Sivu 152 / 484 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 52102142148149150151152153154155156162202252 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3,021 - 3,040 / 9666

Aihe: Aloittelijan pieniä kysymyksiä sähkötupakasta

  1. #3021
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ahe222 Näytä viesti
    Sama mesta, jouduitko käyttämään googlea vai oliko noin syvää tietoa Kokkola ei nyt kuitenkaan ole ihan naapuri kyliä enkä usko Nakkilan olevan ihan maankuulu Oliko toi Jariffin kommentti tarkoitus sanoa että "Mesh is bad ummkay" vai ymmärsinkö jotain harhaan?
    Et ikinä usko mut aikoinaan tuli pelattua trivial pursuittia ja siitä jääny mieleen toikin asia
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  2. #3022
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ahe222 Näytä viesti
    Oliko toi Jariffin kommentti tarkoitus sanoa että "Mesh is bad ummkay" vai ymmärsinkö jotain harhaan?
    Ei. Itse olen die-hard mesh-mies ollut jo vuoden. Kerroin vain mistä on keskusteltu vuoden aikana liittyen tähän tohottamisen proplematiikkaan.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  3. #3023
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jarif Näytä viesti
    Ei. Itse olen die-hard mesh-mies ollut jo vuoden. Kerroin vain mistä on keskusteltu vuoden aikana liittyen tähän tohottamisen proplematiikkaan.
    Muistan myös nähneeni moisen, taisi samoihin aikoihin olla silicasta ja irtoavista partikkeleista olla juttua myös. Melkein kehtaan väittää että menevät samaan kategoriaan e-neste = pakkasnestettä tarinan kanssa, mistä itse asiassa Pusardokin mainitsi yhdellä viimeisistä videoistaan.
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  4. #3024
    Höyrykonkari WHIP's Avatar

    Liittynyt
    06/2013
    Sijainti
    Ylöjärvi
    Viestit
    313
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Endziel Näytä viesti
    ...En ymmärrä mitä tuo kynttiläpoltto meinaa nyt oikein. Mitä tässä tarkoitetaan nastalla, tuskin nyt ihan sitä mikä kiinnitetään ilmoitustauluun? Ja eikai se e-neste ole palavaa joten miten se mesh edes syttyisi jos sen valelee e-nesteellä?

    "lähes mikä tahansa jossa on eristetty wick reikä ja riittävän lyhyt matka plus ja miinus posteilta" Joo kiitosta vaan, missään myytävässä olevassa mesh-laitteessa ei ole tollasia speksejä, eli ne pitäis päätellä ennenkuin ostaa. RSST:eetä on moni suositellut..

    Itse rakennan nykyään silica-setuppeja Protank 2:seen, Dreamiin, ja Foggeriin. Foggeria en ole saanut toimimaan, eli aika paska laitos. Ens viikolla on tulossa Kaiffari Lite johon ajattelin kokeilla ekaa kertaa pumpuli+microcoil setuppia.

    Modeja löytyy K101, KTS+ (Fasttechiltä), ja SVD. Ensi viikosta odotettavissa saapuvaksi kiina-Nemesis (ja se kaiffari).
    Sori. Koitan pistää asiaakin.
    Tuolla kynttilä/nestepoltolla tarkoitetaan mesh -rullan valelemista e-nesteellä ja sen sytyttämistä palamaan. Palaa se, usko pois. Tällä toimenpiteellä edesautetaan tuon eristävän kerroksen syntymistä.
    Tuo nasta on nimenomaan sellainen jota ilmoitustauluillakin käytetään. Meshirullan saa sen avulla pysymään pystyssä eikä tarvi polttaa näppejään.
    Speksit tuntuu kaiken kaikkiaan olevan turhan ylimalkaisia jokaiselle tuotteelle, joten tätä foorumia lueskelemalla saa yksityiskohdat parhaiten selville.

     
     
  5. #3025
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Pakkasneste on denaturoitua spriitä eli tehty myrkylliseksi jotta se ei olisi kilpailija Alkon tuotteille. Se on hallinnon päätös. En ole missään koskaan kuullut että e-nesteen alkoholeja (glyseroli yms.) olisi myrkytetty.

    Pakkasneste ei olisi ollenkaanjuurikaan haitallista ilman hallinnon vartavasten tekemää interventiota.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  6. #3026
    Mitäs jos tässä ketjussa keskityttäisiin otsikon sanelemaan aiheeseen eikä Klamydian biiseihin, Kokkolaan, Trivial Pursuittiin, tahi pakkasnesteisiin. Kiitos WHIP:ille vastauksesta.

     
     
  7. #3027
    Saattaa myös tietysti olla, että pikku runkkupiiri ei jaksa joka päivä vastata samoihin kysymyksiin asiallisesti. Kysymyksiin, jotka ratkeis kattomalla pari videota tai vetämällä search. Tiedä häntä. Itse luotan mielummin runkkupiirin vastauksiin ja tykitän kysymyksiä.

     
     
  8. #3028
    Lainaus Alkuperäinen postaaja WHIP Näytä viesti
    Sori. Koitan pistää asiaakin.
    Tuolla kynttilä/nestepoltolla tarkoitetaan mesh -rullan valelemista e-nesteellä ja sen sytyttämistä palamaan. Palaa se, usko pois. Tällä toimenpiteellä edesautetaan tuon eristävän kerroksen syntymistä.
    Tuo nasta on nimenomaan sellainen jota ilmoitustauluillakin käytetään. Meshirullan saa sen avulla pysymään pystyssä eikä tarvi polttaa näppejään.
    Speksit tuntuu kaiken kaikkiaan olevan turhan ylimalkaisia jokaiselle tuotteelle, joten tätä foorumia lueskelemalla saa yksityiskohdat parhaiten selville.
    Pitää paikkansa selitin liian lyhyesti, eli se nasta homma on juuri niin kuin Whip sanoi ja ne speksit täsmää esim somnium novumiin, diablo hybridiin ja somniumiin. Tokihan eristtämättömään mesh reikäänkin saa toimivan setupin tehtyä mutta se helpottaa huomattavasti alottelijaa. Hinta on hiukan kalliimpi mutta käytettynä näitäkin tuotteita pyörii täälläkin. Rsst:tä en kaikella kunnialla muita kohtaan suosittelisi alottelijalle muuten kuin hinnan puolesta. Plussa postiin hankittava prikka tai taivuteltava meshi mutkalle että etäisyys pysyyn kurissa, miinus posti on niin kaukana että jos et laita kanthalia pitkin ato deckiä kulkemaan on hotspot varma ja tankki on muovia jonka mm. Rotary onnistui jo muistaakseni sulattamaan.
    Lue kokemuksia muista ketjuista, älä lannistu vaikka ensimmäisellä tai edes kolmannella kerralla ei toimi ja harjoittelu opettaa mikä itselle on paras tyyli tehdä toimiva setup.
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  9. #3029
    Höyrykonkari WHIP's Avatar

    Liittynyt
    06/2013
    Sijainti
    Ylöjärvi
    Viestit
    313
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jarif Näytä viesti
    Pakkasneste on denaturoitua spriitä eli tehty myrkylliseksi jotta se ei olisi kilpailija Alkon tuotteille. Se on hallinnon päätös. En ole missään koskaan kuullut että e-nesteen alkoholeja (glyseroli yms.) olisi myrkytetty.

    Pakkasneste ei olisi ollenkaanjuurikaan haitallista ilman hallinnon vartavasten tekemää interventiota.
    Tarkoittanet jäänestoa. Pakkasnestehän on kaiketi etyleeni- tai propyleeniglykolia... Etenkin jos sitä haluat veteen sekoittaa.

     
     
  10. #3030
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Naamapeikko Näytä viesti
    Saattaa myös tietysti olla, että pikku runkkupiiri ei jaksa joka päivä vastata samoihin kysymyksiin asiallisesti. Kysymyksiin, jotka ratkeis kattomalla pari videota tai vetämällä search. Tiedä häntä. Itse luotan mielummin runkkupiirin vastauksiin ja tykitän kysymyksiä.

    Minäkin luotan runkkupiirin vastauksiin, sen takia heille tykitänkin kysymyksiä. Videoista sen verran että osa alkaa olla jo vanhentunutta materiaalia, osa on atoille joita kukaan ei enää käytä, ja osa joita käyttää niin on tullut uusia niksejä. Sen takia kyselen, ei kysyvä tieltä erehdy.

    Ja tällä foorumilla on ongelmana se ettei tollasia kunnollisia "Aloittelija, tee tämä ja tämä, osta tämä ja tämä, älä osta tätä ja tätä, tee näin älä näin" viestejä oikein ole. Lähinnä jauhetaan kuinka joku salaisessa kreikkalaisessa laboratoriossa kehitelty mekaaninen tulittaa kovemmin kuin edeltäjänsä. Lähes kaikki aloittelijoille suunnatut aloitusviestit on vuosia vanhentuneita, eikä niitä ole kukaan päivitellyt. Jos haluat oppia meshin saloja niin sun pitää lukea jotain 100 sivua tekstiä kaikennäkösistä atoista, ja etsiä itse youtube videot jotka selittää mitä pitää tehdä ja mitä älä tee, tietämättä ollenkaan mitkä on asiaa ja mitkä häränkakkaa.

    Niin sen takia tällänen ketju on mielestäni varsin hyvä, vaikka täällä kysytään samoja kysymyksiä joka 10. sivu, niin se on ihan ok koska ei kukaan noita muiden ketjujen aloitusviestejä päivittele.

     
     
  11. #3031
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Sorry
    Meitä on muutama spämmääjä joilla tahtoo aina lähtee aiheet lapasesta
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  12. #3032
    No ei se mulle ole ongelma, mutta veikkaisin että sellaista aloittelijaa joka on juuri tutustunut tähän ihmeelliseen höyryttelyn maailmaan niin voisi vähän epärohkaista tälläinen ihme jutustelu juuri tässä aloittelijoille suunnatussa ketjussa.

     
     
  13. #3033
    Höyrykonkari WHIP's Avatar

    Liittynyt
    06/2013
    Sijainti
    Ylöjärvi
    Viestit
    313
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Endziel Näytä viesti
    Minäkin luotan runkkupiirin vastauksiin, sen takia heille tykitänkin kysymyksiä. Videoista sen verran että osa alkaa olla jo vanhentunutta materiaalia, osa on atoille joita kukaan ei enää käytä, ja osa joita käyttää niin on tullut uusia niksejä. Sen takia kyselen, ei kysyvä tieltä erehdy.

    Ja tällä foorumilla on ongelmana se ettei tollasia kunnollisia "Aloittelija, tee tämä ja tämä, osta tämä ja tämä, älä osta tätä ja tätä, tee näin älä näin" viestejä oikein ole. Lähinnä jauhetaan kuinka joku salaisessa kreikkalaisessa laboratoriossa kehitelty mekaaninen tulittaa kovemmin kuin edeltäjänsä. Lähes kaikki aloittelijoille suunnatut aloitusviestit on vuosia vanhentuneita, eikä niitä ole kukaan päivitellyt. Jos haluat oppia meshin saloja niin sun pitää lukea jotain 100 sivua tekstiä kaikennäkösistä atoista, ja etsiä itse youtube videot jotka selittää mitä pitää tehdä ja mitä älä tee, tietämättä ollenkaan mitkä on asiaa ja mitkä häränkakkaa.
    Vajaa puolivuotta sitten törmäsin samaan asiaan. Siitä huolimatta olen kaipaamani tiedon täältä saanut kaivettua. Kysyt ja odotat asiallista vastausta scrollaten yli kokkolaklamydiahirviporojäkälä viestit, niinkuin nyt, tai käytät tuota hakua, sekin toimii mukavasti kun huomaa pistää ruksin "näytä tulokset viestinä" ruutuun.

     
     
  14. #3034
    Höyrykonkari WHIP's Avatar

    Liittynyt
    06/2013
    Sijainti
    Ylöjärvi
    Viestit
    313
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Endziel Näytä viesti
    No ei se mulle ole ongelma, mutta veikkaisin että sellaista aloittelijaa joka on juuri tutustunut tähän ihmeelliseen höyryttelyn maailmaan niin voisi vähän epärohkaista tälläinen ihme jutustelu juuri tässä aloittelijoille suunnatussa ketjussa.
    Perjantaisin täällä tuntuu lähtevän rasasta joka alueella

     
     
  15. #3035
    Juu sen aloittelijan oppaan dot pdf vois joku kirjotella ehkä uusiks nykypäivään, mutta kuka.

    Näistä RBA värkeistä oon ite vaan pikkuhiljaa keränny tietoa tässä kuukausien aikana. Mesh teoria alkaa olemaan hanskassa, mutta se _kunnollinen_ toteutus onkin sitten näköjään aivan eri asia. Edelleen suosittelen kyllä sitä defunctan videota vaikka se ei nyt ehkä ihan joka kysymykseen vastaakkaan suoraan, mutta ainakin selviää mitä tässä ollaan touhuumassa. Paljon on toki muitakin videoita joita en tähän hätään ehkä osaa ettiä.

    Mikään näistä mesh-opeista ei varsinaisesti vanhennu, mutta konstit ehkä. Alkuun mesottiin, että sitä mesh-pötköä pitää kynttiläpolttaa(näkyy defunctan videolla muistaakseni), että pulssitus on helpompaa. Nykyään kovat jätkät skippaa sen ja pulssittaa kuiviltaan. Pulssitushan käytännössä tarkottaa sitä, että poistetaan se sähkön johtavuus kanthalin ja meshin väliltä(joku kerros sinne ilmestyy lämmön+hapen avulla emt.). Tarkotus on saada vain kanthal johtamaan sähköä. Ja se on meshin punainen lanka; saada sähkö kulkemaan kanthalia pitkin eikä sitä metallista wick-materiaalia.

     
     
  16. #3036
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Endziel Näytä viesti
    Minäkin luotan runkkupiirin vastauksiin, sen takia heille tykitänkin kysymyksiä. Videoista sen verran että osa alkaa olla jo vanhentunutta materiaalia, osa on atoille joita kukaan ei enää käytä, ja osa joita käyttää niin on tullut uusia niksejä. Sen takia kyselen, ei kysyvä tieltä erehdy.

    Ja tällä foorumilla on ongelmana se ettei tollasia kunnollisia "Aloittelija, tee tämä ja tämä, osta tämä ja tämä, älä osta tätä ja tätä, tee näin älä näin" viestejä oikein ole. Lähinnä jauhetaan kuinka joku salaisessa kreikkalaisessa laboratoriossa kehitelty mekaaninen tulittaa kovemmin kuin edeltäjänsä. Lähes kaikki aloittelijoille suunnatut aloitusviestit on vuosia vanhentuneita, eikä niitä ole kukaan päivitellyt. Jos haluat oppia meshin saloja niin sun pitää lukea jotain 100 sivua tekstiä kaikennäkösistä atoista, ja etsiä itse youtube videot jotka selittää mitä pitää tehdä ja mitä älä tee, tietämättä ollenkaan mitkä on asiaa ja mitkä häränkakkaa.
    Kaikella kunnioituksella mutta miten luulet että ainakin itse olen setuppini oppinut tekemään...... Lukemalla ensin kaikki mahdollinen tieto, hankkinut halvan paskan genesis aton jossa ei ollut puhettakaan mistään kuristetuista kammioista tai eristetyistä mesh aukoista, sitten porukurkussa katselin videoita jossa sen ajan Suomalaiset ja ulkomaalaiset gurut pyöräytti setupin minuutissa itsellä koko värkki oli yhtä isoa hotspottia. Pikku hiljaa yritys erehdys menetelmällä oppii. Jos siihen olisi yksi ainoa oikea tapa niin se varmasti olisi jo kirjoitettu ja opiksi jaettu mutta tämäkin harrastus on elänyt niin paljon viimeisen vuoden aikana että vieläkään ei ole yhtä oikeaa tapaa tehdä mitään. Vuosi sitten jos joku olisi puhut microcoileista ja pumpuleista niin se olisi naurettu pihalle koko foorumista. Älä lannistu ja jos hankit sen rsst:n niin siitä ei ole kuin suunta ylöspäin, sen jälkeen väännät setupin vaikka kanaverkolla ja piikkilangalla kunhan homman opit.
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  17. #3037
    [QUOTE=Endziel;286110
    Ja tällä foorumilla on ongelmana se ettei tollasia kunnollisia "Aloittelija, tee tämä ja tämä, osta tämä ja tämä, älä osta tätä ja tätä, tee näin älä näin" viestejä oikein ole. Lähinnä jauhetaan kuinka joku salaisessa kreikkalaisessa laboratoriossa kehitelty mekaaninen tulittaa kovemmin kuin edeltäjänsä. Lähes kaikki aloittelijoille suunnatut aloitusviestit on vuosia vanhentuneita, eikä niitä ole kukaan päivitellyt. Jos haluat oppia meshin saloja niin sun pitää lukea jotain 100 sivua tekstiä kaikennäkösistä atoista, ja etsiä itse youtube videot jotka selittää mitä pitää tehdä ja mitä älä tee, tietämättä ollenkaan mitkä on asiaa ja mitkä häränkakkaa.

    Niin sen takia tällänen ketju on mielestäni varsin hyvä, vaikka täällä kysytään samoja kysymyksiä joka 10. sivu, niin se on ihan ok koska ei kukaan noita muiden ketjujen aloitusviestejä päivittele.[/QUOTE]

    Olen jossain määrin samaa mieltä. Kyllä. Tiedon kaivaminen ei välttämättä ole helpoin laji.


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  18. #3038
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ahe222 Näytä viesti
    Kaikella kunnioituksella mutta miten luulet että ainakin itse olen setuppini oppinut tekemään...... Lukemalla ensin kaikki mahdollinen tieto, hankkinut halvan paskan genesis aton jossa ei ollut puhettakaan mistään kuristetuista kammioista tai eristetyistä mesh aukoista, sitten porukurkussa katselin videoita jossa sen ajan Suomalaiset ja ulkomaalaiset gurut pyöräytti setupin minuutissa itsellä koko värkki oli yhtä isoa hotspottia. Pikku hiljaa yritys erehdys menetelmällä oppii. Jos siihen olisi yksi ainoa oikea tapa niin se varmasti olisi jo kirjoitettu ja opiksi jaettu mutta tämäkin harrastus on elänyt niin paljon viimeisen vuoden aikana että vieläkään ei ole yhtä oikeaa tapaa tehdä mitään. Vuosi sitten jos joku olisi puhut microcoileista ja pumpuleista niin se olisi naurettu pihalle koko foorumista. Älä lannistu ja jos hankit sen rsst:n niin siitä ei ole kuin suunta ylöspäin, sen jälkeen väännät setupin vaikka kanaverkolla ja piikkilangalla kunhan homman opit.
    Ahe222 : puhut mun kieltä en olisi itse saanut tota viestiä noin hyvään muotoon. Olihan se yhtä helvettiä opetella silicasta meshiin omin käsin Kukaan ei oo näyttämässä kädestä pitäen tai muuten ohjeistamassa. Tein hissukseen agaan varmaan pari kuukautta sillointällöin setuppia ja aina meni vituix... Eka onnistunut jumalsetuppi ja se oli siinä Nykypäivänä väännetään vaikka mitsun syyläriin toimiva setuppi, siinä pitää olla vaan nesteenä pluidia
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  19. #3039
    Höyrypää sauhuttaja's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Varsinais-suomi
    Viestit
    629
    Jos se paras laite olisi tehty niin olisiko kenelläkään enään mitään muuta käytössä ??
    Itse kukanenkin on aloittanut nollasta myös minä ja opettelen kokoajan lisää. Rokkeasti vaan kysymyksiä kun niitä ilmenee. Itse olen ainakin saanut todella hienosti täältä apuja aloitukseen. Nyt mennään setupilla kiinan nemesis ja rsst, mukavasti höyryää ja maistuu, jatkossa varmasti vieläkin paremmin kun ja jos onnistun setupeissa vielä joku päivä.

     
     
  20. #3040
    Höyrykonkari koposenpera's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    vantaa
    Viestit
    173
    lyhyen höyryttelyurani aikana kattelin melkein ensimmäisenä tuon defunctan nasta poltto pläjäyksen ja sen jälkeen ei ole tarvinnut kysellä meshin setupoinnista mitään.toimii ainakin mulle

     
     
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •