Sivu 67 / 84 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 175763646566676869707177 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,321 - 1,340 / 1672

Aihe: Sähkötupakkatilaukset & Tulli

  1. #1321
    Lainaus Alkuperäinen postaaja steampunk Näytä viesti
    Tutkinnanjohtaja sanoi helmikuun lopussa, että parissa viikossa tulee sitten kutsua kuulusteluun tms. No pari kuukautta on menny eikä mitään ole kuulunut. En yhtään ihmettelisi jos koko juttu pikkuhiljaa vaan unohtuisi jonnekin arkistoihin, sen verran hataralla pohjalla koko keissi makaa.

    En tiedä mikä oli koko operaation motiivi, mutta jos sen tarkoitus oli saada Suomen höyryttelijät varpailleen ja lopettamaan niksan tilaaminen niin taisi käydä juurikin päinvastoin. Posti on kulkenut normaalisti ja tänne lähteviä paketteja on pakattu hiki hatussa ympäri Eurooppaa.

    Tällä hetkellä all my bases are covered eli kaikissa bassoissani on suojapussi...

    Koska myös parveketupakointia ollaan kieltämässä niin jahka kelit lämpenevät siirrän tupakat parvekkeelle
    Liite 26580
    Tässä lootassa kasvaa kanadalaista DelGoldia, taaemmassa purkissa taas kotimaista Virginiaa - molemmat luomusiemeniä.
    Valmiit lehdethän kyspyy kauemmin ku psycho vapen litkut Näyttökuva 2016-04-19 kello 11.27.06.jpg

     
     
  2. #1322
    Tuli pinkmulelta 500ml 6mg valmista litkua ja lisäksi 100ml 100mg puteli. Edellinen tilaus 1l 6mg valmislitkua.


     
     
  3. #1323
    Tästä pari viestiä lukeneena ymmärsin että uskaltaako happyjuicelta esim tilata tommosen 100mg/100ml putelin? JA tuota mitäs jos se jää tuliin...

     
     
  4. #1324
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Alluzz666 Näytä viesti
    Tästä pari viestiä lukeneena ymmärsin että uskaltaako happyjuicelta esim tilata tommosen 100mg/100ml putelin? JA tuota mitäs jos se jää tuliin...
    Itse olen tilannut 4.4. lähtien kolme kerta 2x100mg/ml-pulloa ja kaikki tilaukset ovat tulleet hyvin perille. Tai no, tuo 4.4. postitettu tilaus on edelleen matkalla ja HJ:n oman ketjun mukaan näin on useammalla muullakin forumilaisella ja tästä syyttävä sormi osoittaa kohti postilaitosta, ei tullia tai myyjää. 1 tai 1,2 litraa on jo HJ:lta tullut ilman muita ongelmia vajaan kahden kk:n aikana ja anna palaa vaan. Itse asiassa taidan tehdä taas uuden tilauksen kun kerran tuli puheeksi

     
     
  5. #1325
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    11
    Iltaa. Olen tässä jo jonkin aikaa katsellut uutta settiä ja tulin siihen tulokseen että tilaan gearbest.com -sivulta Wismec Reuleaux RX200 -modin, sekä mahdollisesti myös TFV4 -atomisaattorin. Ja tässä ne kysymykset aiheeseen liittyen...

    -Onko mahdollista, että nämä jäävät tulliin? Voiko tulliin jäämisen mahdollisesti välttää jotenkin?
    -Mitä tehdä, jos nämä jäävät tulliin? Paljonko mahdollinen maksettava vero tulisi olemaan?(Hankintahinta on muuten 60 euroa.)
    -Jos tilaan tuotteeni nyt, lasketaanko niiden hankkiminen rikokseksi jos ne saapuvat mahdollisesti vasta jopa 2 kuukauden päästä? Tässä täytyy tietää se 20.5 tapahtuva lakimuutos.

    Kiitoksia jo etukäteen!

     
     
  6. #1326
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Rölöx saattaa jäädä tulliin, TFV4 en usko. Parannat mahdollisuuksia kun tilaat ne eri tilauksilla, kumpikin omaan pakettiin.
    Lakimuutoksen lopulisesta sisällöstä ei vissiin kukaan tiedä mitään varmaksi, toisaalta olet itse toiminut tämän päivän lain mukaan.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  7. #1327
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jonska Näytä viesti
    -Mitä tehdä, jos nämä jäävät tulliin? Paljonko mahdollinen maksettava vero tulisi olemaan?(Hankintahinta on muuten 60 euroa.)
    60 egee sisältäen postit muuttuu alvilla 79 ostokseksi. Tullia ei mene, alle 150 EUR. Jos sattuisi tulemaan läpi ilman valtion huomaamista, niin ohessa ohjeet miten teet alv ilmoituksen tuotteesta kun se on jo sinulla kotona. Tulli - Usein kysyttyä nettituonnista

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jonska Näytä viesti
    Jos tilaan tuotteeni nyt, lasketaanko niiden hankkiminen rikokseksi jos ne saapuvat mahdollisesti vasta jopa 2 kuukauden päästä? Tässä täytyy tietää se 20.5 tapahtuva lakimuutos.
    No ei hemmetissä. Ollaan melkein Pohjois-Korea, mutta ei sentään vaadita kristallipalloa, lisäksi siirtymäajan tulo on aika varmaa. Tilaamaan vaan.

     
     
  8. #1328
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    11
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Beenari Näytä viesti
    Rölöx saattaa jäädä tulliin, TFV4 en usko. Parannat mahdollisuuksia kun tilaat ne eri tilauksilla, kumpikin omaan pakettiin.
    Lakimuutoksen lopulisesta sisällöstä ei vissiin kukaan tiedä mitään varmaksi, toisaalta olet itse toiminut tämän päivän lain mukaan.
    Selvä. Jostain luin, että ETA-maista tilatessa tavara on jo verotettu (eu-maiden?), joten tulliveroa ei tarvisi maksaa. Onko asia näin? Toinen vaihtoehto olisi esim. iStick 100W e-dym.pw -sivulta.

     
     
  9. #1329
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jonska Näytä viesti
    Selvä. Jostain luin, että ETA-maista tilatessa tavara on jo verotettu (eu-maiden?), joten tulliveroa ei tarvisi maksaa. Onko asia näin? Toinen vaihtoehto olisi esim. iStick 100W e-dym.pw -sivulta.
    ETA-alueelta kyllä. Sisämarkkinat. Alvi sisältyy jo hintaan ja ei kaksinkertaista verotusta.

     
     
  10. #1330
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,074
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jonska Näytä viesti
    Selvä. Jostain luin, että ETA-maista tilatessa tavara on jo verotettu (eu-maiden?), joten tulliveroa ei tarvisi maksaa. Onko asia näin? Toinen vaihtoehto olisi esim. iStick 100W e-dym.pw -sivulta.
    Osta suomesta, niin ei tarvi ihmetellä tulleja

     
     
  11. #1331
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2016
    Viestit
    28
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Beenari Näytä viesti
    Rölöx saattaa jäädä tulliin, TFV4 en usko. Parannat mahdollisuuksia kun tilaat ne eri tilauksilla, kumpikin omaan pakettiin.
    Lakimuutoksen lopulisesta sisällöstä ei vissiin kukaan tiedä mitään varmaksi, toisaalta olet itse toiminut tämän päivän lain mukaan.
    Tässä 3vk sisällä gearbestiltä tullut 4 lähetystä joista jokaisessa tankki plus jotain pientä esim lankoja tai tippejä. Jollaintuurilla kaikki menneet tullinkautta ja siellä maanneet sen 5pv ennen liikkumista eteenpäin. Huonoa tuuria tai tullilla joku "kerätään kaikki tänne" kamppanja menossa

     
     
  12. #1332
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Siis joka ikinen paketti, mikä saapuu suomeen, menee tullin kautta. Minimissäänkin koira ainoastaan haistelee rullakon, jossa pakettisi on muiden vastaavien joukossa. Kyse on vain siitä kiinnostaako sisältö tullia niin paljon, että ottavat tarkempaan syyniin ja rätkii tullit+alvit maksuun. Alle määrätyn summan (olikos se 22€ korvilla?) niin ei tavii maksaa tullia eikä alvia.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  13. #1333
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Hamina
    Viestit
    290
    100% varmuudella joutuu maksamaan tullit jos kauppias menee lätkäisemään paketin kylkeen tuotteen hinnan jos se ylittää sen tullausrajan. FT ja GB laittaa aina (ainakin minulla on laittanut) arvoksi 10 taalan tietämille eli heittämällä läpi.

     
     
  14. #1334
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Mitäs noille ulkomailta saapuville paketeille ja kirjeille tarkalleen ottaen tehdään, kun ne saapuvat Suomeen?
    Ajetaanko ne kaikki läpivalaistuksen kautta ja skannataan manuaalisesti?
    KGO & Twist

     
     
  15. #1335
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Vesse Näytä viesti
    100% varmuudella joutuu maksamaan tullit jos kauppias menee lätkäisemään paketin kylkeen tuotteen hinnan jos se ylittää sen tullausrajan. FT ja GB laittaa aina (ainakin minulla on laittanut) arvoksi 10 taalan tietämille eli heittämällä läpi.
    Ei välttämättä. Amerikasta tulleessa paketissa luki isolla tavaran arvo, tällä kertaa 57usd, ja silti tuli läpi ilman lisämaksuja.
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  16. #1336
    Jos olet katsonut telkun tulli ohjelmia,niin se läpivalaisun tulkinta on melko aikaa vievää puuhaa. Pitää olla vahva epäilys paketin kohdalla ennen kuin moiseen ryhtyvät. Kyllä se tullikin pyrkii kustannustehokkaasti puuttumaan vaan suurempiin juttuihin ja kokonaisuuksiin. Pienien summien kohdalla paperitöihin kuluu suurempi raha kuin antamalla mennä läpi.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  17. #1337
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Hamina
    Viestit
    290
    Näinhän se on. Noin 250 paketista mitä olen kiinanmaalta tilannut yhdestä olen tainut tullit joutua maksamaan. Jenkkipaketeista tosin melkein kaikista On joskus aikoinaan haettu kuitit käsissä Leathermania haminan tullista. Nykyäänhän se on helppoa kun maksaa vaan valtion kassaan ja paketti tulee seuraavana päivänä lähipostiin

     
     
  18. #1338
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    02/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    26
    Mitenkähän jos hakee vitamiinit ite Iloisilta mehu pojilta, onko jotain tuontirajoitusta?

     
     
  19. #1339
    Eikös se ole yhden vuoden satsit kerralla, mutta mikä on tullin mielestä vuoden käyttöä vastaava määrä? Sitä tuskin ketään tietää.

     
     
  20. #1340
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Siitä tuskin tulee ongelmaa, mutta annoskoosta voi tulla.
    Eli 6 mg/100 ml pottuja kaljakorillinen on legit.
    Kyrpä homma vain niille, joilla tarve 24 tai 36 mg mehuille.
    KGO & Twist

     
     
Keskustelu Hankkiminen

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •