     
     
  17. #357
    Höyrykone Jamo81's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    4,465
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Sika Näytä viesti
    No niinhän ne sanoo, että jos söisi hitaammin niin masu tulisi nopeemmin täyteen.. en tiiä oonko kyllä ikinä huomannut tätä käytännössä, tai en oo sit edes syönyt tarpeeksi hitaasti. Itte ennemmin kyllästyisin varmaa siihen syömiseen ja nälkä olis silti kova Tolleenhan sen pitäisi mennä, kulutus ja syönti. Tosin tämä geneettisyys voi selittyä sillä, että toisilla nopeampi aineenvaihdunta kuin toisilla. Tai sitten voi olla joku sairaus, esim kilpirauhasten vajaatoiminta/liikatoiminta. Johan on tullut dieettipläjäystä, mut ruokaanhan tämäkin liittyy?

    EDIT: Lisätietoa, että 2 kesää sitten oli 185/100 -30kiloa laihdutettuna, tämän dietin aloittaessa elopainoa oli yli 150kg. Aloittavat laihduttajat tarvitsevat vain dietin alkuun tukea, kyllä kun ollaan oltu pari viikkoa ilman herkkuja niin pysyykin jo itsestäänkin herkut poissa.

    EDITEDIT: Vielä sen verran tuosta lihomisesta, todnäk paniikkihäiriön estolääkitys aloitti tämän kierteen. Pakkohan se nyt on teillekkin jakaa
    Tuossa tulikin monta vaihtoehtoa lihomiselle mitä en huomannut ottaa huomioon. Totta kaikki.
    Varsinkin lääkitys on monelle se joka kilot tuo. Toki siinäkin täytyy olla takana syömisen ja kulutuksen suhteet. Vaikkakin siihen itse on lähes mahdoton vaikuttaa.
    Sairaudet on toinen vastaava.

    Oltiin kerran erään kaverin kanssa vaelluksella. Kaveri oli koko ikänsä ollut ylipainoinen. Reissuun lähdettäessä paino oli 145kg. Kävelyä yhteentoista päivään vetäisimme noin 90km hankalassa maastossa. Kaveri söi reissun aikana kolminkertaisesti sen määrän mitä minä, mutta laihtui silti 15kg reissun aikana. Tässä juuri oli kyse valtavasta kulutuksesta. Minä olin silloin normi painoinen, mutta laihduin silti reissulla muutaman kilon.

     
     
  18. #358
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    Kyllä aineenvaihdunnallakin on merkityksensä. Mulla oli nuorempana melko hyvä aineenvaihdunta ja ihan oikeasti pystyin syömään lähes mitä vaan, lihoamatta. Kyllähän mä silloin harrastin liikuntaakin, mutta en mielestäni muita enempää. Pizza hutin lounad bufessa slin aina kevyesti enemmän kuin muut, tai ainakin sen mitä tuplasti painavanpi kaverini. Ainoa ero oli siinä että kaverin ei tarvinnut ihan vähään aikaan syödä, mutta mä pystyin vetämään neljän tunnin päästä normi illallisen

    Kiloja mulla rupes tulemaan vasta kun tuli 30v mittariin. Nyt nw onkin kertynyt tohon mahan kohdalle. Nykyään pitäis jo vähän katella mirä suuhunsa tunkee ja putäis ruveta taas liikkumaan

    Edit. Kirjoitusvirheet menee 50/50 tapan ja oluen piikkiin.
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  19. #359
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    74
    Harmi, ettei mulla oo ikinä ollu ultrakiihtynyttä aineenvaihduntaa Varmaan ala-asteesta lähtien ollut vähintäänkin vitusti ylipainoinen. Onhan ne yrittäny tutkia juuri tuota kilpirauhasen vajaatoimintaakin pariin otteeseen muttei siinä oo ollu mitään vikaa. Pientä masennusta oli kenties tuohon aikaan kun toi paniikkihäiriökin iski, niin kyllähän sitä ruokki sitä pahaa oloa kaikenmaailman herkuilla.. kyllä se sit kostaantui. Niin ja lääke mitä popsin niin vielä lisää ruokahalua. Mut kyllä tää tästä taas, vapaamielisempää ja laihempaa huomista :P

    PS. Eipä oo ikinä oikein toi urheilu ollut ''mun juttu''.

     
     
  20. #360
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Mulla oli kanssa ampiaisen aineenvaihdunta ennen klassista 30v rajapyykkiä. Liika luotto siihen, että "Raskas työ niin saa syödä" johti siihen, että 172cm kääpiö painoi 115kg. Diabeteshän siinä tuli ja rajut määrät insuliinia määrättiin. Muutin ruokavalion, kuntoilin kuin heikkopäinen ja paino ei laskenut. Päinvastoin. Vaihdoin lekuria ja sain pillerit lyhytaikaisen insuliinin sijalle. Jatkoin kuntoilua ja aloin syömään normaalia ruokaa, mutta kohtuullisia annoksia+palauttavat jne.

    Nyt on takana -24kg ja suunta näyttää vielä olevan alaspäin. Insuliini on sellainen saatana, että se pitää huolen kyllä kilojen pysymisestä.

    Mutta asiaan! ei itketä pelkästään siitä, että ollaan vanhoja ja läskejä

    MEGALOMAANISEN HYVÄ LASAGNE

    1kg jauhista
    2pkt pekonia (ei ole pakko, mutta hyvää se on)
    5prk tomaattimurskaa (esim. 3 yrtti ja 2 valkosipalisipali)
    1-2pkt lasagnelevyjä, riippuu valmistajasta (En ole huomannut mitään eroa kuivien ja tuoreiden levyjen välillä)
    4 valkosipalin kynttä
    1 iso sipuli tai 2 pientä
    Tuoretta basilikaa kourallinen
    Suolaa
    Pippuria
    Paprikaa
    3dl liha/kasvislientä
    1 tölkki Valkokastiketta (ei tätäkään jaksa laiska itse tehdä)
    250g juustoraastetta+buffalo mozzarellaa pallo
    Voita
    Öljyä

    Sulata voi+öljy isossa kasarissa ja kippaa silputtu sipuli sinne möhisemään. Anna tiristä 2-3 minuuttia ja vippaa valkosipulit sekaan. Sekoittele hetki ja kippaa tomaattimurskat kasariin. Sekoita. Kaada liemi päälle ja anna pöhistä vaikka 30min-1h miedolla lämmöllä välillä sekoitellen. Mausta pippurilla, suolalla, jauhetulla paprikalla ja kourallisella silputtua tuoretta Basilikaa.

    Sinä aikana, kun tomaattikastike möhisee, paista pekoni, kippaa tomaattikastikkeen sekaan. Jos haluat, paista pekonirasvassa jauheliha, se saa siitä lisää makua. Paistele jauheliha, mausta suolalla ja pippurilla, halutessasi voit laittaa oreganoa sekaan. Kippaa jauhelihat tomaattikastikkeeseen.

    Sit vaan isoon vuokaan eka kerros tomaattikastiketta, mozzarellaa, lasagne levyjä ja niiden päälle valkokastiketta. Toistetaan kunnes on tomaattikastike loppu. Päälle juustoraaste ja uuniin 230C about 35-45 min.

    On hyvää ja riittää seuraavallekin päivälle.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •