Sivu 468 / 484 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 368418458464465466467468469470471472478 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 9,341 - 9,360 / 9666

Aihe: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

  1. #9341
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 07.02.21 kello 23:14.

     
     
  2. #9342
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    110
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mauno99 Näytä viesti
    En nyt viitsinyt omaa topicia luoda tälle. Olen tosiaan vasta aloittamassa vapetusta ja olen lukenut tuosta uudesta tupakkalaista ja makunesteiden laittomuudesta jotain, mutta kaikki ei ihan aukene minulle. Myydäänkö noita nikotiinittomia tiivisteitä edelleen kivijalkaliikkeissä, kuten Helsingin finnvapessa? Noita voi sitten itse ilmeisesti sekotella nikotiinillisten nesteiden kanssa. Jos nikotiinittomia tiivisteitä ei myydä enää, voiko jollain muulla elintarvikkeella saada noihin makua?

    Kiitän vastauksista jo etukäteen!
    Tiivisteitä <-- sekoitetaan vg/pg/niksat, sekä valmiiksi sekoitettuja nesteitä, jotka eivät sisällä nikotiiniä saat tilata ihan vapaasti mistä tahansa eu-alueen verkkokaupasta. Nikotiiniä voit ostaa enään vain kivijalkamyymälöistä, joita vissiin ripotellaan nyt sinne sun tänne. Pohjanesteet eli vg/pg ovat myöskin vapaasti verkosta tilattavissa.

     
     
  3. #9343
    Meneeköhän tuollainen nikotiinipohja pakkases säilytettynä miksikään kun kohta olisi niinku eräpäivä? Pullo avaamaton.

     
     
  4. #9344
    Eräpäivä? Yleensä niissä on parasta ennen päiväys joka on suurin piirtein sama kuin kihlasormuksen päiväyksen merkitys. Ei se tavara juurikaan muutu.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  5. #9345
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Lainaus Alkuperäinen postaaja SSavuke Näytä viesti
    Meneeköhän tuollainen nikotiinipohja pakkases säilytettynä miksikään kun kohta olisi niinku eräpäivä? Pullo avaamaton.
    Pilalla se on. Lähetä mulle, niin hävitän sen asianmukaisesti

    Ei vaiskaan, ihan hyvää se on
    Väri saattaa vähän muuttua ajan myötä, mut ei muuta. Tai sanotaan et nikotiinipitoisuus saattaa laskea ajan myötä, mut ei niin paljoa et sillä olis merkitystä...

     
     
  6. #9346
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 07.02.21 kello 23:15.

     
     
  7. #9347
    Voiks noille akuille tippuessa käydä jotai?
    Tippu modi tietokonepöydältä ja akkukansi auki ja akut lens veke.

    On näin kyl useemminki käyny että ei siinä mitään Mietin vaa että johtaaks tommone tiputtelu johonki vai kestääkö nuo?

     
     
  8. #9348
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 07.02.21 kello 23:16.

     
     
  9. #9349
    Netistä ei voi enään tilata modeja tai paljoa muutakaan. Aattelin kysyä että saako puffilasta tai jostain oulun myymälästä vielä modeja jos tuo entinen menee paskaksi (ja varmasti meneekin jossain vaiheessa)?

     
     
  10. #9350
    Höyrykonkari Jap's Avatar

    Liittynyt
    11/2016
    Sijainti
    Pohjois-karjala
    Viestit
    302
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JeesBox2 Näytä viesti
    Netistä ei voi enään tilata modeja tai paljoa muutakaan. Aattelin kysyä että saako puffilasta tai jostain oulun myymälästä vielä modeja jos tuo entinen menee paskaksi (ja varmasti meneekin jossain vaiheessa)?
    Kyllä saa

     
     
  11. #9351
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Sähkö2016 Näytä viesti
    Voiks noille akuille tippuessa käydä jotai?
    Tippu modi tietokonepöydältä ja akkukansi auki ja akut lens veke.

    On näin kyl useemminki käyny että ei siinä mitään Mietin vaa että johtaaks tommone tiputtelu johonki vai kestääkö nuo?
    Usein vaan kivi taikka rauta kestää varman päälle tiputtelua. Lattia taikka varpaat ei niinkään. Aina on riski että jotain laitteessa hajoaa. Mutta aina on myös riski että laite hajoaa vaikka ei tiputtaisikaan...

     
     
  12. #9352
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    4
    Hankin tuommoisen eLeafin iStick Picon. Mitähän teen väärin kun ei noista nikotiinillisista 0.6 nesteistä ainakaan kovin hyvin tunnu saavan tupakin tuntua? Kokeilin nyt hakea puffista tujumpaa niksanestettä (olikohan se sitä 18mg) ja sekoitin sitä hieman summamutikassa suoraan säiliöön, jossa oli vielä vähän vanhaa jäljellä, tietysti pohjanestettä ja makua kanssa. Oikeastaan ainoa tulos on että tuntuu huonontuvan kurkkutuntuma, pistää ikäänkuin. Mitä enempi laitan tehoa, sitä "pahemmalta" tuon polttelu muutenkin tuntuu.

    Mä varmaan olen ymmärtänyt jotain väärin. Sillä 6mg valmiilla nesteellä ei tule pistävää tunnetta kurkkuun jos pidän tehot pienillä, jossain 25W tienoilla.

    Mä olen kokeillut kavereitten sähkötupakkeja, joista kyllä tupakkimies sai hyvät kiksit ja oli hyvää. Ja tän mun laitteen pitäisi olla hyväkin laite. Hmm.

    EDIT: Ja vielä sellainen kysymys, että kun tuon vastuksen kyljessä lukee 40-80W, niin haittaako jos käytän pienemmillä tehoilla??
    Viimeksi muokannut JackOAT; 24.07.17 kello 10:08. Syy: puuttui yksi kyssäri

     
     
  13. #9353
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JackOAT Näytä viesti
    Hankin tuommoisen eLeafin iStick Picon. Mitähän teen väärin kun ei noista nikotiinillisista 0.6 nesteistä ainakaan kovin hyvin tunnu saavan tupakin tuntua? Kokeilin nyt hakea puffista tujumpaa niksanestettä (olikohan se sitä 18mg) ja sekoitin sitä hieman summamutikassa suoraan säiliöön, jossa oli vielä vähän vanhaa jäljellä, tietysti pohjanestettä ja makua kanssa. Oikeastaan ainoa tulos on että tuntuu huonontuvan kurkkutuntuma, pistää ikäänkuin. Mitä enempi laitan tehoa, sitä "pahemmalta" tuon polttelu muutenkin tuntuu.

    Mä varmaan olen ymmärtänyt jotain väärin. Sillä 6mg valmiilla nesteellä ei tule pistävää tunnetta kurkkuun jos pidän tehot pienillä, jossain 25W tienoilla.

    Mä olen kokeillut kavereitten sähkötupakkeja, joista kyllä tupakkimies sai hyvät kiksit ja oli hyvää. Ja tän mun laitteen pitäisi olla hyväkin laite. Hmm.

    EDIT: Ja vielä sellainen kysymys, että kun tuon vastuksen kyljessä lukee 40-80W, niin haittaako jos käytän pienemmillä tehoilla??
    Jos se picon mukana tullut ato on melo, niin se on tarkoitettu suoraan keuhkoon vetoihin (dl). Jos tuolla yrität tupakkatyylillä ensin suuhun, sitten keuhkoon (mtl), niin ei toimi, siihen passaa vaikka nautilus-nimiset atot.
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  14. #9354
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    4
    Lainaus Alkuperäinen postaaja esu Näytä viesti
    Jos se picon mukana tullut ato on melo, niin se on tarkoitettu suoraan keuhkoon vetoihin (dl). Jos tuolla yrität tupakkatyylillä ensin suuhun, sitten keuhkoon (mtl), niin ei toimi, siihen passaa vaikka nautilus-nimiset atot.
    Jahas. Oon kyllä tuota vetänyt suoraan keuhkoon. Mistä tuo DL tulee? Directly to Lungs? Ja MTL on varmaan Mouth to Lungs... Täytyy googlata nautilusta. Saa laittaa suosituslinkkiä ja opiskeltavaa luettavaa.

    Mut siis tuo atomisaattoriko, eli tuo vastus, siihen kannattaisi vaihtaa? Mut luulis että suoraan keuhkoon vetämällä tulis ihan samaan tapaan niksakiksit.. vai olenko tullut vaan vanhaksi? Tuossa viikonloppuna vertailin kaverin tupakkeihin, niin kyllä se tavan rööki paremmin niksakiksit antaa. Ehkä tuo pico antaa jotain kun sitä riittävästi ja usein imeksii.

     
     
  15. #9355
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 07.02.21 kello 23:16.

     
     
  16. #9356
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    110
    Laitat 18mg/ml niksaa tfv12 tankkiin ilmat täysille ja kunnon 3-4sec henkoset.. kyllä pörisee.

     
     
  17. #9357
    Onko vaarallista tai voiko modi mennä rikki jos käämin ohmit näyttää 0.1 Ohm?
    tulee meinaan aikas isot ampeerit..

     
     
  18. #9358
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Vaarallisilla vesillä ollaan noin pienillä ohmeilla. Akkujen virranantokyky saattaa tulla vastaan, ja silloin ei hyvä heilu. Ei modin pitäs sinällään olla tuosta pahoillaan.
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  19. #9359
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2016
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    71
    Lainaus Alkuperäinen postaaja nurminen888 Näytä viesti
    Onko vaarallista tai voiko modi mennä rikki jos käämin ohmit näyttää 0.1 Ohm?
    tulee meinaan aikas isot ampeerit..
    Jos mekaanisella modilla käytät, niin tuo on jo vaarallisen alhaalla koska ainoa purkuvirtaa säätävä seikka on tuo vastusarvo.

    Reguloidulla modilla ei periaatteessa ole niin väliä koska vekotin ei tulita alemmas kuin sen piiri kykenee eikä anna enempää tehoa kuin vekotin pystyy antamaan.

    Toki reguloidullakin modilla kannattaa huomioida se kuinka paljon purkuvirtaa omat akut pystyvät turvallisesti antamaan ja mitä isompia ampeereja jatkuvasti kiskotaan, niin sitä lyhyemmäksi akun elinikä pidemmän päälle jää.

    Kovin monet akut eivät yli 30 ampeeria pysty turvallisesti jatkuvalla syötöllä antamaan ja suurin osa yleisimmistä "suurtehoakuista" joita höyryttimissä käytetään on sertifioitu noin 20 ampeerin jatkuvalle purkuvirralle, jota en omassa käytössäni juuri suosittele ylittelemään ainakaan jatkuvalla syötöllä.

    Ongelmaksi noin pienillä vastuksilla voi käydä se että sitä on niin pieni vastus (ja yleensä paljon rautaa käämissä), jolloin käämi tarvitsee reilusti jerkkua että se lämpenee ja tämä siis kiskoo reilusti ampeereja koska alemmilla tehoilla ei höyryä irtoa pakosta niin hyvin kuin tuota haluaisi. Ja tällöin voi nuo ampeerilukemat mennä vaarallisen puolelle.

     
     
  20. #9360
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    4
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tank81 Näytä viesti
    Laitat 18mg/ml niksaa tfv12 tankkiin ilmat täysille ja kunnon 3-4sec henkoset.. kyllä pörisee.
    Hmm. Mikä on tuo tfv12 tankki? Eikö tuo ole atomisaattori?

    Mutta joo, voisin kyllä kokeilla, onko kurkkutuntuma hirveä? En vieläkään oikein hahmota tuota ex-duunikaverin sekoitusta, se tuntui hyvältä ja kurkku/suutuntuma oli mainio. Pitänee yrittää tavoittaa se heppu

    Muutenkin, minkälainen aloituspaketti kannattaisi hankkia nesteitten tekemisen opetteluun? Ettei menis aina sitten hitosti hukkaan kun testailee.

    Toki joku voisi suositella suoraan, että mitä vanhan tupakoitsijan kannattaisi sekoitella tonne määrineen päivineen, jotta ei yskitä eikä tule kaktus kurkkuun, mutta että niksat lähtee. Ja mitkähän asetukset, kun tuntuu että jos laitan 40W tehoja niin alkaa jo aika karmeata tavaraa tulemaan..

     
     
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •