Sivu 14 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4101112131415 ViimeinenViimeinen
Tulokset 261 - 280 / 290

Aihe: Höyryttelijöiden fikkarit (taskulamput)

  1. #261
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Tuo olisi ehkä mainio telttalamppu? Pienemmälläkin teholla pärjäisi. Taikka mökille jos aurinkokennoakku on väsähtänyt niinkuin meillä nyt vähän on. P.S kappas sullakin on pari kitaraa. Sama täällä

     
     
  2. #262
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Sitä jäin nyt vähän ihmettelemään että kun MM81 lähtee ulos pimeään niin raahaako hän koko salkun mukanaan vaiko miten ihmeessä päättää että mikä lamppu voisi olla paikallaan missäkin eteensattuvassa tilanteessa..?

     
     
  3. #263
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Mä en ymmärrä mitään noista värilämpötiloista mutta halusin enemmän luonnonvalkoisen tällä kertaa ja tuossa Olight H2R Novassa se natural on 4500-5000 jotain arvoa... Kait se on hyvä? Työvaloksi jossa pitää erottaa sähköjohtojen värit jne. Vai vaikuttaako tuo väri siihen että kuinka hyvin näkee eri värisävyt? Toivoin niin ja sillä perusteella ostin. MM81 ja Twisted osaa tähän ehkä vastata? P.S Vielä mulla ei ole lamppu ollut edes koekäytössä. Mutta olisi kiva tietää jo etukäteen että erottuuko eri värit paremmin tuolla luonnonvalkoisemmalla sävyllä teidän mielestä? Jokin hyöty siis täytyy ainakin olla tuolla "natural white" systeemillä? Mitä muuta hyötyä siitä ehkä on?

     
     
  4. #264
    Höyrykone MM81's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Vantaa, Ruskeasanta
    Viestit
    1,035
    Pitäähän sitä aina kitaroita olla.

    Tuo lumintop kyllä valaisee teltan kokoisen tilan hienosti jo pienimmälläkin teholla kolmesta.

    Jos lähen ulos kävelylle pimeään aikaan, niin yleensä otan jonkun tehokkaamman kädessä kannettavaksi ja jonkun pienemmän sitten vielä taskuun varalampuksi.
    Athena, Yihi, Kanger, Aspire, Smok, Joyetech, Eleaf, ProVape, UD, House of Liquid, ePipemods, John Smith's.

     
     
  5. #265
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Mä en löytänyt että tuohon Klarus XT11GT saisi sellaista ympärivalaisevaa päätä jotta siitä voisi tehdä lyhtyvalon... Höh.

     
     
  6. #266
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja MM81 Näytä viesti
    Pitäähän sitä aina kitaroita olla.

    Tuo lumintop kyllä valaisee teltan kokoisen tilan hienosti jo pienimmälläkin teholla kolmesta.

    Jos lähen ulos kävelylle pimeään aikaan, niin yleensä otan jonkun tehokkaamman kädessä kannettavaksi ja jonkun pienemmän sitten vielä taskuun varalampuksi.
    Joo, mulla toisessa taskussa tuo klarus ja toisessa olight. Muita hyviä mulla ei olekaan

     
     
  7. #267
    Höyrykone MM81's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Vantaa, Ruskeasanta
    Viestit
    1,035
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Mä en ymmärrä mitään noista värilämpötiloista mutta halusin enemmän luonnonvalkoisen tällä kertaa ja tuossa Olight H2R Novassa se natural on 4500-5000 jotain arvoa... Kait se on hyvä? Työvaloksi jossa pitää erottaa sähköjohtojen värit jne. Vai vaikuttaako tuo väri siihen että kuinka hyvin näkee eri värisävyt? Toivoin niin ja sillä perusteella ostin. MM81 ja Twisted osaa tähän ehkä vastata? P.S Vielä mulla ei ole lamppu ollut edes koekäytössä. Mutta olisi kiva tietää jo etukäteen että erottuuko eri värit paremmin tuolla luonnonvalkoisemmalla sävyllä teidän mielestä? Jokin hyöty siis täytyy ainakin olla tuolla "natural white" systeemillä? Mitä muuta hyötyä siitä ehkä on?
    Tuossa H2R:ssä on XHP50 neutraalina joten se on tyypistä riippuen siellä 4500-5000K ja CRI on vähintään 70. CRI on siis värintoistoindeksi joka kertoo miten värit toistuu. Luonnon auringonvalo on 100 ja HIGH CRI -ledit menee siellä 90 paikkeilla, esim tuo mun Manker Nichian ledeillä. Se on itseasiassa 4000K lämpötilalla eikä 5000K kuten aikaisemmin muistelin. On se vaan lämmin!
    Athena, Yihi, Kanger, Aspire, Smok, Joyetech, Eleaf, ProVape, UD, House of Liquid, ePipemods, John Smith's.

     
     
  8. #268
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja MM81 Näytä viesti
    Tuossa H2R:ssä on XHP50 neutraalina joten se on tyypistä riippuen siellä 4500-5000K ja CRI on vähintään 70. CRI on siis värintoistoindeksi joka kertoo miten värit toistuu. Luonnon auringonvalo on 100 ja HIGH CRI -ledit menee siellä 90 paikkeilla, esim tuo mun Manker Nichian ledeillä. Se on itseasiassa 4000K lämpötilalla eikä 5000K kuten aikaisemmin muistelin. On se vaan lämmin!
    Okei. En ymmärtänyt yhtään että mistä puhut... Liian teknistä mulle... Onko tuo H2R neutral white edes kohtuullinen eroittelemaan värejä vaiko vääristääkö pahasti?

     
     
  9. #269
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 13:43.

     
     
  10. #270
    Höyrykone MM81's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Vantaa, Ruskeasanta
    Viestit
    1,035
    En löytänyt tarkemmin XHP50:n tyyppiä mitä Olight tuossa käyttää mutta huonoinkin XHP50 tuo värit kyllä esille hyvin. CPF:n kavereiden testien mukaan tuon H2R:n NW-version värilämpötila olisi 3810K, mikä on jo todella mukava.

    Tuo on siis ihan hyvällä värintoistolla, oli se ledin tyyppi mikä tahansa. (kunhan siis ottaa sen Neutral White -version).
    Athena, Yihi, Kanger, Aspire, Smok, Joyetech, Eleaf, ProVape, UD, House of Liquid, ePipemods, John Smith's.

     
     
  11. #271
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja MM81 Näytä viesti
    En löytänyt tarkemmin XHP50:n tyyppiä mitä Olight tuossa käyttää mutta huonoinkin XHP50 tuo värit kyllä esille hyvin. CPF:n kavereiden testien mukaan tuon H2R:n NW-version värilämpötila olisi 3810K, mikä on jo todella mukava.

    Tuo on siis ihan hyvällä värintoistolla, oli se ledin tyyppi mikä tahansa. (kunhan siis ottaa sen Neutral White -version).
    Okei. Kiitos!

     
     
  12. #272
    Höyrykone MM81's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Vantaa, Ruskeasanta
    Viestit
    1,035
    Tämmösiä tuli fikkarikäyttöön. Täytyy kyllä tilata yksi tai kaksi laturia vielä lisää. Törkeen hyvät ominaisuudet tässä ja latausvirratkin saa riittävälle tasolle. (4 x 1,5A tai 2 x 3A).

    Äsken kun latailin noita Sanyon 18650GA-akkuja kolmea kappaletta, niin latausvirrat oli siellä 1,8 - 1,9A / kenno. Tämä myös näyttää kennojen sisäisen resistanssin ohmeina sekä kertoo, että onko se hyvä vai ei.

    Nuo Nitecoren 18650-silikoniholsterit on myös todella näppäriä.







    Athena, Yihi, Kanger, Aspire, Smok, Joyetech, Eleaf, ProVape, UD, House of Liquid, ePipemods, John Smith's.

     
     
  13. #273
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Okei. En ymmärtänyt yhtään että mistä puhut... Liian teknistä mulle... Onko tuo H2R neutral white edes kohtuullinen eroittelemaan värejä vaiko vääristääkö pahasti?
    Nyt katselin eri lamppujani ja otin selvää niiden tuosta "K" arvosta ja huomasin kyllä erot ja tajusin nyt että mitä tarkoitit ihan käytännössä nyt . Täytyy sanoa että en pidä liian kylmän valkoisista lainkaan enää

     
     
  14. #274
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Gearbest ei näköjään toimita suomeen enää akkuja... Ja Fasttechin sivuille en jostain syystä pääse (tosin en tiedä toimittavatko hekään) joten kuka myy suomessa edullisesti toimituskulut mukaan lukien mulle 18650 pariston taskulamppuun? Onko tietoo vai googletanko itse?

     
     
  15. #275
    Höyrykone MM81's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Vantaa, Ruskeasanta
    Viestit
    1,035
    Tilaa nyt vaan Akkulasta. Sieltä mäkin olen nykyään kaikki akut tilannut. Hinnatkaan ei tietyissä akuissa ole älyttömät, edes kiina-kauppoihin verrattuna.
    Athena, Yihi, Kanger, Aspire, Smok, Joyetech, Eleaf, ProVape, UD, House of Liquid, ePipemods, John Smith's.

     
     
  16. #276
    Höyrykonkari Cure's Avatar

    Liittynyt
    11/2013
    Sijainti
    Forssa
    Viestit
    357
    Nkon.nl on kans yks hyvä paikka mistä on tullut tilailtua noita pattereita

     
     
  17. #277
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja MM81 Näytä viesti
    Tilaa nyt vaan Akkulasta. Sieltä mäkin olen nykyään kaikki akut tilannut. Hinnatkaan ei tietyissä akuissa ole älyttömät, edes kiina-kauppoihin verrattuna.
    Mutta kun toimituskulut on... Vaan niin taitaa olla muuallakin... Jos näin on niin tilaan mieluummin sitten suomalaisesta kaupasta toki.

     
     
  18. #278
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 07.02.21 kello 12:21.

     
     
  19. #279
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Nkon.nl
    - iso valikoima, halvat hinnat
    - kärttyisä kauppias
    - toimituskulujen takia täytyy tilata aika paljon

    Akkula
    - hyvä valikoima kotimaiseksi firmaksi, ainoita suomimyyjiä jotka myy lähes Euroalueen hintoihin (alennuksia myös usein)
    - mukava henkilökunta ja tuotteet pakattu aina kuten pitää ja vielä vähän extrafyllinkiä päälle
    - kohtuulliset toimituskulut
    - nopeat toimitukset

    Molemmilta saa vain aitoja akkuja, ja isoina myyjinä kiertonopeus hyvä, eli tuoreita eriä.
    Muuten samaa mieltä näistä, lisään tuohon Nkon.nl vielä:
    - Tuotteiden pakkaamisessa paljon parantamisen varaa. Akut lähetetään kirjeenä, vähäinen määrä pehmustetta lisukkeena. Mun mielestä akkuja ei saisi postittaa/lähettää näin.
    - Mikäli lähetyksessä ongelmia, tai tuotteet esim. vaurioituneet kuljetuksessa: päästäänkin Twistedin listan kohtaan 2, ja vääntö alkaa...

    Itse tilaan kaikki akut nykyään Akkulasta.
    "Not a bad life really"

     
     
  20. #280
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Tuli tilattu akkulasta 2 kpl näitä: 18650 Li-Ion akku Enerpower+ 3500 mAh suojapiirillä - Button-top Ja gearbestiltä naapurin papalle Boruit rj-02 otsalamppu kun hän halusi mahdollisimman halvan. En sitten tiedä onko tuosta otsalampusta mihinkään mutta jos nyt ei hajoa niin hyvää on se että on ladattava malli ja ilmeisen pienestä tehostaan taatusti parempi kuin se prismasta ostettu taskulamppu jota katsoin ja jolla oli vaikea nähdä omaa kättäänkään... En siis ihmettele kun hän sanoi että ei meinaa vanhoilla silmillään puuvajasta puita löytää nykyisellä lampullaan :-D (Pappa on jo 86 vuotias) mutta hyvässä kunnossa ja järki pelaa hyvin. Kun tuo lamppu saapuu niin ei ainakaan tarvitse ostella paristoja montaa hänen elämänsä aikana. Sen verran paljon latauskertoja ne kestää kyllä nuo ladattavat. Minäkään en enää huoli lamppuja joissa ei olisi ladattavia paristoja. Tavalliset paristot tulee kalliiksi ja saastuttavat kun usein pitää uusia ostaa... Niin tässä tuo Boruit. https://www.gearbest.com/headlights/pp_251155.html

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •