Sivu 9 / 84 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789101112131959 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 161 - 180 / 1672

Aihe: Sähkötupakkatilaukset & Tulli

  1. #161

    Vs: tilaukset ja tulli

    joo eipä näköjään sitten, pistää naurattamaan tämmöinen holhoaminen, no tästä päätellen ei e-savukkeiden tulevaisuus kummoiselta suomessa näytä...toivon tietenkin että olen väärässä..

     
     
  2. #162

    Vs: tilaukset ja tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja peteman Näytä viesti
    eikös se nuuskan tilaus muutu ens kuun alusta rikokseksi....
    tulli vie syyttäjälle varmasti jos tilailet isoja määriä, mutta kaverillani jäi 2x 30ml pulloa tulliin kaveri meni hakemaan pakettia siipitieltä ja ottivat ne pois nikotiinin vuoksi, thats it, mitään ei ole kuulunut ja aikaa on mennyt puoli vuotta eihän se tullikaan nyt jokaisen 10 ml pullon takia rupea poliisia paikalle tilamaan sanoohan sen nyt vittu järkikin ja tietenkin jos joku kokee tekevänsä isoa rikosta tässä niin kannattaa varmasti siirtyä nicoretteen tai analogiseen savutteluun..tämä koko helvetin vatvominen on niin idioottimaista tehkää itse päätöksenne, ja kantakaa niistä vastuu en minäkään mene mitään mutu tietoa kalastelemaan jos kyse on tulevaisuudestani eli summa summarum...jos nikotiini neste jää tulliin =syyte mahdollinen, itse asiassa kaikki mahdollista koska toimivat täysin mielivaltaisesti, välillä ok välillä ei, mutta etan ulkopuolelta tulleet ja tulliin jääneet nesteet jäävät sinne aina. tähän asti eta nesteitä on jopa saatu tullista silloin tällöin ulos. minä en ainakaan henkilökohtaisesti kunnioita noin ailahtelevaa laitosta kissan persekarvan vertaa ja tappelen ylimpään oikeusasteeseen saakka jos puteleitani yrittävät ottaa..samaa yrittivät nuuskan tilaamisen kanssa ja hävisivät.
    2x Darwin 3 tulos uudella näytöllä.2x ego 1100

     
     
  3. #163
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Kouvola
    Viestit
    65

    Vs: tilaukset ja tulli

    Joopa joo. Jäi toi mun toinenkin tilaus sinne tullin lämpimään huomaan. Eipä tullut tästä sitten tapaa lopettaa tupakan poltto, eli lopetan koko sauhuttelun. Ketuttaa aivan tanasti. Toivottavasti tämä paskalaitos joskus herää todellisuuteen.
    Jään kuitenkin lueskelemaan tätä foorumia, jos ei haittaa.

    Kiitos ja kumarrus.

     
     
  4. #164
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    305

    Vs: tilaukset ja tulli

    Voinko haastaa tullilaitoksen ja lääkelaitoksen miljoonakorvauksilla oikeuteen jos saan tupakanpoltosta keuhkosyövän tai muita terveyteeni vaikuttavia oireita?

     
     
  5. #165

    Vs: tilaukset ja tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja tonto Näytä viesti
    Voinko haastaa tullilaitoksen ja lääkelaitoksen miljoonakorvauksilla oikeuteen jos saan tupakanpoltosta keuhkosyövän tai muita terveyteeni vaikuttavia oireita?
    Et. Ei Tullilaitos tai Lääkelaitos pakota ketään vetään röökiä.

     
     
  6. #166

    Vs: tilaukset ja tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja juhis8 Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja peteman Näytä viesti
    eikös se nuuskan tilaus muutu ens kuun alusta rikokseksi....
    tulli vie syyttäjälle varmasti jos tilailet isoja määriä, mutta kaverillani jäi 2x 30ml pulloa tulliin kaveri meni hakemaan pakettia siipitieltä ja ottivat ne pois nikotiinin vuoksi, thats it, mitään ei ole kuulunut ja aikaa on mennyt puoli vuotta eihän se tullikaan nyt jokaisen 10 ml pullon takia rupea poliisia paikalle tilamaan sanoohan sen nyt vittu järkikin ja tietenkin jos joku kokee tekevänsä isoa rikosta tässä niin kannattaa varmasti siirtyä nicoretteen tai analogiseen savutteluun..tämä koko helvetin vatvominen on niin idioottimaista tehkää itse päätöksenne, ja kantakaa niistä vastuu en minäkään mene mitään mutu tietoa kalastelemaan jos kyse on tulevaisuudestani eli summa summarum...jos nikotiini neste jää tulliin =syyte mahdollinen, itse asiassa kaikki mahdollista koska toimivat täysin mielivaltaisesti, välillä ok välillä ei, mutta etan ulkopuolelta tulleet ja tulliin jääneet nesteet jäävät sinne aina. tähän asti eta nesteitä on jopa saatu tullista silloin tällöin ulos. minä en ainakaan henkilökohtaisesti kunnioita noin ailahtelevaa laitosta kissan persekarvan vertaa ja tappelen ylimpään oikeusasteeseen saakka jos puteleitani yrittävät ottaa..samaa yrittivät nuuskan tilaamisen kanssa ja hävisivät.

    jep katso vataus: 41 ja 42.

     
     
  7. #167
    Höyrykonkari Nurkkis's Avatar

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    148

    Vs: tilaukset ja tulli

    Peteman, vastauksessasi 40 kiteytät hienosti asian. Jokainen tehköön itse päätöksensä, olen täysin samaa mieltä. Meille höyryttelijöille tuohan on suorastaan ominaista; itsenäiset massasta poikkeavat päätökset.

    Tämä vatvominen ei silti ole minusta idioottimaista, vaan varsin inhimillistä. Jos saatavilla oleva tieto on tulkinnanvaraista ja viranomaisten päätökset epäjohdonmukaisia, niin tottakai se synnyttää keskustelua.

     
     
  8. #168

    Vs: tilaukset ja tulli

    totta turiset, välillä meinaa vaan hirttää kiinni kun on tottunut ns tarttumaan härkää sarvista kiinni itse, tavallaan tuntuu aika pelottavalta asialta jos joku ns noviisi tekee päätöksiä siltä pohjalta "miltä muista forumilaisilta tuntuu?" koska suurin osa täälä on kuitenkin nimen omaan sitä "mutu" tietoa, se mitä luonnollisesti perään kuullutan on oma-aloitteisuus tiedon hankinnassa ja päätösten teko siltä pohjalta mikä itselle kelpaa faktaksi, hyväksyen riskit joita mahdollinen virhe-arviointi voi tuodessaan tuoda. keskustelu on varmasti hyvästä mutta tavallaanhan tässä ollaan kuitenkin kaikki vielä noviiseja...itseäni ainakin tavallaan vituttaa tapella "minulle täysin selvän" asian puolesta kun tuntuu että ihmiset ovat nii saatanan laiskoja etteivät jaksa perehtyä asioihin vaan tyytyvät muiden mielipiteisiin ja tätä kautta ajautuvat harhateille tai rupeavat vastustamaan hyvää asiaa..

     
     
  9. #169
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    2

    Vs: tilaukset ja tulli

    Hmh. Kerrassaan ikävä luettavaa. Tai no, ei ikävää mutta pienoinen pettymyshän tässä iski.

    Loistavalta vaihtoehdolta vaikutti, mutta eiköhän Suomi tämänkin saanut sössittyä.

     
     
  10. #170
    Höyrykonkari Nurkkis's Avatar

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    148

    Vs: tilaukset ja tulli

    Vastauksestasi 49, peteman... Juuri noinhan tämä on, osa ihmisitä luottaa liikaa toisten sanomisiin. Sitä tämä holhoaminen teettää. Se on holhoamisen tarkoitus, tehdä ihmisistä helpommin hallittavia. Olisikin hienoa, jos ihan yleisesti ymmärrettäisiin, että keskustelu on vain keskustelua ja asioiden todellinen laita voi olla jotain ihan muuta. Ja kyllä minuakin suututtaa valtavasti Suomen tilanne e-nesteiden suhteen. Varsinkin kun minusta höyryttimet ovat suorastaan Nobel-palkinnon arvoinen keksintö.

     
     
  11. #171

    Vs: tilaukset ja tulli

    Jep, nyt ekaa kertaa viipyilee itelläkin tilaukset tullissa. Vituttaa aika armottomasti, mutta eipä tässä tiedä mitä kautta isoihin asioihin voisi oikeasti yrittää vaikuttaa vaikka kuinka demokratiassa ollaan.

    Soittelin ja kyselin vähän että missähän kyseinen paketti mahdollisesti on, niin melkoisen postin kautta pallottelun jälkeen sain jonkun henkilön nimen tullista, jota kannattaa tavoitella. Paketti on kuitenkin kuulemma "otettu syrjään", joten ei varmaan kannata odotella, että se sieltä tännepäin jatkaisi. Itsellä saapumispäivä oli merkattu maanantaille, mutta onhan se voinut oikeasti saapua jo viikonloppuna. Ajattelin soittaa kyseiselle kaverille kuitenkin jossain välissä ja sanoa että heittää nikotiinit veke jos siinä sellaisia sattuu olemaan ja lähettää laitteiston minulle. Jos laitteiston lähettämisessä nousee joku urputus, niin sitten pitää pohtia, riittääkö aika ja jaksaminen alkaa jatkotoimiin.

    Edit Niin kyseessä on siis paketti ETA:n ulkopuolelta, muutenhan toki vaatisin kaiken sisällön itselleni. Briteistä ois tulollaan nyt toinen paketti, katsotaan miten sen kanssa käy.

     
     
  12. #172
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    32

    Vs: tilaukset ja tulli

    Niin kyseessä on siis paketti ETA:n ulkopuolelta, muutenhan toki vaatisin kaiken sisällön itselleni
    Mitä tarkoitat tuolla

     
     
  13. #173

    Vs: tilaukset ja tulli

    Niin että jos esimerkiksi Briteistä tilattu paketti jäisi tulliin jähimään jostakin syystä, niin vaatisin että lähettävät paketin nikotiineineen minulle.

     
     
  14. #174
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    32

    Vs: tilaukset ja tulli

    Minulla on juuri Briteistä tilattu paketti "muhimassa" tullissa... Nikotiinia EI PITÄISI olla, koska paketti sisältää 4 aloituspakettia (2 e-go ja 2 screwdriver + akkuja yms) ja pyysin että laittaisivat ZERO NIC "cartomizerit" normaalien tilalle.

    Sain puhelimitse tietoa että lähetykseni kuulemma sisältää nikotiinia bla bla ja että en voi kuin odottaa.
    Mailitsekin tuli vastaus tiedusteluuni, se kuuluu näin :
    "Olette pyytäneet Tullista selvitystä lähetyksenne osalta. Olemme haltuunottaneet lähetyksenne tullivalvonnassa, koska lähetys sisältää nikotiinia, joka on lääkelain (395/87) 3 §, 6 § 20a § vastainen, sekä Valtioneuvoston asetus lääkevalmisteiden henkilökohtaisesta tuonnista Suomeen (1088/2002)2 ja 3 §, sekä Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskuksen päätös lääkeluettelosta (1095/2009). Prosessi on Tullissa edelleen kesken, mutta Teihin otetaan yhteyttä heti, kun se on mahdollista."

    Voinko siis jollain perusteella vaatia pakettia ?

     
     
  15. #175
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    305

    Vs: tilaukset ja tulli

    No totta kai sä voit vaatia jos ei siellä ole nikotiinia. Jos tilaan mistä-tahansa-maasta vaikka suklaapatukan ja tulli ilmoittaa minulle, että "pakettinne on otettu haltuun koska se sisältää kokaiinia", niin kuulostaa silloin aika mielivaltaiselta.

    Se taas on eri asia, että onko joku firma lotkauttanut korvaansaakaan sinun pyynnöillesi poistaa nikotiinia jo valmiiksi pakatuista paketeista vai ovatko vain tyytyneet lähettämään paketin sellaisenaan.

     
     
  16. #176
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    32

    Vs: tilaukset ja tulli

    Joo ainakin aikaisemmin nikotiinit ovat olleet paketissa, vaikka pyydetty ilman...
    Mutta sanoit aikaisemmin "Niin että jos esimerkiksi Briteistä tilattu paketti jäisi tulliin jähimään jostakin syystä, niin vaatisin että lähettävät paketin nikotiineineen minulle."...?

    Mitä tuo ETA vaikuttaa tähän asiaan ? Mitä mä voin tehdä muutakuin odotella ?

     
     
  17. #177

    Vs: tilaukset ja tulli

    Siis ETA vaikuttaa asiaan sillä tavalla, että esimerkiksi noissa mainituissa pykälissä ilmenee, että nikotiini on lääkeaine ja tuossa viimeisimmässä listassa ilmenee, että "Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus on myöntänyt valmisteelle luvan tai rekisteröinyt sen tämän lain mukaisesti". ETA:n ulkopuolelta lääkkeitä ei saa tilata, joten silloin niitä ei luonnollisesti voi itselleen vaatia lähetettäväksi. Myös "asetus lääkevalmisteiden henkilökohtaisesta tuonnista Suomeen (1088/2002)2 ja 3 §" täyttyy, koska Brittiläisillä verkkokaupoilla on myyntilupa omassa maassaan ja nikotiinia saa siellä myydä. En tosin tiedä pitäisikö tästä olla kyseiseltä kaupalta joku sertifikaatti tai pitäisikö viitata heidän lainsäädäntöönsä jotenkin että tulli sen tajuaa. Joka tapauksessa, koska Suomen tulli säätää ja heillä on joku ihmeellinen tarve erotella lääkkeiden "viralliset vähittäismyyjät", että ne voivat olla vain apteekkeja, niin nikotiinin tapauksessa asiasta joutuu varmasti käymään jonkinmoisen viestinvaihdon tai pahimmassa tapauksessa käymään asiasta jonkin oikeusasteen tai muun ulkoisen tahon kautta selvittelyä. Tähän viittasin vaatimisella en usko että tulli lähettää tuotteet pelkästään sillä että heille sanoo että lähettäkääpä nyt. Harkitsen kuitenkin vakavasti että aloitan kyseisen prosessin, jos itselle ETA:lta tilatulle paketille käy joskus noin, koska minun mielestäni lainsäädäntö on tuossa selvä eikä missään pykälässä mainita tai tueta tullin ohjeistuksesta löytyvää kohtaa, että toimittajan pitää olla "apteekki tai muu vastaava".

    Sun tapauksessa kuitenkin oot pyytäny toimittajaa poistamaan lähetyksestä kaikki "kyseenalaiset" aineet, niin voit kyllä vedota siihen, että niitä ei pitäisi siellä olla. Jos on, niin voithan sanoa että heittävät ne kuikkaan. Ei tullilla ole mitään oikeuksia pidättää sulta koko paketin sisältöä, jos osa vaatii selvittelyä etkä tuota kyseistä osaa kuitenkaan halua.

     
     
  18. #178
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    305

    Vs: tilaukset ja tulli

    Netmonkey: Erittäin hyvä postaus ja nimenomaan noiden perusteluiden takia. En tosiaan itsekään tiennyt, ettei tuota jälleenmyyjä osuutta löydy lakipykälistä. Tulli nyt ei sentään itse voi myöskään mitään lakeja alkaa keksimään. Ovat vain valvova viranomainen.

    Tuota Intellicigin itse briteissä tekemä Ecopure nestehän on saanut mm. Egyptin hallituksen hyväksynnän ja tuotteita myydään Egyptin apteekeissa. Harmi ettei kuulu ETA-alueeseen.

     
     
  19. #179
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    55

    Vs: tilaukset ja tulli

    tosin noissa tullin maahantuontipykälissä myös lukee jotain, että pitää todistaa tarvitsevansa kyseistä ainetta tai muuta vastaavaa. eli käytännössä reseptiä vastaan saisit nikotiinit takaisin. Tuota reseptiä vaan on aika hankala saada koska aineella ei ole myyntilupaa Suomessa...

    En sitten tiedä, avaa paremmin Netmonkey jos asiaan olet perehtynyt

     
     
  20. #180

    Vs: tilaukset ja tulli

    En ole sen paremmin kuin mitä noista asiaan liittyvistä pykälistä, lääkelaitoksen muinaisesta tiedotteesta ja tullin sivuilta käy ilmi Mutta kylhän nämä on itsehoitotuotteita, joten ei niiden tarvetta voi millään todistaa. En nyt jouda kahlaamaan noita uudestaan läpi, mutta muistelisin että resepteistä puhuttiin nimenomaan reseptilääkkeiden kohdalla ja siinä oli jopa semmoista settiä että niitä saa tilata jos lääkäriltä on määräys, vaikka ilman myyntilupaa. Pastetkaa toki suora kohta ja linkki jos semmoinen löytyy. Itseä huolettaa ehkä eniten, miten todistaa se että joku jälleenmyyjä on laillinen jälleenmyyjä omassa maassaan, jos semmoseen tulee tarvetta.

    Pointti on kuitenkin siinä ettei tullilla ole perusteita niitä nikotiineja siellä pitää, jos niillä ei ole mitään asetusta tai lakia joka näin velvoittaa.

    Itsellä on kyllä tosin tuttuinakin lääkäreitä, pitäisiköhän varmuuden varalle tiedustella että voiko joku määrätä mulle rajoittamattomaksi ajaksi nikotiinia

     
     
Keskustelu Hankkiminen

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •