Sivu 73 / 84 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 236369707172737475767783 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,441 - 1,460 / 1672

Aihe: Sähkötupakkatilaukset & Tulli

  1. #1441
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2016
    Sijainti
    Hämeenlinna
    Viestit
    142
    Pelannut varman päälle ettei tarttis maksaa alvia, olen tilannut ne sillä etana postilla, seurantanumerolla kuitenkin varustettuna.. ja jaksan viikon enemmän tahi kaksi odotella.... ei tässäkään jäniksen selässä olla... hämeestä kun ollaan..

     
     
  2. #1442
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kuiponen Näytä viesti
    Totta on, että 5 euroa on perittävän arvonlisäveron raja. Samoin tuohon alv:n määräytymisperusteeseen lasketaan mukaan postikulut ynnä mahdolliset vakuutusmaksut ja vastaavat mainitsemasi kulut. Mutta koko alv:n määräytymisperuste ei ole edes relevantti asia, jos pelkän tavaran arvo on 22,00€ tai vähemmän. Lain mukaan tällaisessa tapauksessa ei arvonlisäveroa peritä.

    Ainakin omien kokemusteni perusteella (yksityishenkilönä) tullin muuntokurssin kiinnittäminen on tehty noin kuten tullin sivulla sanotaan. En tiedä, onko yrityspuolella sitten jokin erilainen käytäntö.
    Suo anteeksi, mutta mielestäni olet väärässä ja tämä antamasi on harhaanjohtavaa tietoa ja alv:n määräytymisperuste on tässä se kaikkein relevaintein asia, sillä sen mukaan verottaja kantaa alv:n. Perustan väitteeni 18 vuoden työkokemukseen, tuhansiin tullauksiin, Tullin itse antamiin koulutuksiin ja lakiin.

    Tavaran arvo arvonlisäveroa laskettaessa EI ole sen ostohinta, vaan ostohintaan lisätään nuo kuljetus- ja muut mainitut kulut ja vasta tämän jälkeen katsotaan onko arvo riittävän korkea alv:n kantamiseen. Olen aiheesta ollut Tullin ja joltain osin myös verottajan kanssa tekemisissä lukemattomia kertoja ja myöskään tämän perusteella tuo väittämäsi tavaran 22 euron ostohinnasta ei pidä paikkaansa.

    Arvonlisäverolaki on hyvin yksiselitteinen tässä asiassa:

    91 §:
    Veron perusteeseen sisällytetään tavaran kuljetus-, lastaus-, purkaus- ja vakuutuskustannukset sekä muut maahantuontiin liittyvät kustannukset kuljetussopimuksen mukaiseen ensimmäiseen Suomessa olevaan määräpaikkaan saakka. (= Ostohintaan lisättävät erät, joiden perusteella saadaan verotettava arvo).

    Itse en onnistunut löytämään laista mainintaa tuosta 22 euron rajasta ja laki sanoo vain:
    101 §: Tavaran maahantuonnin arvonlisäverotuksessa pienin kannettava tai perittävä veron määrä on 5 euroa.

    Ja vielä valuutan muuntokursseista, niin Tulli julkaiseen käytettävän muuntokurssin (perustuen tuohon mainittuun kaavaan) ja se on voimassa aina kuukauden alkaen aina kuun ensimmäisestä päivästä. Silloin tällöin valuuttakurssien muuttuessa merkittävästi voidaan muuntokurssia korjata kesken kuukauden (varsinkin USD:n kanssa näin olen nähnyt muutaman kerran tapahtuneen). Jos käytetty valuutta löytyy muuntokurssilistalta, niin Tulli ei noteeraa muita valuuttakursseja.

    Enempää en tästä aiheesta enää jaksa ja lähden katsomaan futista.

     
     
  3. #1443
    Höyrykonkari speer's Avatar

    Liittynyt
    05/2016
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    184
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JayKay70 Näytä viesti
    Suo anteeksi, mutta mielestäni olet väärässä ja tämä antamasi on harhaanjohtavaa tietoa ja alv:n määräytymisperuste on tässä se kaikkein relevaintein asia, sillä sen mukaan verottaja kantaa alv:n. Perustan väitteeni 18 vuoden työkokemukseen, tuhansiin tullauksiin, Tullin itse antamiin koulutuksiin ja lakiin.

    Tavaran arvo arvonlisäveroa laskettaessa EI ole sen ostohinta, vaan ostohintaan lisätään nuo kuljetus- ja muut mainitut kulut ja vasta tämän jälkeen katsotaan onko arvo riittävän korkea alv:n kantamiseen. Olen aiheesta ollut Tullin ja joltain osin myös verottajan kanssa tekemisissä lukemattomia kertoja ja myöskään tämän perusteella tuo väittämäsi tavaran 22 euron ostohinnasta ei pidä paikkaansa.

    Arvonlisäverolaki on hyvin yksiselitteinen tässä asiassa:

    91 §:
    Veron perusteeseen sisällytetään tavaran kuljetus-, lastaus-, purkaus- ja vakuutuskustannukset sekä muut maahantuontiin liittyvät kustannukset kuljetussopimuksen mukaiseen ensimmäiseen Suomessa olevaan määräpaikkaan saakka. (= Ostohintaan lisättävät erät, joiden perusteella saadaan verotettava arvo).

    Itse en onnistunut löytämään laista mainintaa tuosta 22 euron rajasta ja laki sanoo vain:
    101 §: Tavaran maahantuonnin arvonlisäverotuksessa pienin kannettava tai perittävä veron määrä on 5 euroa.
    94 §
    Verotonta on seuraavien tavaroiden maahantuonti:
    24) tavarat, joiden kokonaisarvo on enintään 22 euroa, tupakkatuotteita, alkoholia, alkoholijuomia ja hajuvesiä lukuun ottamatta. (30.12.2010/1392)



     
     
  4. #1444
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JayKay70 Näytä viesti
    Suo anteeksi, mutta mielestäni olet väärässä ja tämä antamasi on harhaanjohtavaa tietoa ja alv:n määräytymisperuste on tässä se kaikkein relevaintein asia, sillä sen mukaan verottaja kantaa alv:n. Perustan väitteeni 18 vuoden työkokemukseen, tuhansiin tullauksiin, Tullin itse antamiin koulutuksiin ja lakiin.

    Tavaran arvo arvonlisäveroa laskettaessa EI ole sen ostohinta, vaan ostohintaan lisätään nuo kuljetus- ja muut mainitut kulut ja vasta tämän jälkeen katsotaan onko arvo riittävän korkea alv:n kantamiseen. Olen aiheesta ollut Tullin ja joltain osin myös verottajan kanssa tekemisissä lukemattomia kertoja ja myöskään tämän perusteella tuo väittämäsi tavaran 22 euron ostohinnasta ei pidä paikkaansa.

    Arvonlisäverolaki on hyvin yksiselitteinen tässä asiassa:

    91 §:
    Veron perusteeseen sisällytetään tavaran kuljetus-, lastaus-, purkaus- ja vakuutuskustannukset sekä muut maahantuontiin liittyvät kustannukset kuljetussopimuksen mukaiseen ensimmäiseen Suomessa olevaan määräpaikkaan saakka. (= Ostohintaan lisättävät erät, joiden perusteella saadaan verotettava arvo).

    Itse en onnistunut löytämään laista mainintaa tuosta 22 euron rajasta ja laki sanoo vain:
    101 §: Tavaran maahantuonnin arvonlisäverotuksessa pienin kannettava tai perittävä veron määrä on 5 euroa.

    Ja vielä valuutan muuntokursseista, niin Tulli julkaiseen käytettävän muuntokurssin (perustuen tuohon mainittuun kaavaan) ja se on voimassa aina kuukauden alkaen aina kuun ensimmäisestä päivästä. Silloin tällöin valuuttakurssien muuttuessa merkittävästi voidaan muuntokurssia korjata kesken kuukauden (varsinkin USD:n kanssa näin olen nähnyt muutaman kerran tapahtuneen). Jos käytetty valuutta löytyy muuntokurssilistalta, niin Tulli ei noteeraa muita valuuttakursseja.

    Enempää en tästä aiheesta enää jaksa ja lähden katsomaan futista.
    Olen pahoillani, mutta jätän eriävän mielipiteeni. Minulla ei tosin ole noin mittavaa kokemusta tullista, mutta hieman kuitenkin. Tämä tavallista höyryttelijää kiinnostava kysymys postikulujen osuudesta arvonlisäveron maksamiseen on puhututtanut foorumilla jo useampia vuosia. Itsekin asiaa aikoinaan kummastelin ja kysyin loppujen lopuksi apua Tullineuvonnasta. Tullineuvonnan vastaus 17.2.2014:

    Vähäarvoisen lähetyksen raja enintään 22 euroa. Jos lähetyksen tavaran/tavaroiden arvo enintään 22 euroa, lähetys on veroton. Eli kun lähetyksen arvo ylittää tämän rajan, sisällytetään mukaan AVL 91 -93 §:ssä säädetyt erät (alv-peruste), josta lasketaan kannettavan veron määrä. Normaaliverokannan ollessa kyseessä, alv tulee kantoon aina kun tuo raja 22 euroa ylittyy, koska 0,24x22= 5,28 euroa. Eli jos lähetyksen tavaran arvo on esimerkiksi 22,50 e, määritetään veron peruste, josta kannettavan alv:n määrä lasketaan.

    Enintään 22 euroa on vähäarvoisen lähetyksen verottomuuden arvoraja (AVL 94 § 24 kohta) ja 5 euron raja on minimikantoraja (AVL 101 b §). Ensin siis tarkastellaan 22 euron rajaa ja vasta tämän jälkeen minimikantorajan soveltaminen (joka siis ylittyy aina lähetyksen tavaran/tavaroiden arvon ollessa yli 22 euroa).

    Yksityishenkilö-höyryttelijän kannalta ongelmanratkaisu etenee seuraavasti:

    1. Ensin tarkastellaan pelkän tavaran/tavaroiden arvoa.
    Jos 22 euroa tai vähemmän -> ei veroa. Peruste: Arvonlisäverolaki (Arvonlisäverolaki 1501/1993 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®)

    Poikkeukset maahantuonnin verollisuudesta

    94 §
    Verotonta on seuraavien tavaroiden maahantuonti:

    24) tavarat, joiden kokonaisarvo on enintään 22 euroa, tupakkatuotteita, alkoholia, alkoholijuomia ja hajuvesiä lukuun ottamatta. (30.12.2010/1392)

    2. Jos tavaran/tavaroiden arvo (ilman postikuluja) ylittää 22 euroa -> aletaan laskea kannettavan arvonlisäveron määräytymisperustetta. Arvonlisäverolaki sanoo:

    91 § (29.12.1995/1767)
    Veron perusteeseen sisällytetään tavaran kuljetus-, lastaus-, purkaus- ja vakuutuskustannukset sekä muut maahantuontiin liittyvät kustannukset kuljetussopimuksen mukaiseen ensimmäiseen Suomessa olevaan määräpaikkaan saakka.
    Eli kannettavan alv:n perusteeseen lasketaan itse tavaran/tavaroiden arvo ja postikulut (sekä esimerkiksi mahdolliset vakuutuskustannukset). Tästä kokonaissummasta lasketaan kannettavan arvonlisäveron määrä. Normaaliverokannalla (24 %) minimikantoraja 5 euroa ylittyy aina, joten vero tulee aina maksettavaksi.
    Viimeksi muokannut kuiponen; 17.06.16 kello 17:04. Syy: Lisätty linkki arvonlisäverolakiin

     
     
  5. #1445
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JayKay70 Näytä viesti
    Suo anteeksi, mutta mielestäni olet väärässä ja tämä antamasi on harhaanjohtavaa tietoa ja alv:n määräytymisperuste on tässä se kaikkein relevaintein asia, sillä sen mukaan verottaja kantaa alv:n. Perustan väitteeni 18 vuoden työkokemukseen, tuhansiin tullauksiin, Tullin itse antamiin koulutuksiin ja lakiin.

    Tavaran arvo arvonlisäveroa laskettaessa EI ole sen ostohinta, vaan ostohintaan lisätään nuo kuljetus- ja muut mainitut kulut ja vasta tämän jälkeen katsotaan onko arvo riittävän korkea alv:n kantamiseen. Olen aiheesta ollut Tullin ja joltain osin myös verottajan kanssa tekemisissä lukemattomia kertoja ja myöskään tämän perusteella tuo väittämäsi tavaran 22 euron ostohinnasta ei pidä paikkaansa.

    Arvonlisäverolaki on hyvin yksiselitteinen tässä asiassa:

    91 §:
    Veron perusteeseen sisällytetään tavaran kuljetus-, lastaus-, purkaus- ja vakuutuskustannukset sekä muut maahantuontiin liittyvät kustannukset kuljetussopimuksen mukaiseen ensimmäiseen Suomessa olevaan määräpaikkaan saakka. (= Ostohintaan lisättävät erät, joiden perusteella saadaan verotettava arvo).

    Itse en onnistunut löytämään laista mainintaa tuosta 22 euron rajasta ja laki sanoo vain:
    101 §: Tavaran maahantuonnin arvonlisäverotuksessa pienin kannettava tai perittävä veron määrä on 5 euroa.

    Ja vielä valuutan muuntokursseista, niin Tulli julkaiseen käytettävän muuntokurssin (perustuen tuohon mainittuun kaavaan) ja se on voimassa aina kuukauden alkaen aina kuun ensimmäisestä päivästä. Silloin tällöin valuuttakurssien muuttuessa merkittävästi voidaan muuntokurssia korjata kesken kuukauden (varsinkin USD:n kanssa näin olen nähnyt muutaman kerran tapahtuneen). Jos käytetty valuutta löytyy muuntokurssilistalta, niin Tulli ei noteeraa muita valuuttakursseja.

    Enempää en tästä aiheesta enää jaksa ja lähden katsomaan futista.
    Mitenkään kokemustasi ja tietämystäsi vähättelemättä käytäntö on kuitenkin se, että alle 22 euron tavaroista, joiden alv-kanta on 24%, ei alvia kanneta, vaikka toimituskulut olisivat 30 euroa. Jos tavarat maksavat yli 22 euroa, alv lasketaan myös toimituskulujen osalle. Ja yli 150 kamppeista sitten tullimaksukin, ja kokonaissummasta alv.
    Kategorisesti olet jättänyt lainauksissasi tullilta pois tuon seuraavan lauseen, joka on tullin sivuilla vaikka kuinka moneen kertaan:
    "Jos lähetyksen tavaroiden yhteisarvo on enintään 22 euroa, ei arvonlisäveroa kanneta."
    Ja löytyyhän tuo arvonlisäverolaistakin, 94 §:
    "Verotonta on seuraavien tavaroiden maahantuonti:
    ...
    24) tavarat, joiden kokonaisarvo on enintään 22 euroa, tupakkatuotteita, alkoholia, alkoholijuomia ja hajuvesiä lukuun ottamatta. (30.12.2010/1392)"

    Linkit:
    Tulli - Tuontitavaran tulliselvitys
    Tulli - Usein kysyttyä nettituonnista
    http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/..._yksityish.pdf
    Arvonlisäverolaki 1501/1993 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  6. #1446
    Lainaus Alkuperäinen postaaja speer Näytä viesti
    94 §
    Verotonta on seuraavien tavaroiden maahantuonti:
    24) tavarat, joiden kokonaisarvo on enintään 22 euroa, tupakkatuotteita, alkoholia, alkoholijuomia ja hajuvesiä lukuun ottamatta. (30.12.2010/1392)

    Oops, opetelen lukemaan Mutta enivei, on se kumma kun yrityspuolella on eri pelisäännöt kuin "siviileillä"... Tässä kohtaa on huomattava, etten ole itse joutunut kertaakaan tekemään yksityishenkilönä tuonti-ilmoitusta ja perustan kaikki kommenttini yritysmaailmassa saamiini kokemuksiin ja oppeihin.

    Sinänsä jännä, että Tulli kouluttaa ja ohjeistaa yritysasiakkaita yhdellä tavalla, mutta sitten käytännössä yksityisasiakkaiden kanssa mennään snadisti lievemmillä säännöillä. Olin kuriirifirmassa duunissa ja hoidimme myös tuontihuolinnan asiakkaidemme puolesta. Hyvin usein asiakkaillemme tuli esim. vastikkeettomia labranäytteitä (verta, kakkia, pissiä yms) tieteellisiin tutkimustarkoituksiin ja jos invoicella oli annettu arvoksi nimellinen 1 USD ja toimituslausekkeeksi vaikka EXW tai FOB, niin tällöin Tulli kyllä laski kuljetuskustannukset veron perusteeseen ja kantoi alv:n, eikä edes keskustellut mistään muista vaihtoehdoista... Tosin tällaisille tieteellisiin tutkimustarkoituksiin tuotaville "tavaroille" on sitten muita keinoja välttää alv. Tarkistimme aina aika-ajoin näitä vähäarvoisten tavaroiden veroasioita Tullilta, mutta yrityspuolella ei tämä 22 euron sääntö jostain syystä mennyt läpi. Muistan myös eräässäkin Tullin koulutustilaisuudessa mainitun, että nämä euromääräiset rajat ovat lähinnä ohjeita muistin tueksi ja mahd. kannettavan alv:n määrä on se ratkaiseva tekijä

    Itse asiassa muistelen nyt saaneeni saman vastauksen (toimituskulut lasketaan veron perusteeseen) tullineuvonnasta kun kerran siviilihenkilönä kysyin neuvoa ollessani tilaamassa tiettyä LP-levyä USA:sta ja olisi tullut sen verran tyyristä vinyyliä, että jäi tilaamatta.

    Seison siis korjattuna ja pidän tämän rajan mielessä seuraavia tilauksiani ajatellen. Voin sitten seuraavalla kerralla tilata muutaman taalan kalliimman RTA:n Tämän vuoksi en ole myöskään tilannut tavaraa esim. HeavenGiftsiltä, heillä kun on isommat postikulut kuin vaikka FT:llä tai GB:lla. Tullineuvonnan antamat tiedothan eivät ole Tullia sitovia (yllätys) ja kannattaa aina silloin tällöin tsekata Tullin sivuilta jos ohjeistus olisi päivittynyt. Esimerkiksi koko EU:n kattava useamman vuoden kestävä tullikoodeksin uudistus alkoi nyt toukokuussa 2016 ja sen myötä voi tulla uusia asioita myös yksityistuonteihin.

     
     
  7. #1447
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2016
    Sijainti
    Hämeenlinna
    Viestit
    142
    hmm, eli ensi kerralla kun tilaan jotain esim. gearbestiltä, jos tavarat maksaa sen 15 euroo, ja postikulu olis esim. sen 20 euroo päälle (yhteensä 35), ei tartte maksaa alvia eikä mitään muutakaan vai, mitä Herrat viisaat??

     
     
  8. #1448
    Höyrykone Kynä's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    1,661
    Lainaus Alkuperäinen postaaja pystymunkki Näytä viesti
    hmm, eli ensi kerralla kun tilaan jotain esim. gearbestiltä, jos tavarat maksaa sen 15 euroo, ja postikulu olis esim. sen 20 euroo päälle (yhteensä 35), ei tartte maksaa alvia eikä mitään muutakaan vai, mitä Herrat viisaat??
    Näin minäkin sen oon ymmärtänyt! Mut jos tavaran hinta ylittää sen 22 € niin vero lasketaan koko paketin hinnasta posteineen. Heh ja jättäisin kyllä noilla postikuluilla tavarat gearbestin hyllyyn.

     
     
  9. #1449
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kynä Näytä viesti
    Näin minäkin sen oon ymmärtänyt! Mut jos tavaran hinta ylittää sen 22 € niin vero lasketaan koko paketin hinnasta posteineen. Heh ja jättäisin kyllä noilla postikuluilla tavarat gearbestin hyllyyn.
    Näin se menee. Ja yli 150 niin menee myös tullit ja koko pompsista alvit.
    Jos haluaa tavaran pikaisesti kotomaahan, niin maksaahan se toimitus yli parikymppiä . Muuten postikulut sisältyy seurantaa ja vakuutusta lukuunottamatta tavaran hintaan, vs cigabuy, jossa kampe on halvempaa, mutta toimitus maksaa.
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  10. #1450
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2016
    Sijainti
    Hämeenlinna
    Viestit
    142
    itsekkin jättäisin, mutta se oli vain selventävä esimerkki.... oli niin pitkiä nuo edelliset lakijaaritukset....

     
     
  11. #1451
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    33
    tänään tuli M&M paketti joka oli avattu tullin toimesta. kaikki 3 pulloo oli tallella eikä mitään lappuja mukana/tullu kotiin, suomeen tää rekisteröity perjantaina että ois varmaan jo tullut. Oli siis EMS paketti että ehkä sen takia avattu.

     
     
  12. #1452
    Höyrykone Kynä's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    1,661
    Lainaus Alkuperäinen postaaja natu86 Näytä viesti
    tänään tuli M&M paketti joka oli avattu tullin toimesta. kaikki 3 pulloo oli tallella eikä mitään lappuja mukana/tullu kotiin, suomeen tää rekisteröity perjantaina että ois varmaan jo tullut. Oli siis EMS paketti että ehkä sen takia avattu.
    Eikä kyllä lappuja tulekaan jos kaikki kamat oli tallella.

     
     
  13. #1453
    Höyrykonkari speer's Avatar

    Liittynyt
    05/2016
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    184
    Tänään kotiutui OWL:lta 10x100ml @48mg. Tuli läpi ihan normaalisti. Vielä on pinkmulen lähetys matkalla eli jännistytä riittää...
    Viimeksi muokannut speer; 21.06.16 kello 19:47.

     
     
  14. #1454
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2015
    Sijainti
    pohjois-pohjanmaa
    Viestit
    51
    Selvennyksen vuoksi kysyn, että onko lain voimaantulon jälkeen, siirtymäajalla laillista tilata ulkomailta kaikenlaisia tankkeja ja varaosia vaiko ainoastaan 2ml tilavuudeltaan.

     
     
  15. #1455
    Höyrykonkari speer's Avatar

    Liittynyt
    05/2016
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    184
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ohmi Näytä viesti
    Selvennyksen vuoksi kysyn, että onko lain voimaantulon jälkeen, siirtymäajalla laillista tilata ulkomailta kaikenlaisia tankkeja ja varaosia vaiko ainoastaan 2ml tilavuudeltaan.

    Minä jakan tilaamista (jos tarvetta esiintyy) koska lasken ne varaosiksi ihan sama mitä tullitäti sanoo. Ei ne linnaan pistä...

     
     
  16. #1456
    Sama homma täällä
    Imagination is the most important thing the human mind has

     
     
  17. #1457
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    116
    Lainaus Alkuperäinen postaaja speer Näytä viesti
    Tänään kotiutui OWL:lta 10x100ml @48mg. Tuli läpi ihan normaalisti. Vielä on pinkmulen lähetys matkalla eli jännistytä riittää...
    Siis litra 48mg nic basea? Meniskö läpi jos tulli tarkistais?

     
     
  18. #1458
    Höyrykonkari speer's Avatar

    Liittynyt
    05/2016
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    184
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Nina Näytä viesti
    Siis litra 48mg nic basea? Meniskö läpi jos tulli tarkistais?

    Miksei menis... toihan on about 5 dl @ 100mg nestettä. Oon tilaillut ton kokoisia eriä 4 kpl. Jos tullista kysytään niin omaan käyttöön puolet ja vaimolle puolet joka ei tosin höyyryttele saati polta mutta äkkiäskön paheet tarttuu

     
     
  19. #1459
    onko kukaan "uskaltanut" viime päivinä vielä tilata 100mg niksaa ?

     
     
  20. #1460
    Höyrykone Petsku89's Avatar

    Liittynyt
    05/2014
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    1,034
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Johtaja Näytä viesti
    onko kukaan "uskaltanut" viime päivinä vielä tilata 100mg niksaa ?
    Laki ei ole vielä edelleenkään voimassa, että anna mennä vaan. (Muista vaan että 3kk käyttöä vastaava määrä )

     
     
Keskustelu Hankkiminen

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •