Eli toisin sanoin oikosulku.
Printable View
Joskus wikkaa liikaa heti täytön jälkeen. Tekeekö siis jatkuvasti samaa? Onko ne pumpulit nyt tasasesti siinä coililla? Tarpeeks paksusti kun laittaa pumpulia, niin pitäis rätinä loppua. Sitten vaan trimmaa päät hyvin, että saa nestettä, muuten taas maistuu palaneelle.
Serpent mini 22mm tuli hankittua. Mahtava laite! Aiempaa setupointikokemusta on muutaman vuoden takaa vivi novan silica pelleilystä, mutta siitä huolimatta onnistui helposti ketjussa olleiden ohjeiden avulla (kiitoksia). Piti tilata Pico 75w ihan vain tämän kaveriksi !
https://happyjuice.eu/fi/tankit-ja-t...kpl-05ohm.html voiko se johtuu näistä coileista?
on 10 erivideoo katottu ja aina tosi epämiellyttävät höyryt, rätisee ritisee
Tottahan se siitäkin voi johtua, mutta yleensä rätinän syy löytyy pumpulista. Kokeiles tehä toi sama setuppi mikä sulla oli edellisellä sivulla, mutta siten, että coilin kiepit on ihan pikkasen irrallaan toisistaan. Tämä tekee sen, ettei neste pääse "sulkeutumaan" tohon coilin ympärille ja kiehauttaessa nesteen pintajännitteen rikkoutuessa räkäsee.
Nyt oli muuten jonkinlainen raapasu myös yleisfysiikan opeista :crazy:
Edit:
Toki se helpoin vaihtoehto: Alkuun vaan enemmän poweria, ilmansäätö mahdollisimman tiukalla (ei roiski suuhun niin helvetisti). Sitten kun ei enää poksu niin avot!
En oikein osaa ees kuivailla tätä, mutta tosi epämiellyttävä:crying: oon tehny pari,kolme setuppia tolla tomassin guidella ja sitte oon kattonu ties kuinka monta videota ja vääntänyt siinä samalla.
Entä kun käytän tätä power modella? eikös ss lankaa voi käyttää lämpösäädölläkin?
Tää on jännä kun porukka on valitellut kuivasta, mut ite en saa mitenkään iskemään kuivaa:thinking:sen sijaan rätiseeritisee ja vaikka mitä
En tota lankaa suosittelis kyl lämpöpuolelle ku siin on ydinlanka vaan rosteria ja ulkolanka kanthalia. Ihan wattiajoonha toi on tarkotettu. Samankaltaista lankaa oon itekki tykänny serpenttiin laittaa. Tosin oma on täyskanthalia. Kylhä ne vähä eri taval käyttäytyy. Ootko rapsutellu coilin et kiepit lämpenee tasaisesti?
Liikaa watteja sit luultavasti. Ite oon viidellä kiepillä ajellu n. 25 watin paikkeilla. Coili vaan siul kuumenee liikaa ku on liikaa tehoja.
No nyt toimii setuppi niinku pitää :D
Eka ihmettelin hirveetä kurkkutuntumaa, mut onneks tuli testattua toista nestettä ennenkuin vaihto pumpuleita :D
Meinaa kauhee kurkkutuntuma tossa the blackin black and bananassa.
0.5 ohm claptoni ja 25-30w:love:
oon kokenut tän parhaaks tavaks setupoida, ei vuoda eikä iske kuivaa.
https://www.youtube.com/watch?v=j3RIbXZK17k
Saako 28 twisted kanthaalista rakennettua tähän mitään järkevää?
Tää alkaa kyl olemaan paskimpia tankkeja mitä oon ostanu.
Saat ruuvattuu hyvän buildiin sisään, sopivalle korkeudelle nostettua, RUPEET YRITTÄMÄÄN KATKOA NOITA HELVETIN PÄITÄ PIENEMMÄKS, HYVÄ JOS LANGAN PÄÄ NÄKYY MUTTA EI MENE KAMMIO KIINNI EI.
NO JATKAT KATKOMISTA KUNNES SE HELVETIN COILI TIPAHTAA PAIKOILTAAN
Kokeile mallata coilia paikoilleen ja leikata langat sopivan mittasiks ennen ku ruuvaat langan paikalleen.
Liikuttele sitä ylijäänyttä lankaa joka suuntaan niin katkeaa itse sopivasta kohdasta. Itse teen aina noin eikä mitään ongelmia.
Kokeile leikata ennen ruuvaamista. Niin teen claptoneilla yms langoilla serpentissä. Sinkkulangoilla voi sit vetkutella. Kyl siihen twistedin saa kiinni. Itekki laittanu.
Tätä jos ei saa kuntoon, niin peili on oikea paikka. Hyvä makutankki on tämä.
Ihan perus 26g SS ollut helpoin ja mukavin Serpenteissä ja muissakin tankeissa.
Lämpenee ja jäähtyy rivakasti.
Claptonit loistaa sitten drippereissä.
Mitä luultavammin tarkotat sinistä ruukkaria, jos näin on niin se on 2mm.
Mullakin ollut aika vähällä käytöllä viime aikoihin asti. Mutta kun sain wickauksen sopivaksi ja varsinkin nyt kun tänään laitoin ss langasta coilin niin kyllä kelpaa! Hyvä tankki!
Maukas tankki (ainakin tämä mini Sir Pentti). Ainoa miinus on toi coilin kiinnitys - paksulla langalla toimii ikään kuin automaattisesti, mutta ohuemmilla ihan ***ka. Vielä jos sais sellasen 60 milliä leveen version melkeen kolminkertasella tilavuudella, niin oisin taivahassa.
Morjesta pöytään. Eka rakenneltava mulle tämä mini serpentti. Mukana tulleista coileista ja pynpylistä sain jonninmoisen setin tehtyä, mutta pitäs tilata lankaa ja pumpulia, jotenpa olisiko heittää puffilalta linkkiä parraasseen makustelu lankaan ja punpulliin. Sillä olen pihalla kuin lumiukko. 👍
Kiitos ja anteeksi, viestejä selattu taaksepäin vaikka ja kuin muttakun ei vaan tajua.
Oisko kellään vielä kokemuksia tuosta SMM-mallista?
Kolmas ilta menossa tämän tankin kanssa ja tällä hetkellä aikalailla samassa kastissa kuin Ammit 25 (eli vuorotellen huulilla :D). Laitoin laiskana vaan yhden mukanatulleista coileista kiinni ja hyvin pelittää sillä (40-50W).
+ Hyvä maku!
+ Sama 4ml nestetilavuus, kuin Ammit 25 isommalla tankilla (vaikka koko on about sama kuin Ammit 25 2ml tankilla)
+ GTA:ssa coili lähempänä suuta = parempi maku (?)
+ Dekki on nannaa, kun ei tarvitse miettiä kumminpäin coili kiertää
+ Wickaa kuin unelma, ei ongelmia ainakaan tolla mukanatulleella 3mm coililla
+ Ei oo laskenu alleen (vaikkakin on vaikeeta, kun ilmat tulee coilin sivusta)
+ 24mm voi sopia paremmin useamman modin kanssa, kuin 25mm
- Huuhtasun jälkeen hankala saada kaikki vesipisarat pois dekin alta, tämä onkin tähän asti ainut miinus.
Serpent Mini on tuntuu olevan yllättävän mukava peli. Varsinkin MTL-vehkeenä;).
Nimittäin rakentelin tuossa aamupuuhaksi Serpenttiin omatekoisen ilmavirran kuristimen ja tuntuu pelittävän paremmin kuin odotinkaan.
26AWG langasta seitsemän kieppiä sellaiseen 0,9 muumiin, 10-12W jerkkua ja ilmansäätörinkula pienelle niin alkaa muistuttamaan Kayfunia:D.
Toiset rakentelee MTL-vehkeitä kun minä ostin Wotofon The Troll RTA:n ja pyöräytin sinne 2,5mm halkaisijan coilit 6-kiepillä Geekvapen flat claptonista. Kyseessä siis Wotofon "uusi" dualcoil RTA. Paronin Riistovillaa sai tunkea ihan reilusti, eikä tarvinnu ees raaputella ja wickaa kuin unelma ja se makumaailma on niin lähellä dripperiä kuin tankista vaan voi saada, voi huhhuh... Kyseessä siis GTA-tyylinen wickaus niinkuin ylempänä mainitussa SMM Serpentissä, mutta dualcoileille decki.
70-80 wattia riippuen kuin lämmintä haluaa ja pilviä piisaa ja maku maistuu vielä minuutinkin jälkeen höyryttelystä suussa, tässä on aivan käsittämättömän hyvä maku.
Saapui tämäkin tänään, Wotofo Serpent SMM, kohta testiajoon:)
Kohta 2kk käytössä ollut serpent SMM ja pakko sanoa että aivan järjettömän hyvä tankki. 3.5mm ID fused claptonilla törkeän maukkaat höyryt tulee. Eipä sitä muuta tarvii kun tämän ja serpent minin.
Jep, oikein mukava tankki tämä Wotofo SMM, antaa oikein pehmeet ja kosteat höyryt, SS AWG 26 0,4mm, coili 3,5mm, 8/9 kieppiä 0,64ohm, Bacon V2 kunnollinen pörhötys ja leikattu hieman päältä ja sivuilta pois. Ajelen 36 watilla.
Wotofo Serpent SMM setuppi
Liite 31447Liite 31448Liite 31449