Sivu 367 / 484 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 267317357363364365366367368369370371377417467 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 7,321 - 7,340 / 9666

Aihe: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

  1. #7321
    Höyrykonkari Syntse's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jaana Näytä viesti
    ai kun sä "puhut" ihanasti puolet menee yli ymmärryksen <3
    Heh yritetään sitten selvemmin infota. Eli mikä vielä mahdollisesti mietityttää? Hieman kaivoin taakseppäin jotta sain kokonaiskuvan. Sinulla on siis ipow 2 ja orbit akut ja hait niihin tankkeja. Valitsit subtank minin ja aerotank mowin. Riippuen kuinka haluat/aijot höyrytellä niin säätövaraa kokonaisuuksissa on tottakai. Äkkiseltään sanoisin että molempiin laitteisiin hankit 1.5ohm atomisaattoripäitä ja käytät niitä maksimissaan 15wattia tai 4.8volttia luultavasti pienemmätkin tehot riittää. Molemmissa on imuilman säätö joten poskesta keuhkoon tai suoraan keuhkoon höyryn imeminen onnistuu tosin MOWissa se on aika rajoittunut ilma mutta onnistuu, kokeiltu on.

    Mikä sitten noissa molemmissa saattaa mättää ensimmäisenä on se suukappale (driptip). MOWissa se muistaakseni on metallinen pillimäinen joka on muuten ihan ok mutta se metalli viilenee ja hieman siitä saattaa metallista makuakin tulla. Subtankissa onkohan materiaali delrin sekä mukana taitaa tulla myös muovinen mutta halkaisija hieman isompi kuin esimerkiksi tupakassa. Itse olen laittanut melkein heti tankkiin kuin tankkiin tälläisen driptipin Drip tip 510 STD muovi 1kpl/2kpl/5kpl mutta kaikillahan on omat mieltymyksensä.
    Youtube: Syntsen höyryt

    "Miksi tehdä muuta, kun voi höyryttää?"

     
     
  2. #7322
    Höyrypää japau's Avatar

    Liittynyt
    12/2014
    Sijainti
    kotona
    Viestit
    976
    eli summa summarum kuhan poskeen imet niin maailma hymyilee kummallakin patukalla.

     
     
  3. #7323
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    44
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Syntse Näytä viesti
    Heh yritetään sitten selvemmin infota. Eli mikä vielä mahdollisesti mietityttää? Hieman kaivoin taakseppäin jotta sain kokonaiskuvan. Sinulla on siis ipow 2 ja orbit akut ja hait niihin tankkeja. Valitsit subtank minin ja aerotank mowin. Riippuen kuinka haluat/aijot höyrytellä niin säätövaraa kokonaisuuksissa on tottakai. Äkkiseltään sanoisin että molempiin laitteisiin hankit 1.5ohm atomisaattoripäitä ja käytät niitä maksimissaan 15wattia tai 4.8volttia luultavasti pienemmätkin tehot riittää. Molemmissa on imuilman säätö joten poskesta keuhkoon tai suoraan keuhkoon höyryn imeminen onnistuu tosin MOWissa se on aika rajoittunut ilma mutta onnistuu, kokeiltu on.

    Mikä sitten noissa molemmissa saattaa mättää ensimmäisenä on se suukappale (driptip). MOWissa se muistaakseni on metallinen pillimäinen joka on muuten ihan ok mutta se metalli viilenee ja hieman siitä saattaa metallista makuakin tulla. Subtankissa onkohan materiaali delrin sekä mukana taitaa tulla myös muovinen mutta halkaisija hieman isompi kuin esimerkiksi tupakassa. Itse olen laittanut melkein heti tankkiin kuin tankkiin tälläisen driptipin Drip tip 510 STD muovi 1kpl/2kpl/5kpl mutta kaikillahan on omat mieltymyksensä.
    Nonii ! Kiitos nyt jo ymmärsin luetun Eli onkohan tää Mowin pillistä tuleva "virran" tuntuma sittenki vaan kylmä metalli

    Japau

     
     
  4. #7324
    Höyrykonkari Syntse's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jaana Näytä viesti
    Nonii ! Kiitos nyt jo ymmärsin luetun Eli onkohan tää Mowin pillistä tuleva "virran" tuntuma sittenki vaan kylmä metalli
    Tarkoitatko "virran" tunteella jonkinlaista staattista sähköntunnetta? Eipä sekään mahdottomuus olisi luulen mutta tuskin mitenkään vaarallista, epämukavaa ehkä. Itse en huomannut vastaavaa MOWin kanssa sen viikon tai pari mitä se metalli tippi siinä ehti olla ennenkuin vaihtui muoviseen.
    Youtube: Syntsen höyryt

    "Miksi tehdä muuta, kun voi höyryttää?"

     
     
  5. #7325
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Kittee
    Viestit
    190
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ogfjju Näytä viesti
    Juuh elicks olen tässä höyrytellyt nyt parisen kuukautta ja ei ole tupakkia tai nuuskaa tullut käytettyä yhtään eli hyvin menee. Olen käyttänyt sähkärissäni 0.5 ohmin atopäitä, mutta huomasin että minullahan on alkuperäislaatikossa 1.5 ohmin atopää ja siihen ihastuin heti ensi henkosten jälkeen. Mites tuo RBA mini toimii mouth to lung tekniikalla? Olen nähkääs höyrytellyt aina tällä posken kautta keuhkoihin tekniikalla ja tämä 1.5 ohmin atopää oli kuin nakuteltu tähän hommaan. Minun kannattaisi ilmeisesti jatkossakin tilata näitä 1.5 ohmin atopäitä koska tykkään höyrytellä aina posken kautta kuten tupakissakin? Onko muilla samat? Pystyykö joku myös heittämään vinkkejä hyvistä tankeista Kangerin subox miniin? Meinaa tuo alkuperäinen olla niinsanotusti kärsineen näköinen pienien kolhujen saattelemana.
    Eiköhän se RBA:kin toimi mouth-to-lung tekniikalla. Coili varmaan kannattaa melko alas asentaa, lähelle ilmarööriä niin tiukkenee ilmankulku vähän. Ja pumpulien asettelu vaikuttanee myös, eikun vaan kokeilemaan.

    Tuohon menee nätisti varmaan mikä tahansa 22 millin halkaisijalla ja 510-liitänällä oleva tankki. Nautilusta on monet suositellu mouth-to-lung poltteluun mutta en ole ite kokeillut. Edullinen ja toimiva tankki on myös Innokin iSub G. Löytyy myös halvempana muovitankillinen versio jos nesteet ei vaadi lasitankkia.

    Varalaitetta kyselit myös niin minulla kulkee lyhyillä reissuilla mukana eGo ONE Mega. Coileja saa 1.0 ja 0.5 ohmisena sekä RBA. Neljä milliä vetää nestettä ja Megassa on 2600mah akku niin sillä illan höyryttelee helposti. Imuvastuksen saa ainakin tuolla 1.0 ohmisella melko tiukaksi, eli voi höyrytellä miten haluaa. Ja tuossa tuleva tankkihan käy tuohon sinun suboxiin suoraan jos haluaa vaihtaa.

     
     
  6. #7326
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Suomi
    Viestit
    3
    Missä minun banneri on?
    Olen tehnyt sen yli 3 kk sitten
    Viimeksi muokannut lellu; 28.09.15 kello 20:49.

     
     
  7. #7327
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Inkoo
    Viestit
    123
    Lainaus Alkuperäinen postaaja lellu Näytä viesti
    Missä minun banneri on?
    Olen tehnyt sen yli 3 kk sitten
    Mulle tuli ainakin heti, en vaan muista oliko mulla jo 5 viestiä ennen bannerin laittoa. Ylläpito vois vastata tohon..?
    [

     
     
  8. #7328
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    30
    Miltä maistuu EI valmis oma tekoinen neste? Avasin tässä 5 päivää kypsyneen nesteen ja mietin että onkohan valmista lientä?

     
     
  9. #7329
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2015
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    350
    Se on valmista kun se on hyvää ei oo mitään absoluuttisia kypsyttely aikoja, kaikki nesteet on erilaisia ja kaikkien makuaisti erilainen. Jos maistuu saippuaiselle/parfyymimaiselle niin vaatii vielä aikaa kypsyä.

     
     
  10. #7330
    Höyrypää japau's Avatar

    Liittynyt
    12/2014
    Sijainti
    kotona
    Viestit
    976
    Minä en kyllä mitään kypsyttele. jos ei maistu tuoreeltaan hyvältä viemäriin menee. Joskus noita custardeja kypsyttelin mutta niihin turtui niin pahasti ettei enää tuu käytettyä.

     
     
  11. #7331
    Höyrypää Ukki555's Avatar

    Liittynyt
    05/2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    927
    Lainaus Alkuperäinen postaaja japau Näytä viesti
    Minä en kyllä mitään kypsyttele. jos ei maistu tuoreeltaan hyvältä viemäriin menee. Joskus noita custardeja kypsyttelin mutta niihin turtui niin pahasti ettei enää tuu käytettyä.
    Kyllä tällä taktiikalla menis ja olis mennyt moni hyvä liemi hukkaan, on vaan joitakin liemiä jotka todella tartee aikaa kypsyäkseen ja välillä myös tuuletusta, jotka tuovat sitten sen todellisen hyvän maun esiin. Toki löytyy paljon liemiä, mitkä menee heti sekoittelun jälkeen kiduksiin, minulla tosin nämä vähemmistössä.

     
     
  12. #7332
    Höyrypää japau's Avatar

    Liittynyt
    12/2014
    Sijainti
    kotona
    Viestit
    976
    Juu saattaa olla että oon heittänyt käypää tavaraa mäkeen mutta aina saa tehtyä uutta. Huomasin jossain välissä että jo tuoreeltaan esanssiset tiivarit ei siitä kyllä kohentunut ainakaan omalla kohdalla tekipä mitä sadetanssia tahansa. Yleensä se on se 30-50ml puteli jonka tekee seuraavalle/seuraaville päiville ja jos se ei miellytä työpäivän jälkeen niin uutta tekien ja kierto jatkuu. Samalla tulee vaihdettua makuja suht tiuhaa niin ei pääse kyllästymään.

    Toki kokkeja on yhtä paljon kun makuaistejakin , tuskinpa tässä väärää tahi oikeaa on.

    120ml tiivaria ~20€ riippuen paljonko tilaa kerralla, niin ei noita jaksa paljon säästellä. 1-2v jos ajattelee makutiivisteen säilyvyydeksi niin siinä saa aika huoletta testailla. valmistajalta kun tilaa niin saa melkeenpä järestään tuoretta tiivaria. jotain erikoisempia kun ottaa jälleenmyyjiltä niin on joskus tullut tuotetta joka on jo valmiiksi 2v sitten tehtyä. teeppä siitä sitten herkkuva.

    Tän takia esim suomen kaupat on järkeviä kun tilaavat pienempiä satseja kerralla. pysyvät ainakin tuoreina.

     
     
  13. #7333
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    30
    Oke.... Onko noil mitää välii mis järjestykses laittaa noi PG/VG/MakuTiiviste/Nikotiini niin pulloon ku kokkailee?

     
     
  14. #7334
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Ei.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  15. #7335
    Laturi hakusessa. Halpa, (max 20 eur, en tiiä saako tuolla) ja sellainen laturi hakusessa, jonka uskaltaa jättää yöksi lataamaan näitä akkuja:

    Purple 2800mAh 35A 18650 (Efest) (1 pari) | FinnVape - Sähkötupakka- ja nikotiinineste-kauppa

    Laturi sen takia, kun olen kuullut huhua, että subox minin usb-liitin hajoaa jossain vaiheessa piuhaa kiinni laitettaessa ja sekoittaa koko laitteen?

    En tiedä noista latureista mitään, niin jos vaikka paremmin tietävät laittaisi suoraa linkkiä, tai laturin mallista nimen, minkälainen passaa noille akuille, että en herää yöllä kauheaan jymäykseen

     
     
  16. #7336
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2015
    Sijainti
    Kainuu
    Viestit
    204
    Akkula ja nitecore.

     
     
  17. #7337
    Höyrykone ajax universal's Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    2,567
    mitä ovat ns. BF laitteet ?

     
     
  18. #7338
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2015
    Sijainti
    Kainuu
    Viestit
    204
    http://www.akkula.fi/epages/vilkas02...Products/21565 itelläni on tuommonen ja toimiva on. Ja onhan noita muuallaki mutta tuo nitecore ainaski on hyvä.

     
     
  19. #7339
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kempele
    Viestit
    368
    Bottom Feeder, pullo modin sisällä, jonka kyljessä reikä, josta voi painella pullosta nestettä coilille

     
     
  20. #7340
    Höyrykone ajax universal's Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    2,567
    tattis vastauksista !

     
     
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •