Sivu 18 / 84 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 81415161718192021222868 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 341 - 360 / 1672

Aihe: Sähkötupakkatilaukset & Tulli

  1. #341
    Höyrypää

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    634

    Vs: tilaukset ja tulli

    Moneltakohan on tuo täti jo ottanut nikotiinittomat liemet hävitettäväksi?

     
     
  2. #342
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    18

    Vs: Hirvee vääntö tullin kanssa

    Lainaus Alkuperäinen postaaja The Thing Näytä viesti
    Joka tapuksessa sitten siis asiaan, eli kun menin hakemaan pakettiani läh.tunnuksella niin tullitäti sano heti että ei tuo kelpaa, tarttee ostokuitin. Tähän minä mainitsin ettei semmosta saanut tilattaessakaan ja paypal-tilikin bugittaa ja miksi itellan seurannassa sitten lukee että seurantakoodi riittää jos vaaditaankin lisäksi ostokuittia.. hinnaksihan paketissa on merkattu 10USD.
    Ei ole kokemusta sähkötupangin tilaamisesta, mutta paljon muuta on tullut hommattua mm. jenkkilästä ja tuo ostokuitin pyytäminen on tullin vakiokäytäntö eli aina kuitti mukaan, säästyy paljon mieliharmia. Tulli on nähnyt paketteja sen verran, että ymmärtävät olla uskomatta paketin päälle merkattua arvoa... Kuitiksi minulla on aina kelvannut paypalin mailitse lähettämä kuitti tulostettuna.

    Olen nähnyt useamman tyypin lähtevän hakemaan kuittia kotoa kun paketin sisältä ei olekaan löytynyt minkäänlaista todistusta lähetyksen arvosta.

     
     
  3. #343

    Vs: tilaukset ja tulli

    Fillikset tuota lukiessa :'( : : ??? ??? ??? : ??? ??? : 8) näillä mentiin

     
     
  4. #344

    Vs: Hirvee vääntö tullin kanssa


    Ei ole kokemusta sähkötupangin tilaamisesta, mutta paljon muuta on tullut hommattua mm. jenkkilästä ja tuo ostokuitin pyytäminen on tullin vakiokäytäntö eli aina kuitti mukaan, säästyy paljon mieliharmia. Tulli on nähnyt paketteja sen verran, että ymmärtävät olla uskomatta paketin päälle merkattua arvoa... Kuitiksi minulla on aina kelvannut paypalin mailitse lähettämä kuitti tulostettuna.

    Olen nähnyt useamman tyypin lähtevän hakemaan kuittia kotoa kun paketin sisältä ei olekaan löytynyt minkäänlaista todistusta lähetyksen arvosta.
    Jeps, se tässä oli vielä ymmärrettävää ja siksi olisin tulostanut paypalin kuitin, mutta en pääse kirjautumaan, en eilen enkä tänään ja salasanan resetointi/vaihto ei onnistu...kun meilissä painaa linkkiä millä pitäs onnistua, tulee viesti: "We are sorry, we are experiencing temporary difficulties. Please try again later. If this error occurred while making a payment, avoid duplicate payments by checking your Account Overview before resending a payment.

    Message 3005"

    Millonkohan alkais peipalli toimii?

     
     
  5. #345
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    18

    Vs: Hirvee vääntö tullin kanssa

    Lainaus Alkuperäinen postaaja The Thing Näytä viesti
    Jeps, se tässä oli vielä ymmärrettävää ja siksi olisin tulostanut paypalin kuitin, mutta en pääse kirjautumaan, en eilen enkä tänään ja salasanan resetointi/vaihto ei onnistu...kun meilissä painaa linkkiä millä pitäs onnistua, tulee viesti: "We are sorry, we are experiencing temporary difficulties. Please try again later. If this error occurred while making a payment, avoid duplicate payments by checking your Account Overview before resending a payment.

    Message 3005"

    Millonkohan alkais peipalli toimii?
    Siis mitä nappia painelet? Voit tulostaa sen kuitin suoraan mailistasi, ei sun tarvitse välttämättä mennä paypaliin uudelleen... Kuitti on se maili otsakkeella "Receipt for your PayPal payment to xxx".

    (Paypalin toimimattomuuteen en osaa ottaa kantaa, ainakin mulla paypal toimii normaalisti, piti nyt kokeilla sekin.)

     
     
  6. #346

    Vs: Hirvee vääntö tullin kanssa


    Siis mitä nappia painelet? Tulostat sen kuitin mailistasi, ei sun tarvi enää paypaliin mennä uudelleen... Kuitti on se maili otsakkeella "Receipt for your PayPal payment to xxx".

    (Ainakin mulla paypal toimii normaalisti, piti nyt kokeilla sekin.)
    Aivan, no olinpas tyhmä... tosin se ei olis tässä hädäs auttanu kun se meili on kotikoneessa Tätä se teettää ku on viimeks käyttäny peipallia lähes 10 vuotta sitte. Kummastuttaa vaan kun mun pallitili ei toimi.

     
     
  7. #347
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    18

    Vs: Hirvee vääntö tullin kanssa

    Lainaus Alkuperäinen postaaja The Thing Näytä viesti
    Aivan, no olinpas tyhmä... tosin se ei olis tässä hädäs auttanu kun se meili on kotikoneessa Tätä se teettää ku on viimeks käyttäny peipallia lähes 10 vuotta sitte. Kummastuttaa vaan kun mun pallitili ei toimi.
    Kokeilitko logata suoraan www.paypal.com ?

    Ellei pelaa, niin kannattaa laittaa mailia pallille ja nopsaan... Siis jos olet varma että muistat salasanan ja se kerran toimi maksaessa.

     
     
  8. #348

    Vs: Hirvee vääntö tullin kanssa

    Lainaus Alkuperäinen postaaja ss Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja The Thing Näytä viesti
    Aivan, no olinpas tyhmä... tosin se ei olis tässä hädäs auttanu kun se meili on kotikoneessa Tätä se teettää ku on viimeks käyttäny peipallia lähes 10 vuotta sitte. Kummastuttaa vaan kun mun pallitili ei toimi.
    Kokeilitko logata suoraan www.paypal.com ?

    Ellei pelaa, niin kannattaa laittaa mailia pallille ja nopsaan... Siis jos olet varma että muistat salasanan ja se kerran toimi maksaessa.
    Kokeilimpa hyvinkin..no laitoin meiliä pallille jotta sais ongelman ratkottua.

     
     
  9. #349

    Vs: tilaukset ja tulli

    En tiedä oikein kummassako on taas vika: minussa vai Suomen tullissa.

    Paketti tullut ETA-maasta Helsinki-Vantaan ulkomaanterminaaliin 19.10.2011 klo 10:01, eikä vieläkään ole kuulunut asian tiimoilta mitään ja Itellan seurannan mukaan se makaa vieläkin siellä. Tiedän kyllä, että olen melko räjähdysherkkä odottelemisen suhteen, mutta alkaa mennä hermot tuohon touhuun.

    Selailin noita aiempia viestejä ja vissiin muutenkin porukka joutunut viime aikoina odottelemaan tuota Suomen pään toimintaa. Onko siellä tapahtunut jotain, josta minulle ei olla kerrottu, vai mikä tässä nyt mättää? ???

     
     
  10. #350

    Vs: tilaukset ja tulli

    Kysyin tuolta postin online chatti asiakaspalvelusta ja sain tämmösen vastauksen.

    "Ulkomailta tulevilla paketeilla ei ole valitettavasti täsmäpäivä toimitusta, joten kun lähetys on käsitelty etenee lähetys edelleen omaan postiisi, todennäköisesti huomenna/ylihuomenna."

    Saa nähdä miten ton kanssa nyt käy.

     
     
  11. #351

    Vs: tilaukset ja tulli

    Peleonin paketti näyttää pysähtyneen ulkomaanterminaaliin. Tokihan sitä saattaa olla kiirettä ja koska Itella mutta on se siellä ollut jo kohta kaksi päivää.

     
     
  12. #352

    Vs: tilaukset ja tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Janoshz Näytä viesti
    Peleonin paketti näyttää pysähtyneen ulkomaanterminaaliin. Tokihan sitä saattaa olla kiirettä ja koska Itella mutta on se siellä ollut jo kohta kaksi päivää.
    No pakko siellä on kiirettä olla, kun itsellä on paketti seisonut siellä viisi arkipäivää. Noh, katsoo nyt kuinka käy. Ei sitä nyt varsinaisesti itselläkä kiire tuon kanssa ole kun tavaraa on vielä jäljellä, mutta olisihan se mukava saada sieltä pois kuleksimasta.

     
     
  13. #353
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    22

    Vs: tilaukset ja tulli

    Onks mahdollista, että pakettipuoli tökkii mut kirjeet liikkuvat. Itelle tullu kirjeet nopeastikin perille, mut paketteja ei näy. Onneks jekkupommit tuli tänään perille eli hätää ei ole.

     
     
  14. #354

    Vs: tilaukset ja tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Solidjth Näytä viesti
    Onks mahdollista, että pakettipuoli tökkii mut kirjeet liikkuvat. Itelle tullu kirjeet nopeastikin perille, mut paketteja ei näy. Onneks jekkupommit tuli tänään perille eli hätää ei ole.
    Minulle olisi tulossa nimenomaan kirjattu kirje, eli sekin vissiin on vähän tuurikauppaa?

     
     
  15. #355
    Höyrypää TrippyG's Avatar

    Liittynyt
    08/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    928

    Vs: tilaukset ja tulli

    Tällä ja viime viikolla tullut paketteja sekä kirjattuja kirjeitä. Taitaa olla tapaus kohtaista.

     
     
  16. #356

    Vs: tilaukset ja tulli

    Kirjettä ei ole tullu vieläkään, mutta asiaan saatu jonkinlaista selvyyttä sentään jo. Suomen Posti taas loistaa kirkkaimpana tähtenä ja kyllä, taitaa olla tapauskohtaista...

    Ensin minun lähettämä kysely postin asiakaspalveluun:
    Tiedustelisin hieman ulkomaantoimitusten ajankohdista. Minulle on tulossa kirjattu kirje ulkomailta, mutta kirje on kuitenkin pysähtynyt jostain syystä Hki-Vantaan ulkomaanterminaaliin. Onko käsittelyssä ruuhkaa, vai mistä asia johtuu? Kirje on saapunut maahan 19.10. ja tähän mennessä ulkomaanterminaalista ovat kirjeet ja paketit olleet lähipostissa yleensä parissa päivässä maahansaapumisen jälkeen.
    Lähetystunnus, jota asia koskee on RR*********PL

    Sitten Postin vastaus asiaan:
    Tarkistin ulkomaan yksiköstämme, mitä tietoa heillä on lähetyksestä. He osasivat kertoa, ettei lähetyksessä ole mitään tulliselvitettävää ja että lähetys on jatkanut matkaansa. Seurantaamme ei kuitenkaan ole tullut muita merkintöjä lähetyksen saapumisesta Suomeen 19. päivä.
    Jos seurantaamme ei lähetyksestä tule uusia merkintöjä maanantaihin mennessä, suosittelen pyytämään lähettäjää tekemään lähetyksestä tiedustelun Postille osoitteessa http://www.posti.fi/english/feedback/ - 3. kohta &#039elayed/Lost delivery'. Sitä kautta lähdemme selvittämään asiaa.

    Eli toisin sanoen paketista ei ole tehty minkäänlaisia kirjauksia maahantulon jälkeen ja paketti jatkaa matkaansa, mutta missä ja minne?. Sitten kun yrität vielä noita puolalaisia tovereitamme saada täyttämään tuollaisen lomakkeen niin siitähän se riemu vasta alkaa.
    Kaiken kruunaa se, että maanantaihin asti piti odottaa ja tämä sähköpostiviesti tuli minulle perjantaina alkuillasta. Veikkaan, että ei hirveästi kyllä lauantain ja sunnuntain aikana tapahdu.

     
     
  17. #357

    Vs: tilaukset ja tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja tiabolos Näytä viesti
    Jos seurantaamme ei lähetyksestä tule uusia merkintöjä maanantaihin mennessä, suosittelen pyytämään lähettäjää tekemään lähetyksestä tiedustelun Postille osoitteessa http://www.posti.fi/english/feedback/ - 3. kohta &#039elayed/Lost delivery'. Sitä kautta lähdemme selvittämään asiaa.
    Periaatteessa voinet täyttää tuon itsekin?

     
     
  18. #358

    Vs: tilaukset ja tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja tiabolos Näytä viesti
    Kirjettä ei ole tullu vieläkään, mutta asiaan saatu jonkinlaista selvyyttä sentään jo. Suomen Posti taas loistaa kirkkaimpana tähtenä ja kyllä, taitaa olla tapauskohtaista...

    Ensin minun lähettämä kysely postin asiakaspalveluun:
    Tiedustelisin hieman ulkomaantoimitusten ajankohdista. Minulle on tulossa kirjattu kirje ulkomailta, mutta kirje on kuitenkin pysähtynyt jostain syystä Hki-Vantaan ulkomaanterminaaliin. Onko käsittelyssä ruuhkaa, vai mistä asia johtuu? Kirje on saapunut maahan 19.10. ja tähän mennessä ulkomaanterminaalista ovat kirjeet ja paketit olleet lähipostissa yleensä parissa päivässä maahansaapumisen jälkeen.
    Lähetystunnus, jota asia koskee on RR*********PL

    Sitten Postin vastaus asiaan:
    Tarkistin ulkomaan yksiköstämme, mitä tietoa heillä on lähetyksestä. He osasivat kertoa, ettei lähetyksessä ole mitään tulliselvitettävää ja että lähetys on jatkanut matkaansa. Seurantaamme ei kuitenkaan ole tullut muita merkintöjä lähetyksen saapumisesta Suomeen 19. päivä.
    Jos seurantaamme ei lähetyksestä tule uusia merkintöjä maanantaihin mennessä, suosittelen pyytämään lähettäjää tekemään lähetyksestä tiedustelun Postille osoitteessa http://www.posti.fi/english/feedback/ - 3. kohta &#039elayed/Lost delivery'. Sitä kautta lähdemme selvittämään asiaa.

    Eli toisin sanoen paketista ei ole tehty minkäänlaisia kirjauksia maahantulon jälkeen ja paketti jatkaa matkaansa, mutta missä ja minne?. Sitten kun yrität vielä noita puolalaisia tovereitamme saada täyttämään tuollaisen lomakkeen niin siitähän se riemu vasta alkaa.
    Kaiken kruunaa se, että maanantaihin asti piti odottaa ja tämä sähköpostiviesti tuli minulle perjantaina alkuillasta. Veikkaan, että ei hirveästi kyllä lauantain ja sunnuntain aikana tapahdu.
    oliko kovin paljo nesteitä.ettei olis jääny tulliin
    2x Darwin 3 tulos uudella näytöllä.2x ego 1100

     
     
  19. #359
    Höyrykone pki's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    2,097

    Vs: tilaukset ja tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Darwin 1 Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tiabolos Näytä viesti
    He osasivat kertoa, ettei lähetyksessä ole mitään tulliselvitettävää ja että lähetys on jatkanut matkaansa.
    oliko kovin paljo nesteitä.ettei olis jääny tulliin
    Tuossahan lukee, ettei lähetyksessä ollut tulliselvitettävää.

    DSE 901, eGo Type B, eGo Twist, Vision Spinner, Buzz Pro, Provari v2, Bolt (tele), PAPS Piccolo V1 & V3,
    EAmod, Lavatube Robust, PiColibri Tepuis, Atmomixani Nemesis + FT klooni Nemesis, Ambassadeur

     
     
  20. #360

    Vs: tilaukset ja tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Janoshz Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tiabolos Näytä viesti
    Jos seurantaamme ei lähetyksestä tule uusia merkintöjä maanantaihin mennessä, suosittelen pyytämään lähettäjää tekemään lähetyksestä tiedustelun Postille osoitteessa http://www.posti.fi/english/feedback/ - 3. kohta &#039elayed/Lost delivery'. Sitä kautta lähdemme selvittämään asiaa.
    Periaatteessa voinet täyttää tuon itsekin?
    No näin minä sitä itsekin järkeilin, mutta tuo yhteydenotto-osio vain vähän askarruttaa. Laitoin jo tuonne Inaweralle asian tiimoilta sähköpostia. Viimeksi vastailivat suht hätäisesti niin eiköhän sieltä maanantaina jotain kuulu myös. Jos ei maanantaihin mennessä lähettäjältä mitään kuulu niin täytän kyllä itse tuon lomakkeen. Alkaa pian nimittäin nesteet loppua ja siirtymä analogisiin on vääjäämättömästi edessä...

    Ja viestissä tosiaan mainittiin, ettei tulliselvitettävää ole. Nesteitä olisi tulossa kyllä sen verran, että saattaisi ollakin...

     
     
Keskustelu Hankkiminen

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •