Sivu 10 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678910
Tulokset 181 - 197 / 197

Aihe: Fogger V4

  1. #181
    Topsipuikon (2.3mm paksuus) ympärille 0.32mm kanthalilla 1.3 ohmia:
    Coil wrapping | Steam Engine | free vaping calculators

    Oleellinen tieto on Number of wraps. Aika mötkö jo tuommoinen 15 kieppinen coili.

    0.25mm kanthalilla sama:
    Coil wrapping | Steam Engine | free vaping calculators

    Tuloksena 9 kieppiä. Vähän voi heittää ohmit, mutta loppu omalla kokemuksella. Kyllä tuo laskuri aika lähelle antaa.

     
     
  2. #182
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    13
    Lainaus Alkuperäinen postaaja höyryläinen Näytä viesti
    Joko sait toimimaan? Mä en ole laittanut kanaviin ollenkaan pumpulia, mutta pitäny vaan huolen, että neste ei pääse valumaan pumpulin ohi, eli on semmoiset "pumpuliseinämät" jokaisen kanavan jatkeena. Pari haituvaa voi sinne kanavan yläosaan laittaa jos tuntuu, että pumpulit ei pysy paikallaan. Sit kannattaa myös vähän muotoilla sitä pumpulia niin, ettei sen sisä-/alareuna mene ilmareiän päälle kun kierrät kuvun päälle. Mulla se pumpuli on yleensä vähän liian paksu, eikä mahdu kunnolla kuvun kanssa. Muotoilu on helpointa kun pumpuli on kostutettu. Napsasee saksilla pari milliä pois pituussuunnassa alareunasta (ei siis lyhennä vaan ohentaa).

    Aika märät höyryt pitää ollakin, vaan nestettä ei toki pitäisi tulla mukana.

    Havainnollistava kuva:
    Liite 18290
    Laitoin jäykemmät 40/60 nesteet sisään, niin tämä tuntuu olevan ainut konsti saada toimimaan ilman dryhittiä. Toistaiseksi ainakaan ei ole vuotanut

     
     
  3. #183
    Vähän kiinnostaisi aloittaa RBA-hommat tällä uudella V5:lla, videoiden perusteella ilmeisesti suhteellisen helppo värkki setupoida verrattuna moneen muuhun.
    Mites konkareiden mietteet, onko joku muu vekotin oleellisesti parempi aloittelijalle, ja jos niin miksi?

     
     
  4. #184
    Kaikki on suhteellista, itse aloittanut dripperillä ja kaiffarilla, kyllä toi fogger varmaan helpoimpia on noin dual coili vehkeistä ja kun ei heti ala tekemään mitään super alhaisia ohmeja, niin wikkauksenkin saa pelittään. Mä en itse oikeen ole perustanut noista dualcoileista muissa kuin drippereissä, vaikka käsissä käynyt Foggeria ja orchidia ym. jos dualcoili ei oo must niin Eleaf Lemoa suosittelisin, ei oo niin just senkään pumpulin määrän kans ja kurlaus/kuseskelukin on vaikea saada aikaan (pystyy kyllä rakentaan myös dualillakin, kun taas foggeria ei sinkkucoililla saa pelittään kovin kummosesti)

     
     
  5. #185
    Mikähän mun Foggeriin on iskenyt, kun kusee kaikki nesteet pihalle? Toimi pitkän aikaa vallan loistavasti, mutta yhtäkkiä alkoi päästää kaikki nesteet ulos. Jos sen täytän ja jätän pöydälle, niin muutaman tunnin päästä tankissa ei ole nestettä, mutta pöydällä on.

    Oonkohan huuhtonut viemäriin jonkin oleellisen tiivisteen?

     
     
  6. #186
    Tarkistappa se pieni o-rengas mikä tiivistää piipun yläcäppiin (olettaen että kusee ilmareijistä ulos) ainakin tuon tyylisissä jos saa "korvausilmaa" tankkiin niin aika helposti horottelee läpi.

     
     
  7. #187
    Eipä muuten ole o-rengasta piipussa. Täytyy tsekkailla, löytyisikö mukana tulleesta pussista moista. Kiitän tipsistä!

     
     
  8. #188
    Eipä kestä. Se oli muistaakseni sellanen aika hengetön valkonen o-rengas, ainakin siinä versiossa mikä itsellä oli.

     
     
  9. #189
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ameriikanihme Näytä viesti
    Kaikki on suhteellista, itse aloittanut dripperillä ja kaiffarilla, kyllä toi fogger varmaan helpoimpia on noin dual coili vehkeistä ja kun ei heti ala tekemään mitään super alhaisia ohmeja, niin wikkauksenkin saa pelittään. Mä en itse oikeen ole perustanut noista dualcoileista muissa kuin drippereissä, vaikka käsissä käynyt Foggeria ja orchidia ym. jos dualcoili ei oo must niin Eleaf Lemoa suosittelisin, ei oo niin just senkään pumpulin määrän kans ja kurlaus/kuseskelukin on vaikea saada aikaan (pystyy kyllä rakentaan myös dualillakin, kun taas foggeria ei sinkkucoililla saa pelittään kovin kummosesti)
    Olen tosiaan ihan pihalla näistä hommista, enkä välttämättä edes tiedä haluanko tai tarvitsenko dual coileja, toki enemmän on aina parempi Vai onko sittenkään..?
    Miksi dualit ei sulle maistu, jos sopii kysyä?
    Tässä tuo yläpuolinen täyttö on itselleni iso plussa verrattuna Lemoon, myös ulkonäkö on omaan silmään varsin päheä.

     
     
  10. #190
    Höyrykone AnttiE's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Jyväskylä, aika-ajoin Tampere
    Viestit
    3,768
    Lainaus Alkuperäinen postaaja turpiini Näytä viesti
    Olen tosiaan ihan pihalla näistä hommista, enkä välttämättä edes tiedä haluanko tai tarvitsenko dual coileja, toki enemmän on aina parempi Vai onko sittenkään..?
    Miksi dualit ei sulle maistu, jos sopii kysyä?
    Tässä tuo yläpuolinen täyttö on itselleni iso plussa verrattuna Lemoon, myös ulkonäkö on omaan silmään varsin päheä.
    Dualit=2x duuni pakkoja vääntäessä ja pumpuleita vaihtaessa. Jotkut ei tykkää dualin höyryistä laisinkaa. Ittellä dualit kyl toimii pirun nätisti milloin missäkin!

     
     
  11. #191
    Drippereissä tykkään dualeista, mutta tankeissa ei jotenkin saa samaa, ehkä johtuen yleensä riittämättömästä ilman saannista ja pienestä kammiosta, höyryt on vähän karuja ainaki matalilla ohmeilla, korkeammilla taas ei saa vastaavaa hyötyä vrt. samaan sinkkuun. Makuhöyryttäjänä tykkään tankeissa singlestä, jossain Orchidissa on riittävän väljä imu dualeille, mutta sitten taas maku katoaa. Sellasia maku asioitahan nämä on. Dualit tankissa, varsinkin itse kun mekaanisella ajelee, niin tarkoittaa aika matalia ohmeja ja kun muutenkin on sinkkuun verrattuna tuplasti vaivaa saada wikkaamaan, niin matalilla ohmeilla se vielä kertautuu. Foggeri on toki hulppea laitos hintaansa nähden ja ehdottomasti kannattaa hankkia jos dualia haluaa, mutta kyllä mä sinkkua ihan ekaksi rakenneltavaksi tankiksi suosittelisin. Halpoja tosin noi Fogger ja Lemo esim. on, et silleen ei paljoa häviä jos ei mielytäkkään. Sanoisin kuitenkin että jos Foggerin otat ekaksi rakenneltavaksi, niin älä luovuta jos ei lähde pelitään ihan eka yrityksellä=D

    Tietysti itsellä kun ei ole mitään vaihtoatolla olevia clearoja, niin noi tankit on sellaisia arkisempia go to vehkeitä, silloin niihin haluaa just helppoutta ym. Drippereillä sitten enempi noi pilven metsästykset jä ultimaattiset makuhifistelyt.

     
     
  12. #192
    Tuo lisäduuni kahden coilin kanssa ei toki tullut yllätyksenä, ja pikku näpertely on ihan mielekästä puuhaa ollut meikäläiselle aina, perhon sidonnassa ja elektroniikan kanssa puuhastellessa menee helposti tunteja ihan huomaamatta, eiköhän tästäkin jotain iloa pysty repimään, vaikka sitten sen kautta kun saa vihdoin muutaman desin pöydälle valuttelun jälkeen nesteet pysymään wickissä ilmakanavien sijaan.
    Onneksi on tosiaan tämä Nautilus Mini niin ei tarvitse ilman höyryjä olla vaikkei heti tuon Foggerin kanssa onnistuisikaan, ja toisaalta mikä estää ostamasta jotain singleä myös
    Noinkohan lähtee lapasesta heti alkuunsa tämäkin homma

     
     
  13. #193
    Nonnih, nyt on pari tankillista höyrytelty Foggerilla, on kyllä soiva peli!
    Aloittelijan tuurilla eka setuppi toimi heti kättelyssä varsin mainiosti, joskin pientä kurluttelua ilmeni kun vetelin ketjussa 15 25 watilla, taisi olla piippuun kondensoituvaa nestettä se, alleen ei kussut kuitenkaan.
    Tämän kokemuksen valossa ei ainakaan ihan heti tule tarvetta millekään muulle tankille kun dualit on näköjään näinkin helppo tähän duunata.



    edit: Aivopieru, 15 watilla mennään normaalisti.
    Viimeksi muokannut turpiini; 12.12.14 kello 07:46.

     
     
  14. #194
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    15
    Oma Fogger V4 -klooni on viime aikoina ruvennut kuseskelemaan ilmarei'istään kun sen laittaa horisontaalisesti. Missä lie vika? Tiivisteissäkö?

    Muuten oikein mukava vehje ollut, mutta tuo kyllä turhauttaa hieman. Aikaiseimmin ei tätä ongelmaa ole ilmennyt, mutta nyt hiljalleen ruvennut kuseskelemaan.

    IPV 3:n nokassa ollut 0,8-ohmisella tuplakoileilla, ja hyvin on löylynnyt - dry hiteistä ei ole tietoakaan.

     
     
  15. #195
    Höyrykone Temonen's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    2,505
    Useimmat RBA laitteet kusee nesteet pihalle jos pitelee kauan kyljellään. Riippuu toki atosta ja setupista (lähinnä wickauksesta). Jos tankki ei ole täynnä, se haukkaa ilmaa kyljellään ollessa ja paineet tekee tehtävänsä. Jostainhan se paineen tuoma neste haluaa ulos eli ilmareijistä.

     
     
  16. #196
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    36
    V6 ulos paketista, putsaus ja setupin tekoon.....

    Fogger V6 - Imgur

    Perkele.

    EDIT (8.2 ~6:00): Perjantaina laitoin Frog in Fogille RMA pyyntöä ja tuli vastaus!

    "Dear Ville,

    Thank you for the pictures. We will contact you on Monday.


    Kind regards,

    Alex"

    Saas nähdä
    Viimeksi muokannut maximi; 08.02.15 kello 06:58.

     
     
  17. #197
    Höyrypää Tompppa's Avatar

    Liittynyt
    02/2015
    Sijainti
    Laitila
    Viestit
    482
    Omaan Foggeriin pettynyt.. Monenmoista setuppiä siihen vääntänyt eikä niistä mikää oikeen pelittänyt kunnolla

    Eli millasilla setupilla teidän FOggerit toimii kunnolla?

     
     
Sivu 10 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678910
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •