Sivu 454 / 484 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 354404444450451452453454455456457458464 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 9,061 - 9,080 / 9666

Aihe: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

  1. #9061
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    02/2017
    Viestit
    4
    Lainaus Alkuperäinen postaaja RiMa Näytä viesti
    On käyttövalmista.
    Kiitos vastauksesta. Mistähän voisi johtua että kurkussa tuntuu semmoista karheaa/polttavaa tunnetta höyrytellessä? Mun sähkörööki kärähti vähän aikaa sitten, jonka jälkeen vaihdoin atopään. Palaneen maku hävisi mutta poltetta tuntuu kurkussa. Silloin tosin oli nikotiinitonta nestettä, ja nyt nikotiinillistä nestettä. Voiko olla että nikotiinineste vain polttelee?

     
     
  2. #9062
    Jep, kurkkutuntuma johtuu nikoniista ja riippuu aika paljon tottumuksesta, kuinka paljon polttelee.

     
     
  3. #9063
    Höyrykone M.Kane's Avatar

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,755
    Lainaus Alkuperäinen postaaja sähkörööki33 Näytä viesti
    Kiitos vastauksesta. Mistähän voisi johtua että kurkussa tuntuu semmoista karheaa/polttavaa tunnetta höyrytellessä? Mun sähkörööki kärähti vähän aikaa sitten, jonka jälkeen vaihdoin atopään. Palaneen maku hävisi mutta poltetta tuntuu kurkussa. Silloin tosin oli nikotiinitonta nestettä, ja nyt nikotiinillistä nestettä. Voiko olla että nikotiinineste vain polttelee?
    Minkä verran sulla on nikotiinia nesteessä eli mg/ml? Mitä enempi nikotiinia sen isompi kurkkutuntuma. Tuosta kurkkutuntumasta käytetään myös nimeä throat hit aka th

     
     
  4. #9064
    Lisäisin vielä, että ainakin itselläni suurilla tehoilla kurkku ei tunnu aina kestävän menossa mukana ja wattien madaltaminen auttaa loiventamaan "throat hittiä". Minun "isot watit" ovat monelle varmasti vasta lämmittelyä, mutta kukin tavallaan Käytän yleensä omissa atoissa/setupeissa varsin maltillisia ohmeja ja watit menevät hyvin harvoin yli 30 watin ja yleensä, lähinnä DTL-vehkeillä, yli 45-50 watin tehoilla alkaa omassa kurkussa tehdä butalaa...

     
     
  5. #9065
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    02/2017
    Viestit
    1
    Oon tiputtanu mun sähkötupakan muutaman kerran lattialle n. reilu metrin korkeudelta. Toimii normaalisti, mutta onko voinut vaurioitua niin, että sähkötupakkani saattaisi räjähtää naamalleni? Kuulostaa ehkä yliampuvalta, mutta kun kerran niitäkin on ollut uutisissa, niin ajattelin vain kysellä porukan mielipidettä tähän.

    Kiitti!

     
     
  6. #9066
    Lainaus Alkuperäinen postaaja höyrytteliä Näytä viesti
    Oon tiputtanu mun sähkötupakan muutaman kerran lattialle n. reilu metrin korkeudelta. Toimii normaalisti, mutta onko voinut vaurioitua niin, että sähkötupakkani saattaisi räjähtää naamalleni? Kuulostaa ehkä yliampuvalta, mutta kun kerran niitäkin on ollut uutisissa, niin ajattelin vain kysellä porukan mielipidettä tähän.

    Kiitti!
    Kaikki on mahdollista ilman pudottelua tai pudottelun kanssa, en näkisi tuollasen riskin kasvaneen.
    Ja sähkötupakat eivät räjähtele, akut räjähtelevät. Suurin osa, jos ei melkein kaikki noista uutisoiduista tapauksista ovat olleet käyttäjävirheitä.

     
     
  7. #9067
    Nyt oon goonin pistäny kasaan ja aivan mahtava! Aluksi vähän hirvitti tuo buildaaminen mutta hyvinhän se meni. Kiitos kaikille jotka jaksoivat auttaa!

     
     
  8. #9068
    Hyvä homma, siitä se lähtee ja kohta pitääkin sitten hommata lisää vehkeitä, jotta voi kokeilla rinnalla erilaisia buildeja

     
     
  9. #9069
    Höyrykone ajax universal's Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    2,567
    Goon on IMO loppupeleissä aika perseestä, en silti vaihtaisi omaani.

     
     
  10. #9070
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ajax universal Näytä viesti
    Goon on IMO loppupeleissä aika perseestä, en silti vaihtaisi omaani.
    Ihan hyvä ekaksi dripperiksi. Miten muuten vaihatte maku nesteitä dripperistä? Kokonaan uus bumbuli vai jatkattekoja samalla? Kaverin dripperissä ei tosin heti alkanut makua muttumaan kun lainattiin toisiemme nesteitä, silloin oli tosin minulla vielä babybeast.

    EDIT: Kuinka usein myös kostutatte? Ite menny sillä jos maku alkaa olemaan vähemmän mehukas niin pistä uutta tulemaan, onko oikein?

     
     
  11. #9071
    Höyrykone M.Kane's Avatar

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,755
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jeesbox Näytä viesti
    Ihan hyvä ekaksi dripperiksi. Miten muuten vaihatte maku nesteitä dripperistä? Kokonaan uus bumbuli vai jatkattekoja samalla? Kaverin dripperissä ei tosin heti alkanut makua muttumaan kun lainattiin toisiemme nesteitä, silloin oli tosin minulla vielä babybeast.

    EDIT: Kuinka usein myös kostutatte? Ite menny sillä jos maku alkaa olemaan vähemmän mehukas niin pistä uutta tulemaan, onko oikein?
    Siinä kyllä oppii kun vaihdatte toistenne nesteitä ja kostuttelette paikkoja, kyllä se kosteana on parempi kaverinkin dripperi pitää.

     
     
  12. #9072
    Ajax nyt vaan haluaa olla tuollainen erilainen nuori

    Ei tarvitse alkaa pumpuleita vaihtamaan, uutta nestettä vain pesään niin maku muuttuu aika nopeasti. Jotkin voimakkaat makuaineet saattavat tosin antaa sivumakua aika pitkäänkin. Jos maku pysyy epämääräisen paskana sekasotkuna se on sen merkki, että on aika vaihtaa pumpulit. Aika kovassakin käytössä (paljon siis tehoa) itsellä kestää pumpulit suunnilleen viikon (ei dryhittejä, mikä tietty kuluttaa pumpulia), joka on varmaan aika tavanomainen aika.

    Nestettä voi lisätä ihan sen mukaan, että höyry on maistuvaa eikä maistu palaneelta ja sitä irtoaa tarpeeksi. Yleensä melkein tulittaessa "kuulee" jos nestettä ei ole tarpeeksi. Lisäksi kun on hetken höyrytellyt yhdellä setupilla niin oppii tietämään, kuinka monta vetoa milläkin drippausannoksella kestää höyrytellä ja missä välissä täytyy tiputella lisää. Goonissa on se hyvä puoli, että sitä ei käytännössä voi saada vuotamaan ellei täytä ihan reikä päässä yli.

     
     
  13. #9073
    Heps, löysin 28g twisted kanthaalia. Miten tästä sais jotain järkevää rakennettua serpent miniin, esim monta kiekkaa 3mm tapin ympärille että sais jotain 0.5 ohm luokkaa, single coili siis

     
     
  14. #9074
    Laskeskella ja suunnitella kannattaa Steam Enginen avulla: Wire wizard | Steam Engine | free vaping calculators

     
     
  15. #9075
    Lainaus Alkuperäinen postaaja septic Näytä viesti
    Laskeskella ja suunnitella kannattaa Steam Enginen avulla: Wire wizard | Steam Engine | free vaping calculators
    mietin vaa että kun tää on twistattua niin vaikea laskeskella pitää kai kokeilla vaa

     
     
  16. #9076
    Laita tuohon Wire Builder -kohtaan (Results-taulun yläpuolella) langaksi Twisted

     
     
  17. #9077
    Nyt tuli vähän takapakki tuon goonin kanssa. Koitin asentaa dual coilii. Oli aikamoinen urakka Kun sain tehtyä niin ekalla kerralla oli pumpulia liikaa, vuoti paljon ja maku ei ollut kovinkaan hyvä. Toisella kerralla koitin pienemmällä määrällä pumpulia ja maku ei ollut yhtään hyvä silloinkaan. Päätin sitten heivata koko coilit roskiin (huonosti nekin tein varmaan)

    Noh... Nyt asentelin sinkku coilin ja maku alkaa droppaa sen 1-5 imasun jälkeen, coili lämpenee niinkuin pitääkin mutta saattaako pumpulia olla liian vähän? Eka coili minkä asensin viikko sitten niin maku oli todella hyvä ja kesti imutella useamman kerran ennenkuin maku alkaa droppaa.

    EDIT: Vai voiko vaikuttaa neste makuun kun on ennään 5ml nestettä jäljellä pullossa? Itse tehtyä nestettä tosin.

    EDIT2: Parempaan suuntaan on nyt ainakin menny. Olisikko saattanut makulukko olla päällä? Pienen tauon jälkeen siis alkoi maistumaan paremmalle, ja raaputin vähän coilia. Onko teillä antaa vinkkejä jos maku alkaa kärsiä vaikka onkin uusi coili?
    Viimeksi muokannut Jeesbox; 23.02.17 kello 17:47.

     
     
  18. #9078
    Nyt pikanen kysymys. Vaikuttaako pieni nesteen määrä pullossa mitenkään makuun?

     
     
  19. #9079
    Höyrykone RiMa's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,066
    Väittäisin että pullossa olevan nesteen määrä ei vaikuta makuun, sensijaan dripperissä olevalla nesteen määrällä on suurikin merkitys.
    Spoileri!

     
     
  20. #9080
    Lainaus Alkuperäinen postaaja RiMa Näytä viesti
    Väittäisin että pullossa olevan nesteen määrä ei vaikuta makuun, sensijaan dripperissä olevalla nesteen määrällä on suurikin merkitys.
    Okei. Tuo dripperin maku tosin häviää nopeasti. Johtuuko siitä että oon laittanu liian vähän nestettä vai onko buildaamisessa joku mennyt vikaan?

     
     
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •