Sivu 24 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14202122232425 ViimeinenViimeinen
Tulokset 461 - 480 / 487

Aihe: Tupakkapolitiikka

  1. #461
    - Kuinka suureen veronkorotukseen olisit valmis,jotta tupakoinnin kieltämisestä koituva verovaje saadaan kompensoitua.? Savukkeiden myynnin kieltäminen nimittäin oikeasti johtaa veronkorotuksiin toisaalla. Hupaisasti nuuskaa kannetaan rajojen yli valtaisia määriä ja ne verorahat menevät muihin maihin. Tosin savukkeitakin.... ja veronkorotusten myötä myös pimeän kartongin hinta noussee 20-25 eurosta 30-40:een euroon joka on jo aika hyvä houkutin pimeän tuonnin lisäämiselle.

    -
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  2. #462
    Höyrypää Smokxx's Avatar

    Liittynyt
    02/2015
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    416
    "99,98 % Ylestä on valtion omistuksessa" Miten niin puolueellinen media?

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------

    Lontoon yliopiston tupakkariippuvuusyksikön johtaja, professori Peter Hajek: "Itse luen todistusaineistoa niin, että sähkötupakka on vähintään 95 prosenttia turvallisempaa kuin tupakointi"

     
     
  3. #463
    Reivi
    Vieras
    Noh, se on valtion etu et suomi polttaa venäläistä mahorkkaa ja kiskoo virolaista etanoolia. Ainahan me näillä tienataan!

     
     
  4. #464
    Turha yleä on vanhalta arvopohjalta enää moittia. Maanpetturi Hella Wuolijoki on kuollut aikoja sitten ja sukulaismies Erkki Tuomioja lensi hallituksesta. Repo radio on niin 70 lukulainen ilmiö ja jäänyt taakse. Nykyinen yle on enemminkin täytetty vihreällä arvomaailmalla olevilla toimittajilla joka on myrkkyä sekin,mutta round up tepsii paremmin kuin rakenteelliseen syöpään.

    Itse tosin pidän kovin ylen radio puheesta ja teeman ynnä ykkösen laatuohjelmista. Ei oikein jaksa kaupallisten kanavien ohjelmia jossa realityhinttialastonkokki ohjelmaa pätkitään kaupallisilla tiedotteilla jotka katkaisee ohjelman intensiteetin jos sitä siis olisi.

    Jotta pysyttäisiin ketjun aiheessa,niin eikö kenestäkään ole outoa,että kaupalliset kanavat ei ole julkaiseet mitään myönteistä höyryttelystä jos tämä on kerran niin valtaisa bisneskuvio?
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  5. #465
    Höyrypää Köpi's Avatar

    Liittynyt
    01/2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    526
    Veikkaan et isoimman rahakirstun päällä istuu kuitenki lääke- ja tupakkayhtiöt ja siksi se höyryttimen ylimääräinen julkisuus syö vaan heidä rahojansa. *pistää foliohatub päähän

     
     
  6. #466
    Höyrykonkari Bob's Avatar

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    304
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rotax Näytä viesti
    Aiemmin tupakkaveron korotuksia perusteltiin halulla vähentää tupakointia eli terveysnäkökulmalla. Nyt tuo korotus tehtiin täysin taloudellisista näkökohdista, eli tuleva hallitus myönsi, että tupakkaverotuotto on merkittävä tulolähde, joten tupakointi on Suomen taloudelle hyvä juttu.
    Vuosikausia on hoettu että tupakointi tulee valtiolle erittäin kalliiksi. Tuntuisi omituiselta että hallitus nyt sanoisi ihan päinvastaista. Itse olen vain yhden uutisen asiasta lukenut ja siinä sanotiin että veronkorotuksen jälkeenkin tupakointi vie satoja miljoonia valtion kassasta. Taloudelliset intressit toki veronkorotuksessa voi silti olla eli vähennetään kustannuksia.

    Itse en ota kantaa tupakoinnin kustannuksiin. Se kun mahtaa olla aika kohtuullisen vaikea laskea.

     
     
  7. #467
    Niin MITÄ meidän nesteissä on? Terveysjärjestöt: Sähkösavukkeet pois kauppojen kassoilta ja ikärajoitusten taakse - Terveys - Ilta-Sanomat

    Tässä sama juttu höystettynä vielä muutamalla propagandamaisella vakioväitteellä ja tuonne voi myös kommentoida. http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/ar...ntelya/5149210

    Takana vaikuttaa Matti Rautalahti joka on ennenkin ollut äänessä höyryttelyä vastaan. Ei liene ihme että hän on Duodecimin pääsihteeri. Tännekin voi kommentoida. http://www.cancer.fi/uutishuone/#/pr...utm_source=rss
    Viimeksi muokannut Höyryhörhö; 01.06.15 kello 13:09.

    " Mitä se minulle kuuluu mitä minä teen..."

     
     
  8. #468
    Höyrypää Pelipoika's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    479
    Tuossahan se lukee:
    ... Nesteiden tarkkaa sisältöä ei tiedetä. Useat sisältävät erilaisia vaarallisia aineita kuten liuotinaineita, karsinogeenejä ja genotoksiineja, eli aineita, jotka voivat vaurioittaa dna:ta. ...

    Ei hyvää päivää! Ja lähde on?

    Muuten olen kyllä samaa mieltä, ei näitä pidä alaikäisille myydä. Tosin eipä taida yksikään kauppias niitä myydäkään alaikäisille, oli ikärajaa tai ei. Ulkomailta tilaaminen puolestaan edellyttää luottokorttia.


    Laitteet ja nesteet vaihtuu koko ajan!

     
     
  9. #469
    Höyrykone Petsku89's Avatar

    Liittynyt
    05/2014
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    1,034
    Ha! kävin tuonne mtv kommenttikenttään heittämässä pari vapersin artikkelia. Eipä kelvannu!

    E: Kappas perhana. Tokalla kerralla meni läpi.
    Viimeksi muokannut Petsku89; 01.06.15 kello 16:31.

     
     
  10. #470
    Höyrypää Smokxx's Avatar

    Liittynyt
    02/2015
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    416
    En toisaalta kyllä paljon ihmettelisi jos oikeasti jotkut kiinalaiset paskanesteet sisältäisikin hieman jotain ylimääräistä. Mutta vaikka sisältäisikin niin silti ne ovat terveellisempiä kuin tupakka. Iso ongelma tässä on se että joku koittaa kerran jotain hangsenin nestettä jollain 2011 vuosimallin röökin näköisellä paskatikulla ja toteaa että ei tää toimi. Testeissä kärvennetään atot ja MOT tekee propagandaa niin vaikeaa ison yleisön mielipidettä on muuttaa. Mutta kyllä se totuus vielä tulee esiin. Toivottavasti.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------

    Lontoon yliopiston tupakkariippuvuusyksikön johtaja, professori Peter Hajek: "Itse luen todistusaineistoa niin, että sähkötupakka on vähintään 95 prosenttia turvallisempaa kuin tupakointi"

     
     
  11. #471
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pelipoika Näytä viesti
    Ulkomailta tilaaminen puolestaan edellyttää luottokorttia.
    Eikä edellytä. Mä en oo käyttäny luortokorttia varmaan kertaakaan höyryvehkeiden ostamiseen.
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  12. #472
    Erinäköisten terveysjärjestöjen aktivoituminen uuden hallituksen aloittaessa näkyi tänään mm. aina ajankohtaisena nuuskan vastaisena kannanottona
    Olisi järjetöntä sallia nuuskan myynti Suomessa - Mielipide - Helsingin Sanomat

     
     
  13. #473
    Itse kun en asiaa sen kummemmin tunne muuta kuin sen,että nuuskaa tuodaan rajan yli valtavia määriä. Erityisesti nuorehkot eli 20-30v tyypit kantaa sitä, ei tupakkaa. Itse en näe eroa nuuskan ja nikotiinipurkan tai pastillin välillä. Ilmeisesti käyttäjät tietävät eron.

    Missä vaiheessa savuton suomi on askeltanut jo siihen malliin,että kyseessä onkin koko tupakkatuotteiden kirjon kieltäminen.?
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  14. #474
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti

    Missä vaiheessa savuton suomi on askeltanut jo siihen malliin,että kyseessä onkin koko tupakkatuotteiden kirjon kieltäminen.?
    Jossakin näistä viime päivinä pyörineistä jutuista oli myös esitetty, että savuttomuuteen tulisi pyrkiä jo paljon ennen vuotta 2040. Täyskielto päälle vaan.

     
     
  15. #475
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti
    Itse kun en asiaa sen kummemmin tunne muuta kuin sen,että nuuskaa tuodaan rajan yli valtavia määriä. Erityisesti nuorehkot eli 20-30v tyypit kantaa sitä, ei tupakkaa. Itse en näe eroa nuuskan ja nikotiinipurkan tai pastillin välillä. Ilmeisesti käyttäjät tietävät eron.

    Missä vaiheessa savuton suomi on askeltanut jo siihen malliin,että kyseessä onkin koko tupakkatuotteiden kirjon kieltäminen.?
    Lainaus Alkuperäinen postaaja SVK Näytä viesti
    Jossakin näistä viime päivinä pyörineistä jutuista oli myös esitetty, että savuttomuuteen tulisi pyrkiä jo paljon ennen vuotta 2040. Täyskielto päälle vaan.
    Toisaalta olisi mielenkiintoista tietää mihin kyseinen organisaatio kääntää katseensa sen jälkeen kun tupakka tuotteet ja niihin edes etäisesti rinnastettavat tuotteet saadaan kitkettyä pois Suomen kansaa saastuttamasta. Rasvaton Suomi 2050, Sokeriton Suomi 2060 vai peräti mother of all evil Alkoholiton Suomi 20XX??? Eihän nyt "toimiva" järjestö voi jäädä sellaisen riemu voiton jälkeen laakereilleen makaamaan....
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  16. #476
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ahe222 Näytä viesti
    Toisaalta olisi mielenkiintoista tietää mihin kyseinen organisaatio kääntää katseensa sen jälkeen kun tupakka tuotteet ja niihin edes etäisesti rinnastettavat tuotteet saadaan kitkettyä pois Suomen kansaa saastuttamasta. Rasvaton Suomi 2050, Sokeriton Suomi 2060 vai peräti mother of all evil Alkoholiton Suomi 20XX??? Eihän nyt "toimiva" järjestö voi jäädä sellaisen riemu voiton jälkeen laakereilleen makaamaan....
    Alkoholiton Suomi ei kertakaikkiaan ole mahdollinen. Alkoholinkäyttöön ei vaan voida puuttua, vaikka sehän se nyt on se Suomen terveys-, väkivalta-, onnettomuus- jne. ongelma numero 1 melkein millä vaan tilastolla katsottuna. Paljon kivempi on piiperrellä näiden pikkupaheiden kanssa.

     
     
  17. #477
    Alkoholia voi tehdä itse ja erittäin helposti. Siinä pieni ero. Toisaalta suomi on kotikasvatuksen vuoksi täysin omavarainen marihuanan osalta. Kessun kasvattaminen tuskin koskaan lyö läpi samassa mitassa.

    Harmi kun ei jäänyt sen tilastotieteilijän haastattelusta sen enempää mieleen kun totesi sivulauseessa tupakoinnin vähenemisen vuoksi tulee eliniän pidentyminen kalliiksi hoitomenojen kasvun takia.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  18. #478
    PoliisiGuru Rotax's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,856
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti
    Missä vaiheessa savuton suomi on askeltanut jo siihen malliin,että kyseessä onkin koko tupakkatuotteiden kirjon kieltäminen.?
    Ainakin Suomen ASH on muuttanut tänä keväänä linjansa savuttomuudesta nikotiinittomuuteen.

    :wq

     
     
  19. #479
    Olematta mikään ennustaja,niin tuo heittoni pg ja vg nesteiden kieltämisestä muutoin kuin ammattiperusteella ei ole sittenkään kovin kaukaa haettu. Tälläkin saitilla on paljon heitä jotka höyryävät nolla nikotiinin tuntumassa. Välttämättä pelkkään nikotiinivarastoon turvautumalla ei pitkälle pötki jos pohjia ei saa mistään.

    Taviotteita pitää olla. Nälänhädän poistaminen maailmasta ja henkilökohtaisella tasolla vakituinen naisystävä. Kummankin tavoitteen eteen vaatii jonkin verran ryhdistäytymistä.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  20. #480
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti
    Olematta mikään ennustaja,niin tuo heittoni pg ja vg nesteiden kieltämisestä muutoin kuin ammattiperusteella ei ole sittenkään kovin kaukaa haettu. Tälläkin saitilla on paljon heitä jotka höyryävät nolla nikotiinin tuntumassa. Välttämättä pelkkään nikotiinivarastoon turvautumalla ei pitkälle pötki jos pohjia ei saa mistään.

    Taviotteita pitää olla. Nälänhädän poistaminen maailmasta ja henkilökohtaisella tasolla vakituinen naisystävä. Kummankin tavoitteen eteen vaatii jonkin verran ryhdistäytymistä.
    Suurin mielenkiinto kohdistuu siihen, miten meinaavat kieltää nuo asiat. Yrittävät kuitenkin varmasti jonkinlaista kieltoa. Miten vaan kieltävät kaiken, mitä muualla saa käyttää täysin laillisesti.

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •