Sivu 6 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345678910 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 101 - 120 / 251

Aihe: Tupakanpolton lopettaminen sähkötupakalla

  1. #101
    Höyrykone True Puffin's Avatar

    Liittynyt
    06/2011
    Sijainti
    Rauma
    Viestit
    2,463

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja FinnVape Näytä viesti
    Eräskin kaverini naureskeli "tätä touhua", itse on syönyt nikotiinipurkkaa 6 vuotta...
    Se on juuri näin...kävin tuossa kesällä firman illanvietossa (firman ilmapiiriä voitaisiin kuvat sanalla: maskuliininen) ja välittömästi kun tempasin Rivan esille alkoi julmettu arvostelu, joka ilmeni eri tavoin. Osa suolsi suoranaista verbaalista hyökkäystä, osa nauroi ja piti juttua täysin pelleilynä jne. Yllättävää oli, että näiden herrojen joukosta löytyi nyt ainakin neljä uutta höyrystäjää. Näinhän se menee, että jos koet jotain uutta niin ensimmäinen reaktio on välitön hyökkäys muutosta vastaan...hetken kuluttua kun et pysty estämään muutosta niin mukaudut...ja näin siitä syntyy normi.
    Vape since 30/05/2011

    Westcoast Vape Squad still rollin'

     
     
  2. #102

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Pari viikkoa vapetusta ja neljäs päivä 0x Analog menossa.. Pariin otteeseen ollu viittä vaille, ettei ole sortunut.. Sitten vain 24mg USA:lla keuhkot solmuun (3x imulla keuhkot täyteen, ilman happitaukoa) ja tippa linssiin. Eipä ole tupakkia tehny mieli
    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

     
     
  3. #103
    Höyrypää TrippyG's Avatar

    Liittynyt
    08/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    928

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    20 päivää takana ilman analogisia, eikä missään vaiheessa ole tehnyt edes tiukkaa. Tuon 20 päivän aikana "ristiretki" käännyttänyt yhden työkaverin, emännän, 3 frendiä ja useita muita internet/peli tuttuja (ja lisää pyritään käännyttämään kokoajan).
    Nyt alkaa pikkuhiljaa helpottaa oireilu tupakan kemikaaliviekkareistakin! (tervaa ja limaa tulee vieläkin)

    Kaikesta tästä kiitän e-savuke.com saittia ja teitä!

    Keep on vaping!

     
     
  4. #104

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Itsekin olen paljosta velkaa tälle saitille ja ennenkaikkea nimimerkille J.Pee joka näistä alkoi juttelemaan meikäläiselle muutama kuukausi sitten. Rahaa tähän hommaan tietysti uppoaa niin paljon kuin viittii sijoittaa, mutta se on pieni hinta siitä, että enää ei tarvitse hengästyä kuoliaaksi portaita kävellessä ja muutenkin yleiskunto ja vireystila on palannut takaisin suht järkevälle tasolle. Tästä johtuen mielialakin kohenee, eikä ihan kaikki asiat enää jaksa rasittaa
    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö - Markus Kajo

     
     
  5. #105

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Minä oon kans ilonen siitä että kunto on noussu kohisten, innokkaana mettästäjänä on hyvä ku ei läähätä mettässä samoillessa niin paljon että kuuroinki elukka lähtee vähintään 300 metrin päästä liikkeelle

     
     
  6. #106
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    160

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Puuh, kolmatta viikkoa mennään taas sähköpelillä. Vakiosettiä eli muutama päivä lievää vierotusoiretta nikotiinista huolimatta (tupakassa on jotain muutakin tai imeytymiseen vaikuttavia aineita selvästi). Aloitin käyttämällä aamusta 24:sta ja sen jälkeen 18. Sitten tietysti se totutteluvaihe, kun liiasta höyryttelystä tuleekin pää kipeeksi. Nyt stabiloitunut ja 16 käytössä pääsääntöisesti. Duunissa tulee höyryteltyä sen verran vähän, että vähitellen aika kokeilla olisiko 11mg sopiva iltasella kotona sittenkin.

    Maku- ja hajuaisti alkaa palautua vähitellen, tosin päälle pukkaava flunssa haittaa tuota. Reilu kolme viikkoa sitten meni pikkusikareita lähemmäs 20kpl päivässä pahimmillaan. Koemielestä poltin yhtä tupakkaa, maistui niin kamalalle että piti lopettaa kesken ja hakea modi käyttöön.

    Aiemmista kokemuksista muistan, että vähitellen alkoi siirtyä miedompiin ihan luontevasti. Tullin takavarikkokauden aikana taas sikarimäärä jatkuvasti kasvoi. Sikareita ei tee mieli edes kokeilla, muistan jo aiemmasta että kun 11mg neste alkaa olla sopiva vaihtoehto, saa niistä ihan liikaa nikotiiinia (ja pahan hajun kaupan päälle). Tällä tiellä pysytään, nyt kun tulli ei ole enää ongelmana litkujen saannissa. Mulle tämä on hienosti toimiva vaihtoehto/vieroituskeino.

    (Ennen tullin jatkuvia takavarikkoja meni 5-6mg litkua yleensä)

     
     
  7. #107
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    pioneerit hereillä hienoa!

    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  8. #108
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    7

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Sain ehkä foorumi-viesteistä ennakkoon vähän turhankin ruusuisen kuvan röökinpolton lopettamisesta e-savukkeen avulla, itselle ei tämä alku kovin helppoa ole ollut. Nyt 3 vuorokautta ilman tupakkaa. Ainakin normi tupakan vaikutukset tulee käytännössä 0.1 sekuntia imemisestä, tässä menee vähän kauemmin... Ja tupakassa on näköjään joku hyvin vaikeasti määriteltävä elementti mitä jää kaipaamaan vaikka on pumpannut litkuilla itsensä ihan riittävän täyteen nikotiinia ja kädetkin saanut sitä "tekemistä" useammankin tupakan edestä.

    Toki limaa irtoaa kurkusta niin perkeleesti, mutta tämän lasken vain hyväksi puoleksi! Homma jatkuu silti, luotto höyryttelyyn on vahva

    Ihmettelen kyllä vähän kun jotkut on sanonut että 24mg on ihan liian vahvaa. Itse poltin sinistä ja sitäkään en yleensä enempää kuin max. 1 askin päivässä, no omasta mielestä 24mg ei ole tuntunut mitenkään liian vahvalta Mieluummin kyllä höyryttäisin vähän kevyempiä nesteitä, kun tarkoitus ei ollut ainakaan kasvattaa nikotiiniriippuvuutta. Ehkä 24mg alkaa tuntua liian tuhdilta kamalta vasta myöhemmin kun elimistö on selvinnyt pahimmasta alkujärkytyksestä?

     
     
  9. #109

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    No tuo sib77 antoi neuvon että vedä muutamat imut ilman välihengityksiä sisääsi niin alkaa nikkikset puremaan ,se on myös laitteista kii millä höyryttää ja millaista nestettä on tankissa .Mitä isommat höyryt sitä enenmän irtoaa myös nikotiinia ja noissa nesteissä on eroavaisuuksia toiset tuntuu pehmeiltä,kuivilta,makeilta,karvailta ,kirpeiltä ym ym vie aikansa jokaisen löytää se oma balansinsa tässä jutussa ,älä vaan hellitä . Minulla yli 40v takana joista sätkiä yli 10v noin 50per päivä ja höyrytän nyt 14mg pg ,tosin höyryttelen useesti ja mielelläni .Analogisiin en ole koskenut 6viikkoon 8)

     
     
  10. #110
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    192

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Reino, kyllä se nesteen vahvuutta voi tiputtaa hetken päästä. Itse olen ainakin huomannut, etenkin tiettyjen makujen kanssa, voi hyvinkin vedellä 18mg tai 14 mg sen 24mg sijaan. Kaikki aikanaan. Ota rauhassa vaan.

    Niin ja analogisessa on lisätty ainetta joka nopeuttaa nikotiinin imeytymistä sen takia e-savukkeen kanssa menee vähän pidempään. Tuohonkin kyllä elimistö tottuu, menee vaan hetki.

     
     
  11. #111
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    16 vuotta tupakointia takana ja pahasti näyttää että siihen se röyhyytys loppu kun posti kiikutti eGon kotiin pariviikkoa sitten. Tähän mennessä oon kokeillu purkat ja laastarit sunmuut pilipalivehkeet enkä oo pystyny olemaan kuin max yhden päivän ilman röökiä. Nyt on menny kaksviikkoa ilman paitsi viime viikko sitten poltin pari tupakkia pikkupäissään. Enkä nyt sano etta se tupakki olis erikoisen pahaa ollu mutta siltiki vaihdoin takas löylyttelyyn loppuillaksi. On tämä vain paljo mukavempaa kuin sätkän vetäminen. En nyt siltikään ala jeesustelemaan etten enää ikinä polta analoogista sillä saattaahan tuota joskus muistella menneitä ja pummata joltaki röökin. Tosin luulen että kun tätä höyryttelyä on jatkunu pitempään ja keuhkot vähä putsautunu ja makuaisti normalisoitunu niin tupakka voipi maistua aika paskalta..

    Alkuun meinasin heittää koko vempaimen samantien roskiin kun ei meinannu irrota makua eikä höyryä tarpeeksi mutta sitte kun reijitin tankin ja virittelin tuon aton toimimaan niinku pitää niin en oo katunu päivääkään tätä sijoitusta..

     
     
  12. #112
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Tervetuloa! Extrareikätankilla tässä itsekkin vetelen menemään. Makiaa kun voi ottaa peräkkäin kunnon mahtihöyryjä puf puf puf! O0

     
     
  13. #113
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    160

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Reino Näytä viesti
    Sain ehkä foorumi-viesteistä ennakkoon vähän turhankin ruusuisen kuvan röökinpolton lopettamisesta e-savukkeen avulla, itselle ei tämä alku kovin helppoa ole ollut. Nyt 3 vuorokautta ilman tupakkaa. Ainakin normi tupakan vaikutukset tulee käytännössä 0.1 sekuntia imemisestä, tässä menee vähän kauemmin... Ja tupakassa on näköjään joku hyvin vaikeasti määriteltävä elementti mitä jää kaipaamaan vaikka on pumpannut litkuilla itsensä ihan riittävän täyteen nikotiinia ja kädetkin saanut sitä "tekemistä" useammankin tupakan edestä.
    Mulla oli ensimäisellä(kin) kierroksella juuri nuo fiilikset. Tupakka tuntuu imeytyvän *heti* ja e-tupakka taas viiveellä. Lisäksi jotain tuntuu puuttuvan (lääketiedettä enemmän tunteville: olen veikannut mao-inhibiittoreita joskus aiemmin fiilispojalta). Lisäksi sähkötupakkaa pitää imeä eri tavoin, etenkin jos käytössä ei ole joku vahva modi. Sähkötupakalle siis paljon rauhallisempia ja pidempiä imuja, ehkä tiheämminkin aluksi. Ensivaihe on vienyt mulla aina n. 3-5pv.

    Tapariippuvuus on sitten toinen asia. Siinä on kaikkea totutusta ulos menosta (jollei polta sisällä) käsiin, imeskelyyn ja renkaiden puhalteluun. Tapariippuvuudessa sähkötupakka on ainakin minulla ollut helpompi kuin vaikka purkka, jossa ei ole mitään edellisistä. Purkka ei ole toiminut mulla kertaakaan kunnolla, laastareita en ole kokeillut.

    Kun vierähtää hetki, sähkötupakkaa oppii käyttämään paremmin. Samalla nikotiinin määrä on saattanut laskea muutenkin. Siinä vaiheessa alkaa tuo 24mg tuntua äkkiä vahvalta. Parin ensimäisen päivän aikana tuo tuntuu ensikertalaiselta käsittämättömältä, mutta jossain vaiheessa huomaa että syke nousee, päätä alkaa särkeä yms.

     
     
  14. #114

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Oon miettinyt ihan samaa. Jos analogitupakka sisältää mao-estäjiä, niin silloin luonnollisesti dopamiinia on enemmän saatavilla ja dopamiinijärjestelmä toimii tehokkaammin. Eli palkinto nikotiiniannoksesta on nopeampi ja voimakkaampi.
    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö - Markus Kajo

     
     
  15. #115
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tapaninvainio
    Viestit
    227

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Oon nyt ite tässä tositestissä, elikkäs hyvässä humalassa ja täytyy myöntää, että röökiä tekis mieli. Viime viikonloppuna vedin jurrissa vikat tupakat. Sitten päätin, että parempi olla kämppä tyhjänä tupakasta. Nyt mietin, että hyvä päätös, meinaan jos mulla olis nyt tupakkaa, niin lähtisin pihalle polttaa.

    Kun tiesin, että ei ole tässä huushollissa tupakkaa, niin täytin tankit tunti sitten ja siitä lähtien onkin ollut yhtä höyryttelyä täällä.

    Tämä höyryttely piisaa toki tällä hetkellä, mutta nyt sitä jurrissa huomaa, että kyllä varmasti menisin tupakalle, jos tupakkaa täällä olis.

    Toisaalta vois käydä tietenkin tuossa pihalla höyryttelemässä, vanhalla tupakkapaikalla, kun kerran näin mietin..

    Minäpäs käyn pihalla höyryillä..
    Pimppitieteiden maisteri, tissianalyytikko ja perselogian professori

     
     
  16. #116

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    hyvä hyvä pidä linjasi ,tsemppiä 8)

     
     
  17. #117

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Matti Lehtinen Näytä viesti
    Oon nyt ite tässä tositestissä, elikkäs hyvässä humalassa ja täytyy myöntää, että röökiä tekis mieli. Viime viikonloppuna vedin jurrissa vikat tupakat. Sitten päätin, että parempi olla kämppä tyhjänä tupakasta. Nyt mietin, että hyvä päätös, meinaan jos mulla olis nyt tupakkaa, niin lähtisin pihalle polttaa.

    Kun tiesin, että ei ole tässä huushollissa tupakkaa, niin täytin tankit tunti sitten ja siitä lähtien onkin ollut yhtä höyryttelyä täällä.

    Tämä höyryttely piisaa toki tällä hetkellä, mutta nyt sitä jurrissa huomaa, että kyllä varmasti menisin tupakalle, jos tupakkaa täällä olis.

    Toisaalta vois käydä tietenkin tuossa pihalla höyryttelemässä, vanhalla tupakkapaikalla, kun kerran näin mietin..

    Minäpäs käyn pihalla höyryillä..
    Kaljotteluillat on se todellinen testi sähkötupakan toimivuudelle. Vaan siinä hommassa auttaa se sama asia kuin tupakanpoltossakin tuopin ääressä; elikkäs totuttu tapa. Kun höyryttelee tuopin ääressä, niin siitä muodostuu samanlainen tapa. Tottumus on pirun tehokas kouluttaja Eipä aikaakaan, niin huomaat että höyryttely kuuluu olennaisena osana alkoholin nauttimiseen. Näin se ainakin mulla meni
    Jokaiseen sääntöön on olemassa poikkeus, paitsi siihen sääntöön, että jokaiseen sääntöön on poikkeus, se on sikäli poikkeava sääntö - Markus Kajo

     
     
  18. #118

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja marviner Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Matti Lehtinen Näytä viesti
    Oon nyt ite tässä tositestissä, elikkäs hyvässä humalassa ja täytyy myöntää, että röökiä tekis mieli. Viime viikonloppuna vedin jurrissa vikat tupakat. Sitten päätin, että parempi olla kämppä tyhjänä tupakasta. Nyt mietin, että hyvä päätös, meinaan jos mulla olis nyt tupakkaa, niin lähtisin pihalle polttaa.

    Kun tiesin, että ei ole tässä huushollissa tupakkaa, niin täytin tankit tunti sitten ja siitä lähtien onkin ollut yhtä höyryttelyä täällä.

    Tämä höyryttely piisaa toki tällä hetkellä, mutta nyt sitä jurrissa huomaa, että kyllä varmasti menisin tupakalle, jos tupakkaa täällä olis.

    Toisaalta vois käydä tietenkin tuossa pihalla höyryttelemässä, vanhalla tupakkapaikalla, kun kerran näin mietin..

    Minäpäs käyn pihalla höyryillä..
    Kaljotteluillat on se todellinen testi sähkötupakan toimivuudelle. Vaan siinä hommassa auttaa se sama asia kuin tupakanpoltossakin tuopin ääressä; elikkäs totuttu tapa. Kun höyryttelee tuopin ääressä, niin siitä muodostuu samanlainen tapa. Tottumus on pirun tehokas kouluttaja Eipä aikaakaan, niin huomaat että höyryttely kuuluu olennaisena osana alkoholin nauttimiseen. Näin se ainakin mulla meni
    Ei meidän mitää röökiä tee mieli. Mä olen ollut nyt 6 viikoa ilman ja jokaisena viikonloppuna olen ottanut ainakin yhdenpäivän humalan. Ei ole tehnyt tupakkaa mieli kertaakaan. Joten kyllä tämä tästä.
    Tupakatta 31.7.2011 alkaen.

     
     
  19. #119
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tapaninvainio
    Viestit
    227

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    No niin huomenta. =)

    Testihän meni hyvin. Kävin siinä pihalla pari kertaa höyryttelemässä ja se autto. Nyt, vaikka pieni kankkunen onkin, niin on paljon pienempi ja parempi olo, kuin olis sen jälkeen jos olis poltellu pari askia röökiä, kuten ennen. Eihän tässä itseasiassa ole edes huono olo.
    Pimppitieteiden maisteri, tissianalyytikko ja perselogian professori

     
     
  20. #120
    Höyrypää TrippyG's Avatar

    Liittynyt
    08/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    928

    Vs: RÖÖKINpolton lopettaminen

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Matti Lehtinen Näytä viesti
    No niin huomenta. =)

    Testihän meni hyvin. Kävin siinä pihalla pari kertaa höyryttelemässä ja se autto. Nyt, vaikka pieni kankkunen onkin, niin on paljon pienempi ja parempi olo, kuin olis sen jälkeen jos olis poltellu pari askia röökiä, kuten ennen. Eihän tässä itseasiassa ole edes huono olo.
    Tupla varmistus on paikallaan. Eli uuteen nousuun!

     
     
Sivu 6 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345678910 ... ViimeinenViimeinen
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •