Sivu 8 / 84 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567891011121858 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 141 - 160 / 1672

Aihe: Sähkötupakkatilaukset & Tulli

  1. #141

    Vs: tilaukset ja tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Nurkkis Näytä viesti
    Ulkomaanterminaalissa on tällä hetkellä jotain hämärää tekeillä, tiedä sitten mitä.

    Minulla on yksi lähetys ollut kohta kuukauden ulkomaanterminaalissa. Parilla tutullani on käynyt samoin.

    Soitin postin asiakaspalveluun ja kysyin lähetykseni kohtaloa kun paketti oli ollut jämähtäneenä terminaaliin viikon verran. Asiakaspalvelu otti yhteyttä ulkomaanterminaaliin, josta vastattiin seuraavaa: "Yksi Isosta-Britanniasta saapunut postierä on unohtunut rullakossaan terminaaliin, rullakko laitetaan eteenpäin pian. Varmaa on, että tulli ei ole ottanut lähetystä, sillä kyseisenä viikonloppuna jona lähetys saapui maahan, ei tulli pysäyttänyt yhtäkään lähetystä."

    Asiakaspalvelu kehoitti odottamaan vielä muutaman päivän ja seuraamaan lähetystunnusta netissä. Jos paketti ei olisi lähipäivinä perillä, minun tulisi ottaa yhteyttä lähettäjään. Vain lähettäjä voi tehdä virallisen kyselyn kadonneesta lähetyksestä. Asiakaspalvelu vakuutti myös, että jos lähetys olisi jostain syystä joutunut tulliin, se näkyisi varmasti heti lähetystietoseurannassa netissä.

    Paketti oli tilattu Totally Wickedistä ja sisälsi mm. 30 ml 12 mg e-nestettä.

    Otin yhteyttä Englantiin Totally Wickediin. Sieltä pyydettiin ilmoittamaan jos en ole saanut pakettiani 25 työpäivän kuluttuakaan tilauksesta. Siinä tapauksessa Totally Wicked tekee asiasta valituksen Royal Mailille saadakseen korvauksen lähetyksestä ja lähettää sitten tilaukseni uudelleen.

    Tullista on vielä todettava, että minulla on se vakaa käsitys, että ETA-alueelta saapuvat lähetykset joutuvat tulliin vain jos on syytä epäillä lähetyksen rikkovan tullimääräyksiä. Suurin osa ETA-alueelta saapuvista lähetyksistä pääsee Suomeen ilman että tulli kiinnittää niihin huomiota. Minä olen tilannut runsaasti e-nesteitä Englannista ja tämä lähetys, joka nyt on juuttunut ulkomaanterminaaliin, on ensimmäinen ongelmatilanne.

    Oma henkilökohtainen epäilyni, jolla ei ole mitään todisteita tukenaan on, että ulkomaanterminaalissa joku varastaa lähetyksiä.
    just ton kyseisen viikonlopun paketit on tullin hallussa.
    2x Darwin 3 tulos uudella näytöllä.2x ego 1100

     
     
  2. #142
    Höyrykonkari Nurkkis's Avatar

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    148

    Vs: tilaukset ja tulli

    Tuo lähetykseni josta kerroin saapui maahan 22.8., joka siis on se pahamaineinen viikonloppu?Mihin tämä tieto tulliin joutumisesta perustuu? Jos näin todella on, niin postin minulle antama vastaus on väärä. He vakuuttivat, että lähetys ei ole joutunut tullin hidastamaksi. Tuttavani paketti juuttui viikkoa myöhemmin terminaaliin, siis lähetysseurannan mukaan. Lähetystiedoissa pitäisi olla maininta "toimitettu tulliin", mikäli lähetys sinne joutuu. Voihan posti tietysti sössiä tuonkin.

     
     
  3. #143
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Kouvola
    Viestit
    65

    Vs: tilaukset ja tulli

    Joko on nikotiinit taas alkanut tulemaan perille ? Eli oliko tämä "musta" viikonloppu vain huonoa tuuria meidän/minun osalta ?

    Anteeksi tyhmä kysymykseni ja aasinsilta, mutta mistä te saatte noi seuranta tunnukset ulkomailta tuleviin paketteihin ?

     
     
  4. #144
    Höyrykonkari Nurkkis's Avatar

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    148

    Vs: tilaukset ja tulli

    Minä olen saanut LF:n kamoihin lähetystunnuksen sähköpostissa, jossa kauppa samalla ilmoittaa postittaneensa tilauksen. LF:n sivuilla kirjautunut asiakas näkee lähetystunnuksen myös tilaushistoria-sivulla. Esimerkiksi TW taas ei kerro lähetystunnusta sähköpostilla, mutta heilläkin tunnus löytyy kun kirjautuu tunnuksillaan kaupan sivuille. Tunnuksen näkyminen ja löytyminen vaihtelee kaupoittain.

     
     
  5. #145

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Ihan normaalisti tuli taas itselle nesteet postiin....

     
     
  6. #146
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    55

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    5 putelia nesteitä tuli moitteitta kannattaa kirjottaa siihen tilausinfoon, etteivät mainitse mitään nikotiinistä tai sähköröökistä. Itse ainakin tein näin, en tiedä sitten vaikuttiko asiaan mitenkään. Tuskinpa jaksavat penkoa kaikkia paketteja ellei selvästi lue että sisältää sähkösavukkeita tai nikotiinimönjää.

     
     
  7. #147

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja kurde Näytä viesti
    5 putelia nesteitä tuli moitteitta heaven giftsiltä kannattaa kirjottaa siihen tilausinfoon, etteivät mainitse mitään nikotiinistä tai sähköröökistä. Itse ainakin tein näin, en tiedä sitten vaikuttiko asiaan mitenkään. Tuskinpa jaksavat penkoa kaikkia paketteja ellei selvästi lue että sisältää sähkösavukkeita tai nikotiinimönjää.
    Ei kannattane myöskään täällä mainostaa mitä ja mistä ostaa Tää kun on kaikille avoin foorumi.

     
     
  8. #148
    Höyrykonkari Nurkkis's Avatar

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    148

    Vs: tilaukset ja tulli

    Viikonlopuista puheenollen... kun muistelen tuttujeni kertomuksia ja omia kokemuksiani myös muista ulkomaan tilauksista kuin höyryttelyjutuista, niin usein tavaran juuttumiseen terminaaliin HKI-VNTaalle liittyy viikonloppu. Vaikuttaisi siltä, että jos tavara saapuu maahan lauantaina tai sunnuntaina, niin se viettää todennäköisemmin enemmän aikaa terminaalissa. Itse aion jatkossa pyrkiä ajoittamaan tilaukseni niin, että ne eivät saavu Suomeen viikonloppuna.

     
     
  9. #149
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    4

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    edellä mainitusta firmasta tilasin eGo:n xl-pariston ja atomisaattorin. Jäi tulliin. Nyt menee jo kummaksi touhu.

    edit: Lähti tänään taas liikkeelle, taisi olla vain ruuhkaa. Tästä tietystä firmasta vielä sen verran että poistavat pakkauslistan pyydettäessä ja merkkaavat pakettiin esim: GIFT TOY yms pyydettäessä tilauksen yhteydessä tullisotkujen välttämiseksi. Pienet paketit ja nesteet tuntuvat tulevan läpi. Itsellänihän ei noista nesteiden tilaamisesta ole kokemusta mistään firmasta *köhköh* enhän tahdo tullilakia rikkoa

     
     
  10. #150
    Höyrykonkari K0uhija's Avatar

    Liittynyt
    09/2010
    Sijainti
    Ylöjärvi
    Viestit
    255

    Vs: tilaukset ja tulli

    Pari kertaa tullut tavarat viikonloppuna ja ovat kyllä lähteneet sukkelaa tuleen. Nyt tuli torstai aamuna ja ei ole näkynyt. Eipä tuolla tunnu olevan ollenkaan korrelaatiota. Ihan siitä kiinni kuka on vuorossa.

     
     
  11. #151
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    59

    Vs: tilaukset ja tulli

    Ja mulla on melkeen kuukauden nyt lukenu Lähetys saapunut maahan 01000 HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI. Eikä ole mistään kuulunut mitään...

     
     
  12. #152

    Vs: tilaukset ja tulli

    sul on menny litkut tullilabraan ,jos nikotiinia ni syyte napsahtaa
    2x Darwin 3 tulos uudella näytöllä.2x ego 1100

     
     
  13. #153

    Vs: tilaukset ja tulli

    paskat mitään syytteitä napsu..takavarikoivat nesteet ja siinä se.

     
     
  14. #154
    Höyrykonkari Nurkkis's Avatar

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    148

    Vs: tilaukset ja tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja K0uhija Näytä viesti
    Pari kertaa tullut tavarat viikonloppuna ja ovat kyllä lähteneet sukkelaa tuleen. Nyt tuli torstai aamuna ja ei ole näkynyt. Eipä tuolla tunnu olevan ollenkaan korrelaatiota. Ihan siitä kiinni kuka on vuorossa.
    Voit olla ihan oikeassa. Minulla itselläni on ollut tuo yllämainitsemani vaikutelma. Ehkä on ollut vaan huonoa tuuria viikonloppujen kanssa.

     
     
  15. #155

    Vs: tilaukset ja tulli

    [quote=peteman;1475]
    paskat mitään syytteitä napsu..takavarikoivat nesteet ja siinä se.
    no.katsotaan miten käy, eihän siitä tuu ku sakkoa käräjäoikeudessa ja tietty vaikkuttaa työn saantiin ja ei tietenkään voi toimia esim.terveydenhuoltoalal ku nykyään ilmottavat valviraan lääkerikoksista.
    2x Darwin 3 tulos uudella näytöllä.2x ego 1100

     
     
  16. #156
    Höyrykonkari Nurkkis's Avatar

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    148

    Vs: tilaukset ja tulli

    Saatan olla ihan väärässä, mutta eikö se mene niin että tulli ja vastaavat viranomaiset vain v a l v o v a t omaa toimialuettaan. Jos on aihetta, ne sitten ilmoittavat poliisille, joka tutkii tapauksen ja mahdollisesti e p ä i l e e rikosta. Poliisi sitten ilmoittaa tutkimuksensa ja epäilynsä syyttäjälle (ellei kyseessä ole vähäisempi rike, josta poliisi voi sakottaa suoraan). Vasta syyttäjä voi s y y t t ä ä rikoksesta ja tuoda tapauksen oikeusistuimeen. En halua vähätellä kenenkään huolta mahdollisista seuraamuksista e-nesteiden hankkimisesta. Kuitenkin minusta näyttää siltä, että tulkinta e-nesteiden laillisuudesta vaihtelee lähteestä riippuen.

     
     
  17. #157

    Vs: tilaukset ja tulli

    tulli vie asian suoraan syyttäjälle,ja se päättää josko mennään käräjille.
    2x Darwin 3 tulos uudella näytöllä.2x ego 1100

     
     
  18. #158

    Vs: tilaukset ja tulli

    tulli vie syyttäjälle varmasti jos tilailet isoja määriä, mutta kaverillani jäi 2x 30ml pulloa tulliin kaveri meni hakemaan pakettia siipitieltä ja ottivat ne pois nikotiinin vuoksi, thats it, mitään ei ole kuulunut ja aikaa on mennyt puoli vuotta eihän se tullikaan nyt jokaisen 10 ml pullon takia rupea poliisia paikalle tilamaan sanoohan sen nyt vittu järkikin ja tietenkin jos joku kokee tekevänsä isoa rikosta tässä niin kannattaa varmasti siirtyä nicoretteen tai analogiseen savutteluun..tämä koko helvetin vatvominen on niin idioottimaista tehkää itse päätöksenne, ja kantakaa niistä vastuu en minäkään mene mitään mutu tietoa kalastelemaan jos kyse on tulevaisuudestani eli summa summarum...jos nikotiini neste jää tulliin =syyte mahdollinen, itse asiassa kaikki mahdollista koska toimivat täysin mielivaltaisesti, välillä ok välillä ei, mutta etan ulkopuolelta tulleet ja tulliin jääneet nesteet jäävät sinne aina. tähän asti eta nesteitä on jopa saatu tullista silloin tällöin ulos. minä en ainakaan henkilökohtaisesti kunnioita noin ailahtelevaa laitosta kissan persekarvan vertaa ja tappelen ylimpään oikeusasteeseen saakka jos puteleitani yrittävät ottaa..samaa yrittivät nuuskan tilaamisen kanssa ja hävisivät.

     
     
  19. #159

    Vs: tilaukset ja tulli

    Itseasiassa eivät loppupeleistä hävinneet - http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010...09181_uu.shtml

     
     
  20. #160
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    160

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja tonto Näytä viesti
    Muistan kun tiedustelin henkilökohtaisesti asioidessani Turun tullin pisteessä tätien kanssa. Kysyin sitten, että miten näitä nikotiiniampulleja rinnastetaan lääkeaineiksi vaikka näitä käytetään tupakoinnin korvikkeena ja miksi nikotiinilaastarit ja purkat sitten on tupakkatuotteita?
    Ei Nikorette ja vastaavat ole tupakkatuote, vaan lääke. Noille on lääkkeen myyntiluvat olemassa ja osa niistä (esim. nikotiinipurkka) on erikseen vapautettu myytäväksi siellä, missä tupakkaakin saa myydä ts. normaalit kaupat ja kioskit.

    Mikäli nikotiini on nykyisin viety reseptilääkkeiden listaan, edellyttää maahantuonti laillisen myyjän lisäksi sitten jo reseptiä. Aiemmin nikotiini ei ollut ko. listoilla, joten apteekista olisi saanut tilata ja tuoda maahan matkustajatuontina eta-alueelta.

     
     
Keskustelu Hankkiminen

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •