Sivu 11 / 14 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7891011121314 ViimeinenViimeinen
Tulokset 201 - 220 / 262

Aihe: Pieniä kysymyksiä modien akuista ja latureista +ketjuhakemisto

  1. #201
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2016
    Sijainti
    Mikkeli
    Viestit
    135
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Pikaisella Googletuksella tollasten ICR akkujen purkuvirta on 5A, ehkä riittää jollekin laitteelle mutta itse jättäisin kokeilematta
    Samsung ICR18650-26F - Akkulasta!
    Joo saman mäkin luin, mut kelasin et onko tossa mahollisuus et se tulee kirjaimellisesti naamalle jos kokeilen?
    Kun ajan, en ota. Kun otan, otan koko ajan.

     
     
  2. #202
    Pienemmille virroille, esim Nautiluksen ja Tritonin kanssa, oon tykännyt käyttää näitä Panasonicin akkuja. Puhtia riittää koko päiväksi ja hintakin on kohtuullinen. DIY juttuihin ei toki ampeerit riitä.


     
     
  3. #203
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2016
    Sijainti
    Mikkeli
    Viestit
    135
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hande Näytä viesti
    Pienemmille virroille, esim Nautiluksen ja Tritonin kanssa, oon tykännyt käyttää näitä Panasonicin akkuja. Puhtia riittää koko päiväksi ja hintakin on kohtuullinen. DIY juttuihin ei toki ampeerit riitä.
    Eli ei varmaan 60w virralla kehtaa koittaa? Vittu ois pahvilaatikollinen ehjiä noita ja missää ei voi käyttää
    Kun ajan, en ota. Kun otan, otan koko ajan.

     
     
  4. #204
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Lainaus Alkuperäinen postaaja rVapes Näytä viesti
    Eli ei varmaan 60w virralla kehtaa koittaa? Vittu ois pahvilaatikollinen ehjiä noita ja missää ei voi käyttää
    Tuolla laskurilla on kätevä selvittää millaisia vastuksia voi ajaa milläkin teholla et pysyy alle 5A rajan
    Ohm's law | Steam Engine | free vaping calculators

     
     
  5. #205
    Lainaus Alkuperäinen postaaja rVapes Näytä viesti
    Eli ei varmaan 60w virralla kehtaa koittaa? Vittu ois pahvilaatikollinen ehjiä noita ja missää ei voi käyttää
    Juu ei! 60W ei ole virran, vaan tehon määrä. Virta mitataan ampeereissa (A), joka on ihan eri asia.

     
     
  6. #206
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2016
    Sijainti
    Mikkeli
    Viestit
    135
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hande Näytä viesti
    Juu ei! 60W ei ole virran, vaan tehon määrä. Virta mitataan ampeereissa (A), joka on ihan eri asia.
    joo pikku typo
    Kun ajan, en ota. Kun otan, otan koko ajan.

     
     
  7. #207
    Höyrykonkari HumppaSusi's Avatar

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    270
    Pieni kysymys. Mulle on tulossa Therion 75W kiinasta ja se käyttää 2x18650-akkua rinnan kytkettynä. Pitäisikö mun naitattaa siihen omat akut vai riittääkö rinnakkain kytkemiseen samantehoiset ja ikäiset akut? Ostin juuri pinon LG:n HG2-akkuja enkä haluaisi osoittaa neljää akkua pelkästään yhden laitteen käyttöön.

     
     
  8. #208
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Lainaus Alkuperäinen postaaja HumppaSusi Näytä viesti
    Pieni kysymys. Mulle on tulossa Therion 75W kiinasta ja se käyttää 2x18650-akkua rinnan kytkettynä. Pitäisikö mun naitattaa siihen omat akut vai riittääkö rinnakkain kytkemiseen samantehoiset ja ikäiset akut? Ostin juuri pinon LG:n HG2-akkuja enkä haluaisi osoittaa neljää akkua pelkästään yhden laitteen käyttöön.
    Parempi on naittaa parit, niin olen ymmärtänyt. Tuon takia käytän vain 1-akkuisia laitteita

     
     
  9. #209
    Höyrykone RiMa's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,066
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Parempi on naittaa parit, niin olen ymmärtänyt. Tuon takia käytän vain 1-akkuisia laitteita
    Näin minäkin olen käsittänyt, että tupla-akkuisissa paras olisi jos akut AINA ladataan ja puretaan pareina. Tietenkin laitteet voi välillä vaihtua kunhan akut säilyvät pareina.
    Spoileri!

     
     
  10. #210
    Höyrykonkari HumppaSusi's Avatar

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    270
    Autoissa ja veneissä erilaisia akkuja voi kyllä kytkeä rinnakkain. Sarjaan kytkemisessä taas en minäkään uskaltaisi käyttää susipariakkuja. Rinnakkain kytkettäessä mä saan kai vaan lisää ampperitunteja eli 2x3000mAh (kaiketi sen vähävirtaisemman ehdoilla?) tehojen pysyessä samoina. Voiko tätä siis ollenkaan verrata sarjaan kytkemiseen? Mitä vaaroja tässä piilee?
    Tää Therion on ainoa höyrykone jonka mä tiedän olevan rinnakkainkytkettävän.

     
     
  11. #211
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2016
    Sijainti
    Mikkeli
    Viestit
    135
    Eka 3-akkuinen modi tulossa, eli pitääkö hommata tilavampi laturi? Ostin 6 akkua tuohon, voiko ladata 2 kerrallaan vai pitääkö olla ns. naitetut?
    Kun ajan, en ota. Kun otan, otan koko ajan.

     
     
  12. #212
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Kauhajoki
    Viestit
    116
    Lainaus Alkuperäinen postaaja rVapes Näytä viesti
    Eka 3-akkuinen modi tulossa, eli pitääkö hommata tilavampi laturi? Ostin 6 akkua tuohon, voiko ladata 2 kerrallaan vai pitääkö olla ns. naitetut?
    Suositeltavaa olis että hommaisit 4 tai vaikka 6 paikkasen laturin..

    Lähetetty minun LG-K420 laitteesta Tapatalkilla

     
     
  13. #213
    Höyrykonkari taski63's Avatar

    Liittynyt
    06/2016
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    225
    Varmasti suositeltavaa useampipaikkainen laturi, mutta saman ikäiset (uudet) samanlaiset akut ladattuna samalla laturilla, vaikkakin eri kerralla, ovat niin lähellä toisiaan että itse kyllä uskaltaisin käyttää rinnan kytkettynä.

    Toki jokin Nitecore D4 tai vastaava tekisi hommasta kätevämpää.

     
     
  14. #214
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Opus olisi erittäin suositeltava nelipaikkainen laturi. Nopeampi kuin nitecore ja löytyy myös akkujen varauskyvyn testaus ja muita hyviä toimintoja.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  15. #215
    Lainaus Alkuperäinen postaaja rVapes Näytä viesti
    Eka 3-akkuinen modi tulossa, eli pitääkö hommata tilavampi laturi? Ostin 6 akkua tuohon, voiko ladata 2 kerrallaan vai pitääkö olla ns. naitetut?
    Käsittääkseni näillä uudehkoilla älylatureilla (esim Nitecore i2 ja Nitecore D2) ei tarvitse ladata samaan aikaan, koska latureissa on itsenäiset kanavat jokaiselle akulle. Ei se akku tiedä, onko sen kaveri latautumassa samaan aikaan, vaiko odottamassa pöydällä pääsyä lataukseen vasta kaverinsa jälkeen. Pitää vaan huolen, että kaikkien kolmen akun lataus- ja purkusyklien määrä pysyy samana ja vaihtelee akkujen paikkoja modin sisällä, koska modi ei välttämättä pura kaikkia akkuja tasaisesti.

     
     
  16. #216
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2016
    Sijainti
    Mikkeli
    Viestit
    135
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hande Näytä viesti
    Käsittääkseni näillä uudehkoilla älylatureilla (esim Nitecore i2 ja Nitecore D2) ei tarvitse ladata samaan aikaan, koska latureissa on itsenäiset kanavat jokaiselle akulle. Ei se akku tiedä, onko sen kaveri latautumassa samaan aikaan, vaiko odottamassa pöydällä pääsyä lataukseen vasta kaverinsa jälkeen. Pitää vaan huolen, että kaikkien kolmen akun lataus- ja purkusyklien määrä pysyy samana ja vaihtelee akkujen paikkoja modin sisällä, koska modi ei välttämättä pura kaikkia akkuja tasaisesti.
    Oorait. Muuten kyllä ostaisin nelipaikkaisen laturin, mutta tuo 40euroa tuntuu vähän tyyriiltä hinnalta. Tietty jos joltain löytyy käytetty niin voin sen poistaa.
    Kun ajan, en ota. Kun otan, otan koko ajan.

     
     
  17. #217
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Kauhajoki
    Viestit
    116
    Lainaus Alkuperäinen postaaja rVapes Näytä viesti
    Oorait. Muuten kyllä ostaisin nelipaikkaisen laturin, mutta tuo 40euroa tuntuu vähän tyyriiltä hinnalta. Tietty jos joltain löytyy käytetty niin voin sen poistaa.
    Kirpparille osto ilmo varmasti joltain löytyy ylim.

    Lähetetty minun LG-K420 laitteesta Tapatalkilla

     
     
  18. #218
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 15:34.

     
     
  19. #219
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2016
    Sijainti
    Mikkeli
    Viestit
    135
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Älä osta i4:sta jos kolmea akkua tarviit (lataa kolmatta akkua eri tahtiin kuin kahta ekaa, voi käydä herkästi vahinko).

    D4 lataa samaan (hitaaseen) tahtiin kaikkia kolmea.

    Opus on kyllä hyvä ja nopea laturi.
    Xtar VP4

    Xtar XP4

    Kattelin akkulasta tämmöisiä, kumpi parempi? Linkkaamaan en akkulan sivulta pystynyt, eivät toimi jostain syystä.
    Kun ajan, en ota. Kun otan, otan koko ajan.

     
     
  20. #220
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 15:33.

     
     
Keskustelu Akut ja laturit

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •