Sivu 453 / 484 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 353403443449450451452453454455456457463 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 9,041 - 9,060 / 9666

Aihe: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

  1. #9041
    Mikä aiheuttaa ohmien itsekseen nousun atossa? Ei dramaattista muutosta ole tapahtunut mut osui vain silmään. Cloud beastin V8-T8 kyseessä jos sillä on merkitystä.

     
     
  2. #9042
    Ainakin coilin lämpötila vaikuttaa.

     
     
  3. #9043
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jeesbox Näytä viesti
    EDIT: Ja olisi semmonen hyvä mikä ei kuumu herkästi. Yhtä dripperiä koitin kaverilta ja kuumuu aika paljon.
    Kuumuu???? Tarkoitatko siis mahdollisesti höyryn lämpötilaa?
    Se höyryn lämpötila päätetään siinä vaiheessa kun valitaan dripperin setuppiin lankaa. Kädettömät sitten hankkivat lämpösäätöisen modin ja lämpösäätöön sopivaa lankaa...
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  4. #9044
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Beenari Näytä viesti
    Kädettömät sitten hankkivat lämpösäätöisen modin ja lämpösäätöön sopivaa lankaa...
    Kokeneemmat lämpösäädön käyttäjät eivät välttämättä käytä sitä lämpötilan pitämiseksi tiettynä vakiona, vaan pääasiassa dry-hittien ennaltaehkäisyyn sellaisissa tankeissa, joissa nestemäärän tarkkailu on mahdotonta. Lisäksi sen avulla on helpompi etsiä tarkka sweet-spot kullekin setupille ja nesteelle, että voi sitten tehdä seuraavan coilin entistä paremmin. Tai sitten voi etsiä kyseessä olevalle setupille sopivan tehon kädenkäänteessä ja vaikka sen jälkeen vaihtaa wattipuolelle. Hyvän setupin tekemisessä perinteiset taidot ovat edelleen tarpeen. Lämpösäätö tuo vain hieman lisätarkkuutta, hienosäätöä ja turvallisuuttakin. Toki voihan lämpösäätöä tietty myös ”väärinkäyttää” kietaisemalla "suunnilleen sinne päin" kokoisen coilin ja antamalla sitten lämpösäädön katkoa koko ajan ennalta säädetyn lämpötilan ylittyessä.

    Monille lämpösäädön käyttäminen tuntuu olevan liian monimutkaista ja sen takia asiaan perehtyminen jää usein puolitiehen ja sitten saa lukea yllä olevan kaltaisia kommentteja. Onhan se kieltämättä hieman haastavampaa (esim. EScribe), kuin vain katsella taulukoista sopivan paksuisia lankoja, kierrosmääriä ja sisähalkaisijoita tai vain ulkomuistista ja kokemuksella kiepauttaa coilin. Perinteisen tehosäädön kanssa voi joidenkin tankkien kanssa joutua ihmettelemään, että olisko nyt aika tankata, kun on ensin vedetty kunnon dry-hit keuhkoihin.

    Lämpösäätö ei ole mielestäni perinteisen tehosäädön vaihtoehto, vaan ennemminkin hyvä lisä siihen. Perinteinen tapa on toki hyvä opetella, ennen kuin siirtyy edistyneemmälle tasolle.

    Mekaanista en nyt sano mitään...
    Viimeksi muokannut Hande; 09.02.17 kello 03:10.

     
     
  5. #9045
    Meinasin siis tuolla että dripperin pää kuumuu silleen että huulia alkaa polttaa. Mitä dripperiä lähtisitte suosittelee? Olisiko myös sille videoo että miten se buildataan?

     
     
  6. #9046
    Jokin muu materiaali kuin SS eli vaikka muovinen (delrin, ultem jne.) tippi auttaa aika paljon tuohon kuumenemiseen, tietysti mitä isompi tippi sitä hitaammin se myös kuumenee.

    Goon on varmaan hyvä valinta dripperiksi, ei voi mennä pahasti pieleen - toimii sekä yksi- että kaksi-coilisena eikä vuoda vaikka miten rakentaisi.

    Setuppi-videoita löytyy Youtubesta ainakin englanniksi helposti Goonille, tuo on sen verran yleinen ja suosittu dripperi.

     
     
  7. #9047
    Höyrykone ajax universal's Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    2,567
    Lainaus Alkuperäinen postaaja septic Näytä viesti
    Jokin muu materiaali kuin SS eli vaikka muovinen (delrin, ultem jne.) tippi auttaa aika paljon tuohon kuumenemiseen, tietysti mitä isompi tippi sitä hitaammin se myös kuumenee.

    Goon on varmaan hyvä valinta dripperiksi, ei voi mennä pahasti pieleen - toimii sekä yksi- että kaksi-coilisena eikä vuoda vaikka miten rakentaisi.

    Setuppi-videoita löytyy Youtubesta ainakin englanniksi helposti Goonille, tuo on sen verran yleinen ja suosittu dripperi.
    Mä voisin edelleen vaihtaa sen mun SS-goonin jos sä keräilit niitä gooneja..

     
     
  8. #9048
    Tuo Goon kyllä vaikutti simppelin mukavalta kun katoin videon. Itse ostan varmaan valmiita lankoja niin ei tarvi alkaa ite taittelee. Onko teillä mitä suosituksia mitä lankaa ja pumpulia ostaisin? Saako nuo langat koskettaa toisiinsa? Entä miten tuo wickaus toimii ja miten se tarkalleen ottaen tehdään oikein? Paljon on kysyttävää RDA:sta. Onko teillä antaa mitään tärkeää ohjeita aloittelialle dripperin suhteen?

     
     
  9. #9049
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Nyt tuli niin laaja kysymys että tarvittaisiin varmaan pitkä video avuksi. Löytyyköhän suomenkielistä mistään jos ei kaikki lontoon "ammattitermit" oo hallussa..? Anybody?

     
     
  10. #9050
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    En itsekään tiedä drippereistä mutta olisiko tästä -Urdu höyryää-: Goon RDA:sta mitään apua: https://www.youtube.com/watch?v=-3wkNOfgLSY&feature=youtu.be

     
     
  11. #9051
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jeesbox Näytä viesti
    Tuo Goon kyllä vaikutti simppelin mukavalta kun katoin videon. Itse ostan varmaan valmiita lankoja niin ei tarvi alkaa ite taittelee. Onko teillä mitä suosituksia mitä lankaa ja pumpulia ostaisin? Saako nuo langat koskettaa toisiinsa? Entä miten tuo wickaus toimii ja miten se tarkalleen ottaen tehdään oikein? Paljon on kysyttävää RDA:sta. Onko teillä antaa mitään tärkeää ohjeita aloittelialle dripperin suhteen?
    Pumpuleista varmaan ollaan montaa mieltä mutta paronin pumpuli, bacon taikka bacon v2 on ollut tykättyjä mutta kyllä moni muukin pumpuli toimii ja on tykättyä. Ehkä olisi parempi kysyä että mikä pumpuli ei varmasti ole hyvä? Itsekään kun en paremmin tiedä...

     
     
  12. #9052
    Hyvä sinkku dripperi on Hadaly rda.

     
     
  13. #9053
    Jep, pumpuleissa voi olla maussa pieniä vivahde-eroja ja toiset on helpommin työstettäviä kuin toiset. Omassa käytössä menee useimmiten ihan perus Koh Gen Do, mutta kuten todettu, melkein mikä tahansa valkaisematon luonnonpumpuli toimii. Itse wickin tekemiseen yleisin tapa taitaa nykyään olla Scottish Wick, sen tekemisen löytyy kosolti video-tutorialeja.

    Mikä modi sinulla on? Buildin rakentelussa on paljon merkitystä sillä kuinka paljon tehoa on käytettävissä ja millaista höyryttelykokemusta haetaan.

    Valmiscoileista kannattaa tosiaan aloittaa, myöhemmin voi sitten perehtyä itse rakentamiseen kun tietää vähän paremmin mitä haluaa.

    Niin ja Twisted Messes 2 on ihan huippu-dripperi, sattumalta on minulla myynnissä

     
     
  14. #9054
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Mulla on ollut tuo skottilainen tyyli jo pitkään, vaan en tiennyt että sillä on nimikin. Tuota voisin vielä koittaa että tekisin tiukempaa pumpulointia... Kiitos linkistä!

     
     
  15. #9055
    On tämä sellainen taiteenlaji että jatkuvasti oppii itsekin uutta

    Olen ollut huomaavinani, että yleensä toimii parhaiten sellainen wick, että juuri ja juuri tulee läpi takertelematta niin kuin tässä Ripin videossa:

    https://www.youtube.com/watch?v=I2-hy9hmugk

    Jos takertelee niin on liian tiukka ja wickaa huonosti, ja jos jää liian löysäksi, alkaa paukuttaa ja höyry on erittäin saturoitunutta.

     
     
  16. #9056
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hande Näytä viesti
    pääasiassa dry-hittien ennaltaehkäisyyn sellaisissa tankeissa, joissa nestemäärän tarkkailu on mahdotonta
    Muuten hyvä kirjoitus aiheesta lämmönsäätö, mutta kyse oli dripperistä eikä tankista. Dripperin käyttäjä tietää tasan tarkkaan paljonko siinä atossa on nestettä.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  17. #9057
    Lainaus Alkuperäinen postaaja septic Näytä viesti
    Jep, pumpuleissa voi olla maussa pieniä vivahde-eroja ja toiset on helpommin työstettäviä kuin toiset. Omassa käytössä menee useimmiten ihan perus Koh Gen Do, mutta kuten todettu, melkein mikä tahansa valkaisematon luonnonpumpuli toimii. Itse wickin tekemiseen yleisin tapa taitaa nykyään olla Scottish Wick, sen tekemisen löytyy kosolti video-tutorialeja.

    Mikä modi sinulla on? Buildin rakentelussa on paljon merkitystä sillä kuinka paljon tehoa on käytettävissä ja millaista höyryttelykokemusta haetaan.

    Valmiscoileista kannattaa tosiaan aloittaa, myöhemmin voi sitten perehtyä itse rakentamiseen kun tietää vähän paremmin mitä haluaa.

    Niin ja Twisted Messes 2 on ihan huippu-dripperi, sattumalta on minulla myynnissä
    Smokin Alien on modina. Haen tavallaan tehokasta ja maukasta kokemusta. Jos sen noin sanois.

     
     
  18. #9058
    Alkaa tosin olemaan selvää hommaa. Kattelin tutoriaalivideoita, tietoa täältä ja netistä. Nämä tosin tilaukseen? Ellei oo muita ehotuksii? Single coililla varmaan ensin lähen liikkeelle.

    https://happyjuice.eu/fi/tankit-ja-t...-528-goon.html

    https://happyjuice.eu/fi/tankit-ja-t...acon&results=3

    https://happyjuice.eu/fi/tankit-ja-t...ton&results=44
    Viimeksi muokannut Jeesbox; 09.02.17 kello 18:57.

     
     
  19. #9059
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    02/2017
    Viestit
    4
    Ostin Innovation merkkistä green apple nestettä haaparannasta nuuskakairantukusta, 6mg vahvuista. Pitääkö sekoittaa pohjanesteeseen, vai voiko käyttää sellaisenaan? Kiitos!

     
     
  20. #9060
    Höyrykone RiMa's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,066
    Lainaus Alkuperäinen postaaja sähkörööki33 Näytä viesti
    Ostin Innovation merkkistä green apple nestettä haaparannasta nuuskakairantukusta, 6mg vahvuista. Pitääkö sekoittaa pohjanesteeseen, vai voiko käyttää sellaisenaan? Kiitos!
    On käyttövalmista.
    Spoileri!

     
     
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •