Sivu 59 / 95 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 94955565758596061626369 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,161 - 1,180 / 1886

Aihe: Eleaf iStick

  1. #1161
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Inkoo
    Viestit
    123
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kubbih Näytä viesti
    Tähän asti 50w istick kestänyt kummasti vaikka raakaa käyttöä on ollut joka ikinen päivä. Viime viikkojen aikana on kuitenkin tullut uutena ominaisuutena se, että höyrytellessä vaihtaa watit volteiksi. Eli vaikka 3 krt vedän höyryä henkeen about 4sec kerrallaan, niin vaihtaa aina voltiksi silti. Aivan kuin elektroniikka siellä sisällä rekisteröisi ne 4sec painallukset, että tämä kaveri tahtoo vaihtaa voltteihin. Kuitenkaan jos vedän 6krt 4sec höyryjä, niin ei vaihda watteihin. Pitää aina saatana erikseen painella 3krt putkeen että vaihtaa wateiksi lukemat.
    Etpä oo ainoa jonka 50w i-stick tekee tota temppua,, Mulla lisäksi watit (joskin harvoin) itsestään bongaa taivaisiin ja tulitettaessa käy hirveä käry!! Ja välillä watit vaan vähän suureneen( 1-5w) itsekseen,,!Stickki toiminut muuten moitteetta melkein vuoden , 20w ja 30 w stickeissä ei moisia temppuiluja ole vielä onneksi havaittavissa..!
    [

     
     
  2. #1162
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Eipä ole kauheasti kotimaisia revikoita 100W iStickistä näkynyt, joten tehdäänpä yksi.

    Alumiinikuorinen, 100W kahdella 18650 akulla varustettu modi siis kyseessä.
    - ulostuloteho 5,0 W - 100W

    - ulostulojännite 2-10V

    - minimi-resistanssi atomisaattorille0,15 ohmia
    - mitat, pituus 100mm, paksuus 26mm, leveys 54mm

    Tuossa hieman koko vertailua 50W iStickin kanssa
    IMG_1209.JPG

    Laitos on joka suuntaan isompi kuin 50W versio. Viikon käytön jälkeen 50W versio tuntuu pienelle ja 20W/30W versiot naurettavan pienille.
    Akkukotelon kansi on kiinnitetty magneeteilla (4kpl) ja istuu jämäkästi paikallaan. Modissa magneetit on syvennyksessä ja kannessa vastaavasti semmoisessa knöölissä että kansi ei heilu eikä helise. Eikä lähde vahingosakaan irti.
    IMG_1210.JPGIMG_1216.JPG

    510 liitin on jousitettu ja kierteet rosteria. Kaikki kotoa löytyneet atot ottaa kontaktin mukisematta. Liitin on aavistuksen kohollaan joten aton ja modin väliin jää pieni rako.
    IMG_1213.JPGIMG_1215.JPG

    Käyttöliittymä on perinteinen iStick, kolme nappia ja OLED näyttö. Ja laitteen käyttö ihan perusvarmaa iStickiä, mikäli iStickiä voi varmaksi laitteksi sanoa. Säätönapit hieman helisee modia ravistellessa. Ja atomisaattorin vastuksen näytössä on nykyään kaksi desimaalia.
    IMG_1211.JPG

    Akkujen laittaminen on hivenen haastavaa puuhaa. Akut pitää olla lähestulkoon suorassa ennenkuin suostuvat paikalleen asentumaan. Ja akkujen laitossa kannattaa olla varuillaan, laite nimittäin menee päälle kun ensimmäisen akun saa paikalleen. Akut ovat siis kytkettynä rinnakkain. Akkujen vaihdossa laite kyllä muistaa asetetun tehon tai jännitteen, kumpi sitten olikaan valittuna. Mutta esimerkiksi näyttö kääntyy aina tehdasasetukseen.

    Laitteen pohjassa on micro-USB liitin latausta varten, ja aikaisempien iStickien tapaan laitteella voi höyrytellä samaan aikaan latauksen kanssa. Latausta USB:llä olen kokeillut että toimii, mutta itse pidän jotenkin parempana vaihtoehtona vaihtaa akkuja. Ja itse suosittelisin flat-top akkuja. Nännilliset saattaa jäädä laitteeseen asettamatta, jos ovat yhtään pidempiä.


    Itse käytössä laite ei juurikaan eroa pikkuveljistään. Ja isoa kokoa "loiventaa" sopivasti pyöristetyt kulmat. Laite ei tunnu niin kohlolta käteen kuin esim Sigelein tupla-akkuiset. Pienellä teholla ajettaessa (alle 3,6V) laite surisee, PWM? Ja laite ei ilmeisesti anna alapäässä ihan niitä tehoja kuin mitä mainostaa. Lemo2:lla 20W tuntuu pienemmällä iStisckillä kiukkuisemmalta kuin tällä. Yli 30W tehoilla makutuntuma on aivan sama. Toisaalta kuka ostaa 100W puskevan modin kahdentoista watin aton ajamiseen?

    Summa sumarum, viikon ahkeran käytön jälkeen pidän ostostani erittäin loistavana modina, muutamasta pikku "puutteesta/viasta" huolimatta. Kuudenkympin hinnalla syö varmasti markkinoita kalliimmilta kilpailijoiltaan.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  3. #1163
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    16
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kubbih Näytä viesti
    Tähän asti 50w istick kestänyt kummasti vaikka raakaa käyttöä on ollut joka ikinen päivä. Viime viikkojen aikana on kuitenkin tullut uutena ominaisuutena se, että höyrytellessä vaihtaa watit volteiksi. Eli vaikka 3 krt vedän höyryä henkeen about 4sec kerrallaan, niin vaihtaa aina voltiksi silti. Aivan kuin elektroniikka siellä sisällä rekisteröisi ne 4sec painallukset, että tämä kaveri tahtoo vaihtaa voltteihin. Kuitenkaan jos vedän 6krt 4sec höyryjä, niin ei vaihda watteihin. Pitää aina saatana erikseen painella 3krt putkeen että vaihtaa wateiksi lukemat.
    Eikai sillä mitään väliä ole, kumpi lukema siinä taulussa on, jos sitä ei halua kokoajan vaihdella. Mulla ainakin säätyy automaattisesti voltit, kun lisään/vähennän watteja ja toisinpäin.

     
     
  4. #1164
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    03/2015
    Viestit
    21
    Testimielessä tuli tilattua lämpösäätö versiö ja subtankkii pari nikkeli atopäätä, on kyllä erihyvä peli!

     
     
  5. #1165
    Itsellä 2 modia, istick 20w ja 50w. Olen tässä pähkäillyt, että minkä ostan 20w tikun tilalle. Alan kallistumaan 50w istikin kohalle kunhan sitten vaihdan siihen paremmat akut. Muuten pitäisi laturikin ostaa ja akkuja kasapäin - ei hyvä. 40w riittänyt maksimina tähän asti ja eiköhän riitä jatkossakin. Sitäpaitsi 100w versiossa on kokoakin enemmän ja nyt jo tuntuu että 50w on liian iso. Pitänee kohtapuoliin alkaa tutkimaan nettiä, et miten tuohon nykyiseen 50w:een vaihdetaan esm. sonyn kunnon akut. Samalla avauksella korjaisi napinkin sitten.

     
     
  6. #1166
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2014
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    57
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kubbih Näytä viesti
    Itsellä 2 modia, istick 20w ja 50w. Olen tässä pähkäillyt, että minkä ostan 20w tikun tilalle. Alan kallistumaan 50w istikin kohalle kunhan sitten vaihdan siihen paremmat akut. Muuten pitäisi laturikin ostaa ja akkuja kasapäin - ei hyvä. 40w riittänyt maksimina tähän asti ja eiköhän riitä jatkossakin. Sitäpaitsi 100w versiossa on kokoakin enemmän ja nyt jo tuntuu että 50w on liian iso. Pitänee kohtapuoliin alkaa tutkimaan nettiä, et miten tuohon nykyiseen 50w:een vaihdetaan esm. sonyn kunnon akut. Samalla avauksella korjaisi napinkin sitten.
    Jos 40w riittää niin miks ei samantien iStick 40w? On sit lämpösäädettävä jos iskee mielenkiinto kokeilla.

     
     
  7. #1167
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    08/2015
    Sijainti
    Etelä-Pirkanmaa
    Viestit
    30
    Hei konkarit, mitä tankkeja suosittelette tohon 30W iStickkiin? Kaikki muutkin käyttövinkit otan ilolla vastaan kun olen ihan amatööri vielä B)

    Mulla on käytössä (Vision Spinnerin jäljiltä) yks perus Aspire et-s bvc:lla, 2x vivi-s bvc:llä ja 2x Smokin pyrex dct tankkeja. Lempparilitkuja toistaseks tuollaset valmiit herkut kuten esim. XBudin Sherkhan, Halcyon Hazelta Venus in Vapes, Sweet Prudence, Yellow Biafra, Space Jamin Andromeda.


     
     
  8. #1168
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Kaikkia noita mainitsemiasi voi soitella tuolla 30W iStickillä. Itsellä ollut käytössä valmisatoina Nautilus ja Kayfun poskihoitoihin sekä Lemo2, Isub ja Subtank minit keuhkovetoihin. Eikä valittamisen sijaa ollut ko. akusta noiden atojen kanssa.

    Edit: toki vähän kovilla on iSticki noilla matalaohmisilla atoilla, omassa käytössä ei kestänyt koko päivää lataus 0,5 ohmisella subtankilla. Nautiluksen kanssa ei ongelmia senkään suhteen.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  9. #1169
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    60
    Tuli tänään postissa 40w iSticki. Vaikka speksien mukaan on pieni, mutta kyllä se on kädessäkin pieni, ainakin eVicin jälkeen . Saa nähdä miten kestää työ modina, vaikuttaa ainakin perusjämäkälle, mutta aika näyttää. Nokalle tulee eGo One XL, aluksi ainakin kanthaali setupilla, mut myöhemmin nikkeliä peliin sitten

     
     
  10. #1170
    Pitääköhän katella toisia akkuja tuohon eleaf 100w. Samsungin 25r käytössä.

    Erikoista ääntä pitää alle 1 ohmin buildeilla, 1 ohmista ylöspäin täysin äänetön.

    edit: Lopetti tuon oudon nakutuksen ku löin watit sinne 28-30w+ pintaan
    Viimeksi muokannut RemonttimiesSauhuttelija; 27.08.15 kello 16:00.

     
     
  11. #1171
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Surisee alle 3.6 voltilla, PWM?
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  12. #1172
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Beenari Näytä viesti
    Surisee alle 3.6 voltilla, PWM?
    Mitäs tarkoitat PWM?

    Jotain testeriä ilmeisesti tarkoitat millä vois testata tuon laitteen, ei semmosta löydy.

     
     
  13. #1173
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    pwm = pulse with modulation. Eli pulssi modulaatiolla säädetään tehoa.

    Jotain olen kanssa lueskellut että vähän heikon puoleinen stepdowni suossa satkussa.

     
     
  14. #1174
    Lainaus Alkuperäinen postaaja smami Näytä viesti
    pwm = pulse with modulation. Eli pulssi modulaatiolla säädetään tehoa.

    Jotain olen kanssa lueskellut että vähän heikon puoleinen stepdowni suossa satkussa.
    Sori OT, onkos kaikki säädettävät modit pwm? Vai mite... Ja mikä o step down
    Edit
    Step down o vissii että saa vähemmän tehoa ku mitä akku antais?
    Ja sillo tarvii olla pwm? Esim denassa ei o semmostako? Ainaki 30 antaa minimissään sen akun tehon verran ulos?

     
     
  15. #1175
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Pikkuisen korjaan smamia, PWM on pulse width modulation. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että täysi jännite pomppii päälle ja pois jotta saavutetaan haluttu arvo.

    DNA40:ssä on mielestäni step down mutta aiemmissa ei, antaa aina vähintään akkujänön.

     
     
  16. #1176
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2015
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    350
    Nytkö se hajos. iStick 30w yhtäkkiä lakkas tulittamasta ja näytöllä lukee Protection. Nokalla subtank mini rba 0,5ohm. Akku näyttää täyttä, tosin ihmettelen sitäkin kun ei ollut yötä latingissa. En ole vielä koittanut käyttää laturissa kun olen töissä, mutta mikä muu voisi aiheuttaa em. ongelmaa?

     
     
  17. #1177
    Höyrykone ajax universal's Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    2,567
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ess0 Näytä viesti
    Nytkö se hajos. iStick 30w yhtäkkiä lakkas tulittamasta ja näytöllä lukee Protection. Nokalla subtank mini rba 0,5ohm. Akku näyttää täyttä, tosin ihmettelen sitäkin kun ei ollut yötä latingissa. En ole vielä koittanut käyttää laturissa kun olen töissä, mutta mikä muu voisi aiheuttaa em. ongelmaa?

    En ole varma, mutta voisiko tekemäsi RBA aiheuttaa oikosulun?
    Siellä siis coili olisi jotenkin huonosti paikoillaan etc. ?

     
     
  18. #1178
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2015
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    350
    Setuppi on kunnossa, sen tarkistin. Käytin laturissa niin taas pelaa. Akku näyttää täyttä, ja laturiinkin kytkettäessä näytti että olisi täydet vaikkei kyllä ole. Onko tyyppivika että näyttää akun varauksen väärin? Alle 3kk vanha laitos.

     
     
  19. #1179
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    03/2015
    Viestit
    91
    Onko 40w iStick tän hetken paras lämpösäätönen <60e modi? Mitä näin jotain charttia missä oli testailtu sitä lämmönsäädön vakautta (tai oikeammin virransyötön vakautta?) niin oli paras käyrä.

    Ois tulossa mouth-to-lunge käyttöön.

     
     
  20. #1180
    Höyrykonkari Bob's Avatar

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    304
    Ensimmäistä kertaa 50 wattinen iski itsensä kiinni, mukamas akku lopussa vaikka olin ladannut. No ei muuta kun laturiin kiinni ja taas on menty pari päivää. Vähän alkaa tulitusnappi olemaan huono, ei käytännössä pidä mitään ääntä ja on täysin tunnoton. Harmittaa jos alkaa hajoamaan koska oon pitänyt tästä tosi paljon. Sopivan pieni ja akunkesto hyvä.

     
     
Keskustelu Kaupalliset akkumodit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •