Sivu 12 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 289101112131415 ViimeinenViimeinen
Tulokset 221 - 240 / 290

Aihe: Höyryttelijöiden fikkarit (taskulamput)

  1. #221
    Hämärästi muistan nuo retro Airamin lamput. Saatoin räplätä tai sit en.
    Ittelä perus magliteä ollut.. niinkuin varmaan monella muulla. Mut sen jälkeen menty Fenix valaisimilla.

    Offtopic
    Valoista puhetta kun tääl yleensä enimmäkseen pimeää vuodessa:
    Autoon hankin pari vuotta sitten lisävalot.. ja siteeraten tv-shop mainoksia. En ymmärrä miten olen ennen pärjännyt ilman niitä.
    Jussinmäen kaupast tilattu: https://www.jussinmaki.net/verkkokau...on-p-33896-77/

    Tekee pimeästä märästä syksyn maisemasta oikeasti valoisan, suosittelen.


     
     
  2. #222
    Höyrypää UNDERBERG's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    epsoo
    Viestit
    463
    Sitten kasarilla oli niitä missä oli se vaihdettava väri. Mekaaninen ihme se oli ja hightech. Sellaisesta kahvasta väännettiin.
    ne patskut tosin loppu ennen kuin kerkes hissistä pihalle.
    Kivaa oli ja kirkkis oli pelien ykkönen
    Laitteet | GLV SuperMini | Ea Mod | buzz Pro | Kayfun 3.1 | Kayfun 2.1
    Hakusessa | Laadukas mekaaninen akkuputki pohjanapilla. Saa tarjota
    RIP | Buzz Pro # 542 | Kayfun V3 x 2 | Caravela #136

     
     
  3. #223
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Gearbestiltä ajattelin tilata.
    Kuin myös.
    Katsotaan sitten kun on lamppu kourassa, onko tämä niin hyvä kuin mainostetaan.
    "Not a bad life really"

     
     
  4. #224
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pottula Näytä viesti
    Kuin myös.
    Katsotaan sitten kun on lamppu kourassa, onko tämä niin hyvä kuin mainostetaan.
    Mä menin nyt tilaamaan tuon lampun. Katsotaan että saanko tänne sitten valokuvia joissa tehoverrokkina mulla on Feenixin 450 lumenen otsalamppu. Nuo Feeniksin tehot oletettavasti on aika totuudenmukaisia luulen...

     
     
  5. #225
    Höyrypää aatsi's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    839
    Viimesimmät hankinnat on tikka rxp jota käytän akku ja paristokäyttösenä ja nitecore la10 cri, kummatkin menee rinkkaan retkeily meininkeihin.

     
     
  6. #226
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja aatsi Näytä viesti
    Viimesimmät hankinnat on tikka rxp jota käytän akku ja paristokäyttösenä ja nitecore la10 cri, kummatkin menee rinkkaan retkeily meininkeihin.
    Mä oon ihmetellyt että mikä olisi mökille ja/ taikka telttaan sellainen hyvä yleisvalaisin joka näyttää ympäriinsä? Teltassa ei tarvitse niin voimakasta valoa mutta mökillä tarvitsee voimakkaampaa jos aurinkokenno-akut pettää ja valaistus sammuu. Pitäisi siis olla tehosäätöä. Pitäisi myös olla halpa. Ehdottomasti ladattavalla akulla. Mikähän se sellainen "lamppu" voisi olla? Kokemuksia?

     
     
  7. #227
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Mä oon ihmetellyt että mikä olisi mökille ja/ taikka telttaan sellainen hyvä yleisvalaisin joka näyttää ympäriinsä? Teltassa ei tarvitse niin voimakasta valoa mutta mökillä tarvitsee voimakkaampaa jos aurinkokenno-akut pettää ja valaistus sammuu. Pitäisi siis olla tehosäätöä. Pitäisi myös olla halpa. Ehdottomasti ladattavalla akulla. Mikähän se sellainen "lamppu" voisi olla? Kokemuksia?
    Mulla on puuceessä tollanen Airamin lyhty. Riittää kyl siihen käyttöön, muuten saattaa olla hieman himmeä??? Joku samantapainen ledeillä vois olla hyvä??

    https://www.k-rauta.fi/rautakauppa/k...yhty-ladattava

     
     
  8. #228
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Mä oon vuosien varrella muutamia lyhtyjä ostanut ihan lähikaupan prismasta ja ne on kyllä olleet ihan paskoja... En uskalla luottaa airamiin enkä tehoihin. Ennenkuin joku muukin vielä vahvistaa että on hyvä varmasti

     
     
  9. #229
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Mä oon vuosien varrella muutamia lyhtyjä ostanut ihan lähikaupan prismasta ja ne on kyllä olleet ihan paskoja... En uskalla luottaa airamiin enkä tehoihin. Ennenkuin joku muukin vielä vahvistaa että on hyvä varmasti
    Odottelen mielenkiinnolla, voisin itekin paremman hommata

     
     
  10. #230
    Höyrypää aatsi's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    839
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Mä oon ihmetellyt että mikä olisi mökille ja/ taikka telttaan sellainen hyvä yleisvalaisin joka näyttää ympäriinsä? Teltassa ei tarvitse niin voimakasta valoa mutta mökillä tarvitsee voimakkaampaa jos aurinkokenno-akut pettää ja valaistus sammuu. Pitäisi siis olla tehosäätöä. Pitäisi myös olla halpa. Ehdottomasti ladattavalla akulla. Mikähän se sellainen "lamppu" voisi olla? Kokemuksia?
    Tuo nitecore la 10 on kyllä varmasti riittävä telttavalo tai kotona sellanen yhden huoneen hätävalo mutta se on kyllä paristo käyttönen vehjes, onhan noita ladattavia lyhtyjä varmasti vaikkka kuin mutta itse en ihan niihin halvimpiin rimpuloihin kyllä luottaisi kauheesti.

     
     
  11. #231
    Ehkä näistä voisi löytyä jotain sopivaa.

    Retkilyhdyt

    https://www.youtube.com/watch?v=3TgOCK9R9gY


     
     
  12. #232
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Tuo CL25R olisi mun mielestä pätevä telttailuun, nuotio-alueelle ja mökkiin myös. Mukavan pienikin ja olikos vielä jopa usb ladattava. Sitten kun tämä työtön saa jostain vähän enemmänkin rahaa (haaveissa on hyvä elää) niin taidanpa ostaa juuri tuon. Kiitos linkistä! P.S. Tuli mieleen tässä sellainen varoituksen sana paristoista. Elikkä mulla oli litium paristot taskulampussa joka mulla on autossa aina. Litiumit kun kestää sitä pakkasta paremmin. Mutta kun ehkä 6- 8 kuukauden kuluttua koitin käyttää lamppua niin paristot olivat vuotaneet lampun sisään ja turvonneet..? Sitä en odottanut. Lamppu oli käsittääkseni laatumerkkinä tunnettu Fenix. Paristojen merkkiä en muista. Hieman peloitti kyllä alkaa poraamaan paristoihin reikiä jotta sain niihin ruuvin sisään jotta sain vedettyä ne voimalla ulos lampusta... Kannattaa siis tarkistaa niitä paristoja toisinaan.
    Viimeksi muokannut benji; 16.08.17 kello 16:58.

     
     
  13. #233
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Klarus XT11GT tuli kotiin yllättävän nopeasti gearbestilta. Vielä en ole sitä pimeässä kokeillut, mutta vertaan feenixin 450 lumenen lampuun tuota kunhan olen yöllä liikenteessä, ja yritän ottaa kameralla kuvia että mikä on ero valotehoissa. Laitan sitten tänne kuvia.

     
     
  14. #234
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Klarus XT11GT tuli kotiin yllättävän nopeasti gearbestilta. Vielä en ole sitä pimeässä kokeillut, mutta vertaan feenixin 450 lumenen lampuun tuota kunhan olen yöllä liikenteessä, ja yritän ottaa kameralla kuvia että mikä on ero valotehoissa. Laitan sitten tänne kuvia.
    Meidän lamput tulleet vissiin samalla soutuveneellä, just kävin postista hakemassa omani.
    Aletaanko illalla valopiiloa...
    "Not a bad life really"

     
     
  15. #235
    Jumalauta.

    Siihen nähden, että kyseessä yhtä 18650 akkua käyttävä lamppu, niin tuleepa valoa. Mainio ostos kyllä tämä Klarus XT11GT.
    Kuvat vähän perunoita, antavat kuitenkin hieman osviittaa valotehosta.

    IMG_20170831_001227-2576x1944.jpg

    IMG_20170831_001120-2576x1944.jpg

    IMG_20170831_001045-2576x1944.jpg

    E. Ja kiitos tästä lamppuvinkistä benjille.
    Viimeksi muokannut Pottula; 31.08.17 kello 01:58.
    "Not a bad life really"

     
     
  16. #236
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Kiitos kuvista Pottula! Mä koitan sitten joskus kuvata verrokkia tosiaan tuohon 450 lumenen Fenixiin, mutta enpä oo käynyt vielä testaamassa Klarustakaan

     
     
  17. #237
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Olight H2r otsalamppu vois olla myös kova sana 2300 lumenea... Yhdellä 18650 paristolla. Tosin harvemmin otsalampussa niin paljoa tehoa tarvii mutta muutoin vaikuttaa kompaktilta laitteelta otsalle ja onhan siinä tehosäädöt ja clipsi laittaa lamppu vaikka työtakin rintataskuun näyttämään työvaloa. Tässä linkissä näkyy paremmin tekniset tiedot: http://goinggear.com/olight-h2r-nova...-headlamp.html
    Viimeksi muokannut benji; 31.08.17 kello 18:51.

     
     
  18. #238
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Tuli mieleen sellainen juttu että yhdessä youtube videossa tyyppi sytytti Olight H2r lampulla jonkin mustan paperin läpi hamppuköyden palamaan... Niin ehkäpä talvella tuolla lampulla pystyy myös jäätyneen auton oven lukon sulattamaan nopeasti? Ehkä Klaruskin voi toimia sillä tavalla? Ainakin aika kuumaksi kämmen tulee kun Klaruksen painaa kämmentä vasten. Bensatankin luukun myös ehkä voi lämmittää auki lampulla? Että vinkkinä vaan tuli mieleen...

     
     
  19. #239
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 07.02.21 kello 12:18.

     
     
  20. #240
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Tai sitten Eneloopit tms. käyttöön AA patterien tilalle. Ei tarvii olla kiinteä_akkuinen.

    Oliko Benji ne litiumit oikeasti litiumeja ? Vain Energizer myy 1.7v kemialla ? Ne aidot tunnistaa siitä ettei ne paina mitään. Ja Energizer myy ITSE hyvin hämäävän samannäköisessä paketissa ylihintaisia alkalejaan.
    Ei ne paristot kyllä olleet mitään kevyempiä kuin tavallisetkaan... Vai taisi ne huijata mua sitten. En edes muista mistä niitä ostin mutta jostain tavaratalosta tai ruokakaupasta. Enää ne ei ole tallessa jotta voisin tarkastella niitä. Saattoivat olla Energizerin merkkisiä...

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •