Sivu 6 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234567891016 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 101 - 120 / 695

Aihe: HöyryWiki - keskustelua aiheesta

  1. #101
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    No, mun mielestä se vaan menee älyttömäksi, jos jokaiseen viestiin pitää alkaa kirjottamaan auki noita termejä, kun sama homma hoitus yhdellä vierasperäisellä vakiintuneella termillä.

     
     
  2. #102
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Onchu Näytä viesti
    Vakiintuneet puhetermit pysyy virallisina niminä, suomennokset lisätään sulkuihin. Vastuspaketti on suomennos mutta setuppi on se mitä käytetään. "setup (suom. vastuspaketti)", "wick, eli imulanka", "drip tip on atomisaattoriin asetettava suukappale..." Nämä on vakiintuneita termejä joita meidän pitäisi hämmennyksen vähentämiseksi käyttää "virallisina", IMO.
    Ihan hyvä noinkin. Minä tekisin toisinpäin, eli puhuisin suomea ja laittaisin vakiintuneet anglismit sulkuihin: "Vastuspaketti (engl. setup)". "Imulanka (engl. wick)". "Jos vastukselle ei siirry riittävästi nestettä (ns. aliwickaus), seurauksena on voimakas perseen maku (engl. dry hit)."

     
     
  3. #103
    Höyrypää Onchu's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    608
    Voidaanhan me mennä näillä vakiintuneilla termeillä mitä mekin täällä käytetään joka päivä (strupöi poislukien ) ja uusille höyryttelijöillekin opetetaan. Mutta jos down the line päätökseen että halutaan kaikki suomeksi vakiinnuttaa niin iso hommahan se ei loppujen lopuksi editointiporukalle ole vaikka artikkeleita olisikin jo vähän enemmän.

     
     
  4. #104
    Mä en nyt missään nimessä hae mitään fennomaanista hurmosta (auto=hyrysysy, bakteeri=hitiö, WC=eriö), vaan sitä, että käytetty kieli olisi yleistajuisesti ymmärrettävää, ns. hyvää suomenkieltä eikä harrastajaslangia, jossa vilisevät driptipit, aliwickaukset, setupit ja dryhitit silloin kun termit voidaan avata ja ilmaista ymmärrettävästi. Kaikkea ei tarvitse suomentaa (modi, clearomisaattori), mutta kannattaa panostaa luettavuuteen siten, että kuka tahansa voi lukea wikiä ja ymmärtää lukemansa mahdollisimaan hyvin ilman erillistä sanastoa.

     
     
  5. #105
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Onchu Näytä viesti
    Järkeillään toi kolehti alkuun vaikka ktdd:n kanssa puokkiin, jos sille sopii
    Selvennä, en ymmärrä

    Haluatteko Wikiin SSL:n? Yhden saisin ilmaiseksi niin sen vois tuossa hyödyntää mainiosti, tulisi sisäänkirjautumisestakin tietoturvallista.

     
     
  6. #106
    Höyrykone AnttiE's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Jyväskylä, aika-ajoin Tampere
    Viestit
    3,768
    Lainaus Alkuperäinen postaaja HerraHuu Näytä viesti
    Voi olla, että mä olen ainoa jota tämä kiinnostaa, mutta tätä wikiä luodessa olisi nyt mahdollista pyrkiä eroon turhista anglismeista, jotka rapauttavat höyrykielenkäyttöä. Ettei puhuttaisi wickeistä ja setupeista vaan - kuten wikissä jo osittain onkin - sydänlangoista (imulangoista?) ja vastuspaketeista. Siten setupointi olisi vastuspaketin tekemistä, mutta mitä olisi wickaaminen? Entä muita vastaavia? Drip tip = imuke?

    Lisäksi noissa selitteissä kannattaa varmaan käyttää vähän aikaa sen miettimiseen, miten asian kuvailee mahdollisimman ytimekkäästi, mutta tyhjentävästi. Esim "Mekaanisella modilla tarkoitetaan laitetta, jossa ei ole käytetty lainkaan elektroniikkaa." ei kerro vielä lainkaan, mikä on mekaaninen modi höyrymaailmassa, tuo selite kun pätee vaikkapa klapikoneeseen. Mikä voisi muuten olla modi suomeksi?
    Jos nyt aletaan suomentaa nii wickkaamisestahan pitäisi puhua kapillaari(v*tut lukihäiriöinen osaa näitä kirjottaa)ilmiönä.. sitähän se tarkoittaa.

     
     
  7. #107
    Höyrypää Onchu's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    608
    Johonkin pitäis raja vetää... sillä mä niitä nykysiä käyttötermiä suosisinkin mutta meneekö se sitten slangin puolelle muiden mielestä, en tiiä. HerraHuu kyllä puhuu ihan asiaa.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Selvennä, en ymmärrä

    Haluatteko Wikiin SSL:n? Yhden saisin ilmaiseksi niin sen vois tuossa hyödyntää mainiosti, tulisi sisäänkirjautumisestakin tietoturvallista.
    Nii, että pistän sulle kympin tilille tai käteen torilla

    Ja joo jos salaus löytyy niin laita vaan

     
     
  8. #108
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Eikö se koko idea lähteny siitä kun jotkut täällä foorumilla pyysi apua tiettyihin sanoihin mitä täällä käytetään, niiden selventämiseen.

    Siis mun mielestä olis hyvä tuolla olla sanat "aliwikkaus" jne, mitä täällä forkallakin käytetään. Foorumin ihmisillehän wiki pääosin on?

     
     
  9. #109
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Onchu Näytä viesti
    Nii, että pistän sulle kympin tilille tai käteen torilla

    Ja joo jos salaus löytyy niin laita vaan
    Kympillä maksetaan jo domain ensimmäiseksi vuodeksi, eihän sun sitä nyt kokonaan tarvi maksaa

    En ole varma puhuinko tässä ketjussa vai OT-ketjussa, mutta itse palvelimen ylläpitämisestä EI OLE kustannuksia kun kustannukset katetaan muita sivuja hostaamalla. Ainoastaan jos Wiki kasvaa liian isoksi ja pitää päivittää palvelinta.

     
     
  10. #110
    Höyrypää Onchu's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    608
    Joo, mä oon sen verran uuno hostausjutuissa etten tota tienny, mut helpompi varmaan tommonen pikkusumma on maksaa kahteen pekkaan kuin et foorumilaiset rupee senttejä lahjottaa

    HöyryWiki vs Höyrypedia? Aattelin muutenkin tehä ton logon uusiksi

     
     
  11. #111
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Pedia!

     
     
  12. #112
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Totta. Mä en taida edes laittaa tuota Paypal-lahjoitusta pystyyn. Jos joku haluaa osallistua lahjoitukseen, niin YV:llä saa tilinumeron tai Paypal-osoitteen. Otetaan Onchulta vaikka femma niin vielä puuttuu femma

    Jos ei tule vastalauseita 18.00 mennessä niin rekisteröin hoyrywiki.netin.

    e: Mä oon itse HöyryWikin kannalla, mutta kuunnellaan nyt muidenkin mielipiteitä

     
     
  13. #113
    HöyryWikille ääni.

     
     
  14. #114
    Lainaus Alkuperäinen postaaja HerraHuu Näytä viesti
    HöyryWikille ääni.
    Wiki on minun makuun jotenkin selkee. Pediasta tulee mieleen se sininen kirjasarja vanhempien kotona kirjahyllyssä.


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  15. #115
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Kuuteen asti saa antaa mielipiteitä tuosta nimestä, rekisteröin sitten joko hoyrywiki.net tai hoyrypedia.net sen mukaan kummalla on enemmän ääniä.

     
     
  16. #116
    Höyrypää Taajuus's Avatar

    Liittynyt
    05/2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    644
    Ei mitään Höyrypedofiliaa, siitä saadaan seuraava Iltapulun otsikko sitten

    Go for HöyryWiki.
    Spoileri!

     
     
  17. #117
    Höyrypää Onchu's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    608
    Teen uuden (paremman) logon tässä jossain vaiheessa joka tapauksessa kunhan se nimi on vissi. Toi basic teema on layoutiltaan ihan jees, mutta sais olla vähän tummempi, sellasen pystyis varmaan asentamaan jostain mediawikin teemasaitilta?

     
     
  18. #118
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Teemoja pystyy joo asentamaan helposti eikä niitä ole pakko edes jokaisen käyttää, omista asetuksista voi valita teeman. Vaatinee kuitenkin käyttäjätunnuksen?

     
     
  19. #119
    Höyrypää Onchu's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    608
    Niin, meinasin kyl defaulttia

     
     
  20. #120
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Tosi nihkeesti löytyy tummia skinejä. Nyt pistin Darkvectorin tuonne, asetuksista voi vaihtaa, mutta erittäin paskan näköinen. Pitäis radikaalisti muokata jotta tuosta sais käytettävän.

    Joo en minä löydä tuohon mitään fiksua, annanpa olla. Jos joku löytää fiksun näkösen skinin niin voin kyllä asentaa.
    Viimeksi muokannut ktdd; 09.06.14 kello 17:15.

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •