Sivu 9 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678910111213 ViimeinenViimeinen
Tulokset 161 - 180 / 251

Aihe: Tupakanpolton lopettaminen sähkötupakalla

  1. #161

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Fox_FaTC Näytä viesti
    Keskiviikkona tumppasin sen "viimeisen" analogisen, tosin viikonloppuna tuli sitten kumminkin polteltua kun nikotiinillinen neste loppui. Sain kaverilta onneksi hieman lisää ja lupasi myös tilata minulle lisää litkuja.

    Näkisin tässä juuri tällä hetkellä että käytän pääsääntöisesti sähkötupakkaa ja yritän olla käyttämättä mahd. vähän analogista. Eli lopettamisesta ei voi vielä puhua mutta yritetään nyt ainakin radikaalisti vähentää.
    Minä myös keskiviikkona poltin viimeisen analogiseni ja siitä lähtien höyrytellyt. Hyvin toimii ja halvemmaksi tämä lysti tulee, jos akut ja atomisaattorit pysyy edes joten kuten ehjänä. Onhan tässä aina kyllä pientä näpertelyä jos joku menee paskaksi, kuten mun laturi, jonka jouduin sitten kolvata uudestaan kiinni.

    Itse vielä suht nuori (19v), mutta 14 vuotiaasta asti tullut vedettyä analogisia ja ikinä en edes ole ajatellut lopettavani, nyt sitten kun olin kuullut niin paljon hyvää näistä digitaalisista röökeistä, niin oli pakko kokeilla lopettamista. Hyvin ainakin vielä puksuttaa O0

     
     
  2. #162
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    14

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    Yli vuosikymmen röökaamista takana ja homma loppui kuin seinään samana päivänä kun ensimmäinen paketti ecigwizardista saapui ~kuukausi sitten. Ensimmäisen viikon aikana kaipailin jonkin verran analogisen makua/tuntua, mutta nyt tavallinen rööki haiseekin jo aika vastenmieliselle, ja hyvä niin. Seuraavaksi ajattelin harkita asteittain miedompia nesteitä.

     
     
  3. #163
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    11/2011
    Viestit
    23

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    Moro,
    1.11.11 loppui perinteisen sauhuttelu. Ekalla "safkiksella" teki mieli analogista, mutta sen jälkeen ei yhtään.
    Sauhuttelua takana ~25vuotta. En olisi uskonut tämän olevan näin helppoa

     
     
  4. #164

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    2.11. loppui sauhuttelu kun siirryin sähkötupakkaan. Kerran roskia viedessä tuli mieleen sätkän kääriminen ja eilen teki mieli kääriä sätkä (on kyllä todella aivoihin pinttynyt tapa), mutta tupakatta olen ollut. Sähkötupakka on paras konsti lopettaa tupakanpoltto, sillä tämä toimii ihan oikeasti! Minulla on päämääränä vähentää pikkuhiljaa nikotiinin määrä nollaan ja sitten lopulta irroittautua myös sähkötupakasta.

     
     
  5. #165
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    65

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    3.11 Saapui ego-t briteistä ja eka viikonloppu meni lähinnä laitteeseen tutustuessa. muutamia tupakoita meni vielä viikonloppuna, mutta viimeisen poltin 7.11 klo 8.00. Tottuneesti töissä ollessa otin kupin kahvia ja marssin pihalle. sytytin tupakan ja ajattelin että oisko tämä se viimeinen. Siitä lähtien polttamatta analogisia. Muutama ensimmäinen päivä oli sellaisia, että tuli tilanteita missä normaalisti olisi tupakan sytyttäny. Höyryä keuhkoihin ja kyllä se tupakan himo on hävinnyt.
    Vanhasta tottumuksesta on tullut mentyä pihalle kahvin kanssa höyryttelemään.

    Mahtava tuote!

     
     
  6. #166
    Höyrypää

    Liittynyt
    09/2010
    Sijainti
    kirkkonummi
    Viestit
    610

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    kuten kaikille uusille käyttäjille tai vasta alottamista harkitseville olen vastannut kun kyselevät että pystyykö olee ilman tupakkaa tai jotain,että jos tupakkaa tekee mieli niin höyryttelet aivan LIIAN VÄHÄN eli vedät ihan rohkeasti ittes vihreeks ei tällä pysty itseään höyryyn/nikotiiniin tappamaan 90% on seuraavan viikon jälkeen heittäneet sen täyden rööki askin roskiin!!!
    V1 & V2 PROVARI,ADAM,PROVAPE,BOLT,ARCTIC JA LUMI,KICK.SIAM COBRA.NAUTILUS.ODDY"v2".

    tulossa:kaikenlaista

     
     
  7. #167

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    45v analogisia n. 1,5kk höyryä ja analogiset maistuu nyt paskalle eli mulla ainakin toimii hyvin. Loppujenlopuks se on itestä kiinni lopettamiseen ei tarvi muuta kuin päätös lopettaa, mä en lopeta koska paheiden summa on vakio jotain pitää ihmisen harrastaa ja savustettu liha säilyy kauemmin.

     
     
  8. #168

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    Poltin ihan kokeeksi keskiviikkona tupakan ja kyllä maistui pahalle. Ja se paha maku jäi tunniksi suuhun kummittelemaan Ei todellakaan tee enää tupakkaa mieli.

     
     
  9. #169
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    146

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    Joo se röökin maku kahden viikon tauon jälkeen on jotain ihan karmaisevaa. 11 vuotta tuli poltettua, ekan höyryttimen tultua postissa ainuttakaan analogista ei ole pystynyt loppuun asti polttamaan. Kolme kertaa on pitänyt ihan piruuttaan kokeilla mutta ei onnistu, on se niin saatanan pahaa. Velipoika ei ole päässyt analogisista vielä eroon, mutta kulutus on kuulemma tipahtanut puoleen askiin päivässä entisen reilun askillisen sijasta, eli jokainen tavallaan.

    Nyt kun kourassa on se itselle fyysisesti ja esteettisesti miellyttävin laite (Megalodon), koko tupakinpoltto on lopullisesti eilispäivää. Donin kanssa piiputellessa mennään sen sijaan vielä varmaan hyvän aikaa.


    Nyt: Smok Vape Pen Plus
    Menneet: 510, eGo-T, eGo-VV, Megalodon, Oval V6, Bolt, eGo Twist, Lavatube Mini V1, SD Keyring, Buzz Pro, Sentinel, Vamo V5, eGo AIO, Vaporesso Swag, Eleaf iStick

     
     
  10. #170
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    183

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    Mä olen nähnyt muutaman kerran unta siitä, että olen maistanut röökiä tai polttanut röökin. Viime unessa se jopa maistui sairaan hyvälle! En uskalla edes kokeilla miltä se oikeasti maistuisi. Kyllä muuten on joka kerta helpottanut, kun onkin herännyt ja tajunnut sen olevan vain unta...

     
     
  11. #171
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    11/2011
    Viestit
    3

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    Tilasin eGo-T:n ihan uteliaisuudesta. Tupakkaa on kulunut 29 vuotta aski/vrk. En ollut edes kovin motivoitunut lopettamaan. Nyt 3 vrk takana ilman tupakkaa. Neste on tosin aika vahva, USA Mix Xhigh 36 mg. Olen täysin noviisi näissä asioissa mutta seuraavaksi kannattanee tilata miedompaa lientä? Tankkia on kyllä saanut täyttää monta kertaa päivässä. Oireita ei ole ilmennyt vaikka neste on noinkin vahvaa ja kone on todella ahkerassa käytössä.

     
     
  12. #172
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    77

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja MCFC Näytä viesti
    Tilasin eGo-T:n ihan uteliaisuudesta. Tupakkaa on kulunut 29 vuotta aski/vrk. En ollut edes kovin motivoitunut lopettamaan. Nyt 3 vrk takana ilman tupakkaa. Neste on tosin aika vahva, USA Mix Xhigh 36 mg. Olen täysin noviisi näissä asioissa mutta seuraavaksi kannattanee tilata miedompaa lientä? Tankkia on kyllä saanut täyttää monta kertaa päivässä. Oireita ei ole ilmennyt vaikka neste on noinkin vahvaa ja kone on todella ahkerassa käytössä.
    Jos olo on hyvä tuolla nikotiinimäärällä niin ei kannata ainakaan vielä tiputtaa alemmaksi. Sulla saattaa olla myös höyryttelytavassa "virhe". Pystyn itse höyryttämään 24mg lientä ihan tuosta vaan jos imen reilusti höyryä sisään. Imemällä hyvin varovaisesti, sen verran, että just höyry menee suuhun, on tuloksena tajuton throat hit.

     
     
  13. #173

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    [quote=MCFC;24299]
    Tilasin eGo-T:n ihan uteliaisuudesta. Tupakkaa on kulunut 29 vuotta aski/vrk. En ollut edes kovin motivoitunut lopettamaan. Nyt 3 vrk takana ilman tupakkaa. Neste on tosin aika vahva, USA Mix Xhigh 36 mg. Olen täysin noviisi näissä asioissa mutta seuraavaksi kannattanee tilata miedompaa lientä? Tankkia on kyllä saanut täyttää monta kertaa päivässä. Oireita ei ole ilmennyt vaikka neste on noinkin vahvaa ja kone on todella ahkerassa käytössä.
    [/quote Aikanaa kun aloitin höyryttelyn käytin 24mg nikotini vahvuutta mutta aika nopeaa otin myös rinnalle 18mg nesteen kun höyrytelin jatkuvasti (poltin tupakkaa ennen noin 50 savuketta päivässä) .On totta että kaikki olemme yksilöitä ja nikotiinin tarpeemme vaihtelee aika tavalla mutta tuota 36mg vahvuutta ei aloittaessa ei monikaan käytä ,sillä silloin tahtoo mennä helposti ns "överiksi"ja saa nikkistä enenmän kuin tarpeeksi sillä höyrytellessä ei nikotiini imeydy kehoomme samalla tavalla kuin tupakoidessa kemikalioden ansiosta joita siihen on sitävarten tarkoituksella uutettu . Mielestäni sinun kannattaisi ottaa miedompi e-neste siihen rinnalla jota käytät jatkuvaan höyryttelyyn ja sitten niihin nikkis-himoihin sitä vahvempaa nestettä .Tämä vain siksi että monet on saaneet oireita liiallisesta nikotiinin määrästä varsinkin alussa joka ilmenee päänsärkynä ,huimauksena ,limakalvojen ja kurkun ärtyisyytenä ym eli kehoitan olemaan tarkkana ,kannattaa tutustua osioon jossa myös foorumilla kerrotaan kyseisestä asiasta . Aika nopeasti nuo pääasiat höyryttelystä aukeavat kun vaan jaksaa lueskella foorumia ja jos ei tahdo löytyä vastausta johonkin asiaan on aina noita kokeneenpia höyryttelijöitä sitten neuvomassa tarpeen mukaan. Hyviä höyryttelyhetkiä sinulle vain jatkossakin ja tervetuloa joukkoomme höyryämään 8)

     
     
  14. #174
    Höyrypää

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Kristiinankaupunki
    Viestit
    428

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    Nyt on oltu sellanen reilu 3 vikkoa pelkästään höyryttelyä eikä oo tehny analogista mieli. On tää nannaa vielä kun lava ja boget tulee tällä viikolla niin Oi Oi O0


    laitteet: EGO+Boget

     
     
  15. #175
    Banned

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    63

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    Höyryttelemiseen siirtyminen kävi kuin vahingossa. "kokeillaan mihin tälläisestä sähkökapistuksesta on" ja rööki vain jäi pois. Vaikka höyryttelyä on takana reilut 2 kuukautta, poltan edelleen analogisen kun sitä mieli tekee, eli n. 3-5 viikossa. Aikaisempi saldo oli n.30 päivässä. Ja jokaisen analogisen jälkeen illalla kyllä huomaa mitä myrkkyjä on taas tullut vedettyä, lima irtoaa ja röörit tukossa.

     
     
  16. #176

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    njoo ite vasta 21 vuotta mutta silti jo harvinaisen pitkä tupakointi historiatakana (14vuotiaasta). Ja itsekkin olen yrittänyt melkeinpä kaikilla kepulikonsteilla lopettaa, mutta heikko kun on niin aina tullu sorruttua... Mutta tämä digitaalinen on kyllä tehny tästä hommasta vähän liiankin helppoa, tai ainakin se siltä tuntuu, kun ei oo koskaan ollu tämmöstä et tupakka vaan jäi pois, ei enää edes tee mieli mennä parvekkeelle ku cartossa porisee suklaa <3 =P ja sit duunis esim keikkojen välis mis normisti vetäny röökin niin höyryy vaan tilalle nii loppu siinäki vaiheessa se tupakanhimo

     
     
  17. #177
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Pohjanmaa nyt ja kesällä taas Norja
    Viestit
    985

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    Helpppoa, kuin heinän teko meinaan lopetus.Itse sain höyryttimen ja tupakoita en ole edes unissa halunnut sen jälkeen.Ensi syksynä en varmaan käytä mitään edes höyrytintä paitsi nuuskaa tekee mieli jos hurrit saa sille myyntiluvan EU:ssa jota nyt uudelleen yrittävät.

     
     
  18. #178

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    Ihmeellisen sulavasti tupakki on jäänyt ilman sen erikoisempaa lopettamispäätöstä, muuta kuin sitä jatkuvaa huolta terveydestä ja oman pahan tavan inhoamista. Suurin kiitos kuuluu höyryttimelle ja tälle palstan vertaistuelle! Nyt kohtapuoliin pari kuukautta menty ilman tupakkaa joten ihan selvillä vesillä ei vielä olla, seilataan rauhallisesti..
    Unissa tosin poltan välillä
    Välillä höyryttelen edelleen mutta en osta enää (toivottavasti) uusia laitteita enkä nesteitä. En todellakaan halua siitä mitään harrastelua ja puuhastelua vaan se on vain väline päästä tupakasta eroon. Joskus tuntuu tuo höyryttelykin tekevän ikävän tunteen keuhkoissa, toivon että tutkisivat sitä enempi ja noita nesteitä myös.
    Pääsääntöisesti tavallista ja nikotiinipurukumia jauhan, höyryt on aamuja varten. Sen verta tiukassa tupakointitapa on että aamukahvin kera pitää saada imaista nikotiinia.
    Kahvin poisjättäminen olisi jo liian rankkaa..
    Mitähän tuo niksapurkka tekee hampaille, onko siitä kokemuksia?

    EDIT
    Siis parikymmentä vuotta tupakkaa poltin, muutamia lyhyitä lopetusyrityksiä takana..

     
     
  19. #179
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    3

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    Noin kuukauden olen vain hörytellyt ja tupakkaakin on tehnyt mieli. Kokeilun haluisena tilasin sähkötupakan, eikä lopettaminen ollut niinkään mielessä. Olen kuitenkin tarttunut aina sähkötupakkiin, vaikka houkuttaisikin maistaa sitä vanhaa tupakkaa. Olen lukenut täältä että pahalle kuulemma maistuu useamman mielestä Noh, kartonkeja löytyy kaapista, mutta enpä ole ottanut mukaan minnekkään, ettei houkutus kasva. Tavoitteena on, ettei tupakkaan enää rehtkahdettaisi ja sähkötupakankin voisi tietysti lopettaa, jos siltä tuntuu.

    Baarissa ollessaan on etenkin tottunut siihen röökikopin taikka terassin etsimiseen ja sytkäreiden kaivamiseen, joten pientä totuttelua on vaatinut. On tullut täällä päin tupakkakopeissa poltettua, yleisen kaaoksen estämiseksi (yhdessä pienessä paikallisessa sanottu kyllä ettei haittaa).

     
     
  20. #180

    Vs: Onnistuuko lopettaminen

    Todellakin 28.11 2011 tuli 5kuukautta täyteen ilman tupakkia ,takan yli 40v sauhuttelu .Ja täytyy sanoa et se kävi naurettavan helposti ilman sen kummoisempia tupakin-tuskia vieroitus-oireista puhumattakaan .

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •