Sivu 7 / 84 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345678910111757 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121 - 140 / 1672

Aihe: Sähkötupakkatilaukset & Tulli

  1. #121

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Kyllä se sitten varmaan makaa vielä jossain HV-lentokentällä. Mulla on ainakin aina tullut viimeiseksi merkinnäksi "toimitettu postiin" tai "toimitettu tulliin". En muista oliko kirjaimelleen noin mutta kuitenkin.

     
     
  2. #122

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    niin kai....
    2x Darwin 3 tulos uudella näytöllä.2x ego 1100

     
     
  3. #123
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    55

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Laurijan Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kurde Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja bendover Näytä viesti
    Tässä puhutaan toistuvasti nikotiinia sisältävästä patruunasta....ei itsessään e-nesteestä.
    Mutta mitä noi nikotiinipatruunat sisältää? Tadaa! eNestettä tietenki, ei oo vaan toi naikkonen osannu oikeita termejä. Kielletty toi neste silti on vaikka kuinka vaan itelleen tilais. Itekkään en toki haluis hyväksyy tätä, mut jos joku onkii jonku laillisen porsaanreijän esille ni oon kiitollinen
    Porsaanreikä on tämä: http://www.e-savuke.com/forum/index....pic,145.0.html tilaa halvalla Pharmacy First UK:sta nikotiiniihalaatori-patruunoita ja tee se neste itse. 3 pakettia ei tilauskuluja.
    Toinen porsaanreikä on tämä: Pharmacy First UK myy myös sähkötupakkaa mutta huikean hintaan - jos sieltä tilaat se on laillista kun niillä on myyntilupa sähkötupakalla - ootan innolla että tuo apteeki alkaa myymään e-neste täyttöpulloja. http://www.pharmacyfirst.co.uk/index...&Submit=Search
    http://www.pharmacyfirst.co.uk/index...&Submit=Search

    Eipä onnistu toi nikotiinipatruunoiden tilaaminen eSavukkeeseen vaikka kuinka laillisesti joku firma myisi sitä ulkomailla. Kavereille tulleessa tullin kirjeessä oli kolme kohtaa, ja kolmannessa oli jotain, että pitäisi pystyä todistamaan tarve kyseiselle nikotiinituotteelle (=resepti), että puuha olisi laillista. Ja kun myyntilupaa eLiuoksille ei ole, ei kukaan voi sinulle kirjoittaa niihin reseptiäkään.

     
     
  4. #124

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Ei e-savuke tuoteet ole reseptilääke UK:ssa eikä Suomessa ja kohta 3 sanoo ei reseptiläkeistä että pitää vaan osoitaa että ne tulee omaan käytöön - eli vedä vaikka torandoa tullimiehen edessä ja se ei voi oikeasta apteekistä ostetua e-savuke tavaraa takavarikoida.

     
     
  5. #125
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    59

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Laillisen itsehoitolääkkeen tilaaminen toisesta ETA-maasta olisi luvallista (lailliselta toimijalta).
    MUTTA nikotiinia sisältävä patruuna ei ole myyntiluvallinen laillinen lääkevalmiste
    muussa ETA:maassa
    Jos kerran apteekki myy sähkötupakkaa UK:ssa niin se todellakin on myyntiluvallinen "lääkevalmiste" silloin muussa ETA-maassa.

    Asiasta kukkaruukkuun, onko kukaan millään tavalla selvittäny olisko mahdollista näille hankkia myyntilupaa. Tai miten se tapahtuisi ja mitä se vaatisi.

     
     
  6. #126

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Myyntilupa Suomessa vaatis ison budgettin tutkimus / raportin miten se vaikutaa terveyteen - soitin lääkelaitokseen joskus keväälä.

     
     
  7. #127
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    59

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Laurijan Näytä viesti
    Myyntilupa Suomessa vaatis ison budgettin tutkimus / raportin miten se vaikutaa terveyteen - soitin lääkelaitokseen joskus keväälä.
    Tarvis paljon tarkempaa tietoa saada, eli jos sulla tai jollain muulla sitä on ni mulle saa yksityisviestinä laittaa. Onhan näistä jo maailmalla tehty tutkimuksia.

     
     
  8. #128

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mika Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Laurijan Näytä viesti
    Myyntilupa Suomessa vaatis ison budgettin tutkimus / raportin miten se vaikutaa terveyteen - soitin lääkelaitokseen joskus keväälä.
    Tarvis paljon tarkempaa tietoa saada, eli jos sulla tai jollain muulla sitä on ni mulle saa yksityisviestinä laittaa. Onhan näistä jo maailmalla tehty tutkimuksia.
    Valitettavasti vaan monet tutkimuksista ovat Ruyanin rahoittamia. Pitäisi saada täysin ulkopuolinen tutkimus. Ei mitään Ruyan rahaa eikä yliopiston harrastelijalabra juttuja.

    EDIT: Tuolta - http://www.zigcigs.com/electronic-ci...ern-review.htm

     
     
  9. #129
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    160

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja 525 Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kurde Näytä viesti
    Laillisen itsehoitolääkkeen tilaaminen toisesta ETA-maasta olisi luvallista (lailliselta toimijalta).
    MUTTA nikotiinia sisältävä patruuna ei ole myyntiluvallinen laillinen lääkevalmiste
    muussa ETA:maassa , joten ko. valmisteen tilaaminen lääkkeenä Suomeen ei ole sallittua.
    Nikotiinipatruuna ei ole Suomessa laillinen tuote.
    Ompas omituinen juttu, "tilaaminen olisi luvallista" mutta eipäs sitten olekaan. Suoraan sanottuna en oikeen ymmärrä mikä tuossa tekee siitä laitonta, sekö että e-neste (tuossa tekstissä siis nimellä "nikotiinipatruuna") ei ole luokiteltu lääkevalmisteeksi muissa ETA maissa kuin Suomessa? ???
    Tässä lienee kaksi tärkeää asiaa. 1) Toimijan, joka lääkkeen toimittaa pitää olla ETA-maassa laillinen toimija (tulkinta: tarkoittaa laillista lääkkeiden jakelijaa eli apteekkia). Tullin täti joskus selitti, että jos ois apteekki lähettäjänä olis ok. 2) Yllä väitetään että tuon pitäisi olla toisessa maassa myös lääkkeeksi rekisteröity. Tämä on hieman tulkinnanvarainen asia, mikäli aineelta ei vaadittaisi ylipäätään lääkkeeksi luokittelua ko. maassa.

    Suomessa tilanne on sikäli selvä, että nikotiini on luokiteltu lääkeaineeksi, joten kaikkea nikotiinia sisältävää koskettaa lääkkeiden säädökset. Tullin sivuilla on hyvät opasteet kyllä lääkkeiden tuonnin rajoitteiden osalta.

     
     
  10. #130
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    2

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Tilasin http://www.misteliquid.co.uk/ try me cig ja 18mg nesteen ja tuli perille nesteineen. Perjantaina lähti ja tänään tiistaina tuli perille

    edit. Huomasin just että toinen akku jonka tilasin erikseen ei toimi. Palautetta sinne suuntaan siis samantien!

     
     
  11. #131
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    4

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Tällainen kävi minulle:

    Tilasin kaksi normaalipakkausta Tornadoja ja kolme 30ml pulloa e-liquidia TECC:n sivuilta. Mukaan tuli usb-laturit ja joitain tippejä.
    Tulli oli takavarikoinut paketin. Saapumisilmoituksessa lukee:
    Teille on saapunut lähetys, joka sisältää ns. sähkötupakkaa.
    Sähkötupakka sisältää nikotiinia ja nikotiini on lääkeluettelossa mainittu aine. Nikotiini on mainittu myös reseptilääkeluettelossa.

    sitten jauhanta jatkuu henk. koht. tuonnin edellytyksistä ja lopussa mainitaan:

    Lähetyksen sisältämät lääkkeet on otettu tullivalvontaan ja ne tullaan hävittämään Tullikoodeksin 75 artiklan ja Tullilain 35§ 1 mom. 4-kohdan nojalla.

    Nyt olen soitellut tulliin jo neljästi ja jättänyt soittopyynnön ja lähettänyt sähköpostia, jossa pyydetään selvittämään tilaukseni kohtalo. (joka kerta vaihde vetää läpi useiden numeroiden sarjat ja matkapuhelimet enkä ole tähän asti saanut kuin tullineuvojan kautta yhteyttä henkilöihin, jotka eivät osaa kertoa mitään pakettini kohtalosta ja puhelevat ympäripyöreitä siitä miten olen suorittanut lääkeainerikoksen ja minuun varmasti tullaan olemaan yhteydessä, tätä todella toivoisin mutta kun se ei onnistu edes oma-aloitteisesti)

    Jatkan tiedustelua pakettini kohtaloa koskien, mutta onko kellään sattunut vastaavaa? Siis koko paketti sisältöineen tuhotaan noiden nikotiinivalmisteiden takia? Ymmärsin ketjussa, että paketin sisältämiä nikotiinivalmisteita on poistettu ja muu sisältö on tullut perille.

    Itsekään en ymmärrä miten tuo itse laite voi olla luvallista hävittää. Entä hankkimani USB-laturi? Onko se lääkeaine ja sidoksissa nikotiinin käyttöön? Koko laitehan on täysin käytettävissä ilman tippaakaan nikotiinia jos tahtoo. Mitä jos olisin tilannut pakettiini mukaan firman T-paidan tai lippiksen? Olisiko nekin hävitetty nojaamalla joihinkin epäselviin tulilain momentteihin, jotka eivät käsittele tuotteita sanallakaan?
    Ulkomailta saa tullin läpi piippuja, ruiskuja, mitä tahansa tavaraa jonka käyttötarkoitusta sen pahemmin kyselemättä tulli päästää läpi.
    Mikäli tulli ei perustele toimiaan tässä tapauksessa otan yhteyttä kuluttajavirastoon ja yritän selvittää, onko tällaisissa tapauksissa todellakin tullin tädit harjoittaneet oman käden oikeutta.

     
     
  12. #132
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    4

    Vs: tilaukset ja tulli

    Mahtaisiko tämä olla oman tilaukseni kohtalo, kun on seisonut pari viikkoa tullissa varmaan, tai tuhottu, en tiedä. laitoin kertomukseni tuonne e-savukkeet ja tulli-osioon. Mielelläni vastaanottaisin syytteen asiasta, kun en ole omasta mielestäni näitä kolmen kk:n sääntöjä rikkonut...

     
     
  13. #133
    Höyrykonkari K0uhija's Avatar

    Liittynyt
    09/2010
    Sijainti
    Ylöjärvi
    Viestit
    255

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Hmm... Pharmacy First UK myy nykyään nikotiinia sisältäviä cartteja noihin omiin laitteisiinsa. Mikähän on näiden kohtelu tullissa? Kumminkin tullin omilla sivuilla nimenomaan lukee, että reseptivapaita lääkeaineita saa tilata EU:sta apteekeista. Onkohan näillä ihan NHS:n myyntilupa näihin?

    Sivunoottina tilasin suurehkon paketin TECC:ltä ennen tämän aiheen aloitusta ja nyt soitin asiasta postille kun oli maanut 10 työpäivää HKI VANTAAN ulkomaaterminaalissa. Posti vain kommentoi asiaan, että tulli ottaa kohta yhteyttä. Siitä enemmän myöhemmin.

     
     
  14. #134
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Kouvola
    Viestit
    65

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Mitähän ne meinaa. Mulle ne sano ihan samaa kun vihdoin sain sieltä jonkun tätin kiinni pari viikkoa sitten.
    "Teihin otetaan yhteyttä, kunhan tulokset labrasta tulevat."
    "Jahas, kauanko siinä menee noin about?"
    "Joku aika sitten kesti kuukausia, mutta nyt olemme pyrkineet nopeuttamaan toimintaa, teihin ollaan kyllä yhteydessä täältä."
    "No mikä sinun henkilökohtainen..."
    "Minulla ei ole henkilökohtaisia mielipiteitä, olen pelkkä rivityöntekijä."
    "Anteeksi, ei ollut tarkoitus tehdä sinun oloasi tukalaksi, oisin vaan kysynyt että millä todennäköisyydellä nämä tuotteet tuhotaan, eli onko minulla mitään mahdollisuuksia saada niitä haltuuni, eli suomeksi kannattaako minun odottaa näitä tuloksia vai onko peli jo selvä?"
    "Teihin ollaan kyllä yhteydessä."
    "No teistä ei taida irrota sen kummempaa, kiitos nyt ajastanne."

    Suurinpiirtein tommonen oli minun puheluni tullin tädin kanssa... Joten saitkohan saman kurpan mikä mulla oli vastapelaajana, vai onkohan niillä nyt jotain isompaa menossa kun ollaan noin salamyhkäisiä.

     
     
  15. #135
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Kouvola
    Viestit
    65

    Vs: tilaukset ja tulli

    Ei sitä vissiin saa tilata edes omaan käyttöön näiltä e-juice kaupoilta. Joten tuo 3kk omaan käyttöön on vanhaa tietoa.
    Nykysin pitäs olla jonkinsortin apteekki josta ne tilaa, eli niillä olisi joku ihme lupa myydä sitä. Oudoksi menee kun nikotiinia saa suomestakin ärrältäkin.
    Ärsyttää toi suomen tullin toiminta, aina pitää olla vastarannan kiiskinä joka ketun asiassa. Eikö ne saanu jotain uhkailuja/sakkoja eu:ltakin toiminnastaan noitten autojen kanssa.
    Nehän vaan törkeästi käytännössä muutti sen veron nimeä ja sama homma jatkuu eri verkkareissa.

     
     
  16. #136
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    305

    Vs: tilaukset ja tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Eekki Näytä viesti
    Ei sitä vissiin saa tilata edes omaan käyttöön näiltä e-juice kaupoilta. Joten tuo 3kk omaan käyttöön on vanhaa tietoa.
    Nykysin pitäs olla jonkinsortin apteekki josta ne tilaa, eli niillä olisi joku ihme lupa myydä sitä. Oudoksi menee kun nikotiinia saa suomestakin ärrältäkin.
    Ärsyttää toi suomen tullin toiminta, aina pitää olla vastarannan kiiskinä joka ketun asiassa. Eikö ne saanu jotain uhkailuja/sakkoja eu:ltakin toiminnastaan noitten autojen kanssa.
    Nehän vaan törkeästi käytännössä muutti sen veron nimeä ja sama homma jatkuu eri verkkareissa.
    Puhumattakaan noista tullin alkoholien takavarikoinneista. Viinikauppa.comin viinit jäi tullin maksettaviksi ja kuningaskuluttajassa tätä tullin toimintaa arvosteltiin lisää kun ovat puuttuneet vaihtelevin käytännöin näihin ulkomailta tilattuihin väkevien viinojen ostoihin (näitähän saa tosiaan tilata eu-alueelta postitse kunhan verot menevät oikeaan paikkaan).

     
     
  17. #137
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    305

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Muistan kun tiedustelin henkilökohtaisesti asioidessani Turun tullin pisteessä tätien kanssa. Kysyin sitten, että miten näitä nikotiiniampulleja rinnastetaan lääkeaineiksi vaikka näitä käytetään tupakoinnin korvikkeena ja miksi nikotiinilaastarit ja purkat sitten on tupakkatuotteita?

    Täti sanoi, että asiaa kannattaa tiedustella tuolta lääkelautakunnalta. Kirjoitin siis asiallisen muutaman sivun kirjeen lääkelautakunnalle jossa oli hyvin selvästi myös kaikki yhteystietoni, mutta minkäänlaista vastausta en ole saanut kirjeessäni esittämiin kysymyksiin.

     
     
  18. #138
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    4

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Hyvä, että tekin jaksatte nostaa kissaa pöydälle. En usko, että tämä e-spaddutilanne tällaisena säilyy. Kyllä asiaan on saatava selvä linjaus ja selvä toimintamalli sielä tullissa ja toivon, ettei tuota nikotiinia enää kovin kauan lääkeluettelossa pidetä.

    Päivitys omaan tilanteeseeni: Tullinsetään sain vihdoin yhteyttä. Sanoi että kolme neljä viikkoa pitävät sielä pakettia vielä kun paketin muut tuotteet tutkitaan. Nikotiinivalmisteet on ilmeisesti jo poistettu paketista. Toivottavasti edes itse koneet ja muu härpäke tulee perille...
    Malttamattomana tilasin toisesta firmasta pienen pullon tupakan makuista nestettä ja joyen egon/tornadon ja e-liquid on jo perillä ja hyvin nopeasti tuli ohi tullin. Kohta toivottavasti pääsen jo sauhuttelemaan.

     
     
  19. #139
    Höyrykonkari Nurkkis's Avatar

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    148

    Vs: tilaukset ja tulli

    Ulkomaanterminaalissa on tällä hetkellä jotain hämärää tekeillä, tiedä sitten mitä.

    Minulla on yksi lähetys ollut kohta kuukauden ulkomaanterminaalissa. Parilla tutullani on käynyt samoin.

    Soitin postin asiakaspalveluun ja kysyin lähetykseni kohtaloa kun paketti oli ollut jämähtäneenä terminaaliin viikon verran. Asiakaspalvelu otti yhteyttä ulkomaanterminaaliin, josta vastattiin seuraavaa: "Yksi Isosta-Britanniasta saapunut postierä on unohtunut rullakossaan terminaaliin, rullakko laitetaan eteenpäin pian. Varmaa on, että tulli ei ole ottanut lähetystä, sillä kyseisenä viikonloppuna jona lähetys saapui maahan, ei tulli pysäyttänyt yhtäkään lähetystä."

    Asiakaspalvelu kehoitti odottamaan vielä muutaman päivän ja seuraamaan lähetystunnusta netissä. Jos paketti ei olisi lähipäivinä perillä, minun tulisi ottaa yhteyttä lähettäjään. Vain lähettäjä voi tehdä virallisen kyselyn kadonneesta lähetyksestä. Asiakaspalvelu vakuutti myös, että jos lähetys olisi jostain syystä joutunut tulliin, se näkyisi varmasti heti lähetystietoseurannassa netissä.

    Paketti oli tilattu TW:sta ja sisälsi mm. 30 ml 12 mg e-nestettä.

    Otin yhteyttä Englantiin TW:iin. Sieltä pyydettiin ilmoittamaan jos en ole saanut pakettiani 25 työpäivän kuluttuakaan tilauksesta. Siinä tapauksessa TW tekee asiasta valituksen Royal Mailille saadakseen korvauksen lähetyksestä ja lähettää sitten tilaukseni uudelleen.

    Tullista on vielä todettava, että minulla on se vakaa käsitys, että ETA-alueelta saapuvat lähetykset joutuvat tulliin vain jos on syytä epäillä lähetyksen rikkovan tullimääräyksiä. Suurin osa ETA-alueelta saapuvista lähetyksistä pääsee Suomeen ilman että tulli kiinnittää niihin huomiota. Minä olen tilannut runsaasti e-nesteitä Englannista ja tämä lähetys, joka nyt on juuttunut ulkomaanterminaaliin, on ensimmäinen ongelmatilanne.

    Oma henkilökohtainen epäilyni, jolla ei ole mitään todisteita tukenaan on, että ulkomaanterminaalissa joku varastaa lähetyksiä.

     
     
  20. #140

    Vs: tilaukset ja tulli

    tupakan siemenet ruukussa, kohta ei oo nikotiinista pulaa...

     
     
Keskustelu Hankkiminen

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •