Sivu 6 / 84 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456789101656 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 101 - 120 / 1672

Aihe: Sähkötupakkatilaukset & Tulli

  1. #101

    Vs: tilaukset ja tulli

    On se mun tilanne jos oikeudenkäynti tulee aika turvassa kun Oulun tullivalvonta tosiaan kerran luovutti mulle nesteitä sen jälkeen kun ne oli käynyt tullilabrassa - eli voin vetoa aina siihen että he sen mulle sanoi että 3kk satsin voi tilata. Mutta olis se aika huono homma saada lääkeainerikossyyteen niin että ei moneen työpaikaan enään otetta

     
     
  2. #102

    Vs: tilaukset ja tulli

    kyllä kai kaikki menee syyteharkintaan jos lähetykses on ollu nikotiinia ja on otettu talteen....jep se vaikuttaa moneen työpaikkaan.mut katotaan ny mitä tapahtuu, mulla taas yllättävä käänne. viime viikol se lappu et on otettu talteen ja tuhotaa, ny ku lähetin säpostia tulliin ni tuli vastaus jossa ei mitään järkee..
    2x Darwin 3 tulos uudella näytöllä.2x ego 1100

     
     
  3. #103

    Vs: tilaukset ja tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja juhis8 Näytä viesti
    kyllä kai kaikki menee syyteharkintaan jos lähetykses on ollu nikotiinia ja on otettu talteen....jep se vaikuttaa moneen työpaikkaan.mut katotaan ny mitä tapahtuu, mulla taas yllättävä käänne. viime viikol se lappu et on otettu talteen ja tuhotaa, ny ku lähetin säpostia tulliin ni tuli vastaus jossa ei mitään järkee..
    Millanen vastaus?

     
     
  4. #104
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    28

    Vs: tilaukset ja tulli

    Aika v-mäinen homma jos tuosta syyte napsahtaa.. Sillä itse opiskelen tällä hetkellä sellaista alaa jossa ei varmasti mitään tälläisiä rikkeitä tulla hyväksymään. Mutta ehkä tuosta vielä stressiä vetää...

     
     
  5. #105

    Vs: tilaukset ja tulli

    eli tulli ei ole kuulemma ottanu pakettia.vaik se kirje tuli.posti ei voi toimittaa kun paketti on ulkomaan terminaalis...vittu mitä touhuu oon vittuillu niille sen verran et tulevat koht hakee
    2x Darwin 3 tulos uudella näytöllä.2x ego 1100

     
     
  6. #106
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    59

    Vs: tilaukset ja tulli

    Siis mitä??? Paketti on ulkomaan terminaalis eli tulli ei ole ottanu pakettia? Ja posti ei voi toimittaa? .... en ymmärrä lainkaan tota viestiä?

     
     
  7. #107

    Vs: tilaukset ja tulli

    JUURI NIIN.ELI TULLI EI KUULEMMA OLE OTTANUTKAAN PAKETTIA VAIK LAPPU TULI POSTISSA, VAAV POSTI EI SUPISTUSTEN TAKIA KERKEÄ TOIMITTAA NÄIN KIRJOTTI TULLI MULLE.SOITIN POSTIIN SIELLÄ ILMOITTI ETTEIVÄT SAA PAKETTIA KULJETUKSEEN KOSKA ON VIEL ULKOMAANTERMINAALIS.SIELLÄ OLLU JO 2 VIIKKOA.
    2x Darwin 3 tulos uudella näytöllä.2x ego 1100

     
     
  8. #108

    Vs: tilaukset ja tulli

    Perin omituista. Mulle tuli just kaksi lähetystä 3:ssa päivässä.....

     
     
  9. #109

    Vs: tilaukset ja tulli

    Sama täällä, uusin toimitus postissa. Kummaa hommaa, eikä mitään linjaa tullitoimipaikkojen kesken.

     
     
  10. #110
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    305

    Vs: tilaukset ja tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Laurijan Näytä viesti
    On se mun tilanne jos oikeudenkäynti tulee aika turvassa kun Oulun tullivalvonta tosiaan kerran luovutti mulle nesteitä sen jälkeen kun ne oli käynyt tullilabrassa - eli voin vetoa aina siihen että he sen mulle sanoi että 3kk satsin voi tilata. Mutta olis se aika huono homma saada lääkeainerikossyyteen niin että ei moneen työpaikaan enään otetta
    Jos työnantaja ei ymmärrä tässä tapauksessa tarkoitusperiä eli pyrkimystä päästä tupakanpoltosta eroon, niin en kyllä sellaisen työnantajan kanssa haluakaan työskennellä.

     
     
  11. #111
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2010
    Sijainti
    Kouvola
    Viestit
    65

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    itselleni tuli sama lappu. Soitin sinne ja lupasivat ottaa yhteyttä kun nesteet tulee labrasta, joka saattaa kuulemma kestää kuukausia... Vähän kivestää.... Eli mielenkiinnolla odotan sun email vastausta. Itse tilasin liberty flightsista.

     
     
  12. #112
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    55

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Lähetin viestiä koskien nikotiinipitoisia eNesteitä eräälle yliproviisorille, joka luultavasti tietää asioista jotain.

    Hei!

    Olen juuri tilaamassa ulkomailta, Englannista sähkötupakaksi tunnettua laitetta. Olen kuullut että sen mukana tuleva nikotiinineste on lääkeaine, jolle ei ole myönnetty myyntilupaa. Tupakanhimooni kyseinen nikotiini on kuitenkin keino, jolla voin luopua oikeasta, terveyttä vaarantavasta tupakasta kokonaan. Yritinkin hakea netistä lakipykälää, jossa kielletään nikotiininesteen hallussapito tai tuonti.

    Tämänhetkisen tietoni mukaan kyseistä nikotiininestettä saa tuoda omaan käyttöön ETA-alueen sisäpuolelta ja käsittääkseni Iso-Britannia kuuluu Euroopan talousalueeseen. Eli kysynkin, onko tullilla mitään valtuuksia ottaa nikotiinineste haltuunsa? Eli onko tietoni täysin väärää, saako tätä nikotiininestettä tuoda omaan käyttöönsä laillisesti mitenkään?



    Toivoisin, että voisitte vastata mahdollisimman pian.

    -------------------------

    Ja vastaushan tuli:

    Hyvä ___ ____,

    Nikotiini on Suomessa lääkeaine. Aine on mainittu lääkeluettelon liitteessä 1.
    Nikotiini on mainittu luettelossa lääkeaineista, joita saa toimittaa ainoastaan lääkemääräyksellä Suomessa.
    (Ainoat poikkeukset ovat myyntiluvalliset nikotiinia sisältävät itsehoitolääkevalmisteet kuten esim. purukumit.)
    - Nikotiinia sisältävä patruuna on lääke, joka rinnastetaan reseptilääkkeeseen Suomessa.

    1. Yrityksen kannalta:
    Lääkkeelle tulee hankkia laillinen myyntilupa ennen valmisteen markkinoille tuontia.
    Lääkkeiden maahantuonti on säädeltyä ja vain tietyillä tahoilla on oikeus tuoda maahan ja markkinoida tai myydä
    lääkkeitä Suomessa.
    Sähkötupakkaa myyvällä yrityksellä tulisi olla lääkkeen myyntilupa tuotteelle ja kaikki toimiluvat voimassa, jotka oikeuttavat
    lääkkeiden maahantuontiin, jakeluun ja markkinointiin.

    2. Yksityishenkilön oikeus tilata lääkevalmisteita postitse itselleen:
    Postin kautta ei saa tilata lääkevalmisteita ETA alueen ulkopuolelta lainkaan.

    Laillisen itsehoitolääkkeen tilaaminen toisesta ETA-maasta olisi luvallista (lailliselta toimijalta).
    MUTTA nikotiinia sisältävä patruuna ei ole myyntiluvallinen laillinen lääkevalmiste
    muussa ETA:maassa , joten ko. valmisteen tilaaminen lääkkeenä Suomeen ei ole sallittua.
    Nikotiinipatruuna ei ole Suomessa laillinen tuote.

    Sähkötupakka ja nikotiinia sisältäMÄTTÖMÄT patruunat ovat sallittuja Suomessa, niiden tilaaminen on luvallista.

    LUOKITTELU ON TEHTY KOOSTUMUKSEN PERUSTEELLA.
    Nikotiini on riippuvuutta ja toleranssia aiheuttava keskushermostossa vaikuttava lääkeaine.
    Nikotiinin vaikutusmekanismi on lääkelain 3 § mukainen. Nikotiinia sisältävät patruunat ovat lääkkeitä.
    Samoin nikotiini juomat.

    Valmisteen luokittelu on EU:ssa kansallinen päätös.

    Annan mielelläni lisätietoa puhelimitse.

    t.
    Kristiina Pellas
    yliproviisori
    Fimea
    09-47334336

    --------------

    Kaverille oli tullut tullista samanlainen kirje. Oli TECC:stä tilattu eSavuke jääny tulliin kiinni paketissa olleen 10ml nikotiiniputelin vuoksi. Itelle tuli taas moitteetta pari päivää tullilappusen jälkeen samasta paikasta sama paketti. Outoa, vissiin joku pistotarkistus ollut?

    Mutta kuitenkin, vastaus lienee kyseisen sähköpostin mukaan harvinaisen selvä. eNesteitä ei saa tuoda mistään, reseptilääke, jolle ei voi myöntää reseptiä - kinkkistä. Kannattaa antaa postitusohjeisiin, että ilmoittavat nikotiininesteen vaikkapa makeutusaineeksi. Näin eräs tuttu tilasi nuuskaa "lusikkapakettina".

     
     
  13. #113

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Tässä puhutaan toistuvasti nikotiinia sisältävästä patruunasta....ei itsessään e-nesteestä.

     
     
  14. #114
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    55

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja bendover Näytä viesti
    Tässä puhutaan toistuvasti nikotiinia sisältävästä patruunasta....ei itsessään e-nesteestä.
    Mutta mitä noi nikotiinipatruunat sisältää? Tadaa! eNestettä tietenki, ei oo vaan toi naikkonen osannu oikeita termejä. Kielletty toi neste silti on vaikka kuinka vaan itelleen tilais. Itekkään en toki haluis hyväksyy tätä, mut jos joku onkii jonku laillisen porsaanreijän esille ni oon kiitollinen

     
     
  15. #115
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    305

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    No minulle nyt ainakin pisti heti silmään tuo laitteiden ja nikotiinittomien nesteiden salliminen. Tämä sotii tietysti pahasti vastaan sitä, että tulli rupeaa jonkun laitteita tuhoamaan.

     
     
  16. #116

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja kurde Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja bendover Näytä viesti
    Tässä puhutaan toistuvasti nikotiinia sisältävästä patruunasta....ei itsessään e-nesteestä.
    Mutta mitä noi nikotiinipatruunat sisältää? Tadaa! eNestettä tietenki, ei oo vaan toi naikkonen osannu oikeita termejä. Kielletty toi neste silti on vaikka kuinka vaan itelleen tilais. Itekkään en toki haluis hyväksyy tätä, mut jos joku onkii jonku laillisen porsaanreijän esille ni oon kiitollinen
    Porsaanreikä on tämä: http://www.e-savuke.com/forum/index....pic,145.0.html tilaa halvalla Pharmacy First UK:sta nikotiiniihalaatori-patruunoita ja tee se neste itse. 3 pakettia ei tilauskuluja.
    Toinen porsaanreikä on tämä: Pharmacy First UK myy myös sähkötupakkaa mutta huikean hintaan - jos sieltä tilaat se on laillista kun niillä on myyntilupa sähkötupakalla - ootan innolla että tuo apteeki alkaa myymään e-neste täyttöpulloja. http://www.pharmacyfirst.co.uk/index...&Submit=Search
    http://www.pharmacyfirst.co.uk/index...&Submit=Search

     
     
  17. #117

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Itsellä ei ole jäänyt vielä ainuttakaan tilausta tulematta joten jatkan samoista kaupoista tilaamista kuin tähänkin asti.

    Asiasta kukkaruukkuun......minkäs takia sitten nuuskaa saa tilata nettikaupoista kotiovelle - http://www.snusexpress.com/

     
     
  18. #118
    Höyryttelijä 525's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    94

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja kurde Näytä viesti
    Laillisen itsehoitolääkkeen tilaaminen toisesta ETA-maasta olisi luvallista (lailliselta toimijalta).
    MUTTA nikotiinia sisältävä patruuna ei ole myyntiluvallinen laillinen lääkevalmiste
    muussa ETA:maassa , joten ko. valmisteen tilaaminen lääkkeenä Suomeen ei ole sallittua.
    Nikotiinipatruuna ei ole Suomessa laillinen tuote.
    Ompas omituinen juttu, "tilaaminen olisi luvallista" mutta eipäs sitten olekaan. Suoraan sanottuna en oikeen ymmärrä mikä tuossa tekee siitä laitonta, sekö että e-neste (tuossa tekstissä siis nimellä "nikotiinipatruuna") ei ole luokiteltu lääkevalmisteeksi muissa ETA maissa kuin Suomessa? ???

    Käsittämätöntä että valtiolle kansanterveydellisesti kalliiksi tuleva tupakointi ja ennenkaikkea sen lopettaminen (johon nämä e-savukkeet auttavat) on tehty tämän asian osalta näinkin vaikeaksi. Luulisi että kaikkeen joka vähentää tupakointia saisi vaikka verotuksellisesti kannustavaa helpotusta, heh, tai ainakin EU olisi direktiiveineen sen puolella eikä vastaan. Nyt lienee pakko aloittaa tupakointi uudestaan, sairastua keuhkosyöpään tai vastaavaan ja nostaa Kelalta lääkekorvauksia. Hieno homma Suomi, tämähän on selvää säästöä. On lottovoittaja olla suomalainen tupakoitsija.

     
     
  19. #119
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    305

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    Lainaus Alkuperäinen postaaja 525 Näytä viesti
    Käsittämätöntä että valtiolle kansanterveydellisesti kalliiksi tuleva tupakointi ja ennenkaikkea sen lopettaminen (johon nämä e-savukkeet auttavat) on tehty tämän asian osalta näinkin vaikeaksi. Luulisi että kaikkeen joka vähentää tupakointia saisi vaikka verotuksellisesti kannustavaa helpotusta, heh, tai ainakin EU olisi direktiiveineen sen puolella eikä vastaan. Nyt lienee pakko aloittaa tupakointi uudestaan, sairastua keuhkosyöpään tai vastaavaan ja nostaa Kelalta lääkekorvauksia. Hieno homma Suomi, tämähän on selvää säästöä. On lottovoittaja olla suomalainen tupakoitsija.

    Niin, Suomessa vuositasolla 1,2 miljoonaa poissaolotuntia töistä ja 600 000 sairaskäyntiä terveyskeskuksessa tai sairaalassa.

    Mutta kun tässä ei olekaan kyse kenenkään hyvinvoinnista vaan yksinkertaisesti siitä järjettömän suuresta summasta rahaa jota tupakkateollisuus tuo valtiolle ja muille järjestöille. Terveydellisistä näkökulmista jos tätä katsoo kuka tahansa kellä valtaa on, niin hän olisi jo ajat sitten nämä sallinut. Enkä väitä tätä edelleenkään terveystuotteeksi, mutta kun vaakakupissa on tupakka, niin peli on aika selvä. Ja vaakakupissa on nimenomaan tupakka eikä mikään laastari tai purukumi. Kaksi viimeksi mainittua kun ovat jo todistetusti osoittautuneet surkeiksi pienten onnistumisprosenttien kautta.

     
     
  20. #120

    Vs: e-Savukkeet & tulli

    onks kaikilla kellä paketti jääny tulliin ni näkyny se postin seurannassa.ku mulla ei muuta merkintää ku et saapunu maahan..
    2x Darwin 3 tulos uudella näytöllä.2x ego 1100

     
     
Keskustelu Hankkiminen

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •