Sivu 49 / 484 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 394546474849505152535999149 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 961 - 980 / 9666

Aihe: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

  1. #961
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Chanel Näytä viesti
    Elikkäs toisesta 510:stani meni ato paskaksi. Teen tässä tilausta atosta mutta haluaisin kokeilla niitä kartomisaattoreitakin. Pitääkö niihin kaikkiin olla se drip tip? Mikä olisi hyvä kartomisaattori aloittelijalle? Kannattaako heti ottaa se tankkimalli? Joku sievä väri olisi kanssa plussaa.
    Tollanen 2 ohmin (LR) boge on yleisesti ottaen ollut tosi suosittu noiden peruslaitteiden kaveriksi.
    Drip tipin voit vaihtaa cartosta toiseen ja käyttöikä on lähes rajaton... jokaiseen cartoon ei siis tarvitse omaa drip tippiä tilata, ellet välttämättä halua.

    Tällä hetkellä taitaa helpoin tie olla Bogen esirei'itetyt cartot ja niihin tankki ympärille. Eipähän ainakaan tarvitse olla kokoajan täyttämässä cartoa. Helpottuu kummasti tuo säätäminen, kun ottaa cartotankit käyttöön.

    Niin joo, ei se drip tip teoriassa pakollinen ole, kyllähän cartoissa on sellanen pikku donitsi suojana, eli voi suoraan cartostakin imea, mutta huomattavasti mukavemmalta se tuntuu drip tipin kanssa. Kun käytät drip tippiä, sen pikku donitsin voit heittää heti roskiin.
    Irstain vaihtoehto on napata koko tankki suuhun ja imea siitä, ellei tosiaan drip tippiä omista...

     
     
  2. #962
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    104

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    No nyt mä sit jo tilasin ku hätä tuli.

    Tämmösiä:

    http://www.puff.fi/boge-510-20ohm-st...kpl-p-805.html
    http://www.puff.fi/drip-tip-510-ming...kpl-p-845.html
    http://www.puff.fi/510t-atomisaattor...kpl-p-814.html
    http://www.puff.fi/510t-nestepatruun...lli-p-888.html

    Toivottavasti tossa on ne mitä tarviikin. En uskaltanut lähteä itekseen säätämään niiden tankkien kanssa ku en tiennyt mitä tilata!

     
     
  3. #963
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Kaikki mitä tarviit, eli oikein meni!

    Jos haluat joskus käyttää noita cartoja tankissa, niin pitää tehdä reikä taikka pari kylkeen ja mikäli ei ole teräksen värisiä, niin teipit poistettava ennen tankkiin laittoa.

     
     
  4. #964
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    104

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    Kaikki mitä tarviit, eli oikein meni!
    Jesss! Jotain oikein vaikka tuntuu etten vieläkään tajua näistä mitään

     
     
  5. #965
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    3

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Terve!

    Ostin Finnvapelta Imistin, akku on 1100 mAh. Minulla oli aikaisemmin samanlainen, mutta erilaisella akulla, ja se toimi hienosti. Se kuitenkin hävisi ja nyt tämä uusi on ollut aika hankala. Liberty Flightsilta tilatuilla 8 mg cherry cola PG ja 8 mg Smooth Menthol PG -nesteillä olen testaillut ja ongelma on seuraava:

    Aluksi toimii hyvin muutaman imaisun, mutta sitten alkaa maistua pahalle eikä höyryä tule enää kunnolla. Olen täyttänyt tankin aivan niin kuin aikaisemminkin eli käsittääkseni aivan oikein. Myös akut on varmasti täyteen ladatut. Putsauksen tarvettakaan ei pitäisi olla, koska laitteet ovat uusia.

    Mikä siis on vialla? Voiko itse tehdä jotain vai onko laitteissa vikaa?

    -Jarkko (nämä termit on mulla vielä vähän hakusessa, jotenka koittakaa olla selväsanaisia )

     
     
  6. #966
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    111

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Neuvonen Näytä viesti
    Terve!

    Ostin Finnvapelta Imistin, akku on 1100 mAh. Minulla oli aikaisemmin samanlainen, mutta erilaisella akulla, ja se toimi hienosti. Se kuitenkin hävisi ja nyt tämä uusi on ollut aika hankala. Liberty Flightsilta tilatuilla 8 mg cherry cola PG ja 8 mg Smooth Menthol PG -nesteillä olen testaillut ja ongelma on seuraava:

    Aluksi toimii hyvin muutaman imaisun, mutta sitten alkaa maistua pahalle eikä höyryä tule enää kunnolla. Olen täyttänyt tankin aivan niin kuin aikaisemminkin eli käsittääkseni aivan oikein. Myös akut on varmasti täyteen ladatut. Putsauksen tarvettakaan ei pitäisi olla, koska laitteet ovat uusia.

    Mikä siis on vialla? Voiko itse tehdä jotain vai onko laitteissa vikaa?

    -Jarkko (nämä termit on mulla vielä vähän hakusessa, jotenka koittakaa olla selväsanaisia )
    Onko tankissasi olevassa cartosa tehty reikä? Jatkuuko ongelma jos tiputtelet muutaman tipan suoraan vanuun nestettä ja imaiset sen jälkeen?

    Jos vastasit kyllä ja ei niin imaise lujasti painamatta nappia niin, että tankkiin näkyy tulevan ilmakuplia, sen jälkeen höyryä normaalisti. Jatkuuko ongelma?

     
     
  7. #967

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Neuvonen Näytä viesti
    Terve!

    Ostin Finnvapelta Imistin, akku on 1100 mAh. Minulla oli aikaisemmin samanlainen, mutta erilaisella akulla, ja se toimi hienosti. Se kuitenkin hävisi ja nyt tämä uusi on ollut aika hankala. Liberty Flightsilta tilatuilla 8 mg cherry cola PG ja 8 mg Smooth Menthol PG -nesteillä olen testaillut ja ongelma on seuraava:

    Aluksi toimii hyvin muutaman imaisun, mutta sitten alkaa maistua pahalle eikä höyryä tule enää kunnolla. Olen täyttänyt tankin aivan niin kuin aikaisemminkin eli käsittääkseni aivan oikein. Myös akut on varmasti täyteen ladatut. Putsauksen tarvettakaan ei pitäisi olla, koska laitteet ovat uusia.

    Mikä siis on vialla? Voiko itse tehdä jotain vai onko laitteissa vikaa?

    -Jarkko (nämä termit on mulla vielä vähän hakusessa, jotenka koittakaa olla selväsanaisia )
    Jos sinulla on käytössä se imistin oma atomisaattori/tankkiyhdistelmä niin tarkista että "wick" eli tupsukka joka syöttää nestettä vastukselle on tarpeeksi ulkona, eli ainakin sen 4mm.
    Atomisaattori kannattaa puhdistaa myös ja sen olen itse tehnyt keittämällä etikka/vesi liuoksessa kymmenisen minuuttia ja rapsuttelemalla vastuksesta paskat pois. Kuivapoltellut olen joskus myös ennen keittoa mutta sitä ei jotkut suosittele imistille. Myös jos wick- lanka kärtsääntyy liikaa niin alkaa tulla pahaa makua mutta sitten ostat uuden ja vaihtoon.

    Gusi on Paskaa

     
     
  8. #968
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    3

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja anttal Näytä viesti
    Onko tankissasi olevassa cartosa tehty reikä? Jatkuuko ongelma jos tiputtelet muutaman tipan suoraan vanuun nestettä ja imaiset sen jälkeen?

    Jos vastasit kyllä ja ei niin imaise lujasti painamatta nappia niin, että tankkiin näkyy tulevan ilmakuplia, sen jälkeen höyryä normaalisti. Jatkuuko ongelma?
    Itse en ole tehnyt reikää mihinkään, mutta tankin päässä on kyllä reikä, jos sitä tarkoitat. Kaikki toimii hienosti, kun tiputtaa nestettä suoraan vanuun, mutta muutaman imaisun jälkeen alkaa taas maistua palaneelle.

    Joko tuo imaisu tuntuu auttavan tai sitten seuraavassa viestissä käsitelty asia. Kiitos paljon vastauksesta!

    -Jarkko

     
     
  9. #969
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    3

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja utinkasakka Näytä viesti
    Jos sinulla on käytössä se imistin oma atomisaattori/tankkiyhdistelmä niin tarkista että "wick" eli tupsukka joka syöttää nestettä vastukselle on tarpeeksi ulkona, eli ainakin sen 4mm.
    Atomisaattori kannattaa puhdistaa myös ja sen olen itse tehnyt keittämällä etikka/vesi liuoksessa kymmenisen minuuttia ja rapsuttelemalla vastuksesta paskat pois. Kuivapoltellut olen joskus myös ennen keittoa mutta sitä ei jotkut suosittele imistille. Myös jos wick- lanka kärtsääntyy liikaa niin alkaa tulla pahaa makua mutta sitten ostat uuden ja vaihtoon.
    Joo kyllä mulla on just toi imistin oma atomisaattori/tankkiyhdistelmä. Vedin wickiä vähän ulommas ja tuntuu sen jälkeen kaikki taas toimivan niinku pitääkin. Katsotaan, pysyykö ongelma poissa! Kiitos paljon sinullekin vastauksesta!

    -Jarkko

     
     
  10. #970
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    104

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Mitenkähän pitkään noita kartoja oikein täytyy liottaa? Tänään tuli kartot postissa ja yhden täytin sillä "kondomimetodilla", ihan märältä näytti mutta maistaessa maistui hieman palaneelle. En siis antanut imeytyä juuri ollenkaan. Akkupäästä tuli kyllä nestettä. Toisen täytin ja annoin olla noin tunnin ja tämä maistuu ihan hyvältä. Tymäkät ja makuisat höyryt. Vai olikohan ekan kohdalla vain se, että kirsikkamaku itsessään maistui jotenkin oudolle? (En siis ollut kokeillut sitä tankilla).

    Lisäksi Supertankkini ja karton väliin jää ikävästi kierteet näkyviin. Onko se "cone" nyt sitten tarkoitettu laitettavaksi tuohon kohtaan?

    Mistä oikein tiedän kun kartosta alkaa neste loppumaan?

     
     
  11. #971
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Chanel Näytä viesti
    Mitenkähän pitkään noita kartoja oikein täytyy liottaa? Tänään tuli kartot postissa ja yhden täytin sillä "kondomimetodilla", ihan märältä näytti mutta maistaessa maistui hieman palaneelle. En siis antanut imeytyä juuri ollenkaan. Akkupäästä tuli kyllä nestettä. Toisen täytin ja annoin olla noin tunnin ja tämä maistuu ihan hyvältä. Tymäkät ja makuisat höyryt. Vai olikohan ekan kohdalla vain se, että kirsikkamaku itsessään maistui jotenkin oudolle? (En siis ollut kokeillut sitä tankilla).

    Lisäksi Supertankkini ja karton väliin jää ikävästi kierteet näkyviin. Onko se "cone" nyt sitten tarkoitettu laitettavaksi tuohon kohtaan?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Chanel Näytä viesti
    Mistä oikein tiedän kun kartosta alkaa neste loppumaan?
    Kannattaa ottaa tankki käyttöön karton ympärille. Siitä näkee koska on aika "tankata", ja en ole juuri päätäni vaivannut karton täyttämisellä tahi imeytymisellä. Koskaan en ole mitenkään imeyttänyt niitä, eikä ole palaneen maut vaivanneet.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  12. #972
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    104

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Ach eli tuolla toisaalla luki, että makuaistin perusteella tietää milloin neste on kartosta loppumassa.

    Tohon tankkihommaan en ehkä vielä lähde koska tuskin jaksan koko tankillista höyrytellä yhtä makua.

     
     
  13. #973
    Höyrypää DS3Finland's Avatar

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Vantaa/tuusula
    Viestit
    760

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Chanel Näytä viesti
    Ach eli tuolla toisaalla luki, että makuaistin perusteella tietää milloin neste on kartosta loppumassa.

    Tohon tankkihommaan en ehkä vielä lähde koska tuskin jaksan koko tankillista höyrytellä yhtä makua.
    Lähinnä siinä tapauksessa kannattaa harkita tuota vasta kun olet löytänyt sen "oman" makusi.
    Sähköllä 2012->2017, sikareilla 2017->2019, sähköllä taas jatketaan.

     
     
  14. #974
    Höyrykone Hellraiser's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Blashyrkh
    Viestit
    3,336

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Chanel Näytä viesti
    Ach eli tuolla toisaalla luki, että makuaistin perusteella tietää milloin neste on kartosta loppumassa.

    Tohon tankkihommaan en ehkä vielä lähde koska tuskin jaksan koko tankillista höyrytellä yhtä makua.
    Kyllä sen pian opit mausta tunnistamaan milloin kartoon pitää tiputella lisää nestettä..ja myös samalla kun näppäät drip tipin karton päästä pois niin opit näkemään että vanu näyttää kuivalta...jos taas karto kerkee kärähtää niin sitä palaneen makua ei saa millää pois ..suosittelen kyllä tuota tankkia..alkuun vaikkapa xl boge ja 3ml DCT -tankki..sopii Egoonkin kuin nakutettu (Egoon LR Boge) koristekauluksella.

    http://www.esmoke.fi/product/117/ego-mini-dct-cone

    Tuolle perus Boge mitalle löytyy pienempi 2.5ml tankki..sen luulis jaksavan höyrytellä

    http://www.puff.fi/510x-minidcttankk...5mm-p-952.html
    ”...kädet eivät kutsu meitä, vaan halu...”

     
     
  15. #975
    Höyrykone eLehis's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,622

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Chanel Näytä viesti
    No nyt mä sit jo tilasin ku hätä tuli.

    Tämmösiä:

    http://www.puff.fi/boge-510-20ohm-st...kpl-p-805.html
    http://www.puff.fi/drip-tip-510-ming...kpl-p-845.html
    http://www.puff.fi/510t-atomisaattor...kpl-p-814.html
    http://www.puff.fi/510t-nestepatruun...lli-p-888.html

    Toivottavasti tossa on ne mitä tarviikin. En uskaltanut lähteä itekseen säätämään niiden tankkien kanssa ku en tiennyt mitä tilata!
    paitsi nuo 510-T nestepatruuna näyttää kuvassa olevan samanlainen kuin joskus tilasin tavalliseen 510 atomisaattoriin, en 510-T malliin, patruunan toisessa päässä "nokare" fylliä jonka kautta se imeytyy tankin säiliöstä atomisaattoriin, en tiedä miten tuo toimisi T-mallissa jos on todellakin kuvan mukainen

    510 T malli ja 510 malli:

    kumpaa tuossa linkissä oleva muistuttaa, minusta jälkimmäistä, joissa ei ole T-mallin reikä-korkkia vaan pieni säiliö vanua varten.

    Tuo v1 ollut itellä käytössä


    Muuten kyllä ihan toimivan paketin olet koonnut :P

     
     
  16. #976
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    104

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja eLehis Näytä viesti
    paitsi nuo 510-T nestepatruuna näyttää kuvassa olevan samanlainen kuin joskus tilasin tavalliseen 510 atomisaattoriin, en 510-T malliin, patruunan toisessa päässä "nokare" fylliä jonka kautta se imeytyy tankin säiliöstä atomisaattoriin, en tiedä miten tuo toimisi T-mallissa jos on todellakin kuvan mukainen
    Voi voi, olin juuri tulossa kirjoittamaan, että taisi tulla hukkaostos. Nämä saamani tankit ovat kyllä kuvan kaltaisia mutta eivät yhtään sellaisia mitä minulla aiemmin oli. Aiemmat olivat isompia ja niissä oli aton päässä sellainen muovitulppa, mitä näissä ei ole ollenkaan. Täytin tuossa yhden nesteellä ja vapottelen sillä, tankin täytön jälkeen vuotaa mikä ei lie yllättävää jos siellä pitää olla joku vanu?

    Ja ihan liian pienikin tuo tankki on.

     
     
  17. #977
    Höyrykone eLehis's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,622

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Chanel Näytä viesti
    Ach eli tuolla toisaalla luki, että makuaistin perusteella tietää milloin neste on kartosta loppumassa.

    Tohon tankkihommaan en ehkä vielä lähde koska tuskin jaksan koko tankillista höyrytellä yhtä makua.
    Itse olen suositellut aloitteleville kavereilleni Puffin CE4+ clearomizereita, tankki helppo täyttää ja se conekin sisään rakennettuna

     
     
  18. #978

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Mulla tuli tommonen kirkas nestepatruuna kuten kuvassa yllä ilman fylliä tilauksen mukana. En keksinyt, että miten sitä käytetään. ?
    Provari V2 - Lavatube 2.1 mini - Gripper Mod - Drawtube

     
     
  19. #979
    Höyrykone eLehis's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,622

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Chanel Näytä viesti
    Voi voi, olin juuri tulossa kirjoittamaan, että taisi tulla hukkaostos. Nämä saamani tankit ovat kyllä kuvan kaltaisia mutta eivät yhtään sellaisia mitä minulla aiemmin oli. Aiemmat olivat isompia ja niissä oli aton päässä sellainen muovitulppa, mitä näissä ei ole ollenkaan. Täytin tuossa yhden nesteellä ja vapottelen sillä, tankin täytön jälkeen vuotaa mikä ei lie yllättävää jos siellä pitää olla joku vanu?

    Ja ihan liian pienikin tuo tankki on.
    Minulla noita tankkeja taisi tulla 10kpl ja joissakin on ollut nesteet melkein kk:n siinä päässä olevassa kupissa jos V1 on vähän vanua ja kaksi reikää, vähän pähkäilin täyttöä kunnes huomasin kupin olevan isrrallinen, itse tankkiin ei tarvita vanua - kait ne vanut oli siinä pikku"kupissa" valmiina? tuon kuvan mukaisesti, itselläni ei vanua ollut enää suukappaleessa, tuota täytyykin koettaa jos se vähentäisi suuhun tulevan nesteen määrää

     
     
  20. #980
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    104

    Vs: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta


    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tsäkpaueri Näytä viesti
    Mulla tuli tommonen kirkas nestepatruuna kuten kuvassa yllä ilman fylliä tilauksen mukana. En keksinyt, että miten sitä käytetään. ?
    Itse vaan täytin tankin ja laitoin aton kiinni "päältäpäin".


    Lainaus Alkuperäinen postaaja eLehis Näytä viesti
    Minulla noita tankkeja taisi tulla 10kpl ja joissakin on ollut nesteet melkein kk:n siinä päässä olevassa kupissa jos V1 on vähän vanua ja kaksi reikää, vähän pähkäilin täyttöä kunnes huomasin kupin olevan isrrallinen, itse tankkiin ei tarvita vanua - kait ne vanut oli siinä pikku"kupissa" valmiina? tuon kuvan mukaisesti, itselläni ei vanua ollut enää suukappaleessa, tuota täytyykin koettaa jos se vähentäisi suuhun tulevan nesteen määrää
    Ei tullut vanuja, ei siis ollut tuossa päässä olevassa kupissakaan.

     
     
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •