Sivu 12 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2891011121314151622 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 221 - 240 / 695

Aihe: HöyryWiki - keskustelua aiheesta

  1. #221

     
     
  2. #222
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kaleppo Näytä viesti
    Kyselen tyhmiä ja heittelen ehdotuksia,teksti on nyt jo sitä tasoa tuolla että en mene sotkemaan

    Oiskohan tuonne mahdollista tehdä niin että esim "diablo mods" linkin päälle vietäessä osoitin,aukeaisi "tooltip" joka luettelisi ala-aiheet, tuubi 1 tuubi 2 jne
    Varmasti on jotenkin mahdollista, mutta ei ihan ensimmäisenä asialistalla

     
     
  3. #223
    Höyrykone IcedForce's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    2,196
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kuiponen Näytä viesti
    Hyvä ehdotus. Kannattaisiko tehdä vielä oma "äitisivu" kullekin modaajalle, jolla on repertuaarissaan useampia modeja, atoja, tms.? Vaikea selittää, mutta käytetään esimerkkiä: tein tuon GG-tuoteperheen sivun juuri tällä idealla. Sen "alle" voi sitten halutessaan perustaa omat tarkemmat sivut kullekin GG-romppeelle. Ajatus siis on, että tällaista rakennetta voisi käyttää myös muiden modaajien kohdalla, vai mitä mieltä olette?
    Hyvä ehdotus, kunhan sitten väki vielä muistaa tehdä ne uudelleen ohjaus -sivut. Ala otsikot eivät löydy haulla, joten jokaiselle modille on joka tapauksessa tehtävä sivu, joka ohjaa sitten sinne oikealle sivulle.

    Itse kuvittelisin, että modista tarvittavat tiedot olisi yleiset tiedot (mitat, tyyppi, liitin, kierteet, myyntipaikka), lyhyt kuvaus ja mahdolliset muokkaus ohjeet (kuten vaikkapa napin/kontaktien säätö tai jotain huomioitavaa atomeiksi hajoittamisessa) ja kuvituksena modi koottuna ja palasina. Atoon sitten taas oikeastaan aikalailla samat, mutta jonkin aloittelija ystävällisen setupin teko ohjeet mukaan. Ja Hybridille ehkä molemmat. Aika paljon noissa on kyllä asioita, joita voisi laittaa eri aiheiden alle sivuille ja sitten linkitellä, mutta kuten tiedämme, ihmiset haluavat tiedon nyt ja heti ja sillä silmäyksellä. Kumminkin serveri tilaa meillä on varmaan ihan tarpeeksi vähän isompaakin wikiä varten, joten miksei ennemmin tehtäisi niin, että valmistajan sivulla olisi väliotsikoissa laitteet ja nämä otsikot taas linkitettyinä itse laitteen sivulle ja valmistajan sivulla olisi vaikkapa tuo lyhyt kuvaus laitteesta tiivistettynä? Tällöin valmistajan sivulta olisi helppo katsoa mitä valmistaja on tehnyt, tekemässä tai suunnittelemassa ja kun jostain halutaan lisää tietoa, niin sekin on saatavana. Esim. Joku on tykännyt Diablo Onesta ja haluaa tietoa muista Diablo Modsin tuotteista, joten hän mene Diablo Modsin sivulle ja alkaa selaamaan ja saa nopeasti tiedon laitteista ja jos jokin kuulostaa todella mielenkiintoiselta, niin sitä voi sitten menää katsomaan tarkemmin itse laitteen sivulta. Myöskin säästytään siltä valmistajien sivuista syntyvistä teksti seinistä, jotka on pidempiä kuin jono Soneran asiakastukeen.

     
     
  4. #224
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Erittäin hyvä idea. Ei nyt välttämättä jokaisen modaajan jokaiselle tuotteelle tarvitse omaa sivua tehdä, jos on vain yksi sivu esim. Diablo Mods niin siellä voisi mainiosti listata kuvien ja tekstien kanssa jokaisen tuotteen.
    Tuo on ihan totta. Kenties tuotteista kannattaa kertoa perusasiat tiiviissä muodossa modaajan sivulla, ja perustaa omat tuotekohtaiset (ala)sivut vasta sitten, jos ko. tuotteesta on paljon asiaa kerrottavana. Kuten historia, kehitysvaiheet, muokattavuusvaihtoehdot, lisäosat, käyttöönotto- ja huolto-ohjeet, yms.

    -----
    E: IcedForce oli näköjään kirjoitellut samansuuntaisia ajatuksia, kun vielä tökin tablettia. Ehkä ne modikohtaiset sivut olisi kuitenkin syytä tehdä aina.

     
     
  5. #225
    HerraHuulle suuret kiitokset kuvien metsästämis- ja lisäämishankkeesta [ei tähän hatunnostohymiötä, koska Mr Who ei hymiöitä harrasta]. Myös kieliasun ja ilmaisun selkeyden editoinnista lienee syytä osoittaa kiitokset pitkälti samaan suuntaan. Tietenkään unohtamatta myös kaikkia muita, jotka ovat myötävaikuttaneet HöyryWikin ensimmäisiin, taapertaviin askeliin.

     
     
  6. #226
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Pistinpä pientä skabaa pystyyn, ensimmäisessä viestissä ohjeet. Tällä menolla itsestäänselvä voittaja on kyllä HerraHuu.

     
     
  7. #227
    Höyrykone IcedForce's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    2,196
    Pidetäänhän listat sitten aakkosjärjestyksessä, niin on helmpompi katsoa niitä läpi. Ainakin liitännät-sivun listat on nyt aakkostettu

     
     
  8. #228
    Höyrykone IcedForce's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    2,196
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Pistinpä pientä skabaa pystyyn, ensimmäisessä viestissä ohjeet. Tällä menolla itsestäänselvä voittaja on kyllä HerraHuu.
    Äläkä siellä yhtään uumoile voittajaa. Jopa mä oon nyt ~1000 pistettä (jos laskin oikein) HerraHuuta edellä

     
     
  9. #229
    Iso käsi IcedForcelle ansiokkaiden artikkelien (drop ja vastus) vääntämisestä. Suon taskurahat mieluusti hyvien artikkeleiden tekijöille. Mun vahvuudet on enemmän varmaan tuolla editointi- ja säätöpuolella.

    Muuten olen sitä mieltä, että pääsivulla mainittu aloittelijan opas ei kuulu Wikiin. Niitä löytyy muualtakin ihan tarpeeksi.

     
     
  10. #230
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Olet vapaa poistamaan sen siitä etusivulta jos siltä tuntuu että se on turha

    Ja IcedForcelta tuli sen verran hyvä lisäys 14.6. klo 23.59 että se toki huomioidaan pistelaskussa, samoin joustetaan vähän loppupäästä jos tarvetta on.

     
     
  11. #231
    No mä otin sen pois. Saahan sen sinne takaisin, jos joku kokee asiakaseen sellaisen vääntää.

     
     
  12. #232
    Höyrykonkari koneisto's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    282
    Olisko mitään järkeä listata höyryaiheisia arvostelijoita ja heidän Youtube-kanaviaan, niin koti- kuin ulkomaisiakin?
    Urdut, toddsit, pusardot ynnä muut.

    Minähän en jaksa ryhtyä uutta sivua rustaamaan

     
     
  13. #233
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Järkeähän on, mutta tuonkin viestinkirjoituksen aikana olisit voinut käydä uuden sivun tekemässä

     
     
  14. #234
    Höyrykone IcedForce's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    2,196
    Modi-sivu tehty esimerkein. Sinne siis kaikki joukolla sivuja tekemään.

    E: HerraHuu voisi kertoa kauanko ton kieliasun tarkistamiseen meni aikaa. Mulla meni vaan ~2h sen kirjoittamiseen.

     
     
  15. #235
    Nythän tuo menisi juuri kuten on toivottu, eli pääsivu "modit" ja sen alla mekaaniset plus eri tavoin säädettävät modit. Hienoa!

     
     
  16. #236
    Lainaus Alkuperäinen postaaja IcedForce Näytä viesti
    Modi-sivu tehty esimerkein. Sinne siis kaikki joukolla sivuja tekemään.

    E: HerraHuu voisi kertoa kauanko ton kieliasun tarkistamiseen meni aikaa. Mulla meni vaan ~2h sen kirjoittamiseen.
    5-10 min. Helppoahan se on hyvää tekstiä vähän editoida. Toivottavasti et pane pahaksesi.

     
     
  17. #237
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kuiponen Näytä viesti
    Nythän tuo menisi juuri kuten on toivottu, eli pääsivu "modit" ja sen alla mekaaniset plus eri tavoin säädettävät modit. Hienoa!
    Kyllä. Nyt tuossa on vain vähän tautologiaa, kun Mod-sivulla esitellään "mekaaniset modit", josta on linkki "mekaaniset modit" alasivulle, jossa samoja asioita kerrotaan hieman eri tavoin. Mietin, että pitäisikö nuo tekstit yhdistää siten, että Mod-sivulla olisi kaikki, mitä mekaanisista/piirillisistä/boxeista modeista on kerrottavissa, eikä olisi mitään alasivuja. Vai tulisiko siitä liian pitkä ja itse asiassa näin on hyvä?

     
     
  18. #238
    Höyrykone IcedForce's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    2,196
    Lainaus Alkuperäinen postaaja HerraHuu Näytä viesti
    5-10 min. Helppoahan se on hyvää tekstiä vähän editoida. Toivottavasti et pane pahaksesi.
    Hyvä kun on joku, joka hoitaa tuota oikolukemista ja editointia. Itellä ainakin tulee sen verran kirjoitusvirheitä ja muita, että tarkistus on vaan hyvästä

    Lainaus Alkuperäinen postaaja HerraHuu Näytä viesti
    Kyllä. Nyt tuossa on vain vähän tautologiaa, kun Mod-sivulla esitellään "mekaaniset modit", josta on linkki "mekaaniset modit" alasivulle, jossa samoja asioita kerrotaan hieman eri tavoin. Mietin, että pitäisikö nuo tekstit yhdistää siten, että Mod-sivulla olisi kaikki, mitä mekaanisista/piirillisistä/boxeista modeista on kerrottavissa, eikä olisi mitään alasivuja. Vai tulisiko siitä liian pitkä ja itse asiassa näin on hyvä?
    Tonne tais tulla vähän liikaakin tekstiä, mutta ainakin omasta mielestäni toi on parempi, et on erikseen modi sivu, jolla on yleistiedot ja sit on erikseen vielä paremmat sivut molemmille. Mekaanisissa ainakin on sen verran erillaisia ratkaisuja ja muuta tietoa, mitä olis hyvä saada tonne (esim. jotain yleisimpiä nappi rakenteita ja niiden purkamista kuvineen). Piirillisistä nyt ei niin kauheasti mitään kirjoitettavaa ole, kun tuskin hekään oikeasti kiinnostaa edes miten hakkuri- ja step-down -piirit toimii, mutta varmaan joku luokka-sivu vois olla ihan paikallaan keräämään piirillisistä modeista listaa. Nuo box modit nyt laitoin tonne siksi erikseen, että niistäkin on hyvä olla jossain joku selitys, mutta muuten menee sitten tonen piirillisiin/mekaanisiin nekin.

     
     
  19. #239
    Lainaus Alkuperäinen postaaja IcedForce Näytä viesti
    Hyvä kun on joku, joka hoitaa tuota oikolukemista ja editointia. Itellä ainakin tulee sen verran kirjoitusvirheitä ja muita, että tarkistus on vaan hyvästä



    Tonne tais tulla vähän liikaakin tekstiä, mutta ainakin omasta mielestäni toi on parempi, et on erikseen modi sivu, jolla on yleistiedot ja sit on erikseen vielä paremmat sivut molemmille. Mekaanisissa ainakin on sen verran erillaisia ratkaisuja ja muuta tietoa, mitä olis hyvä saada tonne (esim. jotain yleisimpiä nappi rakenteita ja niiden purkamista kuvineen). Piirillisistä nyt ei niin kauheasti mitään kirjoitettavaa ole, kun tuskin hekään oikeasti kiinnostaa edes miten hakkuri- ja step-down -piirit toimii, mutta varmaan joku luokka-sivu vois olla ihan paikallaan keräämään piirillisistä modeista listaa. Nuo box modit nyt laitoin tonne siksi erikseen, että niistäkin on hyvä olla jossain joku selitys, mutta muuten menee sitten tonen piirillisiin/mekaanisiin nekin.
    No okei, menee tossa editoinnissa yleensä vähän kauemmin. Tota Modi-sivua runkkasin melkein tunnin, enkä tiedä tuliko siitä yhtään parempi. Kyllä toi sivurakenne on varmaan hyvä juuri noin kuin sanot. Ja jos innostusta riittää, niin hakkureista ja stepdowneista olisi varsin makeaa saada wikiin tietoa. Minua ainakin kiinnostaisi, mutta en voi edes unelmoida kirjoittavani moista artikkelia itse.

     
     
  20. #240
    Höyrykonkari koneisto's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    282
    Rustasin DNA-piiristä sivun, se tosin jäi kesken.

    Mikäs nyt oli konsensus näiden kuvien kanssa? Yhden täysin itse otetun kuvan lisäsin joten siinä ei ongelmaa, mutta muuten varastin Evolvilta vähän materiaalia.
    Saa tietenkin poistaa jos niin tehdä täytyy.

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •