Sivu 100 / 116 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 509096979899100101102103104110 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,981 - 2,000 / 2302

Aihe: Kännykät

  1. #1981
    Höyrykone lagittaja's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    1,615
    Hyvä luuri se Z5, olisi kyllä minunkin valintani noista kahdesta. Mutta pidä kuin kukkaa kämmenellä*. Jos luurissa on edes vähän jotain ulkoista kulumaa niin toivotan sinulle onnea jos joudut takuuseen laittamaan.
    Toki jos pätäkkää löytyy eikä haittaa maksaa muutaman sadan euron korjauksia niin..

    Etu ja takalasiin lasiset "kalvot", esim. StilGutilta saat molemmat posteineen 24,49€ Tempered glass screen protector for Sony Xperia Z5 from StilGut Halvemmallakin varmaan löydät mutta ~12.25€ per "kalvo" on minun mielestä halpa hinta.
    Tuo lasikalvo on halpa vakuutus koska jos luurin tiputat niin hyvällä tuurilla se lasikalvo ottaa sen iskun vastaan eikä itse luurin lasi hajoa.
    Niinkuin minulla M7:n kanssa on käynyt, luuri lipsahti kädestä ja tipahti jostain 0.6-0.8m korkeudesta > kosahti näytön pitkä reuna edellä emännän jatkoksen metallitukirunkoonmikälie (sellainen millin tai pari paksu metalli putki). Lasikalvon reuna mureni ja siitä lähti hiuksen hieno halkeama.
    Joku matemaatikko varmaan osaisi tämän laskea oikein..? ~144g painoinen objekti, 0.7 korkeudesta, painovoima 9.81m/s^2 ja hidastusmatka sitten esim. 0.2mm (kuinka paljon se 0.3mm paksu lasi tai muu luuri antoi periksi/jousti törmäyksessä). Oma laskuri sanoo vajaa 4.9kN tuohon eli mitäköhän tuo sitten olisi 1-2mm alueelle kohdistettuna...paljon?
    Mutta summarum, luurin lasi edelleen ehjä.

    ---

    *Nimim. siskon Z3 Compact SCF Huollossa nyt (takakamera pimeänä**) ja yrittävät kyniä 299€ + työt koska luurin muovirungossa on yksi pieni kolhu/kulunut kohta. Haluavat vaihtaa etukuorimoduulin koska siinä vauriota. Olettaisin tämän sisältävän etulasi/näyttö kombo + etu/mikäliekeskirunko.
    Haluatteko tietää kuinka Z3 Compact avataan ja kameramoduuli vaihdetaan? (giffi pyörii vain kolme kertaa eli lataa sivu uudelleen tai avaa uudessa ikkunassa jos missasit äksönin)


    Ja arvatkaas kaksi kertaa alanko tuollaisia summia maksamaan?
    Eli HV SCF Huolto. Tilasin ebäystä palikat (takalasin liimat ja kameramoduuli) ja suoritan huollon itse. Toki siitä se nönnönnööeitakuuhuolto lasku tulee mutta se ei ole minun ongelma. Summarum osat 48,08€ ja varmaan joku öpauttiarallaa ½-1 tuntia vaihtoon riippuen motivaatiosta ja kuinka vittumaista tuo liima on.

    *On tuossa toki mahdollisuus että itse kamera moduuli ei ole kaput vaan sen liittimen vierestä löytyvissä filter konkissa (interwebzin mukaan 4-5kpl sellaista) mutta sellaisen vaihtoon ei mitään hot air solder stationiä minulta löydy saatikka sitten taitoja.
    Kokeillaan nyt moduulin vaihtoa ensin, jossei pelitä niin raavin päätä noiden konkkien kanssa sitten jos/kun sen aika tulee.
    Lagittaja@TechBBS | Lagittaja@Level1Techs | Lagittaja@MuroBBS |Sekä mm. Anandtech AVForums DIYAudio Head-Fi Overclock.net XDA-Developers

     
     
  2. #1982
    Ihan hyvä valinta, Z5ssa ei ole ollut perusmallien akkuriesoja ja on hyvä nippu ominaisuuksia. Kaiken lisäksi aika tyylikäs laite askeettisella tavallaan muihin bling-bling-puhelimiin verrattuna.

    Kalvoista ja suojista en kommentoi, kun saan uuden kapulan, survon sen avainnipun kanssa samaan taskuun ja kestää mitä kestää. Onneksi en omista puhelinta.

     
     
  3. #1983
    Höyrykone ahteri's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Ylöjärvi
    Viestit
    1,318
    Nexus 6P saapui tänään. Päivitykset asenneltuna ja ensi testailut päällä. Ekat tunnelmat: herraj jumala tää o nopee . Pidin OPOo kohtuu hyvin toimivana ja ripeenä, mut kyllä jää ja kauas.

    Ekoissa päivityksissä meinas kyl alkaa ärsyttää. Miks hitossa tarvi ladata ja asentaa erikseen tammi, helmi ja maaliskuun päivitykset. Eikö ne ny millään muka vois kerrasta mennä? Ja hieman totuttelemista puhtaaseen androidiin, joitain pieniä puutteita löytäny mihin tottu tuon cyanogenin kanssa
    "FEAR stands for fuck everything and run."

     
     
  4. #1984
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Eihän sua mikään estä asentamasta siihen Cyanogenia jos siihen kerkesit tottua? Takuuhan siinä ei mene.

     
     
  5. #1985
    Höyrykone ahteri's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Ylöjärvi
    Viestit
    1,318
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Eihän sua mikään estä asentamasta siihen Cyanogenia jos siihen kerkesit tottua? Takuuhan siinä ei mene.
    Juu, on kyllä mietintämyssyssä. Tai sit joku muu, ei toi cyanogen ny sielt parhaimmasta päästä ole. Mut aattelin ny jonkun hetken kokeilla pärjäiskö tällä
    "FEAR stands for fuck everything and run."

     
     
  6. #1986
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Kittee
    Viestit
    190
    Lainaus Alkuperäinen postaaja lagittaja Näytä viesti
    *Nimim. siskon Z3 Compact SCF Huollossa nyt (takakamera pimeänä**) ja yrittävät kyniä 299€ + työt koska luurin muovirungossa on yksi pieni kolhu/kulunut kohta. Haluavat vaihtaa etukuorimoduulin koska siinä vauriota. Olettaisin tämän sisältävän etulasi/näyttö kombo + etu/mikäliekeskirunko.
    Itellä kävi tämän nykyisen Lumian kanssa samanlainen case juuri tuossa kyseisessä firmassa. Joskus oli ottanut runko osumaa muttei mitään ollut hajonnut, meni sitten softa jotenkin päivityksen yhteydessä solmuun ja jätti osan äänistä soittamatta yms. SCF huoltohan otti luurin ilomielin vastaan kun DNA:n kautta se sinne meni.

    Sitten kun ei kuulunut mitään kysyin että mikä maksaa, sanoivat että runko täytyy uusia koska puhelin ei ole takuunalaisessa kunnossa. Sanoin niille saman asian moneen kertaan että kyllähän tuommoset bugit pitää takuuseen mennä ja hiton väliä jollain kolhulla, sain robottimaisesti aina saman vastauksen: "Puhelin ei ole takuunalaisessa kunnossa".

    Itsestäni tämä näytti siltä että heille pitäisi luurin olla tiptop kunnossa ennekuin suostuuvat huoltamaan, mutta siihenkään en selvyyttä saanut. Olin jo kuluttaja-asiamieheen yhteydessä että miten tässä pitäisi toimia, tuntui sekin prosessi niin toivottomalta että jätin siltä erää. Lopulta sain jostakin facebookin kautta menemään valmistajalle eli Nokialle suoaraan viestiä tästä asiasta. Ja tämä siis siksi koska SCF huolto tykkäsi viitata jatkuvasti valmistajan ehtoihin joita ei tietenkään päässyt mistään lukemaan.

    Lopulta selvisi että tämä takuunalainen kunto viittasi siihen että puhelimelle voidaan myöntää jatkotakuu huollon jälkeen. Ilmeisesti tässä tilanteessa oli niin että puhelimen kolhujen takia takuuta ei voitu huollon jälkeen jatkaa, siksi vaihtoivat rungon. Eikä tämä lopulta maksanut kuin joitain kymppejä, jonka olisi voinut hyvin maksaa kunhan vain olisi tuolla SCF huollossa ollut ulosanti kohdallaan. Pelokkaana olen odottanut sitä päivää jolloin joutuu jotain puhelinta huollattamaan jälleen...

     
     
  7. #1987
    Höyrykone

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    1,150
    en osta ikinä enää sonyn puhelinta. aivan naurettavaa pelleilyä takuun kanssa. Mulla oli tyyppivika omassa puhelimessa (takakannen liimaukset pettää ja se alkaa repsottaa). Vein huoltoon, ja kuukauden päästä menin menin kyselemään että mikä siinä kestää niin sanoivat että täällä se puhelin on ollut jo kauan, etkö ole saanut ilmoitusta. No en ollut. Ja mikä parasta, niin eivät suostuneet korjaamaan sitä koska USB-portissa oli jotain vikaa. Huvittavinta tässä on se, etten edes käyttänyt usb-porttia kun latasin puhelintani langattomasti. Pyysivät vielä 30e että olisin saanut puhelimeni takaisin koska lähetin sen "turhaan" huoltoon. Sanoin että pitäkää tunkkinne, tai siis puhelimeni.
    "Siis mitä saavutetaan 4,4 Voltin jälkeen? Ei yhtään mitään." - hulluhöyrypää

     
     
  8. #1988
    Höyrypää Köpi's Avatar

    Liittynyt
    01/2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    526
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jane Näytä viesti
    en osta ikinä enää sonyn puhelinta. aivan naurettavaa pelleilyä takuun kanssa. Mulla oli tyyppivika omassa puhelimessa (takakannen liimaukset pettää ja se alkaa repsottaa). Vein huoltoon, ja kuukauden päästä menin menin kyselemään että mikä siinä kestää niin sanoivat että täällä se puhelin on ollut jo kauan, etkö ole saanut ilmoitusta. No en ollut. Ja mikä parasta, niin eivät suostuneet korjaamaan sitä koska USB-portissa oli jotain vikaa. Huvittavinta tässä on se, etten edes käyttänyt usb-porttia kun latasin puhelintani langattomasti. Pyysivät vielä 30e että olisin saanut puhelimeni takaisin koska lähetin sen "turhaan" huoltoon. Sanoin että pitäkää tunkkinne, tai siis puhelimeni.
    Aivan samaa syöpää itelläki ollut sonyn kanssa. Eikä rajotu vaan luuriin, vaan myös pleikkarin kaa ollu ihme vääntöö. Laitteena ihan ok, mutta jos tulee vähääkää takuu asioita nii menee pannu jumii.

     
     
  9. #1989
    Höyrykone lagittaja's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    1,615
    Näissähän se huvittavinta on etteivät enää voi pistää vesivahingon piikkiin kun luuri on IP68 luokiteltu. Sitten siellä keksitään ties mitä tekosyitä ettei vahingossakaan korjata.
    Muron SCF Huolto ketjussa on useampikin kommentti siitä että SCF:ltä ilmoitettu ei huolleta, luuri mutkalla (siis vääntynyt). Jne tarinoita.
    Pitää kyllä tuo Z3C tarkistaa perusteellisesti jahka se sieltä vaivaudutaan lähettämään takaisin. Ettei vain ole mysteerisesti ilmestynyt jotain ekstra vaurioita matkalla.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Nenolanjones Näytä viesti
    Itellä kävi tämän nykyisen Lumian kanssa samanlainen case juuri tuossa kyseisessä firmassa. Joskus oli ottanut runko osumaa muttei mitään ollut hajonnut, meni sitten softa jotenkin päivityksen yhteydessä solmuun ja jätti osan äänistä soittamatta yms. SCF huoltohan otti luurin ilomielin vastaan kun DNA:n kautta se sinne meni.

    Sitten kun ei kuulunut mitään kysyin että mikä maksaa, sanoivat että runko täytyy uusia koska puhelin ei ole takuunalaisessa kunnossa. Sanoin niille saman asian moneen kertaan että kyllähän tuommoset bugit pitää takuuseen mennä ja hiton väliä jollain kolhulla, sain robottimaisesti aina saman vastauksen: "Puhelin ei ole takuunalaisessa kunnossa".

    Itsestäni tämä näytti siltä että heille pitäisi luurin olla tiptop kunnossa ennekuin suostuuvat huoltamaan, mutta siihenkään en selvyyttä saanut. Olin jo kuluttaja-asiamieheen yhteydessä että miten tässä pitäisi toimia, tuntui sekin prosessi niin toivottomalta että jätin siltä erää. Lopulta sain jostakin facebookin kautta menemään valmistajalle eli Nokialle suoaraan viestiä tästä asiasta. Ja tämä siis siksi koska SCF huolto tykkäsi viitata jatkuvasti valmistajan ehtoihin joita ei tietenkään päässyt mistään lukemaan.

    Lopulta selvisi että tämä takuunalainen kunto viittasi siihen että puhelimelle voidaan myöntää jatkotakuu huollon jälkeen. Ilmeisesti tässä tilanteessa oli niin että puhelimen kolhujen takia takuuta ei voitu huollon jälkeen jatkaa, siksi vaihtoivat rungon. Eikä tämä lopulta maksanut kuin joitain kymppejä, jonka olisi voinut hyvin maksaa kunhan vain olisi tuolla SCF huollossa ollut ulosanti kohdallaan. Pelokkaana olen odottanut sitä päivää jolloin joutuu jotain puhelinta huollattamaan jälleen...
    Jees.

    No, minulla ei ole muiden merkkien kanssa ollut mitään ongelmia jos on pitänyt huoltoon laittaa.
    Noh, LG, se menee Optimalle vai mikä vitun Mobylife se nykyään on. Siellä emännän luuri (G3) teki pikavisiitin kun näyttö meni sekaisin. Ei mitään sen kummempia ongelmia mutta eipä tuossa luurissa mitään ulkoisia käytönjälkiä ollutkaan.
    Ja sitten itsellä HTC (One M7), se menee SCF Huollolle mutta SCF Huolto ei noihin uskalla koskea, ei niillä taidot riitä Menee suoraan Puolaan HTC:n keskushuoltoon. Luojan kiitos.

    Toki jos tätä ketjua olet lukenut niin pitihän minunkin vääntää (4. huoltoreissua) HTC:n kanssa tämän luurin akun vaihdosta mutta hoitivat sen lopuksi niin ei minulla ole enää mitään hampaan välissä.
    Kyllä minun seuraava puhelin tulee HTC taas olemaan. Heidän politiikka roottauksen jne suhteen on sen verta hieno että aplodit pitäisi antaa ja tarjoavat myös sen bootloader aukaisu työkalun suoraan omilta sivuiltaan.
    Jos vika on raudassa niin ei sillä ole ollut mitään vitun väliä vaikka luuri menisi huoltoon kera custom rom+kernel, bootloader auki ja kirsikkana kakun päällä security off (S-OFF). Tuo S-OFF on vähän kuin graalin malja HTC laitteissa, bootloaderin aukaisemalla saat toki esim custom recoveryn laitettua puhelimeen ja täten fläshäiltyä niitä rommeja yms. mutta S-OFF taas sitten on ns. avaimet valtakuntaan, voit käytännössä tehdä ihan mitä vain. Tähän (S-ON > S-OFF) ei luonnollisesti mitään työkalua ole HTC:n puolesta mutta exploitteja nämä ihanat XDA:n jne devit aina löytävät joilla tämän saa suoritettua

    Sonyä ei minulle itselle tule, heidän takuupolitiikka tuli tässä tutuksi ja sitten vielä sekin fakta että jos "perseilet" Xperia luurin kanssa eli aukaiset bootloaderin niin luuri poistaa tärkeitä tiedostoja, nämä sattumoisin ovat DRM avaimia jotka liittyvät kameran toimintaan > ei tule hyviä kuvia.
    Sama kyllä pätee myös Simsamsungiin, hyviä luureja mutta ei kiitos koska Knox & eFuse jne.
    Lagittaja@TechBBS | Lagittaja@Level1Techs | Lagittaja@MuroBBS |Sekä mm. Anandtech AVForums DIYAudio Head-Fi Overclock.net XDA-Developers

     
     
  10. #1990
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    212
    Jopas. Minulla pelkästään hyviä kokemuksia Sonyn puhelimesta (z5) Eipä silti, tuo minun wanha Nokia Lumia 720 toimii vieläkin..joskus kaiutin mykistyy mutta korjaantuu helposti kun koputtelee sillä pöydän kulmaa, seinää, tms.

     
     
  11. #1991
    Mulla on iPhone5 16GB. Ollut tasan kolme vuotta (kytky). Ja nyt päivittäin huomauttaa, että tallennustila alkaa olla loppu. En jaksaisi millään hankkia uutta puhelinta.

     
     
  12. #1992
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Eurajoki
    Viestit
    740
    Vihdoin S6:ssa Marshmallow <3

     
     
  13. #1993
    Höyrypää moonhoax69's Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Pirkanmaa
    Viestit
    623
    Mulla kans tänään pakettiautomaatista haettu iPhone 6s, vanhassa 4s luurissa micro sim ja tää 6s tarvis nano simmin empä huomannut tilatessa tuota pikku juttua, damn... No ei auta.. Tarvii huomenna käydä hakemassa nano kortti... Hieman vit**taa.. On kyllä kivan kokoinen tuo näyttö ja sopii ainakin mun käteen kuin hanska.


    Sent from my iPad using Tapatalk

     
     
  14. #1994
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Jos sussa on askartelijan vikaa niin SIM-kortin pystyy kyllä itse leikkaamaan sopivaan kokoon, pidät vain huolen ettet leikkaa liikaa.

     
     
  15. #1995
    Omppuun en askartelisi. Huoltokeikka kun jää puhelimeen jumiin.

     
     
  16. #1996
    Höyrypää moonhoax69's Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Pirkanmaa
    Viestit
    623
    Kävi mielessä kyllä. No kunhan vielä muutama perjantaikalja on imaistu niin alkaa askartelu... :-)


    Sent from my iPad using Tapatalk

     
     
  17. #1997
    Höyrypää moonhoax69's Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Pirkanmaa
    Viestit
    623
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Omppuun en askartelisi. Huoltokeikka kun jää puhelimeen jumiin.
    Okei, kiitti... Taidan malttaa ja hakea huomenna pienemmän kortin.

     
     
  18. #1998
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Omppuun en askartelisi. Huoltokeikka kun jää puhelimeen jumiin.
    Miksi itse leikattu jäisi jumiin jos kaupasta haettu korttikaan ei jää? Netissä on kyllä tarkat mitat ja mallit, se onnistuu vaikka olisi peukalo keskellä kämmentä

     
     
  19. #1999
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 20:58.

     
     
  20. #2000
    Höyrypää moonhoax69's Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Pirkanmaa
    Viestit
    623
    ^ joo kyllähän tuon sais leikeltyä pikku jurrissa, mut muutenkin suojakannet tarvii hakea niin samalla saa sen kortinkin huomenna.


    Sent from my iPad using Tapatalk

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •