Tuosta setti
Coil Master kit V2
Tuosta setti
Coil Master kit V2
Sivuleikkurien pitää olla sellaiset, että niillä saa langan poikki aivan deckin reunaa myöten. Jos deckistä törröttää langan päitä, voivat ne osua höyrykammion seinään ja aiheuttaa oikosulun.
"don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."
Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
Höyryttelypäiväkirja
Ohm-mittariakaan et oikeastaan tarvitse, jos sulta löytyy joku piirillinen modi.
Coilit voi kieputella poranterän/ruuvimeisselin tms. sopivan paksuisen pyöreän tangon ympärille.
Eli ensi alkuun ei kummoisia välineitä välttämättä tarvitse. Ostelee sitten ajan kanssa, jos tuntee tarvitsevansa "parempia" välineitä.
"Not a bad life really"
Höyryttelypäiväkirja
No se piiri nimenomaan siinä on... Siinä on nääs elektroniikkaa.![]()
Höyryttelypäiväkirja
Itse otin uudelleen käyttöön. Saa todella helposti väännettyä spaced coilin missä tasaiset välit. Kieputtaa esim. 0.40 kanthaalia 3mm kuroon neljä kieppiä yli halutun ja sen jälkeen coilin päistä kiinni ja vetää sen vähän niinkuin jouseks.
Sitten kummastakin päästä pari kieppiä vetämällä pois ja se on siinä.
Jostain täältä foorumilta tän vinkin löysin, en vaan muista mistä
Edit. Pottulaltahan tämä vinkki tuli tähän videoon kohdasta 40.25 etiäppäin.
https://www.youtube.com/watch?v=8P2I...outu.be&t=1241
Kurot on täälläkin kovassa käytössä heti kun sain ne. Tulee niin nättiä coilia että en ymmärrä miten olen ennen pärjännyt ilman niitä. (Tuohan kuulostaa ihan TV-shop mainokselta)![]()
Mites noi ohmit määrittyy kun ruvetaan omia coileja vääntämään? Mitä useampi kieppi sen isommat ohmit vai...?
Juuri noin kieppien suhteen, toki vaikuttavia asioita on monta muutakin; langan materiaali, langan paksuus, coilin halkaisija, coilin jalkojen pituus.
Tuolta katsomaan: Coil wrapping | Steam Engine | free vaping calculators
Kaikki epäoniistuu jotenkin.
Minä coilintekijä aloittelijana (joka ei tykkää lukea ohjekirjoja) niin en voi kuin hämmästellä homman kirjoa. Siis lankoja kun on joka sormelle ja varpaalle erilaisia ja niitä kokeillessa voin vain ihmetellä että: mites tästä näin hyvä tuli ja mites näin huono jne. Olisi ehkä hyvä lukea ja katsoa videoita asiastaSen kun olen ainakin huomannut että coili vaikuttaa todella paljon makuun!!! Hyvä coili= Hyvä maku!
Mä en nyt oikeen saa selvää tosta laskurista. Tänään tuli kiekko Kanthal A1 26GA 30ft lankaa, eli miten saisin tuosta väännettyä jonkun 0.3-0.4 ohmisen coilin? Mielestäni 0.3 oli tosi hyvä kun aikasemmin niitä käytin. Oli siis valmiita coileja jotka tuli modin ja tankin mukana.
e: Laitoin tonne laskuriin nyt jotain ja se sanoo että 4/3 "half wraps" niin tulis 0.32ohm, eli teenkö mä 3 ja puoli kieppiä vai 4?
Omasta mielestäni enemmän vaikuttaa se kuinka pumpuleiden laitto onnistuu. Viime aikoina on joka kerralla alkanut onnistumaan (Griffin 22, 25 ja Merlin). Benjille suosittelen seuraavaksi Griffin 25:sta. Pikkasen enemmän työtä, joka palkitsee tuplasti paremmilla ja maukkaammilla höyryillä.