Sivu 87 / 484 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 377783848586878889909197137187 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,721 - 1,740 / 9666

Aihe: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

  1. #1721
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    139

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Minä ainakin tilasin kayfunin Saksasta. http://www.digitalsteam.de. Tällä hetkellä saldot nollassa.

     
     
  2. #1722

    Re: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Ja itse suosin venäjän kauppaa. Sieltä saatava silica on myös ehdoton suosikkini. Minusta tuo 3mm. silica on turhan järeää kayfuniin.

    Darwin - Reo Grand - 2 x SM V2.1 Mod - 2 x Semovar FW 1.7 - 2x SM Kayfun V2.1 - 2x SM Kayfun III ES #82, #579
    Haaveissa:The Zenesis Diamond

     
     
  3. #1723
    Höyryttelijä jinx's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    90

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Ja mieltä askarruttavat kysymykset vaan jatkuvat...

    En tiedä kuuluisko tämä jonnekin bogen carto -ketjuun, mutta varmaan ainakin noviisikysymys tämä on. Otin myöhään eilen illalla käyttöön uuden bogen LR carton. Täytin sen ihan kunnolla, ja tänään joskus päivällä, maku ja höyryt alkoivat hävitä. Silloin lopetin se käytön, kunnes tankkasin sitä ehkä jonkun 10 tippaa iltapäivällä. Koitin ottaa henkoset ja toisetkin, mutta maistui kohtuullisen palaneelta. Täytin lisää, kunnes akkupäästä tuli jo pari tippaa nestettä ja annoin muhia muutaman tunnin. Nyt tulee höyryä ihan hyvin, mutta selkeä palaneen sivumaku siinä on. Voiko tuo ottaa noin helposti itseensä, niistä parista palaneen makuisesta henkosesta?

    Kuinka tuota cartoa pitäisi täytellä (tai kuinka usein), että se pysyisi hyvänä mahdollisimman pitkään? Eihän nuo kalliita ole, vaikka heittäisi menemään useimminkin, mutta ei ihan joka päivä viitsisi...

     
     
  4. #1724
    Höyrykone IcedForce's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    2,196

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    ^Helposti nuo ottavat sen palaneen maun ja sitä ei pois saa. Täyttö on aika yksilöllistä, mutta nyrkkisääntönä kai se, että siinä vaiheessa kun maku alkaa kadota/muuttua, eli kuivaksi ei saa päästää, vaan lisää nestettä kun on melkein kuiva.

     
     
  5. #1725
    HöyryGuru overflow's Avatar

    Liittynyt
    09/2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,403

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jinx Näytä viesti
    Otin myöhään eilen illalla käyttöön uuden bogen LR carton. Täytin sen ihan kunnolla, ja tänään joskus päivällä, maku ja höyryt alkoivat hävitä. Silloin lopetin se käytön, kunnes tankkasin sitä ehkä jonkun 10 tippaa iltapäivällä. Koitin ottaa henkoset ja toisetkin, mutta maistui kohtuullisen palaneelta. Täytin lisää, kunnes akkupäästä tuli jo pari tippaa nestettä ja annoin muhia muutaman tunnin. Nyt tulee höyryä ihan hyvin, mutta selkeä palaneen sivumaku siinä on. Voiko tuo ottaa noin helposti itseensä, niistä parista palaneen makuisesta henkosesta?

    Kuinka tuota cartoa pitäisi täytellä (tai kuinka usein), että se pysyisi hyvänä mahdollisimman pitkään? Eihän nuo kalliita ole, vaikka heittäisi menemään useimminkin, mutta ei ihan joka päivä viitsisi...
    Ensimmäinen tankkaus oli vajaa, ja coilille asti ei nestettä riittänyt, ainakaan tarpeeksi. Tässä kävi huonosti, ja kun tuo on kärtsännyt, niin se on käytännössä lopullista.

    Itse täytän cartot viimeistään kun pienikin maun tummuminen tuntuu. Sen havaitessa imu on keskeytettävä heti, vaikka keuhkoissa olisi kuinka kapasiteettia jäljellä . Usein tietsti täytän jo etukäteen, kun olen vaikka lähdössä jonnekin kotipihaa kauemmas ja carto on vajaa. Täytän aina niin täyteen kuin mahdollista, ja niitä muutamia läpi tulevia tippoja en haikaile.

    Nesteestä riippuen tavallisen carton voi täyttää 7 - 15 kertaa, sitten se ei enää ime nestettä kunnolla ja makukin on mennyt turhan huonoksi.

    Ja myöhästyin pitkän vastaukseni kanssa :P. Kyllä täällä ollaan nopeita, höyryt sille!

     
     
  6. #1726
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Kyllä Boget on turhanpäiväisiä ja vaikeita (juuri tuosta kärähtämisestä johtuen) ilman kartotankkia.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  7. #1727
    Höyryttelijä jinx's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    90

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    No, pari tankkia pitäis tipahtaa postilaatikkoon huomenna. Se ratkaisee osaltaan tuon täyttöongelman. Tilanne on vaan huono siinä mielessä, että tiputtelin tuonne palaneeseen kartoon just melkein viimeiset nesteet yhdestä pullosta ja toisessa on jäljellä vähän yli pohjan peittävä määrä. Höyryillä siis jo melkein mennään. Wizardin tilaus tehty noin viikko sitten, eli niitä odotellessa...

    Palanutta ei höyryttele pirukaan, sen verran karvastelee kurkussa. No, jos ei velhon taikajuomat ehdi huomiselle, niin alkaa höyryt sitten maistua hetkeksi punaiselle LM:lle...

     
     
  8. #1728
    Höyrykone Ignorant's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Mikkeli
    Viestit
    1,238

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Osta nikotiinipurkkaa, syö kynnet ja pure lyijykynää. Ei sitä analogista tartte ostaa
    | DIY Box mods | #008 Diablo | Igo-L | RSST | EVOD |


     
     
  9. #1729
    Höyrykone jasseri's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Hollola
    Viestit
    1,494

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Kysyisin teiltä viisaammilta että, minkälainen setuppi pitäisi tehdä esmes penelopeen jos pelkällä akkuvirralla vapottaa siis ei ole kickiä, ja sit jos Provarilla joka ei alle 1,0 Ohm setupilla toimi kun heittää E1 E2 E4 E8. Tässä nyt vaihtelevalla menestyksellä noita setuppeja väännetty ja sitä mieleistä ei vaan löydy, niin ja käytössä olis 3,0-3,5mm silicaa 0,16, 0,20, 0,30,0,45 kanthalia A1 laatua. Ja oikeesti vaikken aloittelija olekkaan niin näissä silica/mesh vehkeissä sitä olen(viestien määrä ei kerro viisautta,pikemminkin tyhmyyttä). Ja käytössäni on myös Ody V2 sekä Zen Atty Pro johon olen laskelmieni mukaan liki 10tuntia vääntänyt setuppia siinä onnistumatta(hot spoteissa olen varmaankin lähes MM tasoa, harmi kun niistä ei kilpailla) Ja tää ei oo sitten mikään Provo vaan ihka rehellinen kysymys, joskus se on tultava kaapista ulos.

    -mikään työ ei ole tehty ennenkuin, lihava mies on poistunut rakennuksesta-

     
     
  10. #1730
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,244

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Mulla on Bullyissä ~0.6-0.8ohmin setuppi kiinni jos pelkällä akulla ajaa ja Kayfunissa (joka on Provarin nokassa) taas ~2.4-3.2ohm. Oon todennu ainakin omassa käytössä, että sopivat kierrokset on 4/3-5/4; vähemmillä maku tuppaa olemaan kitkerä ja enemmällä taas pitkissä imuissa saattaa iskeä dryhittiä (johtuen luultavasti suuremmasta määrästä lämpiävää ainetta), langan paksuus sitten haluttujen ohmien ja kierrosten mukaan. 3/4 kierrosta 0.32 Kanthalia 3mm silican ympäri antaa tuon 0.6-0.8ohmia ja 0.2:sta taas vääntelen fiilispohjalta Kayfuniin 4/3-5/4 kierrosta.
    Silica ja Kanthali kannattaa tohottaa ennen käärimistä, niin lähtee vastuslangasta ylimääräset jännitykset (= helpompi kääriä silican ympäri) ja silicasta ei sitten tuu mitään ylimääräsiä makuja. Itse laitan silican sisään ~0.3mm neulan ja pyörittelen Kanthalin tiheästi, mutta mahdollisimman vähällä kiristyksellä, niin wickaus toimii kun käämi ei kirraa.

     
     
  11. #1731
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasseri Näytä viesti
    Kysyisin teiltä viisaammilta että, minkälainen setuppi pitäisi tehdä esmes penelopeen jos pelkällä akkuvirralla vapottaa siis ei ole kickiä, ja sit jos Provarilla joka ei alle 1,0 Ohm setupilla toimi kun heittää E1 E2 E4 E8. Tässä nyt vaihtelevalla menestyksellä noita setuppeja väännetty ja sitä mieleistä ei vaan löydy, niin ja käytössä olis 3,0-3,5mm silicaa 0,16, 0,20, 0,30,0,45 kanthalia A1 laatua. Ja oikeesti vaikken aloittelija olekkaan niin näissä silica/mesh vehkeissä sitä olen(viestien määrä ei kerro viisautta,pikemminkin tyhmyyttä). Ja käytössäni on myös Ody V2 sekä Zen Atty Pro johon olen laskelmieni mukaan liki 10tuntia vääntänyt setuppia siinä onnistumatta(hot spoteissa olen varmaankin lähes MM tasoa, harmi kun niistä ei kilpailla) Ja tää ei oo sitten mikään Provo vaan ihka rehellinen kysymys, joskus se on tultava kaapista ulos.
    provarin vikakoodit johtuu vain ja ainoastaan liian pienestä vastuksesta. Kannattaa suosiolla pyöritellä vähintään 1,5ohminen, jos ProVarilla höyryttelee. Mikei vaikka 2 tai 3 ohminenkin.

    Pelkällä akkuvirralla Penelopeen sanoisin hyvin lähelle 1ohm. Odyssä käytän ite 0,8-1,2 ohmisia (3,5-4cm pätkä 0.25 kanthalia) ja höyryää niin että tukehtuminen on lähellä. Overflowilla oli hieno laskuri jolla pysty tsekkaan ohmeja eri kanthaleilla, mutten nyt perhana löydä.

     
     
  12. #1732
    Höyrykone jasseri's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Hollola
    Viestit
    1,494

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Joo olen overflovin laskurin tallettanut suosikkeihin, ja tohotan silican ja kanthalin, ja tiedän senkin jotta provari heittää koodit kun alhainen setuppi, nyt ollu lähinnä sellaisia 1,5 Ohm, setuppeja, muutama eka höyry iskee kurkuun ja sit kun ilmaa hengittäis ei mitään tuntumaa(nimimerkillä jasseri kysyy imenkö liian tiuhaan)Onko liian laimeat nesteet,vedänkö itseäni turpaan, vai eikö laitteden kapasiteetti ole riittävä? Mikä uupuu , kertokaa jasserille.

    -mikään työ ei ole tehty ennenkuin, lihava mies on poistunut rakennuksesta-

     
     
  13. #1733

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Ostin ensimmäisen DC -tankin johon käy boget. Tilasin myös bogeja, mutta epähuomiossa ostin mustia, jossa on siis muovikääre päällä. Käyvätköhän ostamani boget nyt tuohon tankkiin ollenkaan?

     
     
  14. #1734
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja röyhyttelijä Näytä viesti
    Ostin ensimmäisen DC -tankin johon käy boget. Tilasin myös bogeja, mutta epähuomiossa ostin mustia, jossa on siis muovikääre päällä. Käyvätköhän ostamani boget nyt tuohon tankkiin ollenkaan?
    Käyvät, kunhan rapsuttelet sen muovikääreen ja mahdolliset liimaräippeet ensin pois. Itse en ole tehnyt, mutta ei kuulemma ole vaikea juttu.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  15. #1735
    Höyrypää meikkupeikko's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Myrskylä
    Viestit
    622

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jarif Näytä viesti
    Käyvät, kunhan rapsuttelet sen muovikääreen ja mahdolliset liimaräippeet ensin pois. Itse en ole tehnyt, mutta ei kuulemma ole vaikea juttu.
    Se liima pitää saada sit kans kunnolla pois, ei oo mitään kivaa kamaa tankissa lillumassa.

     
     
  16. #1736
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja meikkupeikko Näytä viesti
    Se liima pitää saada sit kans kunnolla pois, ei oo mitään kivaa kamaa tankissa lillumassa.
    Ei ole, ei. Itse "kehitin" omaa RBA-atoani pienentämällä ilmareikää tarralla, jonka läpi ilma kulki. Vehkeeseen kehittyi mieletön sivumaku (pikkuhiljaa), ja vain perusteellinen pesu auttoi. Se liima pääsi noinkin keuhkoon, tiedä mitä sitten, kun se lilluu nesteessä...
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  17. #1737
    Höyrykonkari Tsaipe's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    242

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja röyhyttelijä Näytä viesti
    Ostin ensimmäisen DC -tankin johon käy boget. Tilasin myös bogeja, mutta epähuomiossa ostin mustia, jossa on siis muovikääre päällä. Käyvätköhän ostamani boget nyt tuohon tankkiin ollenkaan?
    Niin ja muista tietysti reijittää, muuten siitä tankista ei ole mitään hyötyä. Rypsiöljyllä minä olen aikoinaan liimoja rapsutellut pois. Toimii jossei ole muita aineita käytettävissä.


    Sähkötupakkaan liittyviin tarvikkeisiin mennyt 1105€ // Kokonaissäästö 6022€

     
     
  18. #1738

    onko normaalia että clearossa vastus pienenee käytön myötä?

    oon seuraillu tällä uudella 2.8ohmin clearolla ja lavatubella et kun korkkasin clearon ekaa kertaa niin ohmit oli 2.5, seuraavana seuraavalla kerralla ku katoin lavalla ohmit ni oli 2.2 ja nyt on 1.8. viikon ollu noin käytössä ja kaikki on kyl kunnolla paikoillaan.

     
     
  19. #1739
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    49

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Miten EM:n atoista saa tuhdin liimamaisen primerin pois? Huuhtelin pari tuntia vodkassa, puhaltelin ja huuhtelin, mutta sivumakua riittää.

     
     
  20. #1740
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Paul Saar sähkötupakan höyrystin kesti 2 viikkoa ja sitten paukahti... Isäukko kertoi juuri.

     
     
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •